Stafetten: Blomster
Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-03-11 17:08

Det kan godt være, at vi har haft emnet før, men nu trænger jeg til forår,
så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg lægger for
med et par stykker:

Flower of Scotland:
http://www.youtube.com/watch?v=RPaJhlIIYjM

Eric Heatherly med det gamle Stattler Borthers nummer, Flowers on the Wall
http://www.youtube.com/watch?v=M9f7uhZcbfQ

Og på tysk, mede Lolita, nogle hvide hyldeblomster fra 1957:
http://www.youtube.com/watch?v=ki8wCmZ7BME

Kom glad med flere blomster.
Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 11-03-11 17:24

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> Det kan godt være, at vi har haft emnet før, men nu trænger jeg til
> forår, så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg
> lægger for med et par stykker:

Scott McKenzie - San Francisco
http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:46

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Scott McKenzie - San Francisco
> http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s

En god gammel kending : Be sure to wear flowers in your hair!

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 18:12

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Og på tysk, mede Lolita, nogle hvide hyldeblomster fra 1957:
> http://www.youtube.com/watch?v=ki8wCmZ7BME
>
> Kom glad med flere blomster.

Her er 18 glade roser, som kom idag:
http://www.youtube.com/watch?v=DoJd46DQZVQ

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 18:20

meddelelsen news:4d7a57c7$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Her er 18 glade roser, som kom idag:
> http://www.youtube.com/watch?v=DoJd46DQZVQ

Nej nu skal vi sgu have mange flere roser. Her er TUSINDE røde roser,
værsågod. Dem kommer Birge med:
http://www.youtube.com/watch?v=eUraQMPz6iQ&feature=related

Arhhhh..... det er egentlig alt for få. Lad os få så mange som TI TUSINDE
røde roser. Så er der vist ikke plads til flere. Her er nogle der er
Vikingerne til at skaffe dem: :
http://www.youtube.com/watch?v=FJRs4PMbz64&feature=related

......men O.K., hvis der u-overskueligt, så nøjes vi med TRE roser. her
kommer Lasse med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=iJ7qP21wzZw&feature=related

Hvis det er sån liiige i underkanten, så kan vi da snuppe et par stks.
mere. Her kommer Thorleifs med FEM røde roser:
http://www.youtube.com/watch?v=gnArV7RoDz0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:48

meddelelsen news:4d7a59ce$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvis det er sån liiige i underkanten, så kan vi da snuppe et par stks.
> mere. Her kommer Thorleifs med FEM røde roser:

Roser i hobetal.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 12:52

> Roser i hobetal.

Roser i en syndflod -
og så er det endda kun de røde roser

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:47

meddelelsen news:4d7a57c7$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Her er 18 glade roser, som kom idag:
> http://www.youtube.com/watch?v=DoJd46DQZVQ

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes ikke lige Johnny Reimar har samme
kvalitet som Bobby Darrin - selv om det er samme melodi.

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 18:14

> [...]
> så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg lægger for

Hej Jan.

Så er vi vist nødt til at have Thin Lizzy med.
Black Rose i en live-udgave.
http://www.youtube.com/watch?v=O6IsbOOlTNE

Og en ældre dame. Hildegard Knef.
Fûr mich soll's rote rosen regnen.
http://www.youtube.com/watch?v=79QNgklPXS4&playnext=1&list=PLB65D947EE26300EC

Og noget næsten nyt.
Balstyrko. Blomster Graven.
http://www.youtube.com/watch?v=DG54TUglW4o

Har jeg vist nævnt i et tidligere indlæg,
men jeg synes Balstyrko er det mest originale på den
danske musikscene lige nu.
Go for it Aage!!!
Du kan endda forstå hvad de synger.

Så må lige smide een til med Balstyrko.
Blomster, der er modnet. Rønnebær.
http://www.youtube.com/watch?v=Isplul0aVNk&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 19:07

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=DG54TUglW4o
>
> Har jeg vist nævnt i et tidligere indlæg,
> men jeg synes Balstyrko er det mest originale på den

Ok, det er sgu spændende. Og hvor er der kælet for detaljer og harmonier.

> Go for it Aage!!!
> Du kan endda forstå hvad de synger.

Det går aldrig. Det er ikke lavet på et keyboard, de synger hæst og rent, og
der er pauser i rytmen. Det er alt for meget at kapere på én gang :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 19:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det går aldrig. Det er ikke lavet på et keyboard, de synger hæst og rent,
> og der er pauser i rytmen. Det er alt for meget at kapere på én gang :)

Ja, det er en meget skinger smedeværkstedslyd. - sån fabriksagtig skingert -
Og så har hun for meget ølstemme til at kunne synge ordentligt

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:20

meddelelse news:4d7a6c0a$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er en meget skinger smedeværkstedslyd. - sån fabriksagtig
> skingert - Og så har hun for meget ølstemme til at kunne synge ordentligt

Ok, så vil jeg lige spille det nærmeste jeg kommer engelsksproget schlager:
http://www.youtube.com/watch?v=reuhRjgB6xg

Verdens mest kendte "ølstemme", men ham kan du jo så heller ikke lide.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:58

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Ok, så vil jeg lige spille det nærmeste jeg kommer engelsksproget
> schlager: http://www.youtube.com/watch?v=reuhRjgB6xg

Denne sang var kendingsmelodi for BBC's serie om livet på hangarskibet Ark
Royal. Serien blev vist i DR vistnok midt i 70'erne. Melodien blev min fars
(gammel skibsfører) yndlingsmelodi. Min søster, som er organist,
improviserede over temaet til vores fars bisættelse. Fantastisk melodi. En
af 70' ernes helt store ørehængere.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 22:06

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (gammel skibsfører) yndlingsmelodi. Min søster, som er organist,
> improviserede over temaet til vores fars bisættelse. Fantastisk melodi. En

Helt enig. En fantastisk sang, båret af en fantastisk stemme.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:00

> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. En fantastisk sang, båret af en fantastisk stemme.

Helt enig! - og det ret virker foruroligende.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 23:05

meddelelse news:4d7a9b60$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Helt enig! - og det ret virker foruroligende.

Hvorfor dog det? Vi har da meget musik til fælles, incl. Elvis, hvis han må
få lov til at blive ved med at være rocker ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 22:59

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (gammel skibsfører) yndlingsmelodi. Min søster, som er organist,
> improviserede over temaet til vores fars bisættelse. Fantastisk melodi. En

Det er lige før den er en af alle tiders mest fantastiske sange og
ørehængere. Dog med konkurrence fra denne:
http://www.youtube.com/watch?v=C-PNun-Pfb4

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 23:07

meddelelse news:4d7a9b16$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er lige før den er en af alle tiders mest fantastiske sange og
> ørehængere. Dog med konkurrence fra denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=C-PNun-Pfb4

For helvede da Åge!! - Endnu noget vi er enige om.
Der er håb endnu :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:08

> [...]
> meddelelse news:4d7a9b16$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> For helvede da Åge!! - Endnu noget vi er enige om.

Nu bliver jeg faktisk ret bange

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:52

> [...]
> (gammel skibsfører) yndlingsmelodi. Min søster, som er organist,
> improviserede over temaet til vores fars bisættelse. Fantastisk melodi. En

Vi spillede den altid i de danske inspektionsskibe (over dækshøjttalerne),
når vi sejlede fra Danmark på togt til Grøndland, og på samme måde når vi
forlod grønlandsk havn for sidste gang på et togt.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 20:04

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> [...]
> dækshøjttalerne), når vi sejlede fra Danmark på togt til Grøndland, og
> på samme måde når vi forlod grønlandsk havn for sidste gang på et

Så i så "Martha" bagefter?

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 12-03-11 22:01

Hej Lars

> Så i så "Martha" bagefter?

En af de bedste film dansk film nogensinde har fostret, herlig.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 23:21

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> Så i så "Martha" bagefter?

