Kopholder
Fra : Steen F.

Dato : 16-03-11 10:24

Hvor finder man en simpel kopholder der kan sættes ned i sideruden på
bilen? Thansen, Biltema og Harald N. har ikke den model.

Mvh
Steen F.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-03-11 11:20

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor finder man en simpel kopholder der kan sættes ned i sideruden på
> bilen? Thansen, Biltema og Harald N. har ikke den model.

Pas på med det - når du har kørt ruden op og ned nogle gange, så kan du se
ridser på vinduet.

Jeg har nogle med en sugekop, som jeg brugte da jeg ikke havde bil med
kopholder. Men de er svære at finde i forretninger - jeg mener jeg købte dem
i Tyskland for 20+- år siden ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Steen F.

Dato : 17-03-11 00:40

Den 16-03-2011 11:20, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Pas på med det - når du har kørt ruden op og ned nogle gange, så kan du
> se ridser på vinduet.

Det lyder ikke så godt. Jeg må kigge mig om efter noget andet, men tak
for advarslen.

Mvh
Steen F.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-11 09:53

> Hvor finder man en simpel kopholder der kan sættes ned i sideruden på
> bilen? Thansen, Biltema og Harald N. har ikke den model.

Jeg har 2 liggende som er for små til mit termokrus - bare simpel plastik
der stikkes ned ved ruden.

Men tror også man skal holde ruden lukket hvis man bruger dem ....

Kan afhentes hvis nogen kan bruge dem... Kan ikke huske om der er fra
biltema, thansen eller ?

/A - postnummer 9632

Fra : Steen F.

Dato : 20-03-11 01:22

Den 18-03-2011 09:52, Anders Majland skrev:
> [...]
>
> Men tror også man skal holde ruden lukket hvis man bruger dem ....
>
> Kan afhentes hvis nogen kan bruge dem... Kan ikke huske om der er fra

Jeg tror at jeg prøver og finde en der er mere skånsom ved ruderne. Men
tak for tilbudet.

Mvh
Steen F.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-03-11 13:57

Den 16-03-2011 10:23, Steen F. skrev:
> Hvor finder man en simpel kopholder der kan sættes ned i sideruden på
> bilen? Thansen, Biltema og Harald N. har ikke den model.

Jeg bruger denne fra T-Svansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5035464638&n=1199145608&pn=1222830704

Noget nær det bedste når man ikke har en orginal kopholder.

Fra : Steen F.

Dato : 20-03-11 16:56

Den 20-03-2011 13:57, Andersen [3650] skrev:
> Jeg bruger denne fra T-Svansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5035464638&n=1199145608&pn=1222830704
>
> Noget nær det bedste når man ikke har en orginal kopholder.

Vipper den ikke op og ned i takt med luftdysen?

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 22:43

> Jeg bruger denne fra T-Svansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5035464638&n=1199145608&pn=1222830704
>
> Noget nær det bedste når man ikke har en orginal kopholder.

Og meget praktisk i kombination med aircondition

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-11 23:00

> Jeg bruger denne fra T-Svansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5035464638&n=1199145608&pn=1222830704

Fulgte linket og
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5037422343&n=1199145608&pn=1222830708
dukkede op.
Det er sådanne 2 jeg har liggende til afhentning hvis nogen skulle mangle

/A

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 23:29

Den 20-03-2011 22:59, Anders Majland skrev:

> [...]
> op.
> Det er sådanne 2 jeg har liggende til afhentning hvis nogen skulle

Skær "krogen" af og monter den med selvklæbende burretape omtrent der
hvor den alligevel skulle have hængt i karmen!

--
Armand.

Fra : Steen F.

Dato : 21-03-11 05:09

Den 20-03-2011 23:28, Armand skrev:
> Skær "krogen" af og monter den med selvklæbende burretape omtrent der
> hvor den alligevel skulle have hængt i karmen!

Den skal ikke hænge der permanent.
Men mon den virkelig ridser særlig meget, hvis man kun bruger den 2
gange om måneden i et par timer, og lader være med at køre vinduet op og
imens?

Mvh
Steen F.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-11 07:14

> Men mon den virkelig ridser særlig meget, hvis man kun bruger den 2 gange
> om måneden i et par timer, og lader være med at køre vinduet op og imens?

De er i et ret blødt plastmeteriale. Så tror ikke de selv ridser. Nærmere
hvis man kører skidt med op/ned ..

Jeg droppede dem da mine favorittermokrus ikke kan gå i

/A

Fra : Armand

Dato : 21-03-11 13:33

Den 21-03-2011 05:09, Steen F. skrev:

> Den skal ikke hænge der permanent.

Netop derfor burretape-forslaget!

--
Armand.

Fra : Steen F.

Dato : 22-03-11 00:53

Den 21-03-2011 13:32, Armand skrev:
> Netop derfor burretape-forslaget!

Jeg kender ikke udtrykket "burretape" men gik ud fra at det var noget
velcro-halløj. Og det gider jeg ikke se på i vindueskarmen.
Bilen har 1 fast kopholder, men kunne godt bruge endnu én.

Mvh
Steen F.