Traktor træk :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-11 14:30

Der var godt nok optræk til lidt traktor ræs i formiddags.
Jeg så en hel del (lige så langt mine øjne rakte i begge retninger) på
Roskildevej ved Hedehusene omkring kl. 9:30.
De var indadgående mod København, jeg skulle heldigvis den anden vej

Er der nogen der er blevet "chikaneret"/forsinket af dem?

P-vagterne fra Europark blev ihvertfald en del forsinkede
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1520314.ece

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-11 16:45

Den 16-03-2011 14:29, Per Beer Hansen skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der er blevet "chikaneret"/forsinket af dem?
>
> P-vagterne fra Europark blev ihvertfald en del forsinkede

Kan undre hvorfor de ikke blot cirkler rundt omkring "Borgen".

Hvis de holder sig til at følge den øvrige trafik kan det vel ikke
betragtes som en demonstration, der skal anmeldes, og dermed kan afvises.

Jeg vil tro at de kunne havde gjort det, det meste af dagen, for de
510,- kr det nu kommer til at koste dem.

Fra : alexbo

Dato : 16-03-11 17:33

"Finn Guldmann" skrev

> Hvis de holder sig til at følge den øvrige trafik kan det vel ikke
> betragtes som en demonstration, der skal anmeldes, og dermed kan afvises.

Næh, men det ville være privatkørsel i køretøj indregistreret til erhverv,
så det er klogt at overholde de aftaler med politiet de har indgået ang.
kørslen.

Man kunne forestille sig en SKAT medarbejder der skriver hele banden.
Om man kører på fisketur til Sverige i sin erhvervsbil, eller til
fisketorvet i sin traktor bør ikke gøre nogen forskel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-11 19:56

Den 16-03-2011 17:32, alexbo skrev:
> [...]
> Om man kører på fisketur til Sverige i sin erhvervsbil, eller til
> fisketorvet i sin traktor bør ikke gøre nogen forskel.

Nu er der jo ikke forskellige afgiftsklasser for traktorer, så det er
nok ikke den de ville gå efter.

Måske de ville gå efter brændstoffet, hvis det er billig afgiftsfri
diesel der bliver brugt til det.

Men de skulle jo så først lige have defineret hvad privat kørsel i en
traktor er.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-11 17:38

On Wed, 16 Mar 2011 16:44:46 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Kan undre hvorfor de ikke blot cirkler rundt omkring "Borgen".
>
>Hvis de holder sig til at følge den øvrige trafik kan det vel ikke
>betragtes som en demonstration, der skal anmeldes, og dermed kan afvises.
Hvis det ikke er demonstration, hvad er det så ? Den bliver meget svær
at forklarer som andet.

>Jeg vil tro at de kunne havde gjort det, det meste af dagen, for de
>510,- kr det nu kommer til at koste dem.
Hvad er bøden for chikanekørsel, overtrædelse af ordensbekengørelsen ?

Men vi fik da set at det ikke går helt dårligt i landbruget, fine
traktorer, ikke lige de billigeste modeller der mødte op.
Så hvad hyler de op om ?

De er stavnsbundet, tja det er der også mange husejere der er.
De skal følge landets lovgivning, ja det skal vi jo alle.
De har det hårdt, de har selv valgt at blve landmænd, det er et ehverv
i bølgegang, og har altid været det, det går op det, går ned, antallet
af landbrug på sigt falder. Jamen noget nyt, sådan var det også for
30, 50, 100 år siden.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-11 20:04

Den 16-03-2011 17:37, Hans Kjaergaard skrev:
> Hvis det ikke er demonstration, hvad er det så ? Den bliver meget svær
> at forklarer som andet.

Hvis det er en demonstration vil de jo køre i kortege, og bl.a. dermed
ikke skulle holde for rødt i lyskryds.

Indordner de sig under de samme forhold som den øvrige trafik skal holde
sig til, vil det blot være et, stærkt, forøget antal traktorer der
befinder sig som en del af trafikken.

> Hvad er bøden for chikanekørsel, overtrædelse af ordensbekengørelsen ?