Det gjorde vi ofte, og på mit sidste skib så jeg den dagligt (når vi var til
søs) i 1½ år. Jeg tror jeg har set Martha mindst 500 gange, og har den da
også selv.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 22:55

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=reuhRjgB6xg
>
> Verdens mest kendte "ølstemme", men ham kan du jo så heller ikke lide.

Mærkelig sammenligning. Det andet var jo kun noget ukontrolleret
næserings-brægeri uden megen melodi.

I Rod-tilfældet er der tale om et stykke musik som er blandt det bedste der
nogensinde er lavet indenfor engalkssproget slager. Noget hvor der godt nok
er øl i stemmen,
men det harmonerer fint sammen med sangen, da den har melodi. Rock Nalle har
sån set også øl-stemme, men også han synger sange med melodi. Og Melvis for
den sags skyld.
En fuld man der bare kværner løs er der jo ikke meget ved at høre på.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 23:04

meddelelse news:4d7a9a35$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Mærkelig sammenligning

Næh, det var stemmen du ikke kunne lide, og Rod Stewards stemme har samme
særpræg.

> Det andet var jo kun noget ukontrolleret næserings-brægeri uden megen
> melodi.

Så fik vi slået fast, at dine ører kun kan opfatte heltoner og durakkorder,
for melodien i Balstyrkos sang er noget mere avanceret end i Sailing, og
akkordprogressionen helt unik, faktisk med elementer fra Apache i
afslutningen.
Jeg har egentlig lidt ondt af dig, fordi du går glip af så mange fine
nuancer fordi dine ører forråder dig.

> [...]
> Melvis for den sags skyld.
> En fuld man der bare kværner løs er der jo ikke meget ved at høre på.

Rock Nalle har vist aldrig stået ædru på en scene :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:10

> Rock Nalle har vist aldrig stået ædru på en scene :)

Nej, men det vigtige element "melodi" er til stede. Det er ret vigtigt i
musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 08:26

meddelelse news:4d7a9dcc$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, men det vigtige element "melodi" er til stede. Det er ret vigtigt i
> musik.

En melodi er defineret som en række på mere end to toner, så der er ret vide
rammer.
Man kan så synes om den eller ikke, men at sige at noget ingen melodi har
fordi man ikke kan fange den, er slet og ret noget pladder.
Lær nu lidt musikteori Åge, inden du udtaler dig så skråsikkert om noget du
tydeligvis ikke ved noget om. Det udstiller dig som en pose varm luft.

Men musik behøver faktisk ikke en "melodi":

Her Safri Duo, hvor tonerne ikke er rene toner, men beats på trommer:
http://www.youtube.com/watch?v=qtOKjJEgkME
Men lyt godt efter, der er faktisk masser af melodi skjult i rytmerne

Eller prøv at lytte til denne smukke musik. Ingen melodi i det hele taget,
kun akkordprogressioner og figurer:
http://www.youtube.com/watch?v=PYs5zyM9zk8

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:49

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=DG54TUglW4o
>
> Har jeg vist nævnt i et tidligere indlæg,
> men jeg synes Balstyrko er det mest originale på den

Tre dejlige numre selv omn jeg nok er mere til Thin Lizzy end til Balstyrko.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-03-11 19:23

On 11-03-2011 17:07, Jan Kronsell wrote:
> Det kan godt være, at vi har haft emnet før, men nu trænger jeg til
> forår, så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg
> lægger for med et par stykker:

Her er en lille buket violer:

En af de største tårepersere 'nogensinds', "En Liten Blåveis".
Komponisten var oprindelig født i Norge, men desværre ved jeg ikke,
hvorfor hans sang blev et stort svensk hit? Sangen udkom i flere svenske
udgaver - her er to af de første på samme YouTube-video.
Her i landet blev sangen, i den danske udgave (ja her var også flere),
også en stor "plager" og ønsket i mange Giro'er.
Reidar Andresen og Mona Ekman:

http://www.youtube.com/watch?v=9bb936NgyuU

Her er en gammel tysk slager (uden ch), Erich Degener med "Wenn die
kleinen Veilchen blühen":

http://www.youtube.com/watch?v=dCs3K_ZCNnU&feature=related

Og så en fransk traver, Luis Mariano synger "L'amour est un bouquet de
violettes!":

http://www.youtube.com/watch?v=AG156eq4tn8&feature=related

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=dCs3K_ZCNnU&feature=related
>
> Og så en fransk traver, Luis Mariano synger "L'amour est un bouquet de

Gode violer - hvis man kan sige det. Ikke mindst den sidste.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 12:57

> [...]

Ja, men før var der tale om Ti tusinde roser. Herre Gud, En lille buket er
ikke noget der batter.
Hun vil sætte mere pris på ti tusinde roser.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 19:25

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være, at vi har haft emnet før, men nu trænger jeg til forår,
> så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg lægger for
> med et par stykker:

Ok, jeg hopper totalt ud af boksen, og spiller noget fra
forældregenerationen.
Marie Osmond, med "Paper Roses": http://www.youtube.com/watch?v=-3fqJkTeDNU
Selv om jeg ikke bryder mig synderligt om den, så må jeg alligevel erkende
at den har en plads i min musikhistorie, fordi min tante hørte den igen og
igen da den var populær.

Tilbage i boksen igen, med et af de mest markante guitarriffs overhovedet.
Guns N' Roses med "Sweet Child O' Mine":
http://www.youtube.com/watch?v=1w7OgIMMRc4

Til slut mit store idol Richie Blackmore, i en noget blødere udgave end i
Deep Purple-tiden
Blackmores Night, med "Ghost Of A Rose":
http://www.youtube.com/watch?v=Dcj3Go3vFZw

Det var mine 3 patroner :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 19:47

> og spiller noget fra forældregenerationen.

Forældregeneration mig her og forældregeneration mig der og det er de gamle
og det er pensionisterne. Grammofonpladen kører og kører i vild cirkulation.
Jeg har et lille sprøgsmål.
Når du nu virker så voldsomt teenager-fikseret. Ligesom om der ikke er andet
end unge i verden og musikken er det som de unge kan lide og bl.a. og bl.a..
Det hele skal være teenagere og den og den sang er populær blandt de unge.
Men en ting har undrer mig. Går denne fascination begge veje. Er
teenage-pigerne f.eks. lige så vilde med dig og inviterer dig ligefrem med
op på deres værelse endda ? - Det er bare noget der somme tider har undret
mig,

> [...]
> at den har en plads i min musikhistorie, fordi min tante hørte den igen og

Nå men pyt skidt. Det var en god sang du kom med der.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 19:58

meddelelse news:4d7a6e1e$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Forældregeneration mig her og forældregeneration mig der og det er de
> gamle og det er pensionisterne. Grammofonpladen kører og kører i vild
> cirkulation.

Det er jo egentlig bare håndgribelige fakta. Den oprindelige version er fra
1960, og den jeg linkede til er fra 1973.
Dengang var jeg en lille dreng og bekymrede mig ikke om musik, mens min
tante (der var jævnaldrende med min far), hørte denne sang.
Hvad er det du ikke forstår i at det var forældregenerationens musik? Det
var i hvert tilfælde ikke min generations musik, det var vi for små til.

> [...]
> andet end unge i verden og musikken er det som de unge kan lide og bl.a.
> og bl.a.. Det hele skal være teenagere og den og den sang er populær

Hvem har nogensinde snakket om teenagere? Man er så ung som man føler sig,
indtil man rammer muren mht. at ville og kunne lære, og opfatte nyt og
forandringer. Hvornår det sker er individuelt, men for de fleste sker det
langt efter teenageårene.
Ok, jeg ved godt at din evne til at høre ny musik strandede da du var 8, men
det er en undtagelse.

Du er dybt latterlig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 20:32

> Du er dybt latterlig.

