Justering av ventiler...
Fra : Halvor Bjerke

Dato : 10-08-01 07:04

på en Kawasaki GPZ 1000 RX.

Har hatt den på service, og etter ca 5 mil begynte tikking. Det utviklet

seg, og jeg reiste tilbake til verkstedet etter ca 20 mil.

De justerte på nytt, det var en ventil som ikke var som den skulle. Det
hørtes OK ut, men nå har den begynt å tikke igjen (etter ca. 8 mil). Er
det noen som kan fortelle meg hva som skjer? Han påsto at kontra
mutteren ikke hadde løsnet etter første justering. Regner med at de som
har skrudd på den har peiling, det er jo tross alt et Kawasaki verksted.

mvh
Halvor

Fra : RasmusZX9R

Dato : 10-08-01 14:58

Hejsa!
Jeg kan ikke lige give en forklaring på hvorfor den gør det,
men min gamle Gpz900 (som er magen til i toppen) var også ret svær at
stille ordentligt.
Jeg tror det har noget at gøre med den forholdsvis gammeldags teknik der
er brugt.
Den er med stilleskruer og hver vippearm går til 2 ventiler, så der skal
ikke særlig meget
slup til før den er gal med en eller to ventiler.
Jeg var forøvrigt ude for at hærdningen på spidsen af stilleskruerne var
røget, så jeg måtte skifte nogle af dem.
Det kan være du skal prøve at høre dit værksted om de har tjekket det.
Er det forøvrigt et dansk eller et norsk værksted?
Mvh
Rasmus ZX9R.C (der får stillet ventiler på tirsdag)

http://www.kandu.dk/