Stafetten: Lørdag aften
Fra : Max

Dato : 12-03-11 18:35

Hej

Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Her er en gammel rocker, en af de største kunstnere
verden nogensinde har set, men han fornægtede ikke
hvor meget af hans inspiration og kærlighed lå. Noget
der kom til udtryk på hans solo LP R&R. Et lille nummer
derfra:

John Lennon - Medley Rip It Up / Ready Teddy
http://www.youtube.com/watch?v=a-W2rGRTYpk

Og så en anden som har det til fælles med John at
han blevet taget fra os alt for tidelig:

Sam Cooke- Another Saturday Night
http://www.youtube.com/watch?v=i98_Lqcryp8

Og så noget gammelt dansk:

Kim Larsen - Det var en lørdag aften
http://www.youtube.com/watch?v=l2K2jCPoHDY

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 18:59

> Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Så ligger de her i hvert fald lige for:

Det er lørdagsfest, Kandis: http://www.youtube.com/watch?v=NpEmnnXTasY

Lørdagsaften, Vikingarna:
http://www.youtube.com/watch?v=RRlKafoI-Pw&feature=related

Det var en lørdag aften: http://www.youtube.com/watch?v=RQwUSCDJ1dg
og samme sang med Lille Palle. Bemærk at det er en usædvanlig ALTERNATIV
udgave. Du Godeste: http://www.youtube.com/watch?v=5T_cKAII42s

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 19:07

meddelelsen news:4d7bb46d$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Vi skal da også lige have lidt tysk.

Peter Maffay - Samstagabend in uns'rer Straße
http://www.youtube.com/watch?v=wbB0mrQBEHM

Howard Carpendale - Samstag Nacht
http://www.youtube.com/watch?v=l1o9TUcNyNo

Hanne Haller - Samstag Abend
http://www.youtube.com/watch?v=zWGgRma01xA

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 12-03-11 18:57

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Elton John - Saturday Night's Alright For Fighting

http://www.youtube.com/watch?v=26wEWSUUsUc

--
Carl

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:05

Hej Carl

> Elton John - Saturday Night's Alright For Fighting

Et herligt nummer fra en herlig LP der også viser
at Elton også foretrækker gammel rock :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 19:01

> Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Så skal vi have en gammel disko-traver, nemlig "Night Fever" med Bee Gees,
fra filmen Saturday Night Fever:
http://www.youtube.com/watch?v=-ihs-vT9T3Q

Vi bliver i samme tidsperiode, med et af de der irriterende numre der sovser
sig ind i øregangen, og nægter at forlade den igen.
Earth & Fire, med "Weekend": http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk
Men god r.. i den blå trikot

Stadig i samme årti, men lidt mere progressivt. Deep Purple, med Speed King:
http://www.youtube.com/watch?v=p0rAP87B7UA

"Saturday night and I just got paid
Gonna fool about ain't gonna save
Some people gonna rock some people gonna roll
Gonna have a party to save my soul"

/Alex

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:16

Hej Alex

> Så skal vi have en gammel disko-traver, nemlig "Night Fever" med Bee
> Gees, fra filmen Saturday Night Fever:

Det var så den film der fik mig endegyldigt til at vende diskotekerne
ryggen, det blev for kunstigt.

> Vi bliver i samme tidsperiode, med et af de der irriterende numre der
> sovser sig ind i øregangen, og nægter at forlade den igen.

Irreterende er det ihvertfald ;)

> Men god r.. i den blå trikot

Beklager Ivan, men jeg har altid været til kvinder, ikke udklædte drenge :)

> Stadig i samme årti, men lidt mere progressivt. Deep Purple, med

Se det er fra min storhedstid på Discoteket, med bare patter i baren,
go go tøser på scenen og en levende DJ der virkelig vendte plader
og snakkede. Så det er jo musik der taler til mig.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-11 09:50

> Det var så den film der fik mig endegyldigt til at vende diskotekerne
> ryggen, det blev for kunstigt.

Problemet var, at tøserne elskede den. Det er jo ikke sjovt at sidde alene
på jazzcafé, når alle "byttedyrene" danser til Bee Gees på diskoteket ;)

Hun er sgu da kvinde med stort K http://en.wikipedia.org/wiki/Jerney_Kaagman

> Se det er fra min storhedstid på Discoteket, med bare patter i baren,
> go go tøser på scenen og en levende DJ der virkelig vendte plader
> og snakkede. Så det er jo musik der taler til mig.

Rock'n'fuckin'roll

Fra : Max

Dato : 13-03-11 20:15

Hej Alex

> Problemet var, at tøserne elskede den. Det er jo ikke sjovt at sidde
> alene på jazzcafé, når alle "byttedyrene" danser til Bee Gees på
> diskoteket ;)

Jeg var nok vokset fra jagten på det tidspunkt :)

> Hun er sgu da kvinde med stort K
> http://en.wikipedia.org/wiki/Jerney_Kaagman

Ikke på de billeder du viste.