Godt ord igen. Er det så noget at du føler dig ung igen ved at tale om de
unge dit og de unge dat.
I givet fald burde det vel være naturligt at de unge opfattede sig som
en af deres egene. Og tog dig med til deres fester og sån.
Det var som bare det jeg mente.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 20:44

meddelelsen news:4d7a78b8$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> unge dit og de unge dat.
> I givet fald burde det vel være naturligt at de unge opfattede sig som

Ja de unge opfatter vel sig selv som en af deres egne. :))))

Og tog dig med til deres fester og sån.
> Det var som bare det jeg mente.
>

> Hilsen Åge

Sorry men den kunne ikke bare stå der helt alene.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:09

meddelelse news:4d7a78b8$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Godt ord igen. Er det så noget at du føler dig ung igen ved at tale om de
> unge dit og de unge dat.

Jamen det eneste jeg siger om de unge, et at de sætter den musikalske
dagsorden, og at det er fra dem som nyskabelserne skal komme.
Sådan har det jo altid været, at de unge har bragt musikken i en anden
retning end deres forældre. Og heldigvis, for ellers ville vi kun have
kammermusik at lytte til, og det ville da være forfærdelig kedeligt.

> I givet fald burde det vel være naturligt at de unge opfattede sig som
> en af deres egene. Og tog dig med til deres fester og sån.
> Det var som bare det jeg mente.

Jeg færdes ganske rigtig i et miljø der er pænt meget yngere end mig, både
professionelt, og til fest og farver.
Skanderborg festival, Mosstock Festival, Wacken Festival..... der er altså
ret meget mere med- og modspil og fremdrift der, end til Kandis i
Pladderballehallen :)

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 21:12

> [...]
> Skanderborg festival, Mosstock Festival, Wacken Festival..... der er altså
> ret meget mere med- og modspil og fremdrift der, end til Kandis i

Ja, men problemet er, at de eneste unge mennesker Aage møder, er OS.
Lol.

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:13

> Ja, men problemet er, at de eneste unge mennesker Aage møder, er OS.
> Lol.

Lille Pelle-dreng.
Er det ikke en ret stor forskel, at jeg ikke tilbeder dig og visse andre?

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 23:27

meddelelsen news:4d7a9e59$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Lille Pelle-dreng.
> Er det ikke en ret stor forskel, at jeg ikke tilbeder dig og visse
> andre?

Aage, det er sjovt, at kommunikere med dig.
Du skal bare gøre hvad du altid har gjort:
Tilbede de fantastiske europæiske schlagershows.
Jeg har rigelig tilbedelse til hverdag. :)
Og så skal du åbne dit sind lidt for anderledes tænkende.
http://www.youtube.com/watch?v=vyCbIDhLepE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:44

> Aage, det er sjovt, at kommunikere med dig.
> Du skal bare gøre hvad du altid har gjort:
> Tilbede de fantastiske europæiske schlagershows.
> Jeg har rigelig tilbedelse til hverdag. :)

Jeg mente det med at tilbede specielle aldresgrupper.

> Og så skal du åbne dit sind lidt for anderledes tænkende.
> http://www.youtube.com/watch?v=vyCbIDhLepE

Jeg ser altid de links du kommer med. Denne kunne jeg altså ikke klare mere
end 1 minut af. Han kom jo ikke videre med sit "men vi skal videre - helt
ind der hvor det....o.s.v.".
Jeg ved ikke hvad det handlede om, men det var altså ret søvndyssende.
Jeg kunne simpelthen ikke holde mig vågen til at se videre i linket. Hvad
gik det ud på?
Find noget Jan Gintberg eller Anders Lund Madsen. Altså noget med mening i.
Og hvor det er interessant.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:07

meddelelsen news:4d7aa5a4$1$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> gik det ud på?
> Find noget Jan Gintberg eller Anders Lund Madsen. Altså noget med mening

Lol.
Du er hardcore.
Drik en ekstra stærk kop kaffe og kæmp dig igennem.
Er sikker på, at du vil få et stort udbytte af at høre det hele.
Men lyt lige til denne her først.
http://www.youtube.com/watch?v=by8oyJztzwo
Så bliver alle sanser skærpet og du er parat til:

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:21

> Du er hardcore.

Tak!

> Drik en ekstra stærk kop kaffe og kæmp dig igennem.
> Er sikker på, at du vil få et stort udbytte af at høre det hele.
> Men lyt lige til denne her først.
> http://www.youtube.com/watch?v=by8oyJztzwo

Skærer i ørerne

> Så bliver alle sanser skærpet og du er parat til:
> http://www.youtube.com/watch?v=vyCbIDhLepE

jeg falder altså i søvn af ham. De der latterlige stand-up-psykopatre er
u-udholdelige

Beklager

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:07

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jamen det eneste jeg siger om de unge, et at de sætter den musikalske
> dagsorden, og at det er fra dem som nyskabelserne skal komme.

Ja og så er det jeg undrer at de ikke sætter dig lige så højt og siget at
det nyskabende kommer fra dig.
Ellers lyder det jo til at de ikke sætter dig lige så højt, som du sætter
dem.
Altså det med at de får en masse anerkendelse, men at kærligheden evt. ikke
er gengældt. Men det ved
jeg selvfølgelig ikke noget om.

> Jeg færdes ganske rigtig i et miljø der er pænt meget yngere end mig, både
> professionelt, og til fest og farver.

Så holder min formodning jo ret. det forklarer alt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 23:09

meddelelse news:4d7a9d11$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> dem.
> Altså det med at de får en masse anerkendelse, men at kærligheden evt.

Du har ret, det ved du ikke noget om.
Og du vrøvler mere end sædvanligt, har du fået for mange Fur-øller?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:24

> [...]
>
> Du har ret, det ved du ikke noget om.
> Og du vrøvler mere end sædvanligt, har du fået for mange Fur-øller?

Ville du da ikke gerne have samme anerkendelse tilbage, som du selv giver?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 09:19

meddelelse news:4d7aa0f6$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ville du da ikke gerne have samme anerkendelse tilbage, som du selv giver?

Man får altid det tilbage som man giver i relationen til andre mennesker
Åge, og jeg får masser.

Nu ved jeg ikke hvorfor du fokuserer så meget på teenagere. I min verden er
"de unge" ikke kun teenagere, men dem der er unge nok til ikke at være gået
i stå, både musikalsk og personligt. Det kan være alt fra 0 og op, men jeg
må sige at mine egne personligt bedste venner befinder sig i 30'erne. Hvad
er dit problem med at jeg går bedre i spænd med en anden aldersgruppe end
min egen?

Men nu skal du få en historie, eksklusivt for dig, for at udrydde de lumre
undertoner der ligger bag dine sære udsagn.

Jeg har i mange år været en del af www.mosstock.dk.
Det er en musikfestival for upcoming musikere, og vores mål er ud over at
lave en fed festival, er at hjælpe håbefulde talenter det næste skridt
videre op ad karrierestigen. Vi er ikke alderdiskriminerende, men erfaringen
viser at dem der er på vej frem, og som melder sig til, næsten alle er unge
bands og solister.
Det jeg giver dem når de kommer hos os, og spiller hos os, er anerkendelse
for deres talent, deres præstation og deres mod. Da jeg abejder som
fotograf, giver jeg dem desuden fede koncertbilleder taget med
professionnelt udstyr, med scenerøg og lys de ellers aldrig ville have
kunnet få.
De bliver behandlet med respekt, og får lov til at føle sig som stjerner for
en aften. Og de stråler i rampelyset.
Når vi sidder i backstagebaren efter koncerterne, får jeg det hele tilbage
igen. Anerkendelse for mine billeder, min musikalske ballast, men mest af
alt for at jeg behandler dem som ligeværdige mennesker, og ikke med
nedladenhed og hovedrysten, som du tydeligt har været eksponent for herinde
Åge.
Så ja, jeg får det hele tusindfold igen. Det er vel i grunden ikke det
værste der kan ske, når man investerer sin tid og sin person i andre
mennesker?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 09:56

>Vi er ikke alderdiskriminerende

Jamen så gør du fremskridt

> Det jeg giver dem når de kommer hos os, og spiller hos os, er anerkendelse
> for deres talent, deres præstation og deres mod.

