Karl er sur
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 23:19

Tidligere Musikantenstadl-showmaster Karl Moik er sur.

Musikantenstadl på lørdag er jo et 30 års-jubilæumsshow. Showet produceres
af Østrigsk stats-tv, men jubilæums-showet bliver sendt fra frieburg i
Schweitz.

Det har fået Karl op i det røde felt og han gider slet ikke komme med til
showet som gæst.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 23:31

meddelelsen news:4d77fcc8$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://www.mittelbayerische.de/leben/entertainment/fernsehen-stars/tv-reportagen/artikel/jubilaeums_quot_stadl_quot_ohn/626837/jubilaeums_quot_stadl_quot_ohn.html

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-03-11 02:10

meddelelse news:4d77fcc8$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Karl Moik er sur.

Hvem er han?

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-03-11 07:05

On 10-03-2011 02:10, Allan Krautwald wrote:

> Hvem er han?

Hvis du ikke kender ham, så har du meget godt til gode. Her er et godt
nummer med ham, hvor du også får et godt glimt af et voksent publikum,
50+ (og uden køer og får på scenen).
Det bliver svært at føre disse shows videre uden ham, men nu han er
ledig, var det måske værd for Åge, at prøve at engagere ham - prøve at
fure ham til Fur?
Lykkes det, så må øen sætte ekstrafærger ind, for at klare
publikumstilstrømningen.

http://www.youtube.com/watch?v=Yvw3XlQijyw&feature=related

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-03-11 11:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke kender ham, så har du meget godt til gode. Her er et godt
> nummer med ham, hvor du også får et godt glimt af et voksent publikum, 50+
> (og uden køer og får på scenen).

Gosh...selv inden for den genre, er det da noget af det værste, jeg har
hørt. Det vil sikkert passe fint til Havnegrillen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 16:23

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Lykkes det, så må øen sætte ekstrafærger ind, for at klare
> publikumstilstrømningen.
http://www.youtube.com/watch?v=Yvw3XlQijyw&feature=related

> Henning.

Intet problem. Der kommer endnu en ny færge til oktober, nøjagtig som den
gamle, en god gedigen stålfærge, med plads til 32 biler.
Herefter er der to stålfærger ved Fur, hver med plads til 32 biler og med
afgang hvert kvarter. Med begge to indsat på samme
tid bliver det afgang hver 7½ minut. -. men den nye er kun en ekstra-færge.

Det skulle vel kunne klare det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 22:17

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Volksmusik er tilsynenede sådan noget violin-halløj med gamle mænd, som
klippet vi tidlige så ifølge den Linåske fortolkning

Men i showserien "Feste der VOLKSMUSIK", hører vi jo aldrig sådan noget. Jeg
har set samtlige show i de sidste 7 år og sansynligvis hørt op mod et halvt
tusinde forskellieg sange. Det ligner ikke engang, som man kan høre her:

http://www.youtube.com/watch?v=hD5kVrM79yM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aXDXfJtt2Ko&feature=related

De tyske musikshow må jo altså mene noget andet ved "volksmusik" ligesom de
tilsyneladende også gør ved "Slager", ellers spillede de vel ikke noget der
lyder som anderledes end den Linåske fortolkning af volksmusik. Hvorfor
retter de ikke ind, efter Alex Linå. Det kan undre lidt. Nogen forklaring.

Ville det ikke være mest praktisk at tage efter hvad musikshowene kalder
tingene?

Jeg ved ikke hvad de kalder det som Linå forstår ved tysk volksmusik, men
een ting er sikker. I de tyske volksmusikshow spiller de det aldrig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 22:47

meddelelse news:4d793fc7$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hvorfor i alverden flytter du en debat fra dk.medier.tv, til
dk.kultur.musik, og så uden at citere så andre har en chance for at se hvad
du svarer på?

> Ville det ikke være mest praktisk at tage efter hvad musikshowene kalder
> tingene?

Det ville da være mest praktisk at schlagershowene var enige med wikipedia
og ordbøgerne.

> Jeg ved ikke hvad de kalder det som Linå forstår ved tysk volksmusik, men
> een ting er sikker. I de tyske volksmusikshow spiller de det aldrig.

Jamen jeg har absolut ikke noget forhold til tysk volksmusik, jeg har kun
den viden jeg kan læse mig til.
Derfor undrede det mig at der var forskel på hvad ordet betyder, og hvad de
putter i showet.
Det regnede jeg med du kunne forklare, men det kunne du altså ikke.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 09:35

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor i alverden flytter du en debat fra dk.medier.tv, til
> dk.kultur.musik, og så uden at citere så andre har en chance for at se
> hvad du svarer på?

Fordi jeg kom til at sende forkert

> Det ville da være mest praktisk at schlagershowene var enige med wikipedia
> og ordbøgerne.

Det ville blive komplet u-overskueligt med alle de show. Der villle skulle
holdes møder i hobetal for at opnå fælles ennighed om ny fortolkning.
Det var vel nok lidt nemmere at en mand satte sig til at ændre et par
linier i wikipedia.