Ps: og Alex, undskyld at jeg kaldte dig Ivan, det var
en simpel tanketorsk fra min side.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 19:04

> [...]
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Hej Max.
Første jeg kommer i tanke om er Lynard Skynard.
Saturday Night Special.
http://www.youtube.com/watch?v=mWBoeY0AAec

Som der står nedenunder videoen i kommentarerne:
"Lynyrd Skynyrd is one? of the BEST bands of all time. anyone who disagrees
can go suck a fat one"
Lol.

Og så må vi have lidt Saturday Night Feveer. Bee Gees og Travolta.
http://www.youtube.com/watch?v=FECFb1_YdII
En sang vi rockentuiaster elskede at hade. Lol.

Og en sang, der drev mig totalt til vanvid i 1995.
På det tidspunkt var der 3 teenage piger i huset.
Whigfield. Saturday Night.
http://www.youtube.com/watch?v=rTI8s0H31ys

Og mens vi venter på lørdag aften kan vi lige lufte os lidt i parken.
Chicago. Saturday in the park.
http://www.youtube.com/watch?v=UTFD1C4tVIg&playnext=1&list=PL957D18659F3FAC5A

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:22

Hej Pelle

> Første jeg kommer i tanke om er Lynard Skynard.
> Saturday Night Special.

Jeg kender dem udmærket, men de er lige unge nok
til at være mellem mine absolute favoritter. Jeg anerkender
dog at det er et stort band.

> Og så må vi have lidt Saturday Night Feveer. Bee Gees og Travolta.
> En sang vi rockentuiaster elskede at hade. Lol.

Gør vi ikke stadig det :)

> Og en sang, der drev mig totalt til vanvid i 1995.
> På det tidspunkt var der 3 teenage piger i huset.
> Whigfield. Saturday Night.

Jeg kan godt have lidt ondt af dig.

> Og mens vi venter på lørdag aften kan vi lige lufte os lidt i parken.
> Chicago. Saturday in the park.

Se det er heavy metal :)

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 12-03-11 11:53

> Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Jeg er blevet fortalt, at man altid skal følge sin første indskydelse.
Og det holder da her!

En lørdag aften i biografen sammen med kæresten - så er det lige meget
om man ser "Bambi" eller "Motorsmassakren". For man ser ikke filmen
alligevel...

The Drifters: "Saturday Night at the Movies" - http://www.youtube.com/watch?v=sv4v_z0UepM

Og gudfandenemig om ikke også denne fandtes på "røret". Hørte den for
længe siden, og så dukkede den lige op:

Tony Tun Tun Feat. Fulanito - "Sábado En La Noche" -
http://www.youtube.com/watch?v=uJoojuhOKlQ ("sábado" - spansk for
"lørdag")

Men nu må jeg hellere hoppe over foran tv'et, for min lørdag aften
helliges finalen i den svenske Melodifestivalen

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 20:05

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

The Drifters: "Saturday Night at the Movies" -
http://www.youtube.com/watch?v=sv4v_z0UepM

Er du da vimmer mand noget negermusik. Hold da fest hvor den er god. Man kan
sige hvad man vil. Men negre og musik, det har de sgu forstand på.
man bliver helt glad, efter den skuffelse om MUSIKANTENSTADL i aften.

Men nu må jeg hellere hoppe over foran tv'et, for min lørdag aften helliges
finalen i den svenske Melodifestivalen

Okay. jeg smadrer nok mit tv i stedet for, eller saver det i stykker og
bager det i ovnen eller smider det i vaskemaskinen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 20:07

meddelelsen news:4d7bc3f1$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

.............men vi kan da lige snuppe den her med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=aOm4DW5l5qQ&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:26

Hej Michel

> The Drifters: "Saturday Night at the Movies" -

Ja, det kan godt bringe minder frem. Specielt hvis man
tog to tøser med i biffen på en gang, det kunne godt
give sjove scener :)

> Og gudfandenemig om ikke også denne fandtes på "røret". Hørte den for
> længe siden, og så dukkede den lige op:
>
> Tony Tun Tun Feat. Fulanito - "Sábado En La Noche" -

Der må ligge en speciel historie bag den grund til at samle den op :)

> Men nu må jeg hellere hoppe over foran tv'et, for min lørdag aften
> helliges finalen i den svenske Melodifestivalen

Du får pladsen for dig selv, det er livet for kort til i min verden.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 20:01

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Lørdag aften... Der ska ske noet... og ingen steder at ta hen!

Meat Loaf: "All Reved up With no Place to go"

http://www.youtube.com/watch?v=241mnuTfRe4&feature=related

Fra "Bat out off Hell".. holder stadig efter 34 år

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:28

Hej Lars

> Meat Loaf: "All Reved up With no Place to go"

> Fra "Bat out off Hell".. holder stadig efter 34 år

Jeps, en stor sanger i mere end en betydning,
og med et imponerende sceneshow.

