Underligt problem med fjernbetjeningerne.
Fra : Kim Jensen

Dato : 18-03-11 17:30

Hej.

Vi har et lidt underligt problem. Vores garageport åbnere/lukkere
virker/reagerer ikke. De vil ikke åbne ved hjæp af fjernbetjeningerne. De
kører alle på 433 mhz. Men naboen kan heller ikke låse sin Volvo op med sin
fjernbetjening i nøglen. Heller ikk hans Toyota varevogn kan låses op med
fjernbetjening. Min Mazda 6 låser og låser godt nok op. Men først når jeg
står tæt på bilen (mindre end 3 meter.).
Vi er tror at et eller andet forstyrer på frekvensen eller frekvenserne. Men
hvad kan det være.? Nogen som har et bud eller som har været udsat for noget
lignende?
Har prøvet kigge lidt ned af parkeringspladsen og kan se at når folk går
over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men jeg
kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

Kim Jensen

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-11 17:57

Den 18-03-2011 17:29, Kim Jensen skrev:
> [...]
> over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men
> jeg kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

Bare et vildt gæt:
Holder der et østeuropæisk indreg. køretøj i nærheden? De kunne sidde
med en scrambler.
Det er åbenbart lettere udbredt i Tyskland, hvor der i tv er advaret om
at man tjekker at bilen er låst og ikke blot går væk fra bilen og
trykker på fj.betj. med ryggen til, da det ikke er sikkert at bilen låser.
Hvor stort område drejer det sig om? På tysk tv snakkede de om en radius
på ca. 50-75 meter.

Mvh
Steen F.

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-03-11 19:42

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fj.betj. med ryggen til, da det ikke er sikkert at bilen låser.
> Hvor stort område drejer det sig om? På tysk tv snakkede de om en radius

Garagerneåbnerne hænger max omkring 20-25 meter fra hinanden.
Har lige opdaget at vores temometer ikke kan modtage fra senderen
udenfor(selvfølgeligt, den sender jo også på 433mhz.) .
Kan dog ikke se nogen mistænklige biler på p pladsen.
Har også lige fået porten op ved at bruge fjernbetjeningen helt inde ved
porten

Kim

Fra : Armand

Dato : 19-03-11 02:03

Den 18-03-2011 19:41, Kim Jensen skrev:

> [...]
> Kan dog ikke se nogen mistænklige biler på p pladsen.
> Har også lige fået porten op ved at bruge fjernbetjeningen helt inde ved

I nærheden af Gasa/Vejlevej i Kolding Har folk ofte problemer med den
trådløse lås - Forklaringen skulle være at TDC ligger lige i nærheden og
tilsyneladende 'trykker' al radio-trafik på det frekvensområde p.g.a.
deres mobiltelefon-sendestyrke.
Skrøne eller ej, så er der altså også et problem som dit dér!

--
Armand.

Fra : Bjarne

Dato : 18-03-11 20:25

Kim Jensen wrote:

> [...]
> Men hvad kan det være.? Nogen som har et bud eller som har været udsat for

Trådløse netværk, garageportåbnere, termometre, dørklokker, vejrstationer,
DECT telefoner osv. Der er nok at vælge imellem.
Det er et fuldstændig forurenet område efterhånden.

> Har prøvet kigge lidt ned af parkeringspladsen og kan se at når folk går
> over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men jeg
> kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

Jeg har en bil med infrarød betjening, det duer. Til gengæld har jeg en
anden bil med "almindelig" remote. Hvergang jeg holder ved Silvan/MCdonald
hvor de er sammen, har jeg problemer.

--
mvh,
Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 19-03-11 03:57

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden bil med "almindelig" remote. Hvergang jeg holder ved Silvan/MCdonald

Den er der en forklaring på ... MC D´s drive in køre ca 430mhz

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-03-11 04:40

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anden bil med "almindelig" remote. Hvergang jeg holder ved Silvan/MCdonald

Det virkede helt uden problemer fredag morgen da jeg skulle have bilen ud af
garagen. Men det kan jo være at "grænsen" bare er nået i løbe af fredagen.
Der ligger ikke nogle forretninger i nærheden.
Kim

Fra : Leo Havmøller

Dato : 19-03-11 07:01

> Trådløse netværk, garageportåbnere, termometre, dørklokker, vejrstationer,
> DECT telefoner osv. Der er nok at vælge imellem.
> Det er et fuldstændig forurenet område efterhånden.