Nu er det ikke meget værd hvis det er den slags mod fra "Se-mig-showene på
tv". Mod til at ydmyge sig selv for den danske befolkning. HVIS det er det.

> og hovedrysten, som du tydeligt har været eksponent for herinde Åge.

Jeg er exponent for hovedrysteri over den efterhånden lidt for fremtrædende
"Se-hvor-hvor-meget-lige-præsis-jeg-er-bedre-end-alle-jer-andre-i-hele-verden-mentaliteten"
fra tv-show.

> Så ja, jeg får det hele tusindfold igen. Det er vel i grunden ikke det
> værste der kan ske, når man investerer sin tid og sin person i andre
> mennesker?

Jojo, men jeg ser dog ingen indlæg fra de unge som siger, at de da synes at
Alex er toneangivende for ny musik. Det er jo "sjovt" at de ikke siger det,
når du siger at de unge er det.
Virker da ikke til at de gør gengæld.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:11

meddelelse news:4d7b3510$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu er det ikke meget værd hvis det er den slags mod fra "Se-mig-showene på
> tv". Mod til at ydmyge sig selv for den danske befolkning. HVIS det er
> det.

Det er jo ikke artisterne der skaber dette Åge, det er producerne og deres
forældre der pacer dem frem.

> [...]
> fremtrædende
> "Se-hvor-hvor-meget-lige-præsis-jeg-er-bedre-end-alle-jer-andre-i-hele-verden-mentaliteten"

Hvis man ikke har den attitude at man vil være bedst, så har man ikke det
der skal til for at klare sig i en benhård musikbranche.
Men du har en nedladende attitude til alt der ikke er poleret til
ukendelighed, og alt som har den mindste antydning af selvtillid.

> Jojo, men jeg ser dog ingen indlæg fra de unge som siger, at de da synes
> at Alex er toneangivende for ny musik. Det er jo "sjovt" at de ikke siger
> det, når du siger at de unge er det.

Jeg er ikke udøvende musiker eller komponist Åge, hvad er det du ikke
forstår?

> Virker da ikke til at de gør gengæld.

Mangler du evnen til at læse indenad?
Jeg synes faktisk du er ved at være pænt ubehagelig i din retorik. Jeg deler
min historie med dig, og du bruger den alene som afsæt til et nyt forsøg på
at nedgøre mig.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-03-11 10:17

Øhhh, er stafetten ikke ved at drukne i meningsudvekslinger mellem Åge og
Alex????

HVIS den stadig eksisterer vil jeg gerne bidrage med:

http://www.youtube.com/watch?v=pshzGemamgE

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:24

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh, er stafetten ikke ved at drukne i meningsudvekslinger mellem Åge og
> Alex????

Det er det finurlige ved debatgrupper, men ved aldrig hvor de lander :)

> HVIS den stadig eksisterer vil jeg gerne bidrage med:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=pshzGemamgE

Du skulle nok have lagt den som et svar til Jans første indlæg, i stedet for
at lægge den her 4-5 niveauer nede i en deltråd.
Stafetten eksister helt fint på niveau 1 i trådene, mens alt derunder er
debat.
Faktisk ganske smart med sådan en hierakisk form, hvis man bruger en rigtig
newsreader.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 20:07

meddelelsen news:4d7a6e1e$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> undret mig,

> Nå men pyt skidt. Det var en god sang du kom med der.

Det forstår jeg ikke helt Aage.
(Som så meget andet fra din hånd). :)
Alex er da ikke specielt ungdomsfikseret i sin musiksmag eller for den sags
skyld alderdomsfikseret.
Alex er kvalitetsfikseret og glad for musik (ligesom dig).
Og kan jeg da se og høre breder sig over et meget bredt udvalg af genrer
og kunstnere, samtidig med at hans musiksmag spænder langt over tid.
Fra længe før vores oldeforældre var født og op til d.d.
Så det holder da ikke, at kalde Alex teenager-fikseret.

Næ Aagemand.
Hvis der er nogen her, der er teenage-fikseret er det da vist dig.
Med alle dine utallige klip og henvisninger til tyske "pensionister".
Men det er da ok.
I den her gruppe er vi jo ikke specielt fordomsfulde.
Hvis vi var det, var der jo nok ikke så meget gang og grøde i gruppen.
Så skulle vi hele tiden være sure på hinanden.
Men diskussioner om smag og kvalitet er fedt. Og også dejligt, at man kan
skændes uden, at nogle bliver primadonnafornærmede.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 20:44

> Det forstår jeg ikke helt Aage.

Gør du ikke?

> (Som så meget andet fra din hånd). :)

Det er jeg da ked af

> Alex er da ikke specielt ungdomsfikseret i sin musiksmag eller for den
> sags skyld alderdomsfikseret.

Jo, men det er bare alt hans "Det er det de unge vil bl.a og det er det de
unge o.s.v.

> [...]
> Fra længe før vores oldeforældre var født og op til d.d.
> Så det holder da ikke, at kalde Alex teenager-fikseret.

Det jeg mener, er hans teenager-fascination. Hans omtale om at det og det er
det som de unge og de unge og de unge vil høre af musik. og det og det og
det er populært blandt de unge.
Det virker jo lidt "sjovt" med al den henvisning til hvad de unge vil
høre og det der, når han ikke selv er i målgruppen.
Jeg er f.eks. bedøvende kold overfor hvad de unge vil høre og børn vil høre,
og rødhårede vil høre, og mænd vil høre og kvinder vil høre og folk med
træsko vil høre og dem mellem 34 og 41 vil høre og dem over 50 vil høre og
dem under 25 vil høre og dem på Langeland vil høre og teenagere vil høre og
pensionister vil høre og brandmænd vil høre og slagterimedhjælpere vil høre
og landmænd vil høre og cappucinodrankere vil høre og narkomaner vil høre og
alkoholikere vil høre og Jehovas Vidner vil høre og katolikker vil høre

.....og jeg ved snart ikke hvad.

Han taler jo i vildelse helt specielt om DE UNGE konstant. Hvorfor er det
ikke de rødhårede midaldrende kvinder han taler om ?
Det var som bare det jeg undrede mig over.

> Næ Aagemand.

Ja Pelledreng, hwa er der?

> Hvis der er nogen her, der er teenage-fikseret er det da vist dig.
> Med alle dine utallige klip og henvisninger til tyske "pensionister".

Jeg syunes da min musik er med alle aldre lige fra 7 år til 117 år. Jeg
propper al musikken i een stor gryde og rører rundt.

> [...]

> Men diskussioner om smag og kvalitet er fedt. Og også dejligt, at man kan
> skændes uden, at nogle bliver primadonnafornærmede.

Hvem, siger at jeg ikke er sur, nu ? - fnys
http://www.youtube.com/watch?v=Wnq2WOCXoJw

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 21:04

meddelelsen news:4d7a7b96$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> propper al musikken i een stor gryde og rører rundt.

> O.k.

> Hvem, siger at jeg ikke er sur, nu ? - fnys

Jeg oplever faktisk ikke, at NOGEN i den her gruppe er specielt
ungdomsfikserede.
Og har til d.d. ikke oplevet Alex tale i vildelse.
Ja, han kan blive lidt pissed, fordi du som nævnt, tit er ualmindeligt
selvmodsigende og skråsikker.
Men jeg ser da, at Alex anerkender din interesse og engagement.
Aage jeg er 54. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men sikkert i nærheden.
Du har låst dig fast på en genre. Mens andre søger nyt gennem hele deres
liv, mens man stadig nyder det gamle.
Jeg vil anbefale dig, at se filmen Pulse med Pink Floyd, for som vi har
været inde på, er du jo meget glad for shows og gimmicks og effekter.
Måske er det øjnene, frem for ørerne, du bruger mest når du hører (ser)
musik.
De fleste andre bruger primært ørerne og sekundært synet.
Men det skal ikke skille os ad.
Nyd nu bare din musik og anerkend, at der er en masse andre mennesker, der
holder af alt muligt andet end slager og GAMMEL dansktop.
Her er ihvertfald et show, der langt overgår hvad du er vant til, at se på
tysk tv.
Og det her er bare et lille udpluk.
http://www.youtube.com/watch?v=Y5EDqQtnRrc

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 21:11

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4d7a7b96$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
..
> Her er ihvertfald et show, der langt overgår hvad du er vant til, at se på
> [...]