I tilfælde af at de følger trafikken vil der jo ikke være tale om den slags.

> [...]
> i bølgegang, og har altid været det, det går op det, går ned, antallet
> af landbrug på sigt falder. Jamen noget nyt, sådan var det også for

Jeg har altid ønsket mig at mit erhverv var lige så gode til at gøre
opmærksom på vores forhold, som landmændene.

Fra : Martin Bak

Dato : 16-03-11 20:09

> Jeg har altid ønsket mig at mit erhverv var lige så gode til at gøre
> opmærksom på vores forhold, som landmændene.

Mig bekendt, har vi ikke en eneste bondemand her i gruppen

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Armand

Dato : 17-03-11 16:38

Den 16-03-2011 20:09, Martin Bak skrev:
> "Finn Guldmann"<n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt, har vi ikke en eneste bondemand her i gruppen

Roen i tråden tyder kraftigt på at du har ret

--
Armand.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-11 20:47

On Wed, 16 Mar 2011 20:03:56 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>I tilfælde af at de følger trafikken vil der jo ikke være tale om den slags.
Læs ordensbekengørelsen og du vil opdage at politiet kan forlange at
de forføjer stedet/området hvis politiet skønner at det er nødvendigt,
og da traktorene vil være til ulempe og bestemt intet har at gøre
omkring Christiansborg er den lige til højrebenet, væk med dem.

>Jeg har altid ønsket mig at mit erhverv var lige så gode til at gøre
>opmærksom på vores forhold, som landmændene.
Du mener som de Franske landmænd ?
De danskes sammenhold og offervilje er det sgu sparsomt med.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-11 00:20

Den 16-03-2011 20:46, Hans Kjaergaard skrev:
> [...]
> og da traktorene vil være til ulempe og bestemt intet har at gøre
> omkring Christiansborg er den lige til højrebenet, væk med dem.

Jeg er godt klar over at man skal følge politiets anvisning, men jeg er
ikke sikker på at politiet har mandat til at omdirigere en bestemt type
trafikanter, blot fordi de er lidt mange, og de er politisk uønsket på
stedet.

Så længe de opfører sig som almindelige trafikanter, er de almindelige
trafikanter. Og jeg ved ikke af at der er et traktorforbud i centrum af
Kbhstrup.

> Du mener som de Franske landmænd ?
> De danskes sammenhold og offervilje er det sgu sparsomt med.

Nej, jeg kan godt nøjes med, som de danske bønder. De har i det mindste
fået råbt sig til en hel del støtte i tidens løb.

Jeg behøver ikke at stoppe udenlandske lastbiler, og smide deres varer
ud på vejen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-03-11 08:14

On Thu, 17 Mar 2011 00:20:14 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>ikke sikker på at politiet har mandat til at omdirigere en bestemt type
>trafikanter, blot fordi de er lidt mange, og de er politisk uønsket på
§ 4, 5 og 6.

>Så længe de opfører sig som almindelige trafikanter, er de almindelige
>trafikanter. Og jeg ved ikke af at der er et traktorforbud i centrum af
>Kbhstrup.
Finn du kan ikke kæmpe imod politiets vurderinger, de skal bare
efterkommes og ordensbekengørelsen giver rigeligt med elastik hvis
politiet ønsker at udnytte det.

>Nej, jeg kan godt nøjes med, som de danske bønder. De har i det mindste
>fået råbt sig til en hel del støtte i tidens løb.
Ja i fortiden, men skal man overleve på støtte ?
Nå ja, man evner ikke at klare sig selv, så må staten jo træde til.

