Affald ud af bilen
Fra : Steen F.

Dato : 18-03-11 04:47

Hvad er jeres syn på, at folk smider glødende cigaretter ud af kørende
biler?
Jeg oplever dagligt at køre bagved nogen som synes det er helt normalt
at smide den slags ud af vinduet. Jeg synes det er pisse irriterende at
skulle køre slalom for at undvige folks affald (jeg gider ikke have
glødende cigaretskod i dækkene), det hører ikke til på kørebanen eller i
naturen for den sags skyld.
Selvfølgelig sviner bilerne i sig selv meget mere end nogle cigaretskod,
men er jeg bare en hysterisk kælling eller hvordan ser I på ovennævnte?

Mvh
Steen F.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-11 06:09

"Steen F." skriver:

> Selvfølgelig sviner bilerne i sig selv meget mere end nogle cigaretskod,
> men er jeg bare en hysterisk kælling eller hvordan ser I på ovennævnte?

Vidste du ikke at vejnettet er Danmarks største affaldsstation?

Bare spørg "Ekko", han smider gladeligte McD-papiret ud af vinduet -
fordi nu har ikke kører så meget forurener hans bil ikke så msget, så
gør det ikek noget at der ryger lidt papir ud en gang i mellem. Det
forsvinder jo af sig selv.

Min klare holdning er at folks affald hører til inde i deres biler,
indtil de finder en skraldespnd. Langt de fleste ønsker heller ikke at
jeg tømmer min skraldespand i deres baghave, men tankevirksomheden er
desværre ikke så stor hos mange billister.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Henrik K

Dato : 18-03-11 07:51

Når det sker, så har jeg lyst til at overhale den bil og derefter smide en
tom dåsecola ud af mit vindue.
Ikke at det forbedrer noget angående naturen, men mere for at give en slags
"hævn".
Man kunne forstille sig at et skod kunne forårsage en brand hvis den havner
rigtigt uheldigt.

Men det bliver ved tanken og jeg vil nok bare stadig tænke at vedkommende er
et svin og en idiot.

Fra : Steen F.

Dato : 18-03-11 17:50

Den 18-03-2011 06:09, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> jeg tømmer min skraldespand i deres baghave, men tankevirksomheden er
> desværre ikke så stor hos mange billister.

Men er det egentligt ulovligt at smide affald ud af vinduet på en
kørende bil? Hvis det er til fare for trafiksikkerheden ja, men ellers?
Det kunne være rart at vide om man med sindsro kan give folk både horn
og lys når man kører bagved dem, og sige til dem "Undskyld hr, Deres bil
tabte noget!"

Mvh
Steen F.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 20:55

> Men er det egentligt ulovligt at smide affald ud af vinduet på en kørende
> bil? Hvis det er til fare for trafiksikkerheden ja, men ellers?

Ja det er ulovligt at smide affald i naturen.

Per.

Fra : Flimmer

Dato : 18-03-11 07:56

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvfølgelig sviner bilerne i sig selv meget mere end nogle cigaretskod,
> men er jeg bare en hysterisk kælling eller hvordan ser I på ovennævnte?

Det er en som forsøger at slå motorcyklister ihjel.

Jeg har selv prøvet at få et cigaretskod ind i hjelmen under kørslen. Ikke
rart.

Der bøder indføres bøder og nultolerance som f.eks,. i USA . 5000 i bøde
vil være passende. Smider de cigaretter skal de dømmes for forsøg på
manddrab.

Selv har jeg en pose i bilen til affald.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-03-11 13:47

>Det er en som forsøger at slå motorcyklister ihjel.
>
>Jeg har selv prøvet at få et cigaretskod ind i hjelmen under kørslen. Ikke
>rart.

Nej det er mildest talt ubehageligt

>Selv har jeg en pose i bilen til affald.

Også her.. det er faktisk ikke så svært, så det kan undre folk bare
smider ud af vinduet.

Der må være sket en brist i deres opdragelse og sammen med manglende
intelligens så smider de det blot ud i naturen som den største
selvfølge.

//Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-11 14:08

"Martin [6000]" skriver:

> Der må være sket en brist i deres opdragelse og sammen med manglende
> intelligens så smider de det blot ud i naturen som den største
> selvfølge.

Knægten går i en naturbørnehave.

"Man må ikke smide affald i naturen" er helt klart en af de sætninger
de får indprentet der!

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-03-11 18:23

> Også her.. det er faktisk ikke så svært, så det kan undre folk bare
> smider ud af vinduet.