Du får sgu lige en lille ekstra bonus Aage.
Mit yndlingsnummer med Pink Floyd.
http://www.youtube.com/watch?v=YyzuCL7mNGI&feature=related
Nyd showet.

Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 22:32

> Du får sgu lige en lille ekstra bonus Aage.
> Mit yndlingsnummer med Pink Floyd.
> http://www.youtube.com/watch?v=YyzuCL7mNGI&feature=related

Pulse er en af de 3 bedste cd'er og dvd'er jeg har, og en kilde til nye
opdagelser hver gang jeg hører den.
Min PF yndlingsnummer er dette:
http://www.youtube.com/watch?v=0wtiNzci1Wc
Bemærk at det faktisk er fra Live8-koncerten. Selv om kvaliteten ikke er så
god som Pulse, så har den en lidt større grad af autencitet på grund af de
deler scenen med andre. Ok, der er en del skæverter, og Waters er ikke helt
skarp, men Gilmours solo ved 4:34 er knivskarp som altid.
Bemærk også hvordan Mason smider hørebøfferne lige inden den første solo ved
2:05, tydeligvis for at få det hele med - En solo han nok har hørt 1.000
gange før. Det siger lidt om hvor episk den er.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 22:52

> [...]
> ved 2:05, tydeligvis for at få det hele med - En solo han nok har hørt
> 1.000 gange før. Det siger lidt om hvor episk den er.

Er helt enig.
Alt efter humør også mit PF yndlingsnummer, men i den her version.
http://www.youtube.com/watch?v=xTHoxegKsBM

Van The Man tilfører sangen en fantastisk dimension.
Så det direkte live i fjernsynet i "gamle" dage. 1990!
Havde desværre ikke tid til, at rejse derned og opleve det selv.
(Pisse arbejde :))
Men oplevelsen hænger også sammen med Pagternes sammenbrud.
En ny æra. Men euforien holdt desværre ikke så længe.
Men fedt at rejse til Berlin uden en masse besvær. ;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 22:58

> Alt efter humør også mit PF yndlingsnummer, men i den her version.
> http://www.youtube.com/watch?v=xTHoxegKsBM

Enig på alt andet end guitaren. Nice cover, but no cigar ;)

> Men fedt at rejse til Berlin uden en masse besvær. ;)

Hvilket minder mig om den stående aftale her i gruppen, om at tage en
friweekend mindt i tysk kultur.
Skal vi ikke få sat skub i sagerne, også selv om Åge, der jo var årsag til
udfordringen, ikke tør tage med?
Jeg kunne godt nyde en herretur i Hamburg eller Berlin, med en flok
ligesindede musikfreaks :)

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 23:27

> [...]
> udfordringen, ikke tør tage med?
> Jeg kunne godt nyde en herretur i Hamburg eller Berlin, med en flok

Ja det kunne være fedt.

Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:26

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Du får sgu lige en lille ekstra bonus Aage.
> [...]

Umuligt. Den slags lyd skærer i ørerne.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-03-11 21:23

On 11-03-2011 21:04, P.Petersen wrote:

> Jeg oplever faktisk ikke, at NOGEN i den her gruppe er specielt
> ungdomsfikserede.

Hvad er det for noget sludder. Følger du ikke med i gruppen? Har du slet
ikke lagt mærke til, at især een sender link med unge talenter. Ja
vedkommende har endda næsten haft en hel serie, af kommende tyske børne
talenter:

http://www.youtube.com/watch?v=q_VoiHUNgrM

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke lagt mærke til, at især een sender link med unge talenter. Ja
> vedkommende har endda næsten haft en hel serie, af kommende tyske børne

Hehe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er det for noget sludder.

Hvad er det for noget sludder, at det er nmoget sludder?

> [...]
> sender link med unge talenter. Ja vedkommende har endda næsten haft en hel
> serie, af kommende tyske børne talenter:

Jeg mener i hvert fald ikke det er mig der har sendt dette link. Jeg kan se,
at der kommer fra et show som Stefan Mross havde et enkelt år. Herefter
udgik showet.
Det hed Weichnachtshow der Volksmusik og foregik i et studie. Jeg husker at
jeg havde sat videoen til at optage showet, men at jeg havde programmeret
forkert tysk kanal.

Men jeg har da tit bragt sange hvor det er børn og unge der synger, men
langt fra så mange som med voksne. Forskellen er nemlig at jeg er kold
overfor sangeres alder.
Kun musikken tæller. Vi skal bare lige huske aty børn og unge også er en del
af befolkning. Derfor skal der også bringes sange med dem.
De skal bare ikke tilbedes. De er ikke mere værd end alle andre er.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:11

meddelelsen news:4d7aa5a4$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> del af befolkning. Derfor skal der også bringes sange med dem.
> De skal bare ikke tilbedes. De er ikke mere værd end alle andre er.

Hvorfor anklager du så Alex for at være teenage-fikseret.
For fanden Aage, der er ingen sammenhæng i din argumentation!
Du har lige i det her indlæg erklæret dig 1000 procent enig med Alex.
Lol.

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:14

> Du har lige i det her indlæg erklæret dig 1000 procent enig med Alex.

........og jeg skrev vist også, at jeg var ret foruroliget over det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:29

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg ser da, at Alex anerkender din interesse og engagement.

Helt klart. Dedikerede mennesker er i bund og grund beundringsværdige.
Der hvor min film knækker, er når det ledsages af bedrevidenhed,
smagsdommeri og nedladenhed.

> Du har låst dig fast på en genre. Mens andre søger nyt gennem hele deres
> liv, mens man stadig nyder det gamle.

Lige uden for mit kontor hænger der en plakat, som jeg ser hver dag, og
nikker genkendende til hver dag.
Der står ganske enkelt: "En sand mester er elev hele livet" (Konfutse)

> Og det her er bare et lille udpluk.
> http://www.youtube.com/watch?v=Y5EDqQtnRrc

Flot! Men også flot selv om man lukker øjnene og bare lytter, og det er
kernen i al musik, i hvert tilfælde efter min mening.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:52

> [...]
>
> Flot! Men også flot selv om man lukker øjnene og bare lytter, og det er
> kernen i al musik, i hvert tilfælde efter min mening.

Det er så bare svært at finde mening i at lytte til genrer hvor lyder skærer
i ens ører.
Det er ikke videre behageligt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:22

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg oplever faktisk ikke, at NOGEN i den her gruppe er specielt
> ungdomsfikserede.

Det er nu meget udbredt hos enkelte skribenter, bl.a. Alex. Du har så bare
ikke læst de indlæg hvor han snakker om hans unge.

> Du har låst dig fast på en genre.

Jeg er da ellers "låst" på mange forskellige genrer.

> Mens andre søger nyt gennem hele deres liv, mens man stadig nyder det
> gamle.

Her er vi så forskellige. Jeg interesserer mig ikke specielt for det gamle.
Jeg gider ikke dvæle i fortiden. Der skal nye hit til

> Jeg vil anbefale dig, at se filmen Pulse med Pink Floyd, for som vi har
> været inde på, er du jo meget glad for shows og gimmicks og effekter.

Det er der ingen grund til. den gruppe spiller en slags musiklyd der skærer
i mine ører. Der er jo ingen grund til at pine sig selv.

> Nyd nu bare din musik og anerkend, at der er en masse andre mennesker, der
> holder af alt muligt andet end slager og GAMMEL dansktop.

