Stafetten: Firmanavne
Fra : CeeJay

Dato : 17-03-11 17:12

Hej Gruppe,

Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
Firma / Company etc.

Vi starter med et meget kendt nummer af Andrew Sisters:
http://www.youtube.com/watch?v=IRwpWdybc8I

Her er et nummer lidt mere i min stil - Bad Company:
http://www.youtube.com/watch?v=-L9E9f3BOTc

God fornøjelse med jagten på kendte og ukendte numre

/CeeJay

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-11 17:47

"CeeJay" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

Den var svær, men mon ikke der er et par stykker i bagkataloget.

Først Sex Slaves med "Thank God For Jack Daniel's":
http://www.youtube.com/watch?v=Isuh_KhYG5Q

Så er det også vore egne DAD med "Marlboro Man":
http://www.youtube.com/watch?v=qO7f0HZ0X_I

Lad os blive ved smøgerne, og spille "Purple Rain" med PRINCE ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PJfhGL0F6LE

Til slut et engelsk popband, Sailor, med "Glass of Champagne":
http://www.youtube.com/watch?v=FeISAc9j0WE

/Alex

Fra : Max

Dato : 17-03-11 18:03

Hej Alex

> Først Sex Slaves med "Thank God For Jack Daniel's":

Sjovt med Jack Daniels, jeg tænkte på Stevie Ray Vaughan
og My pride and joy, den har jeg ham nemlig mistænkt for
at have skrevet om sådan en flaske.

Max

Fra : Max

Dato : 17-03-11 17:56

Hej CeeJay

> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

Så skal vi da lige have Paul på banen med et nummer fra hans helt
specielle LP "Graceland" hvor han omtale en National Guitar

Paul Simon - Graceland
http://www.youtube.com/watch?v=HvliMzAFWHM

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-03-11 19:31

On 17-03-2011 17:11, CeeJay wrote:

> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

En "Pall Mall Blues" - uden filter:

http://www.youtube.com/watch?v=hJ75hKFOlFQ

Vil man overnatte godt så er 'Savoy' eller 'Ritz' hotel et godt bud.
Ritt Bjerregaard foretrak det sidste.
Ella Fitzgerald med 'Puttin On The Ritz'

http://www.youtube.com/watch?v=q7oVV-SU4sI&feature=related

Judy Garland var, efter min mening, bedst når hun sang jazz/swing som
her med Benny Goodmann, "Stompin' at the Savoy":

http://www.youtube.com/watch?v=fiMykEc5qzI&feature=related

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-03-11 08:30

On 17-03-2011 19:30, Henning Jensen wrote:
> Judy Garland var, efter min mening, bedst når hun sang jazz/swing som
> her med Benny Goodmann, "Stompin' at the Savoy":
> http://www.youtube.com/watch?v=fiMykEc5qzI&feature=related

Dejligt svært emne.

Når hotelopholdet er slut og man skal hjem, kan man passende sætte sig
ind i en af togvognene fra "The Pullman Compagny":

"The Pullman Porters Parade" sunget af Al Jolson:

http://www.youtube.com/watch?v=oLScq0jphL0

Det giver mig anledning til at rette en fejl jeg skrev ovenfor: Jeg
nævnte Goodman men det er en fejl. Det er Bob Crosby og hans orkester
der akkompagnerer Judy Garland.

Henning

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-03-11 09:32

CeeJay skrev:

> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet:
> Firmanavne / Firma / Company etc.

Hotel Pennsylvania i New York havde telefonnummeret
Pennsylvania 6-5000. Det blev så titlen på et af Glenn
Millers jazz-hits:

Glenn Miller Orchestra - Pennsylvania 6-5000
http://www.youtube.com/watch?v=WXGQNm4EKoc

--
Herluf :·)
- som boede på "Old Penn" en uge i 1987

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-03-11 11:17

Coca Cola har lavet mange "commercials" med lidt
musik i. Her: "What Goes Around Comes Around":
http://www.youtube.com/watch?v=vKGw_KYH63k

--
Herluf :·)

Fra : Michel Husted

Dato : 18-03-11 03:08

On 17 Mar., 17:11, CeeJay <c...@sport.dk> wrote:
> Stafetten har v ret langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

Et udfordrende emne, men det gør det kun sjovere at lægge hovedet i
blød.

Lad os køre en tur...

Natalie Cole: "Pink Cadillac" - http://www.youtube.com/watch?v=7FdAO1JgvA0

TV2: "Fantastiske Toyota" - http://www.youtube.com/watch?v=qq1OBYT9PS0

Brødrene Bisp: "Voldsom Volvo" - http://www.youtube.com/watch?v=FhsBU-qyqDE

Håber de falder inden for emnet

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-11 10:33

>"CeeJay" skrev i meddelelsen
>Hej Gruppe,
>
>Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne / Firma
>/ Company etc.