Poser? Jeg har den der store, frie plads foran passagersædet. Og bag
det. Og bag føresædet. Og bagagerummet selvfølgelig - men så skal jeg jo
stoppe og hvem vil det?

Ahh herligt med en gammel bil :P

> Der må være sket en brist i deres opdragelse og sammen med manglende
> intelligens så smider de det blot ud i naturen som den største
> selvfølge.

Yep!

Fra : Fister

Dato : 18-03-11 19:13

It happens that Ole Sørensen formulated :

> [...]
> bag føresædet. Og bagagerummet selvfølgelig - men så skal jeg jo stoppe og

Jeps, pladsen foran kvindens plads er også perfekt til affald

Ditto!

Kai

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-03-11 07:16

Den 18-03-2011 19:13, Fister skrev:
> Jeps, pladsen foran kvindens plads er også perfekt til affald

Nope for så kan hun ikke betjene pedalerne.
Jeg må indrømme at jeg nyder at konen kaster
automobilet rundt når vi skal nogen steder.
Så nytter det sq ikke med så meget affald foran
hendes fødder ;oP
Jeg kaster det i stedet om bagved til ungerne.
Så kan de tage skraldet........ så at sige

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-11 07:41

On 18 Mar., 13:47, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Der må være sket en brist i deres opdragelse og sammen med manglende
> intelligens så smider de det blot ud i naturen som den største

Vi bor på landet og har ca. 100 m langs en ret befærdet
forbindelsesvej og jeg kan jævnligt fylde en sort 10 liters spand med
alt fra dåser over bagerposer til slikpapir

--
Christian

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-03-11 16:36

Den 18/03/11 07.56, Flimmer skrev:

> Smider de cigaretter skal de dømmes for forsøg på
> manddrab.

LOL! Du er da helt væk, mand

/Kim

Fra : Kai

Dato : 18-03-11 03:08

Vi har en ejendom på landet, og hvor ER jeg træt af jævnligt at gå og
samle folks affald op ude i vores rabat. Det er cigaretpakker, øldåser
og papir af forskellig art. SMID DET DOG I EN SKRALDESPAND næste gang
I holder ved sådan en.

Fra : Mikael

Dato : 18-03-11 03:28

On 18 Mar., 04:46, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:
> [...]
> Selvfølgelig sviner bilerne i sig selv meget mere end nogle cigaretskod,
> men er jeg bare en hysterisk kælling eller hvordan ser I på ovennævnte?

Nu tror jeg ikke du skal være bekymret for dine dæk og gløderne i et
cigaretskod. Der går jo kun et split sekund før de gløder er slukket.

Men jeg fatter ikke hvorfor folk har så svært ved at holde deres
affald inde i bilen og smide det ud når de kommer frem. Det er noget
forbandet svineri og jeg har en enkelt gang smidt affaldet tilbage
hvor det kom fra.
Hold dog kæft hvor blev kællingen sur da hun fik sine beskidte
servietter i hovedet mens hun sad og åd sin MacD mad. Men efter en
meningsudveksling tror jeg hun forstod mit budskab. Iøvrigt mente
kvinden at det var gårdmandens opgave at fjerne det affald hun smed ud
af vinduet når hun holdt foran MacD.
Normalt griber jeg ikke til selvtægt, men hun mødte mig lige på den
helligdag jeg var blevet kaldt på arbejde mit i en god familiefrokost,
det var ikke gavnligt for mit gode humør . Men jeg havde det
utroligt godt bagefter

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-11 13:17

Mikael skriver:

> Men jeg fatter ikke hvorfor folk har så svært ved at holde deres
> affald inde i bilen og smide det ud når de kommer frem.

Er du klar over, hvor meget sådan et cigaretskod lugter?

Jeg kan godt forstå at rygerne ikke vil have det i deres bil!

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-03-11 15:59

> Mikael skriver:

> Er du klar over, hvor meget sådan et cigaretskod lugter?
>
> Jeg kan godt forstå at rygerne ikke vil have det i deres bil!

Et argument for at holde med at ryge!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-11 16:05

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Et argument for at holde med at ryge!

Netop......

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-03-11 19:06

Den 18-03-2011 15:59, Uffe Bærentsen skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen"<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Et argument for at holde med at ryge!

