Lovlig installation af fyr i bilen ?
Fra : Per Jensen

Dato : 18-03-11 15:47

Hej.

Jeg står i den situation at jeg kun har plads til at montere fyr i bilen
2 steder.

I fronten, i højre side (set når man står og kigger ned i motorrummet) -
så skal hele forkofangeren af, og specielt beslag fabrikeres, ligeledes
skal der nogle enormt lange slanger til vand og brændstof.

Montering bag motorblokken, helt oppe under vinduesviskerne på
"firewall"'en - det er tæt på vand, brændstof og strøm.

Men må det sidde dér ?

Ifølge manualen bør det ikke sidde henover noget varmt, og da
udstødningsmanifolden sidder på bagsiden af motoren ind imod kabinen -
det er dog skærmet godt af med varmeskjold, spekulerer jeg på, om det er
OK...

Det må jo heller ikke sidde for højt, så kommer der vel luft i systemet ?

Jeg gider bare ikke at montere det og så få ballade til syn med bilen :-/

Bilen det drejer sig om er en Mitsubishi Colt CZ3 fra 2008 (1,3 motor)

// Per.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 18-03-11 17:22

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg gider bare ikke at montere det og så få ballade til syn med bilen :-/
>
> Bilen det drejer sig om er en Mitsubishi Colt CZ3 fra 2008 (1,3 motor)

Fyret må gerne placeres på firewall'en. Jeg har en Volvo V70 og der er
firewall'en
anvist i installationsmanualen. Købte et specielt beslag hos Kjøller til mit
Eberspächer
fyr, der passer på firewall'en uden at det skal bores ekstra huller, da
Volvo'ens
varmeapparat sidder i kabinen lige bag ved firewall'en.

Hilsen Per

Fra : Martin

Dato : 18-03-11 17:29

> "Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message

For din egen skyld bør fyret sidde lavt, så vandpumpen altid har fat i
vandet. Pumperne går til hvis de kører uden vand (luft i systemet)
Check forøvrigt din mail :)

Martin

Fra : oz3bto

Dato : 19-03-11 03:55

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> For din egen skyld bør fyret sidde lavt, så vandpumpen altid har fat i
> vandet. Pumperne går til hvis de kører uden vand (luft i systemet)
> Check forøvrigt din mail :)
>
> Martin

Som Martin skriver så bør den sidde så lavt som muligt da den ellers kan
løbe tør for vand og det koster ret hurtig en pumpe

Lige ledes bør udstødningen føres uden for bilen da de kan ryge ret
voldsomt når de starter op