MS Windows
briani 27239
Fjern MiKTeX helt
Fra : Martin Ploug

Dato : 13-03-11 17:42

Hej

Hvordan fjerner jeg MiKTeX 2.8 / TeXworks http://miktex.org/
fra en PC med Windows XP?
Programmet vises ikke under Tilføj / fjern programmer, og
heller ikke i Revo Uninstaller.

Hvorfor er der iøvrigt ikke en gruppe der hedder:
dk.edb.internet.software.generelt ?
Eller overser jeg den bare?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Lyhn

Dato : 13-03-11 18:25

Martin Ploug wrote:
> [...]
> fra en PC med Windows XP?
> Programmet vises ikke under Tilføj / fjern programmer, og

Hej, jeg kender ikke programmet, men jeg var lige inde på deres hjemmeside,
og ifølge dokumentationen skulle det være muligt at afinstallere via tilføj
/ fjern programmer.

Du kunne jo prøve at installere det igen og se om det så dukker op i tilføj
/ fjern programmer så du kan afinstallere det. Den metode har jeg selv haft
held med andre programmer der af en eller anden årsag ikke var at se i
tilføj / fjern programmer.

Måske kan du finde en løsning i deres forum via en søgning. Hvis ikke kan du
jo prøve spørge der:
http://sourceforge.net/projects/miktex/forums/forum/33790

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-03-11 18:49

Lyhn wrote:

> [...]
> tilføj / fjern programmer.
>
> Måske kan du finde en løsning i deres forum via en søgning. Hvis ikke kan du

Mange tak for hjælpen.
Det hjalp at installere programmet igen.
derefter kunne jeg uden videre fjerne programmet igen

Fra : FJ

Dato : 13-03-11 22:11

Jeg fandt en gruppe, der hedder 'dk.edb.andre-emner', der har kunnet hjælpe
mig med andet end lige det mest gængse...
Mvh
FJ

Fra : Peter T.

Dato : 14-03-11 04:11

Den 13-03-2011 22:11, FJ skrev:

> Jeg fandt en gruppe, der hedder 'dk.edb.andre-emner', der har kunnet hjælpe
> mig med andet end lige det mest gængse...

Korrekt. Men med en kraftigt svindende brugergruppe af usenet burde
dk-hierakiet revurderes kraftigt. For chancen for at en person, der ved
noget om en specifikt emne OG abonnerer på den tilhørende gruppe, bliver
mindre og mindre og til sidst ender det altså med Tordenskjolds soldater. :)

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-11 08:11

Peter T. skrev:

> Korrekt. Men med en kraftigt svindende brugergruppe af usenet burde
> dk-hierakiet revurderes kraftigt.

Hvad skulle det hjælpe? Og hvad havde du tænkt dig?

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 14-03-11 15:38

> Hvad skulle det hjælpe? Og hvad havde du tænkt dig?

Den ligger lige til højrebenet. At samle folk i færre grupper, som
dækker flere områder.

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-11 16:18

Peter T. skrev:

> Den ligger lige til højrebenet. At samle folk i færre grupper, som
> dækker flere områder.

Så hvis man interesserer sig for frimærker, bliver man
tvangsindlagt til at læse om routere og netværk? Hvordan skulle
det styrke usenets position i en tid hvor der findes millioner af
forummer om meget specielle emner?

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 15-03-11 10:26

> Så hvis man interesserer sig for frimærker, bliver man
> tvangsindlagt til at læse om routere og netværk?

Hvis du ikke kan komme med andet end en dumsmart bemærkning, burde du i
det hele taget lade være med at svare. :)

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-11 10:48

Peter T. skrev:

> Hvis du ikke kan komme med andet end en dumsmart bemærkning,
> burde du i det hele taget lade være med at svare. :)

Den lader vi lige stå et øjeblik.

Og min bemærkning var skam seriøs nok, men jeg skal gerne
oversætte den for prins Knud:

Hvilken fordel skulle der være i at man samler flere forskellige
emner under samme hat? Der reducerer min mulighed for at vælge
det fra som jeg ikke gider læse om.

