Nissan: Lampe for Airbag lyser periodisk
Fra : Leif

Dato : 16-03-11 18:11

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-03-11 18:16

Fra : Leif

Dato : 16-03-11 19:26

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-11 20:32

>Ind imellem lyser lampen - et dask
>på rat eller ovenpå instrumenthus
>kan fjerne det i længere tid.
>
>Er vist afhængig af udetemp.
>
>Har nogen en ide om hvor jeg
>skal sætte ind?
>
>Virker fint
>
>/Leif

har lige spurgt en Nissan mek. han mente flg.:

"Han skal ind og have en tester på bilen, det er sikkert en lednings
fejl eller en fejl i instrumentet,
er det en rigtig airbag fejl, så går lampen ikke væk igen før den er
rep. og fejlen er nulstillet med en tester,
systemet er sådan indrettet at har der været den mindste brist i
systemet, så tænder lampen, og den bliver på.
men evt den ratopspoling der er mellem bil og rat, det er bare en lang
ledning som er spolet løst op, så rattet
kan dreje frit uden at knække ledningen, et svagt punkt, men som ikke
har livslangt levetid."

Karsten

Fra : Leif

Dato : 16-03-11 22:05

"Karsten" skrev i meddelelsen news:nq32o6tt1konp66bsfu2ibm2opal4hadhj@4ax.com...

> [...]
> ledning som er spolet løst op, så rattet
> kan dreje frit uden at knække ledningen, et svagt punkt, men som ikke

Mange tak.

Jeg har hele tiden haft samme tanke i baghovedet, men det er træls
bare at tonse derud, hvis det var muligt at få et par råd inden.
Tror jeg har hørt om den fejl engang før, men er nok nødt til at
hygge mig med at tage rattet af og se efter.
/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-11 22:20

> [...]
>Tror jeg har hørt om den fejl engang før, men er nok nødt til at
>hygge mig med at tage rattet af og se efter.

Ja jeg ville også nok lige ind og kikke på den ledning, da det er
periodisk

Karsten

Fra : Steen F.

Dato : 17-03-11 00:39

Den 16-03-2011 22:04, Leif skrev:
> Tror jeg har hørt om den fejl engang før, men er nok nødt til at
> hygge mig med at tage rattet af og se efter.

Kan man tage rattet af uden at tage airbag'en ud også? Fordi sådan en
airbag kan altså forvolde slem skade i ukyndige hænder med gør-det-selv
arbejde.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-11 14:13

"Steen F." >skrev:

>Kan man tage rattet af uden at tage airbag'en ud også? Fordi sådan en
>airbag kan altså forvolde slem skade i ukyndige hænder med gør-det-selv
>arbejde.

Tjae han kan da godt skrue ratte af, men det bliver han ikke meget
klogere af,
han kan ikke se eller måle fejlen med andet end Nissans tester,
eller evt en Bosch tester, og den skal i OBD stikket, så kan fejlen
læses ud,
ratopspolingen er en lukket enhed

Fra : Per Jensen

Dato : 17-03-11 14:21

On 17/03/11 00.38, Steen F. wrote:

> Kan man tage rattet af uden at tage airbag'en ud også? Fordi sådan en
> airbag kan altså forvolde slem skade i ukyndige hænder med gør-det-selv
> arbejde.

Så længe at du ikke sætter ild til airbagen eller sætter spænding til
den sker der absolut intet.

// Per.

Fra : Steen F.

Dato : 17-03-11 19:49

Den 17-03-2011 14:20, Per Jensen skrev:
> Så længe at du ikke sætter ild til airbagen eller sætter spænding til
> den sker der absolut intet.

Var det ikke også det jeg skrev? I ukyndige hænder...

Mvh
Steen F.

Fra : Leif

Dato : 17-03-11 21:59

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Var det ikke også det jeg skrev? I ukyndige hænder...
>
> Mvh
> Steen F.

Haynes foreskriver: Batteriledning af, vente mindst 10 min. inden
der arbejdes på rattet, så det gør jeg bare...........
/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 21:51

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>skrev:

>Haynes foreskriver: Batteriledning af, vente mindst 10 min. inden
>der arbejdes på rattet, så det gør jeg bare...........
>/Leif

hvad med at prøve det her først, det kunne jo være,
hvis det ikke er en joke med det der reset
http://www.youtube.com/watch?v=0o0gBZpUq40&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eDg1b0dYtys

Fra : Leif

Dato : 05-04-11 20:46

"Karsten" skrev i meddelelsen news:me5ao6p7p3o5mdoia0p3oik4pmlh7a43gj@4ax.com...

> hvad med at prøve det her først, det kunne jo være,
> hvis det ikke er en joke med det der reset
> http://www.youtube.com/watch?v=0o0gBZpUq40&feature=related
> http://www.youtube.com/watch?v=eDg1b0dYtys

Fatter ikke en meter - og det hjælper nok ikke at ringe til Peter....

Blinkeriet forsvandt da jeg af anden årsag fik lavet viskermotoren.
Armene ville ikke helt retur - kobberfjedrene inde i motoren slidt.
Rep. ved hjælp af en anden slidt, jeg kunne tage dem fra.........

/Leif