Gode vibrationer
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-11 16:41

Musikalsk set er der 'Good Vibrations' i disse dage. Forsangeren i BEACH
BOYS fylder 70 år.
Hold på hat og briller:
http://www.youtube.com/watch?v=wpP7tWXjcnc&feature=related

I morgen fylder Jerry 85 år. Blev han forresten gift med hgende der i ved
nok?
Vi er stadig i højeste omdrejninger:
http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-03-11 16:50

meddelelse news:4d7f8877$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Musikalsk set er der 'Good Vibrations' i disse dage. Forsangeren i BEACH
> BOYS fylder 70 år.

Det er forsåvidt rigtigt at Mike Love fylder 70 år idag, men at kalde ham
decideret for forsanger i Beach Boys er ikke korrekt. Det er rigtigt at hans
nasale stemme var fremtrædende bl.a. på de tidlige indspilninger, men mange
af deres store hits blev også sunget af dels Carl og dels Brian Wilson,
ligesom de øvrige også bidrog med forsang fra tid til anden.
Carl Wilson er bl.a. forsanger på 2 af deres væsentligste sange God only
knows og Good Vibrations.

Fra : Michel Husted

Dato : 16-03-11 04:02

On 15 Mar., 16:40, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> Musikalsk set er der 'Good Vibrations' i disse dage. Forsangeren i BEACH
> BOYS fylder 70 r.

Beach Boys-guitaristen Al Jardine er en vårhare på blot 68, men han er
still going strong med et nyt album:

Al Jardine: "Postcard from California" - http://www.youtube.com/watch?v=HrUevoB42us

En rigtigt iørefaldende Smokie-wannabe-sang, hvis man lige lader den
komme i gang, hvilket først sker efter godt et minut.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-11 16:22

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in

> Al Jardine: "Postcard from California" -
> http://www.youtube.com/watch?v=HrUevoB42us
>
> En rigtigt iørefaldende Smokie-wannabe-sang, hvis man lige lader den
> komme i gang, hvilket først sker efter godt et minut.

Tja.. det første jeg tænkte var "Sloop John B", der bare ikke rigtig vil
komme ud af starthullerne.

Ellers flot arrangeret med masser af sovs og kartofler

Venligst
Lars

Fra : Michel Husted

Dato : 16-03-11 15:02

On 16 Mar., 16:22, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:
> Tja.. det første jeg tænkte var "Sloop John B", der bare ikke rigtig vil
> komme ud af starthullerne.

Min første indskydelse var denne:

Glen Campell: "Rhinestone Cowboy" - http://www.youtube.com/watch?v=8kAU3B9Pi_U

Der er lånt en del fra versdelen for at sige det på en pæn måde.

> Ellers flot arrangeret med masser af sovs og kartofler

Den vil nok ikke glide over i musikhistorien som noget særligt, men en
iørefaldende lille sang, er det da...

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 16-03-11 22:10

Hej Michel

> Glen Campell: "Rhinestone Cowboy" -
> http://www.youtube.com/watch?v=8kAU3B9Pi_U
>
> Der er lånt en del fra versdelen for at sige det på en pæn måde.

Nu er Glen Campell jo også gammel Beach Boys
sanger, så han kender jo stilen.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 16-03-11 16:07

On 16 Mar., 22:10, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Nu er Glen Campell jo også gammel Beach Boys
> sanger, så han kender jo stilen.

Så lærte jeg også noget nyt i dag

Det var jeg ikke klar over! Tak for infoen...

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 16-03-11 23:36

Hej Michel

> Så lærte jeg også noget nyt i dag

Så har dagen ikke været levet forgæves.

> Det var jeg ikke klar over! Tak for infoen...

Ja, han erstattede Brian Wilson i 64/65, da
Brian røg ned med dårlige nerver.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-03-11 23:41

> Ja, han erstattede Brian Wilson i 64/65, da
> Brian røg ned med dårlige nerver.
>
> --
> Mvh
> Max

Og derefter blev Bruce Johnston permanent medlem.