I admingruppen blev forslaget ofte parodieret til:
Vi kan jo bare samle det hele i én gruppe, og så kan man bruge
ignore på de tråde man ikke gider læse.

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 15-03-11 11:23

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Det sørger bla. googlegroups for. Bare rolig.

> [...]
>
> Hvilken fordel skulle der være i at man samler flere forskellige
> emner under samme hat? Der reducerer min mulighed for at vælge

Jeg gloede lige i flash-gruppen, som i mange år har fået kunstigt
åndedræt. Medmindre topics er virkelig simple, som feks. går på hvordan
man installerer flashplayer, så skal man se langt efter svar på
flash-relaterede spørgsmål af den lidt mere avancerede kaliber.
Casemodding er en anden gruppe, som min thunderbird ikke engang gider at
hente indlæg fra. Og hvad med dk.medier, som kun eksisterer for at
opretholde et pænt hieraki i forhold til tv- og radio-grupperne? Hvis
jeg skulle remse flere inaktive grupper op, ville mit indlæg blive så
stort, at sunsites server vil afvise mit indlæg...

For prins knud; hvis folk finder en inaktiv gruppe, så forlader de den
sandsynligvis også med det samme eller inden kort tid.

> I admingruppen blev forslaget ofte parodieret til:
> Vi kan jo bare samle det hele i én gruppe, og så kan man bruge
> ignore på de tråde man ikke gider læse.

Det svar er i sig selv tumpet og siger en del om personens mentale
habitus eller rettere mangel på samme.

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-11 12:22

Peter T. skrev:

> [...]
> man installerer flashplayer, så skal man se langt efter svar på
> flash-relaterede spørgsmål af den lidt mere avancerede kaliber.

Jamen, jeg er slet ikke i tvivl om at usenet er for nedadgående.
Jeg kan bare ikke se hvordan en sammenbunkning af emner skulle
højne interessen.

Helt bortset fra de praktiske problemer der gør at forslaget er
dødfødt.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 15-03-11 13:06

Peter T. skrev blandt andet:

> Det svar er i sig selv tumpet og siger en del om personens mentale
> habitus eller rettere mangel på samme.

I modsætning til din mentale habitus...?

--
vh
Ole C

Fra : Peter T.

Dato : 16-03-11 01:45

Den 15-03-2011 13:06, Ole C skrev:

> I modsætning til din mentale habitus...?

Jeg har ret. Så din stikpille kan du holde for dig selv. :)

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-11 22:14

Martin Ploug skrev:

> Hvorfor er der iøvrigt ikke en gruppe der hedder:
> dk.edb.internet.software.generelt ?

Ville du have stillet dit spørgsmål der hvis den fandtes?

> Eller overser jeg den bare?

Nej, den eksisterer ikke.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-03-11 16:41

> Ville du have stillet dit spørgsmål der hvis den fandtes?

Ja, det tror jeg faktisk jeg ville.

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-03-11 16:43

Martin Ploug wrote:

> Ja, det tror jeg faktisk jeg ville.

"edb" er vel iøvrigt lidt forældet.
Burde alle it-relaterede grupper ikke hedde "it" i stedet for
"edb" ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-11 18:40

Martin Ploug skrev:

> "edb" er vel iøvrigt lidt forældet.
> Burde alle it-relaterede grupper ikke hedde "it" i stedet for
> "edb" ?

Hvorfor er det forkert at kalde det "elektronisk databehandling"?

Du kan godt glemme alt om at omdøbe/omlægge det danske hierarki.
Det vil være dødsstødet når folk ikke længere kan få adgang til
de grupper de bruger. Og man kan risikere at servere rundt
omkring i verden ikke bliver opdateret. Tænk på at flere danske
udbydere har lukket og slukket for usenet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-11 18:38

Martin Ploug skrev:

> Ja, det tror jeg faktisk jeg ville.

Så ville det være fejlplaceret. Dit problem er et systemproblem
og ikke et softwareproblem.

--
Bertel