Helt fint. Jeg lytter heller ikke selv meget til GAMMEL dansktop. Det med
fortiden, du ved. Det gider jeg ikke rigtigt.

> Her er ihvertfald et show, der langt overgår hvad du er vant til, at se på
> tysk tv.
> Og det her er bare et lille udpluk.
> http://www.youtube.com/watch?v=Y5EDqQtnRrc

Og der er så igen den skingre lyd der skærer i mine ører. Om igen. jeg kan
altså ikke lide selvpineri.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 23:33

meddelelsen news:4d7aa077$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> fortiden, du ved. Det gider jeg ikke rigtigt.

> Og der er så igen den skingre lyd der skærer i mine ører. Om igen. jeg kan

Ærgerligt, at du har problemer med ørene.
Synd for dig.
Søg læge.
Hvad angår ungdomsfiksering er jeg ikke enig med dig.
Har fulgt med i den her gruppe i ca. 5 år og har læst samtlige indlæg.
Den eneste, der popper op er Å.H.
med fiksering på tyske "pensionister".
Lol.

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 23:54

> Hvad angår ungdomsfiksering er jeg ikke enig med dig.
> Har fulgt med i den her gruppe i ca. 5 år og har læst samtlige indlæg.
> Den eneste, der popper op er Å.H.
> med fiksering på tyske "pensionister".

Det lyder mærkeligt. Ordene "Alex" og "de unge" går ellers hånd i hånd i en
masse af hans indlæg.
Det kan man konstatere ved at læse dem.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:14

meddelelsen news:4d7aa7f6$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder mærkeligt. Ordene "Alex" og "de unge" går ellers hånd i hånd i
> [...]

Netop.
Så søg på msgid.
Og du vil konstantere, at ungdomsfreaken er en vis Aage H. der jævnligt
refererer til tyske "pensionister.
Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:15

meddelelse news:4d7a7b96$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det jeg mener, er hans teenager-fascination. Hans omtale om at det og det
> er det som de unge og de unge og de unge vil høre af musik. og det og det
> og det er populært blandt de unge.

Du totalt overfortolker.
"De unge" er ikke teenagere, bare dem der stadig er unge nok til at tage ny
musik til sig.
Om "evnen" forsvinder som 18-årig eller som 50-årig er ret individuelt, men
når det sker er man strandet rent musikalsk, og har afskrevet sig fra
muligheden for at præge udviklingen fremover.
Det er der vel ikke noget galt i?

Der er da masser af ok gammel musik, men jeg synes bare det er spændende at
lytte mig ind på nye trends, og nyskabende kunstnere.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 21:33

> [...]
>
> Der er da masser af ok gammel musik, men jeg synes bare det er spændende
> at lytte mig ind på nye trends, og nyskabende kunstnere.

Lige netop kernen.
Fedt, at min musikfreak søn på 16 og jeg på 54 jævnligt kan præsentere og
overraske hinanden musikalsk.
Aage, overrask os!!!

Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 22:39

> Fedt, at min musikfreak søn på 16 og jeg på 54 jævnligt kan præsentere og
> overraske hinanden musikalsk.

Jeg får så meget musikalsk fra mine børn, og de har "arvet" en del fra mig.
Inden for det sidste halve år har min ene søn taget mig med til Disturbed,
og den anden til Procol Harum. Et spænd i musik på 43 år, som vi alle
rummer. Det er så fedt at have hele dette fællesskab.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 23:18

> [...]
> og den anden til Procol Harum. Et spænd i musik på 43 år, som vi alle
> rummer. Det er så fedt at have hele dette fællesskab.

Lol.
Jeg har en datter på 25, der er opflasket med musik.
Stort var chocket da hun i en alder af 12 blev besat af Backstreet Boys.
Lol.
Efter at have sunket spyttet hjalp far hende naturligvis med, at hænge
plakater, flags og andet godt op på vægge og loft.
Far udprintede 100'vis af billeder.
Far gav Freja en billet til BSB-koncert i 13 års fødselsdagsgave.
Far lærte, at der faktisk var 2-3 numre med BSB han kunne holde ud, at høre
på.
Fra albummet Milennium.
Pointen er, at det bare er så fedt, at hun blev engageret.
Lidt ligesom Aage. :)
I dag er hun blevet en all-round musik tøs, der elsker og har en bred
musikalsk vifte.

Så har jeg Frejas lillebror på 15.
Han er en total musikfreak.
Har spillet guitar og trommer siden han var 7.
Han er metalfreak, hippi, punker, hip-hopper, rastafari, rocker og senest
til dubstep.
Går på musik- og kunstefterskole.
Læderjakke, Hønsestriksweater, Skovmandsskjorter, langhåret, ring i næsen.
SFU'er.
Har fået en avanceret kæreste, der har taget ham med på Aros. :)
Er totalt dedikeret til Jimi og System of a Down. Og alt hvad, der ligger
imellem.
Og alt i alt en lille lort med en masse energi og nysgerrighed og en udtalt
dovenskab, de bringer hans fars pis totalt i kog.

Så fedt, der er håb endnu!
Sig lige til hvis du tager praktikanter.
Hvis ikke fuldtidsmusiker, så journalist eller fotograf.
Er hans planer.

Hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 11-03-11 23:50

Hej P.Petersen

> Og alt i alt en lille lort med en masse energi og nysgerrighed og en
> udtalt dovenskab, de bringer hans fars pis totalt i kog.

Ligner knægten far lidt ? :)

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:17

> Hej P.Petersen

> Ligner knægten far lidt ? :)
>
> --
> Mvh
> Max

Oops.
Max, rolig nu.
Vi skal ikke have hevet alle skeletterne ud af skabet på en gang.

Lol.
Du er skarp.

Med venlig hilsen :)
Pelle

Fra : Max

Dato : 12-03-11 00:23

Hej P.Petersen

> Lol.
> Du er skarp.

Nej, jeg er far :)

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:26

> Hej P.Petersen

> Nej, jeg er far :)
>
> --
> Mvh
> Max

Du Er skarp.
Lol.

Hilsen :)
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:03

> Jeg har en datter på 25, der er opflasket med musik.

Jeg har 3 drenge, der alle er opflasket med musik, med god hjælp fra Århus
Musikskole.
De to ældste er begge på et eller andet stadium i en musikuddannelse, sammen
med en "karriere" som udøvende musikere.
Den yngste på 12 har ikke helt fanget interessen endnu, men holder ved
trommerne som han spiller så naturligt som at klø sig i håret. Det skal nok
komme på et tidspunkt, og så er teori og teknik på plads.
Historien har været tilsvarende din, at de alle har flirtet med pop, techno,
rap, og andet mærkeligt, og er landet et sted mellem masser af genrer.
Det sære er at vi faktisk efterhånden deler musiksmag 100%, og det spænder
fra Pink Floyd, Within Temptation, Disturbed, Jon Lord, Blackmores Night,
Mozart, Ray Charles, Billy Joel, System Of A Down, Justin
Timberlake......... Ja, læg selv 1000 andre til.

> Så fedt, der er håb endnu!
> Sig lige til hvis du tager praktikanter.
> Hvis ikke fuldtidsmusiker, så journalist eller fotograf.
> Er hans planer.

Jeg er ikke udøvende musiker længere, og foto er kun en hobby.
Hvis han vil være fotograf eller fotojournalist, kan jeg anbefale
http://medieskolerne.dk/
Mange af mine "kolleger", der senere er blevet optaget på
journalisthøjskolen, har fået deres faglige ballast her.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 15:05

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

Ja det er dejligt, at have de interesser sammen.

Tak. Linket er sendt videre.