Nu ikke sådan på nakken af rygerne.
Der er trods alt også mennesker.......bare ikke så længe som ikkerygere.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-03-11 13:48

> [...]
>helligdag jeg var blevet kaldt på arbejde mit i en god familiefrokost,
>det var ikke gavnligt for mit gode humør . Men jeg havde det

Fanme iorden der

//Martin

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-03-11 16:39

Den 18/03/11 10.28, Mikael skrev:

> [...]
> Hold dog kæft hvor blev kællingen sur da hun fik sine beskidte
> servietter i hovedet mens hun sad og åd sin MacD mad.

Det er sgu godkendt. Vejsvin har godt af at blive genforenet med deres
affald.

/Kim

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-03-11 20:31

On Fri, 18 Mar 2011 04:46:55 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>Selvfølgelig sviner bilerne i sig selv meget mere end nogle cigaretskod,
>men er jeg bare en hysterisk kælling eller hvordan ser I på ovennævnte?

Det er kort og godt noget svineri at smide affald ud af bilen! Gløder
er nu noget overvurderede, de slukkes uden mærker på sko osv. Så'eh
hvis det kun er gløden består den af stoffer, der hurtigt forsvinder.
Et filterskod tager noget længere tid.
Men jeg prøver at holde mit skrammel i bilen - så tømmer jeg den en
gang imellem )

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-11 00:45

Steen F. wrote:

> Jeg oplever dagligt at køre bagved nogen som synes det er helt normalt
> at smide den slags ud af vinduet.

Jeg har oplevet en bilist der, mens han holdt for rødt lys, tømte et
overfyldt askebæger ud af vinduet. Fuld af skodder og andet stads.

Føj for pokker - han skulle have haft det hele ind ad vinduet igen.

Nu ved jeg godt at man ikke skal generalisere - men på ét punkt tro jeg
næsten det er gangbart: (næsten) alle rygere er natursvin. Skodder er
noget man smider på gaden.

Hvis der er rygere her som opfører sig ordentligt, så undskyld på
forhånd - jeg skrev (næsten) :)

Martin

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-03-11 13:29

> [...]
> noget man smider på gaden.
>
> Hvis der er rygere her som opfører sig ordentligt, så undskyld på

Et familiemedlem har købt sådan et lille brandsikkert etui til skodder.
Supersmart og nemt. Rygere skulle fremvise sådan et hver gang de købte
cigaretter :)

Fra : JeGy

Dato : 19-03-11 13:40

Og hvad menes der så,
når der ude på landet smides æbleskrog og bananskræller ud i grøftekanten
eller ind på marken?

Organisk materiale som forgår relativt hurtigt.

Må man det?

Mvh

Jens

Fra : Simon

Dato : 19-03-11 14:03

On 19-03-2011 13:40, JeGy wrote:
> når der ude på landet smides æbleskrog og bananskræller ud i grøftekanten
> eller ind på marken?
> Organisk materiale som forgår relativt hurtigt.
>
> Må man det?

- Æbleskrog, ja. De er meget hurtigt væk. Men helst ind i en busk/hæk,
så de er usynlige sålænge.
- Bananskrælle kan ligge og være sorte og grimme meget længe, så helst ikke.
- Etc. efter samme princip.

--
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 19:44

Hvor er det trist folk ikke har andet at gå op i.

Var iøvrigt på MCD i dag. Overvejer faktisk
om min emballage skal deponeres politisk korrekt
eller om jeg skal lade den forgå in natura.
Smider jeg den ud må i være forberedte på,
noget brunt, måske genbrugspapir, samt hvide servietter
ligger og fylder op i en grøftekant en rum tid.

mvh.

Fra : Steen F.

Dato : 19-03-11 22:57

Den 19-03-2011 19:44, >> Eque << skrev:
> [...]
> Smider jeg den ud må i være forberedte på,
> noget brunt, måske genbrugspapir, samt hvide servietter
> ligger og fylder op i en grøftekant en rum tid.

Har du ikke hørt om skraldespande? Men du sidder måske også og skider i
grøften fordi det er nemmere end at gå på wc? LOL

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-11 00:22

> Har du ikke hørt om skraldespande? Men du sidder måske også og skider i
> grøften fordi det er nemmere end at gå på wc? LOL

ROFL nemli ja.

Fra : Mikael

Dato : 23-03-11 01:41

On 19 Mar., 13:40, "JeGy" <gydesen.jensREM...@THISgmail.com> wrote:
> [...]
> eller ind på marken?
>
> Organisk materiale som forgår relativt hurtigt.

Jeg ved ikke om man må. Men div. frugt affald det kyler jeg ud af
vinduet, hvis det er på landevejen, der er en stor chance for at der
er nogen dyr der gerne vil spise det jeg ikke vil

Mikael