Kørselsforbud
Fra : Allan Møller

Dato : 14-03-11 21:32

Kan en betjent på landevejen give kørselpåbud i en bil - eks. pga en revne i
forruden ?

Jeg kan forstå at en betjent kan klippe pladerne hvis det er alvorlige fejl
/ mangler.
Jeg kan forstå at en betjent kan indkalde en bil ekstraordinært til syn hvis
fejl / mangler / tvivl.

Jeg kan ikke forstå hvis en betjent kan sige til fører at bilen skal blive
stående og afhentes af Falck / DAH /
og man så får lov til at beholde pladerne samt IKKE få en indkaldelse til
syn.
Egentligt ville jeg heller ikke kunne forstå det hvis det nu var en
bilsagkyndig som havde sagt ovenstående.

Den historie fik jeg forleden at en bekendt men jeg syntes nu det lyder
meget underligt.

--
Mvh. Allan Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-03-11 22:29

Den 14-03-2011 21:31, Allan Møller skrev:
> [...]
> bilsagkyndig som havde sagt ovenstående.
> Den historie fik jeg forleden at en bekendt men jeg syntes nu det lyder

Jeg ville da betragte den betjent som flink.

Hvis han ser en revne i en forrude han mener har betydning for
sikkerheden kan han;
1) klippe pladerne, med al den ulejlighed og de omkostninger det får for
dig. Få transporteret bilen væk, få skiftet forruden, nye plader (måske
med nyt syn) og en bøde.
2) indkalde bilen til syn, med de omkostninger det giver. Forberedelse
til syn (det er jo ikke kun forruden der så bliver synet, men hele
bilen) og selve synet, med evt omsyn. Eller
3) give et vink med en vognstang om at nu er det altså tiden at den
forrude skal skiftes. Hvis der er abb. på Falck eller DAH er transporten
jo betalt. Og så er det kun selve forrudeskiftet der koster.

Så alt i alt kan udfaldet da nemt gå hen og blive det billigste løsning.
Medmindre man havde løbet an på at kunne køre rundt i en (halv)farlig
bil et stykke tid endnu.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 14-03-11 23:37

Men den må vel godt køre uden rude?

En hammer er billigere end Falck

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-03-11 23:44

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> Men den må vel godt køre uden rude?
>
> En hammer er billigere end Falck

I de fleste nyere biler, er frontruden en bærende del, derfor kan det ikke
anbefales at køre i dem uden rude monteret.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-03-11 11:23

Den 14-03-2011 23:36, Preben R. Sørensen skrev:
> Men den må vel godt køre uden rude?

Det kan du se i detailforskrifterne. Hvis der står at en bil skal have
en forrude så må den faktisk ikke køre uden.

> En hammer er billigere end Falck

Hammeren tænkte jeg mere på i forbindelse med forsikringen.

Fra : Armand

Dato : 15-03-11 16:51

Den 14-03-2011 22:28, Finn Guldmann skrev:

> [...]
> forrude skal skiftes. Hvis der er abb. på Falck eller DAH er transporten
> jo betalt. Og så er det kun selve forrudeskiftet der koster.

En af videostrisserne på TV blev så sur på en håndværker-kassevogn der i
yderbanen var uvillig til at give plads under en 'udryknins-løs'
biljagt, at han også prajede hám efter at have stoppet misdæder #1:
Kun fordi håndværkeren brokkede sig grundigt i sin modargumentation
endte han med en "dummebøde" for hans revnede forrude.

Læst mellem linierne det skal vist være en høj-PMS'et kvindelig betjent
der klipper pladerne for en revnet forrude :-/

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-03-11 19:00

> [...]
>
> Læst mellem linierne det skal vist være en høj-PMS'et kvindelig betjent
> der klipper pladerne for en revnet forrude :-/

Det kan jo også være at "man" har været næbbet :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Armand

Dato : 15-03-11 19:29

Den 15-03-2011 19:00, Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan jo også være at "man" har været næbbet :)

Jup. Dén detajle kommer sjældent på bordet når folk beklager sig.
Sådan set ovenfra, så er det vel også dem der brokker sig mest over
uretfærdigheden når man sidder i frokoststuen, som man kan mistænke for
samme opførsel ude ved vejkanten :-/

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-11 11:43

> Kun fordi håndværkeren brokkede sig grundigt i sin modargumentation endte
> han med en "dummebøde" for hans revnede forrude.

Fik synet C5'en uden anmærkninger med revnet forrude for et par uger siden -
revnen var 20cm lang men uden for synsfeltet. Ved ikke om det havde
indflydelse at vi havde booket værkstedtid til at få den skiftet (ved ikke
om fruen fortalte det), men de kunne ikke nå det inden synet (ruden revnede
i weekenden, synet onsdag og ruden skiftet fredag)

/A