Sveriges bidrag til det internationale Mel~
Fra : Michel Husted

Dato : 12-03-11 15:10

Hej,

Svenskerne har bestemt fundet en iørefaldende sang:

Eric Saade: "Popular"
http://www.youtube.com/watch?v=Nfx0OMM2u0A

Men som det hed sig i 1972 i Storbrittaniens sang, "Beg, steal or
borrow" med The New Seekers, så har man vist som danskerne lånt lidt
med arme og ben.

Omkvædet er i store træk nappet fra denne fra 1987:
Lili & Susie: "Oh mama":
http://www.youtube.com/watch?v=96iEjdC6pPw

Og noget af trommesektionen fra tyvhapset fra denne:
Boney M: "Nightflight to Venus":
http://www.youtube.com/watch?v=6AeC5T9Aaoc

Det er alt andet lige sjovt at sammenligne lidt...

Mange hilsner
Michel

Fra : Holst

Dato : 13-03-11 08:34

On 12-03-2011 23:10, Michel Husted wrote:

> Omkvædet er i store træk nappet fra denne fra 1987:
> Lili& Susie: "Oh mama":
> http://www.youtube.com/watch?v=96iEjdC6pPw

Åh, Lili og Susie! Dem havde jeg helt glemt. Dem var jeg lidt vild med
for 20+ år siden!

Fra : perhag

Dato : 13-03-11 17:39

On 13 Mar., 08:33, Holst <newsfe...@shelter.dk> wrote:

> h, Lili og Susie! Dem havde jeg helt glemt. Dem var jeg lidt vild med
> for 20+ r siden!

De var fortsat aktive som deltagere i den svenske melodifestival 2009:

Lili & Susie - Show Me Heaven

http://www.youtube.com/watch?v=ANXTTInSaeY