Max

Fra : B. Sørensen

Dato : 12-03-11 20:13

I biffen med The Drifters
http://www.youtube.com/watch?v=yIkjFhoW2ns

Nik & Jay gør din mandag til lørdag og din søndag til cool, ikk'?!
http://www.youtube.com/watch?v=S-UDvYJkN_U

Med Chicago i Parken
http://www.youtube.com/watch?v=v5bhBSb92LY

B. Sørensen

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:31

B. Sørensen wrote:

> I biffen med The Drifters

En genganger, men den holder.

> Nik & Jay gør din mandag til lørdag og din søndag til cool, ikk'?!

Nej, de kan ødelægge enhver dag.

> Med Chicago i Parken

Igen en genganger med en masse messing.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-03-11 22:23

On 12-03-2011 18:34, Max wrote:

> Så sidder jeg her jo igen, kæmper for at finde et tema
> der er nyt for stafetten. Men, nej der kommer ikke
> noget på skærmen. Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Tre meget forskellige numre.

Big Bill Broonzy med "Saturday Evening Blues":

http://www.youtube.com/watch?v=BaJ_X_6AnRo

I al sin enkelthed er dette faktisk et meget godt nummer som Loretta
Goggi her synger, "L'Aria del Sabato Sera":

http://www.youtube.com/watch?v=h5kR_jpym1I&feature=related

Johnny Bode ved tilsyneladende hvad der 'rør sig', og lørdagen, klokken
er nu 22.24, kan passende afsluttes med "Lördagskväll på bordellen":

http://www.youtube.com/watch?v=f4Qss-F9xu0

Henning.

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:40

Hej Henning

> Big Bill Broonzy med "Saturday Evening Blues":

En bluesmusiker af de mange som jeg ikke kender,
men han gør det godt. Bluesmusikere har det jo
noget specielt med lørdage og mandage :)

> I al sin enkelthed er dette faktisk et meget godt nummer som Loretta
> Goggi her synger, "L'Aria del Sabato Sera":

Jeg er stået af, hun bekræfter min gamle fordom.

> Johnny Bode ved tilsyneladende hvad der 'rør sig', og lørdagen,
> klokken er nu 22.24, kan passende afsluttes med "Lördagskväll på
> bordellen":

God tur, det er et sted jeg ikke vil føle mig veltilpas :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-11 18:22

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> Johnny Bode ved tilsyneladende hvad der 'rør sig', og lørdagen, klokken
> er nu 22.24, kan passende afsluttes med "Lördagskväll på bordellen":

Ham havde jeg godt nok aldrig hørt om før. Lidt googling afslører en
interessant og broget person - og så han var endda svensker

Takker venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 13-03-11 22:58

Hej Henning

Så kom det tidspunkt hvor jeg vil sende stafetten vidre.

> Big Bill Broonzy med "Saturday Evening Blues":

Det var en musiker der var ny for mig og en type
musik der står mit hjerte meget nært, så for den
får du retten til at tage stafetten vidre.

Og jeg takker alle de deltagende for deres indlæg.

Så Henning "Take it Away" som vi siger her i gruppen.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-03-11 23:40

On 13-03-2011 22:57, Max wrote:

Hej Max.

Jeg takker og vil finde et nyt emne til i morgen.

> Det var en musiker der var ny for mig og en type
> musik der står mit hjerte meget nært, så for den
> får du retten til at tage stafetten vidre.

Ja, han er god, selv om YouTube videoen i dette klip, ikke yder ham fuld
retfærdighed.
Der ligger i øvrigt ret meget med ham, på Nettet.

Hilsen Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-03-11 13:12

On 12-03-2011 18:34, Max wrote:

> Så jeg vælger bare noget der
> ligger lige for, så det bliver "Lørdag aften"

Jeg ser at du ikke har givet op endnu. Meget imod mine interesser, vover
jeg et par numre uden kvinder. :-|

Hellacopters med "Sent en lördag kväll":

http://www.youtube.com/watch?v=fiYbQuf-gXs

Contreband med "Samedi Soir":

http://www.youtube.com/watch?v=uM8WcG9RWOw

Svar mig nu pænt.

Henning.

Fra : Max

Dato : 13-03-11 20:25

Hej Henning

> Jeg ser at du ikke har givet op endnu. Meget imod mine interesser,
> vover jeg et par numre uden kvinder. :-|

Måske den næste stafet skulle hedde "No Surender" :)

> Hellacopters med "Sent en lördag kväll":

Ikke så tossede, minder mig lidt om et svensk band, jeg
kendte for mange år siden, der hed Dag Vag.

> Contreband med "Samedi Soir":

Egentlig fin musik, og en fin video. Mit franske lader
dog en del tilbage at ønske, så jeg fatter ikke sammen-
hængene mellem billedener og sangen.

> Svar mig nu pænt.

Har jeg ikke altid gjort det ?

Max