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:11

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Aage, overrask os!!!
>
> Hilsen
> Pelle
¨

Hej Os

En overraskelse fra en person med en bred musiksmag, inforfor et hav af
forskellige genrer:
http://www.youtube.com/watch?v=PxyISsA0Oh0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:18

meddelelsen news:4d7aac12$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En overraskelse fra en person med en bred musiksmag, inforfor et hav af
> forskellige genrer:
> http://www.youtube.com/watch?v=PxyISsA0Oh0&feature=related

Overraskelserne vil ingen ende tage:
http://www.youtube.com/watch?v=33WvQRV1cPE&feature=related

Og en mega-overraskelse. Har været til koncert med Sweet i Ålborg hallen,
Kandis i Vildsund, Walkers i karolinelund og Kim og Hallo i Vildsund.

Overrask mig

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:29

meddelelsen news:4d7aadaa$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Og en mega-overraskelse. Har været til koncert med Sweet i Ålborg hallen,
> Kandis i Vildsund, Walkers i karolinelund og Kim og Hallo i Vildsund.

Sorry Aage.
Det der "Sweet" holder ikke en skid. DET her er Sweet:
http://www.youtube.com/watch?v=BgrYf7VWASE

Hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:18

> [...]
> ¨
>
> Hej Os
>
> En overraskelse fra en person med en bred musiksmag, inforfor et hav af

Dejlig overraskelse.
For en gangs skyld er vi enige.

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:08

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er da masser af ok gammel musik, men jeg synes bare det er spændende
> at lytte mig ind på nye trends, og nyskabende kunstnere.

Igen enig!
Jeg opfatter da også helt klart hvis der er nye trends og nyskabende
kunstnere indenfor musik. Det har så bare ikke været tilfældet i de sidste
20-30 år, at der har været nogen ny trends
der ikke har lydt skingert og skærerne i mine ører.
HVIS der kommer noget vil jeg da helt klart tage imod det og lytte. Der
er bare ikke meget formål med at lytte til noget der virker skingert og
skærerne i ørerne.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:19

meddelelsen news:4d7aab47$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> HVIS der kommer noget vil jeg da helt klart tage imod det og lytte. Der
> er bare ikke meget formål med at lytte til noget der virker skingert og

Arbejder du på Folkemindesamlingen?

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:24

> Arbejder du på Folkemindesamlingen?
Næsten rigtigt. På Morsø Folkeblad.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 00:30

meddelelsen news:4d7aaf2d$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Næsten rigtigt. På Morsø Folkeblad.

UPS! - ikke arbejder der - men arbejdede der

Fra : P.Petersen

Dato : 12-03-11 00:34

meddelelsen news:4d7aaf2d$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Næsten rigtigt. På Morsø Folkeblad.
>
> Hilsen Åge

Lol.
Den avis kender jeg.
I 60'rne da jeg boede i Holbæk havde vi, (mor og jeg) en logerende boende
for at strække økonomien.
Han kom fra Nykøbing M. og fik dagligt leveret Morsø Folkeblad.
Så i ca. 3 år læste jeg dagligt Morsø Folkeblad og Holbæk Amts Venstreblad.
Det bragte sgu perspektiv i en 11'årigs livsopfattelse.
:)

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 01:13

> Han kom fra Nykøbing M. og fik dagligt leveret Morsø Folkeblad.

Det er meget brugt. Morsø har landets største hjemstavnsforening
"Morsingboernes Forening". De er meget lokalpatriotiske og læser Morsø
Folkeblad
ligegyldigt om de så bor på Grønland.
http://morsingboen.dk/

De er stik modsatte øboer end Furboer.

Morsingboerne er udpræget lokalpatrioter. Mors er for morsingboer. Og vi
skal kun være os. Man er nationale

Furboerne derimod er lige modsat. De er voldsomt udfarende. De kæmper
f.eks. i Holland for at få dem til Fur og de vil gerne have flere og flere
turister herover. Og de reklamerer alle steder.
Og der bygges spisesteder af forskellig slags. En egen "Fur
Brandingforening" laver engelsksproget tilflytterhæfte og egen
"Turistforening" laver et af landets flotteste professionelt lavede
turist-årshæfter.
Flere og flere bed and breafast og hotel og udviddelse af campingplads.
Nu er der 8 spisesteder til 850 indbyggere. Og man vil lave sommerkoncerter
med nationalkendte slagerorkestre og navne (Kim og Halloo + Rock Nalle)-
samt en hel masse mindre kendte musiknavne indenfor alle genrer. Og man har
egen internet-avis med lønnet journalistuddannet personale. Man vil være
international. Fur kommer jævnligt i lands-tv-nyhederne

Furs internationale tilflytterhæfte:
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/1309-tilflytterbrochure-pa-engelsk-klar-til-udsendelse
Furs internetavis "Furnyt": http://furnyt.dk/2/

Hov for pokker. Nu kan su selv se eksemplet. Jeg er selv frembusende, med
reklame. Sån noget gør morsingboerne f.eks. ikke for deres ø.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 09:26

meddelelse news:4d7aab47$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kunstnere indenfor musik. Det har så bare ikke været tilfældet i de sidste
> 20-30 år, at der har været nogen ny trends

Der har nok aldrig været flere nye trends på kortere tid, end i den periode.

> [...]
> HVIS der kommer noget vil jeg da helt klart tage imod det og lytte. Der
> er bare ikke meget formål med at lytte til noget der virker skingert og

Jeg tror bare dit indre ur er gået i stå Åge. Du holdt op med at være "ung"
da du ikke længere kunne følge med i musikken.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 10:09

> Jeg tror bare dit indre ur er gået i stå Åge. Du holdt op med at være
> "ung" da du ikke længere kunne følge med i musikken.

Jeg følger ellers extremt meget med i ny musik.

Lad os i den forbindelse få noget "ny" musik med en topgruppe:
NY MUSIK
Her deres næstnyeste hit fra 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=ooildsDXJug&feature=list_related&playnext=1&list=MLGxdCwVVULXdlRqcBym5kjC2p_uRMZ5La
MERE NY MUSIK
Her deres nyeste hit, som er på toppen i øjeblikket i 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM

Så jeg skulle altså nok mene at jeg følger med i hvad der rører sig i ny
musik. Jeg er det modsatte af at være gået i stå, indenfor ny musik.
Jeg dvæler ikke ved gamle dansktophit, fra en svunden tid. Det er der vist
andre her der gør.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:15

meddelelse news:4d7b3826$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg følger ellers extremt meget med i ny musik.
>
> Lad os i den forbindelse få noget "ny" musik med en topgruppe:
> [...]

Det der er hverken ny musik eller nye trends. Det er gammel musik i ny
indpakning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 10:29

> Det der er hverken ny musik eller nye trends. Det er gammel musik i ny
> indpakning.

Det er der da masser af musik der er. Også på engelsk:

GAMMEL MUSIK
http://www.youtube.com/watch?v=N8BPcNUQy-0

NY MUSIK - en gammel sang
http://www.youtube.com/watch?v=5VgCyp4Zg74&feature=related

Sån er det jo bare. Jeg er egentlig nogenlunde ligeglad. Måske har man
næsten glemt alt om den gamle, så er det jo fint.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:35

meddelelse news:4d7b3cc7$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er der da masser af musik der er. Også på engelsk:

> [...]

Ny musik betyder ny komposition, nye trends, og nye kunstnere.
En gammel kopi af en gammel sang kan vist ikke kandidere til, at bringe dig
derhen hvor du interesserer dig EXTREMT meget for ny musik

> Sån er det jo bare. Jeg er egentlig nogenlunde ligeglad. Måske har man
> næsten glemt alt om den gamle, så er det jo fint.

Helt fint at du har det såden, men så har du implicit også tilkendegivet at
ny musik ikke er i din portefølje.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 11:13

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det der er hverken ny musik eller nye trends. Det er gammel musik i ny
> indpakning.

Jamen så er der NY MUSIK her.