DECT bruger 1.9GHz, så det er en anelse væk fra 433MHz.

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-11 13:58

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> wrote in message
> Jeg har en bil med infrarød betjening, det duer. Til gengæld har jeg en
> anden bil med "almindelig" remote. Hvergang jeg holder ved Silvan/MCdonald
> hvor de er sammen, har jeg problemer.

Øh infrarød?
Det var sådan man lave fjernbetjeningen i starten og det virker ad h. til i
kraftig sollys fordi sollys også indeholder en stor mængde infrarød lys.

433 MHz er frigivet til stort set alt kommercielt elektronik.

Personligt tror jeg ikke på trådløse netværk og mobiltelefoner. De ligger på
nogle andre frekvenser.
Men hvad der lige forstyrrer skal jeg ikke kunne sige.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-04-11 20:53

Den 07-04-2011 14:58, Tom skrev:
> [...]
> nogle andre frekvenser.
> Men hvad der lige forstyrrer skal jeg ikke kunne sige.

Det gamle NMT-område (450 Mhz), der i dag bruges af en internetudbyder,
kunne måske være en mulighed. Der er blot ikke så mange master som der
var engang.

Har haft (har) sådan et modem, fordi det også virker i Sverige og Norge,
og under brugen af det fandt jeg ud af at jeg ofte havde problemer med
forbindelsen når jeg holdt ved færger. Forklaringen lød at de frekvenser
havnene bruger ikke ligger langt væk fra 450 Mhz.

Fra : .J.S...

Dato : 18-03-11 22:11

"Kim Jensen" wrote in message

[...]

Du kan da prøve at indberette problemet her :

http://www.itst.dk/frekvenser-og-udstyr/frekvensadministration/Tilsyn

mvh/JS

Fra : Leif Neland

Dato : 22-03-11 00:44

Den 18-03-2011 22:10, .J.S... skrev:

> [...]
> kører alle på 433 mhz.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

> Du kan da prøve at indberette problemet her :

De vil næppe tage sig af det.
433MHz er frit; alle må bruge det, og hvis det ikke virker, er det bare
ærgeligt.

Leif

Fra : Armand

Dato : 22-03-11 12:11

Den 22-03-2011 00:44, Leif Neland skrev:

> De vil næppe tage sig af det.
> 433MHz er frit; alle må bruge det, og hvis det ikke virker, er det bare
> ærgeligt.

Det er vel i grunden en sag om sendestyrke hinsides tilladeligt :-/

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 19-03-11 03:58

"Kim Jensen" <no.mail@dot> skrev i en meddelelse
> [...]
> over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men jeg
> kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

kontakt IT og telestyrelsen og bed dem komme ud og måle støj.... alternativt
få fat i en radioamatør eller klub og få dem til at komme og søge efter
støj også lad dem kontakte IT og tele

Fra : oz3bto

Dato : 19-03-11 03:58

> [...]
> over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men jeg
> kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

Evt. hvor i landet er du så kan jeg finde frem til nærmeste amatør klub

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-03-11 04:41

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Evt. hvor i landet er du så kan jeg finde frem til nærmeste amatør klub

Det er Esbjerg N.

Kim

Fra : oz3bto

Dato : 20-03-11 15:35

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Det er Esbjerg N.
>
> Kim

http://www.oz5esb.dk/

esbjerg afdelingen af radio amatøre

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-03-11 16:32

"Kim Jensen" <no.mail@dot> skrev i meddelelsen
> [...]
> over til deres biler så prøver de låse bilerne op på vej der over men jeg
> kan se at det først lykkes når de er tæt på bilen.

Og Mandag morgen virkede det stadigt ikke. Men mandag eftermiddag da jeg kom
hjem, Vupti så var alt normalt igen.
Mon det har været en mobilmast der har været gået amok. Men nu virker det jo
igen.

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-11 16:31

> [...]
> kom hjem, Vupti så var alt normalt igen.
> Mon det har været en mobilmast der har været gået amok. Men nu virker det

Indtil næste gang :)

--
Per
www.campingogbil.dk