eBow
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 11:59

Var forresten til koncert med Kim Larsen & Kjukken for nogle dage siden.
Kjukken er et yderst kompetent band. Det er ikke ofte man længere ser
guitarister benytte en eBow live

Fra : Max

Dato : 15-03-11 12:12

Hej Steen

> Var forresten til koncert med Kim Larsen & Kjukken for nogle dage
> siden. Kjukken er et yderst kompetent band. Det er ikke ofte man
> længere ser guitarister benytte en eBow live

For intetanende stakler som mig bliver du nødt til at fortælle,
forklare og beskrive lidt mere.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 15-03-11 13:53

> Hej Steen

> For intetanende stakler som mig bliver du nødt til at fortælle,
> [...]

Hej Max.
Se her.
http://www.aage.dk/shop/guitartilbehoer/heet-sound/e-bow.html

http://en.wikipedia.org/wiki/EBow

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 14:04

On 2011-03-15 13:52:36 +0100, P.Petersen said:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Hej Max.
> Se her.
> http://www.aage.dk/shop/guitartilbehoer/heet-sound/e-bow.html
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/EBow
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Franz Beckerlee brugte den jævnligt, men ellers har jeg ikke set den
brugt live på danske scener, før Kjukken bragte den tilbage i
rampelyset for nyligt.
Brugt rigtigt, lyder den rigtigt fabelagtigt

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 14:24

<Steen> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyligt.
> Brugt rigtigt, lyder den rigtigt fabelagtigt

I min bog er det en genvej for guitarister, der ikke behersker alle
teknikkerne.
En dygtig guitarist laver toner uden anslag, med lillefingeren på
volumenknappen, eller med en volumenpedal.

Det der er det samme som "Jordbær" på et keyboard

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 21:00

On 2011-03-15 14:23:50 +0100, Alex Linaa said:

> <Steen> skrev i en meddelelse

> I min bog er det en genvej for guitarister, der ikke behersker alle
> teknikkerne.

Passer rigtigt dårligt på Beckerlee og Karsten Skovgaard (Kjukken), ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-11 22:05

<Steen> skrev i en meddelelse

> Passer rigtigt dårligt på Beckerlee og Karsten Skovgaard (Kjukken), ikke?

Næh.
Beckerlee er en gudsbenådet saxofonist, men en pænt ringe guitarist.
Skovgaard er i bedste fald gennemsnitlig, uden at være prangende.