Florian og Seppli nyesste hit: http://www.youtube.com/watch?v=TYYkDC8vwdI'

Lisa Stoll er ude med sin nye cd "Alpehorn Liebe":
http://www.lisastoll.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=69

Og lad os lytte til tittelmelodien fra Maxi Arlands nyeste album. Vi lytter
til "Aus liebe": http://www.amazon.de/Aus-Liebe-Maxi-Arland/dp/B003WM7XP8

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 11:22

meddelelse news:4d7b4725$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Og lad os lytte til tittelmelodien fra Maxi Arlands nyeste album. Vi

Der er jo ikke noget af det der er ny musik Åge.
Gammel suppe på nye dåser, men det lyder stadig som det gjorde for 50 år
siden. Samme genre, samme trend, samme akkorder, samme indpakning.

Kom nu med noget musik der er nyskabende, noget som vi ikke har hørt før.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 11:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Kom nu med noget musik der er nyskabende, noget som vi ikke har hørt før.

Det er jo ny musik.

PS: Jeg interesserer mig ikke for "nyskabende" musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 12:05

meddelelse news:4d7b50b0$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> PS: Jeg interesserer mig ikke for "nyskabende" musik.

Så fik vi endelig det på plads.
Du er strandet i fortiden rent musikalsk, hvilket sætter dine udtalelser om,
at du ved hvad der rører sig i musikken i et nådesløst koldt, klart og
afslørende lys.
Fakta er at du ikke aner hvad der har rørt sig de sidste 40 år.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 12:51

> Fakta er at du ikke aner hvad der har rørt sig de sidste 40 år.

Ok jo, Jeg har altid (også før i tiden) KUN interesseret mig nyheder
indenfor den almindelige underholdningsmusik -
og absolut intet for hvad der skete indenfor det mere alternaltive og pop
rock og sån.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 12:54

meddelelse news:4d7b5e1f$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ok jo, Jeg har altid (også før i tiden) KUN interesseret mig nyheder
> indenfor den almindelige underholdningsmusik -

Suppe, steg- og is-musik har sgu ikke rørt sig de sidste mange årtier.

> og absolut intet for hvad der skete indenfor det mere alternaltive og pop
> rock og sån.

Nej, det er der filmen knækker. Du er strandet i én genre og én tidslomme,
uden vilje eller evne til at lytte og lære nyt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 12:59

> Nej, det er der filmen knækker. Du er strandet i én genre og én tidslomme,
> uden vilje eller evne til at lytte og lære nyt.

Overhopvedet ikke.
Slager og det der ligner. Og der både var og er og kommer et
kæmpemæssigt udbud. Og det fortsætter. Heri har intet ændret sig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 13:09

meddelelse news:4d7b5ff4$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Overhopvedet ikke.
> Slager og det der ligner. Og der både var og er og kommer et
> kæmpemæssigt udbud. Og det fortsætter. Heri har intet ændret sig.

Som jeg sagde, du er strandet i en tidslomme og én genre, der ikke ændrer
sig.
Det giver ikke ret meget indsigt i hvad der rører sig i musikken generelt,
hvilket dine skriverier også tydeligt bærer præg af.
Men jeg må medgive dig, at du er ekspert i din niche. Du er bare blank på
alt det andet, som er hovedparten.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 15:52

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Men jeg må medgive dig, at du er ekspert i din niche. Du er bare blank på
> alt det andet, som er hovedparten.

Tak! - jeg synes også du er expert indenfor det mere alternative.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 16:01

meddelelse news:4d7b88a3$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tak! - jeg synes også du er expert indenfor det mere alternative.

Altså det som 90% af befolkningen lytter til, som "alternativ" til din
nichemusik :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 17:23

> Altså det som 90% af befolkningen lytter til, som "alternativ" til din
> nichemusik :)

Den ære kan jeg ikke tage imod. Jeg synes ikke selv at jeg ved meget om
niche-musik. Jeg er nok mere Midle-of-the-road-orienteret, om jeg så må
sige.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 18:11

meddelelse news:4d7b9dd6$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den ære kan jeg ikke tage imod. Jeg synes ikke selv at jeg ved meget om
> niche-musik. Jeg er nok mere Midle-of-the-road-orienteret, om jeg så må
> sige.

Hahahahahahahahaha.........................

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-03-11 18:36

On 12-03-2011 17:22, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg er nok mere Midle-of-the-road-orienteret, om jeg så må
> sige.

Nååh... det er der du hører hjemme, Åge, "Mitten auf der Straße":

http://www.youtube.com/watch?v=eBvtwv-dEaM

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 12:55

> [...]
> Deep Purple-tiden
> Blackmores Night, med "Ghost Of A Rose":

Marie Osmond er heller ikke min stil. Og jeg foretrækker Blackmore for Guns
N' Roses, men dette nummer er nu ok

Jan

Fra : Max

Dato : 11-03-11 20:00

Hej Jan

> Det kan godt være, at vi har haft emnet før, men nu trænger jeg til
> forår, så lad os få nogle blomster - alle afskygninger på bordet. Jeg
> lægger for med et par stykker:

Her kommer så en gammel antikrigssang med blomster,
egentlig burde det være Pete Seeger eller Joan Baez,
men dem orker jeg ikke lige idag, så vi tager en lidt
mere peppet udgave.

THE SEARCHERS- "WHERE HAVE ALL THE FLOWERS GONE"
http://www.youtube.com/watch?v=Ek_Vso6Lu1g&feature=related

og så en rædsel fra fyrrene :)

Nick Lucas - Tip Toe Thru The Tulips
http://www.youtube.com/watch?v=_6_EAnFlv70

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 13:03

> [...]
> men dem orker jeg ikke lige idag, så vi tager en lidt
> mere peppet udgave.
>
> THE SEARCHERS- "WHERE HAVE ALL THE FLOWERS GONE"

Nu udviklede en del af tråden sig til en mindre diskussion, så der var ikke
så mange blomsternumre, som jeg torede, da jeg kom herind, men jeg giver
stafetten dig, ikke for Where have all the flowers gone, som jeg mener skal
være med en af de to, som du ikke orkede

Til gengæld får du den for rædslen :)

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-11 14:16

> Til gengæld får du den for rædslen :)

Og lyt lige til denne version

http://www.youtube.com/watch?v=skU-jBFzXl0

Jan

Fra : Max

Dato : 12-03-11 14:31

Hej Jan

> Og lyt lige til denne version
>
> http://www.youtube.com/watch?v=skU-jBFzXl0

Den lyttede jeg faktisk til, men valgte den gamle version :)

Jeg takker for stafetten og prøver at finde et nyt emne.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 20:12

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Kom glad med flere blomster.
> Jan

Er sgu lige nødt til, at smide den her oven i de andre.
Glade minder fra min barndom. Lol.
http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg
Og nu må Aage da kunne indse, at jeg har en vildt bred musiksmag. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 12-03-11 15:09

> [...]
> Wall
> http://www.youtube.com/watch?v=M9f7uhZcbfQ
>
> Og på tysk, mede Lolita, nogle hvide hyldeblomster fra 1957:

Nu er stafetten overdraget, så jeg kommer for sent, men det skal ikke
afholde mig fra at bringe et par kandidater:

En rose så jeg skyde, her i en udgave med Shubberne, der synger den som "jeg
kan pille kartofler" med sandsynligvis inspiration fra Singers Unlimited:
http://www.youtube.com/watch?v=QVW7W7CTcmQ

En klassiker fra filmen Sound of Music, Edelweiss, her i et originalklip fra
filmen, hvor Christopher Plummer synger:
http://www.youtube.com/watch?v=vQe3W3eYPvk
Klippet er i to dele, hvor anden dele har sangteksten med.

Erika Voigt synger fra Køb blomster fra Bakkens Hvile anno 1951.
http://www.youtube.com/watch?v=vY9EjN8lW3E

Vi får lige en reklame om Flower Power-musikken, der stadig lever stærkt og
godt i vore dage:
http://www.youtube.com/watch?v=Eva6BdJwN4A

Her er afslutningsvis en lille sød Flower Power-ting fra vores danske Ulla
Pia:
http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg

Venligst

Kert Rats