>Jeg behøver ikke at stoppe udenlandske lastbiler, og smide deres varer
>ud på vejen.
Hvis man vil igemmen med urigmelige krav, må man nødvendigvis tage
urigmelige midler i brug og det skal gøres stort og effektivt.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 17-03-11 16:47

Den 17-03-2011 00:20, Finn Guldmann skrev:

> [...]
>
> Så længe de opfører sig som almindelige trafikanter, er de almindelige
> trafikanter. Og jeg ved ikke af at der er et traktorforbud i centrum af

For et par år siden udførte engelske motorcylister en protest-happening
i London: Alene antallet af motorcykler i forholdet til betjente gjorde
det let at protestere og alligevel følge de uniformeredes anvisninger og
forføje sig til et nyt sted hvor man kunne være til hinder et stykke til
indtil endnu en uniform prajede en dér.
Nogle stykker ofrede sig tillige ved at vælte ved den mindste kontakt
med den stressende bil-trafik, hvilket medførte endnu længere seancer
før motorcyklen var rejst/fjernet og ansvaret for hændelsen afklaret,
hvilket tillige 'låste' en betjent i samme stykke tid.
Der er mange måder at gøre tingene på, og som set syd for Middelhavet er
de moderne kommunikationsformer ideelle til autonome happenings, hvilket
sikkert også vil blive at opleve indenfor trafik-området fremover

--
Armand.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 16-03-11 23:27

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
> Men vi fik da set at det ikke går helt dårligt i landbruget, fine
> traktorer, ikke lige de billigeste modeller der mødte op.

Skal der ikke store (dyre) maskiner til stordrift? Det er ikke tegn på
velstand, men at de er tvunget derud hvor de er, i industrialismens navn.
Desuden er det ikke deres traktorer, det er bankens.

> Så hvad hyler de op om ?

De hyler op om, at deres erhverv ikke kan bære de tiltag, vore
uprofessionelle politikere disker op med.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-03-11 07:52

On Wed, 16 Mar 2011 23:26:47 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
>
>Skal der ikke store (dyre) maskiner til stordrift?
Jo da. store maskiner muligvis, men ikke nødvendigvis de dyre
modeller, og det var dem der kunne ses. Fattigmandsudgaverne blev
derhjemme.

>Det er ikke tegn på
>velstand, men at de er tvunget derud hvor de er, i industrialismens navn.
Man kan vælge at køre Lada, Mercedes eller Bently, de kan alle lyfte
opgaven, det er et valg og det foretages med pengepungen.

>Desuden er det ikke deres traktorer, det er bankens.
Og ?

>De hyler op om, at deres erhverv ikke kan bære de tiltag, vore
>uprofessionelle politikere disker op med.
Som landbrugets egne har været med til at forhandle i land.
Tiltag som er nødvendige og som der har været talt om i årevis, men
landmænd er strudse, de stikker hoved i jorden og håber på at
udviklingen (den for dem ugunstige) går udenom dem, men de bliver ofte
overrasket når virkeligheden banker på.

Næ du, deres problem er at det er krise tider (igen) for landbruget,
og der skal (igen) udskilles, de ueffektive fra de effektive, det gør
sgu ondt, men sådan er det.

Der er mange fag der har lidt døden, eller store omvæltninger, i
industrialismens navn, sådan er det bare.

Selvfølelig må det være trist og hårdt at det fag der engang
beskæftigede flest, brødfødte hele landet og stod for den største
valutaindtjening nu må se sig henvist til en væsentligt lavere
position på samfundsstigen.

/Hans

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 17-03-11 23:26

On Thu, 17 Mar 2011 09:52:11 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Jo da. store maskiner muligvis, men ikke nødvendigvis de dyre
>modeller, og det var dem der kunne ses. Fattigmandsudgaverne blev
>derhjemme.

Traktorer i +200 HK klassen er der vist ikke mange fattigmandsudgaver
af, det er vist kun de store (og dyre) producenter der laver traktorer
i den størrelse.

Men det var dog ikke kun nye traktorer der var slæbt med til
København, jeg så ihvertfald et billed af en MB Trac, som mindst må
være 20 år gammel.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TDi '86

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-03-11 07:46

On Thu, 17 Mar 2011 23:25:31 +0100, Morten From Søndergaard
<from@nospam.dk> wrote:

>Traktorer i +200 HK klassen er der vist ikke mange fattigmandsudgaver
>af, det er vist kun de store (og dyre) producenter der laver traktorer
>i den størrelse.
Store traktorer fås i flere prislag, der er stor forskel på de billige
og de dyre i samme størrelse (trækkraft) og det er ikke hundrede eller
få titusinde kroner vi snakker om.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-03-11 17:52