Så vil jeg byde ind med Neil Young's "This Note's For You":
http://www.youtube.com/watch?v=KSSvzCNBvlQ
(som jo nok nærmest er en anti-firmanavne sang )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-11 12:18

"CeeJay" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

Du får et par stykker fra ShuBiDua:

Minus til plus. Der er adskillige varemærker og hentydninger til
reklameslogans nævnt i den sang.

http://www.youtube.com/watch?v=YeAzr8eh1h8

Askepot. Noget om LaCoste
http://www.youtube.com/watch?v=zlyUEkHRvyA

Og endelig "Folkevognen"
http://www.youtube.com/watch?v=Fr5EpKillrE

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 18:42

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Og endelig "Folkevognen"
> http://www.youtube.com/watch?v=Fr5EpKillrE

Så skal vi lige ha den amerikanske lidt mere originale udgave "Mercury
Blues" her med Ry Cooder og David Lindley. Er oprindelig skrevet af en K.C.
Douglas i '49

http://www.youtube.com/watch?v=ZPpJYvLsBco&feature=related

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 18-03-11 13:14

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=-L9E9f3BOTc
>

> God fornøjelse med jagten på kendte og ukendte numre

Allan Olsen har lavet en sang, der hedder Rolig Rolex. Den ligger desværre
ikke på Tuben.
http://www.allanolsen.dk/web/files/Mp3/ono01_rolex.mp3 kan man høre en
smagsprøve.
Jeg har nu lidt svært ved at se, hvorfor Rolex skal involveres som en del af
teksten.

Village People begik i 1978 melodien "Why MCA?" og lavede tilmed en
musikvideo, som vi får her:
http://www.youtube.com/watch?v=CS9OO0S5w2k
YMCA, som melodien jo hedder, refererer til organisationen Young Men's
Christian Association, og det er jo ikke et rigtigt firmanavn, vil jeg mene.
Men det går vel an alligevel her i denne stafet.
I øvrigt kan MCA betyde ikke så lidt. Se selv på
http://en.wikipedia.org/wiki/MCA

En herlig dansk klassiker om det gule bryg: Kommer der ikke snart en Tuborg
til mig?
Hør et uddrag her:
http://festklaveret.dk/da/tekst/1212/kommer+der+ik+snart+en+tuborg.html

Shubberne har en sang om den lille grimme boble med en boksemotor i:
Folkevognen. Det er i daglig tale navnet på selve bilen, men det er mere
korrekt navnet på bilkoncernen Volkswagen, også kendt som VW.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-03-11 16:54

On 17-03-2011 17:11, CeeJay wrote:
> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

Jeg har gæster i weekenden, så jeg skal ikke tages i betragtning, når en
ny stafetholder skal kåres.

Nogle få københavnske forlystelsessteder.

"Bakken".
En sang jeg har et specielt forhold til er "Bakkesangerinden". Jeg burde
uploade den originale, men denne er ok:

http://www.youtube.com/watch?v=w_6UZUu9fn4

"Tivoli".
Ja, der gemmer sig mange minder og oplevelser derinde.
Her er en af mine gamle 78'ere - Victor Cornelius synger og det er Teddy
Petersen og hans orkester der spiller. Pladen er fra 1943.
Året efter, i 1944, brændte den gamle koncertsal, i forbindelse
schalburgtagen i Tivoli.

http://www.youtube.com/watch?v=73PAcRTP4RM

"Alhambra".
Efter Tivoli, omkring 1855, startede Carstensen et nyt forlystelsessted,
der lå på Alhambravej på Frederiksberg.
Lange-Müller boede på Frederiksberg Alle, og var således næsten nabo til
stedet, og kunne formentlig både se og høre stedet fra sit hjem.
Forlystelsesstedet, samt den store interesse der var for alt
mellemøstligt i disse år, inspirerede P.Lange-Müller til at komponere
det lille værk "I Alhambra":
Der ligger 5 x 1 minut af værket her:

http://www.classicalarchives.com/work/597142.html

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-11 18:45

CeeJay <cj@sport.dk> wrote in

> Stafetten har været langt omkring - jeg har valgt emnet: Firmanavne /
> Firma / Company etc.

og lige et bilmærke mere: Mercedes Benz

http://www.youtube.com/watch?v=WVaXuGdIegk&feature=related

Venligst
Lars

Fra : CeeJay

Dato : 19-03-11 19:52

Hej,

Den var da vist lidt svær - ikke mange foralg men en del gode.
Vinderen er Michel Husted - for hans valg af Pink Cadillac - Natalie Cole.

Tak for kampen

CeeJay

Fra : Michel Husted

Dato : 19-03-11 13:07

> Vinderen er Michel Husted - for hans valg af Pink Cadillac - Natalie Cole..

Jeg takker ydmygt for stafetten og lægger hovedet i blød. Hvad skal
jeg finde på???

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 20:34

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg takker ydmygt for stafetten og lægger hovedet i blød. Hvad skal
>jeg finde på???

Hvad med "Pels" (Fur)