Ikke?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 10:21

meddelelse news:4d79decb$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> fortolkning.
> Det var vel nok lidt nemmere at en mand satte sig til at ændre et par

Næ, for de officielle volksmusiksider er helt enige med Wikipedia, så
hvorfor ændre det til noget der ikke er rigtigt?

http://www.volksmusik.cc/alpenland.htm

Jeg ved godt du ikke kan læse det, men prøv google translate.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 11:32

> Næ, for de officielle volksmusiksider er helt enige med Wikipedia, så
> hvorfor ændre det til noget der ikke er rigtigt?
>
> http://www.volksmusik.cc/alpenland.htm

Så bliver vi sgu nødt til at kontakte samtlige slagermusikshow og
volksmusikshow i Tyskland og bede dem rette ind.

Det er jeg enig i. Men det virker u-overskueligt. Vil du være med til at
tage kontakt til dem. Jeg kontakter 30 af dem,
så kontakter du 30 af dem. Det er i hvert fald u-udholdeligt og totalt
misvisende at høre dem kalde Sailor for slagerstejerner,
når det er forkert. Og endda nogle volksmusiksider og helæt officielle
sider. De show er da utrolige.

Jeg skal høre på deres fejl uge efter uge. Det er noget værre noget og noget
bøwværk.

Hvis jeg falder på mine grædende knæ, vil du så hjælpe mig med at tage
kontakt med dem, for at få dem til at rette ind, efter
den officielle betegnelse ? - Har du tid. Du virker så sjov og flink. Vi
kontakter 30 show hver.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 12:43

meddelelse news:4d79fa2d$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så bliver vi sgu nødt til at kontakte samtlige slagermusikshow og
> volksmusikshow i Tyskland og bede dem rette ind.

Næh, jeg er faktisk totalt ligeglad. Jeg var bare interesseret i at vide
hvorfor der var den forskel, og det har du så ikke forklaringen på. End of
story.

> Det er i hvert fald u-udholdeligt og totalt misvisende at høre dem kalde
> Sailor for slagerstejerner,
> når det er forkert.

Jamen så gør noget ved det, jeg hører det aldrig.
Så uudholdeligt er det ikke, bare lidt dumt at kalde Sailor for schlager.
Men ok, du kalder jo også Elvis for schlager, så bliv du bare ved med at
opdele verden i schlager = god musik, alt det andet = dårlig musik.
Det er jo dig der skal leve i uvidenheden, ikke vi andre :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 18:04

> Men ok, du kalder jo også Elvis for schlager,

Ja, det kunne de som også godt finde på. David Hassehoff kaldte de også en
grosse slagerstar fra USA

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 18:26

meddelelse news:4d7a55eb$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det kunne de som også godt finde på. David Hassehoff kaldte de også en
> grosse slagerstar fra USA

David Hasselhof synger pladderpop der minder om schlager, det har Sailor og
Elvis godt nok aldrig gjort

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 09:06

> [...]
> meddelelse news:4d7a55eb$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> David Hasselhof synger pladderpop der minder om schlager, det har Sailor

Der må jeg dog indrømme, jeg fatter heller ikke jeres mange, af og til, helt
uforklarlige inddelinger.... Først og fremmest, kender jeg ikke til,
pladdermusik, hvad i alverden er det for noget... ?

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 15:14

meddelelse news:4d79fa2d$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er i hvert fald u-udholdeligt og totalt misvisende at høre dem kalde
> Sailor for slagerstejerner,
> når det er forkert.

Det er faktisk ret sjovt som dine definitioner ændrer sig som vinden blæser.
I dette indlæg kalder du schlagermusik for "Dansktopmusik på alle sprog":
http://groups.google.com/group/dk.kultur.musik/msg/6d5d05cf2aa393bf?hl=da

Synes ikke helt Sailor eller Elvis passer ind

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 18:09

> Det er faktisk ret sjovt som dine definitioner ændrer sig som vinden
> blæser.

Det synes jeg da ikke.

> I dette indlæg kalder du schlagermusik for "Dansktopmusik på alle sprog":
> http://groups.google.com/group/dk.kultur.musik/msg/6d5d05cf2aa393bf?hl=da

Jo, men er det ikke også det samme. Jeg synes det lyder helt ens

> Synes ikke helt Sailor eller Elvis passer ind

Jo, men behøver det egentlig være så forkert?. Jeg synes da at Kandis og
Bjørn og Okay har oversat en masse
Elvis-hit, til typiske dansktopsange (slagersange). Jeg synes da sangene
lyder ens i det grundlæggende.
Kun sangstemmerne er forskellige.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 18:30

meddelelse news:4d7a5747$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo, men er det ikke også det samme. Jeg synes det lyder helt ens

Og i går var dansktop noget lort, og Sailor var schlager. Du vrøvler og
modsiger dig selv.

> [...]
> Bjørn og Okay har oversat en masse
> Elvis-hit, til typiske dansktopsange (slagersange). Jeg synes da sangene

Ok, du ER altså tonedøv.
Jeg ser herefter bort fra dine påstande om, at dine ører var bedre end den
tyske Wikipedia.

Jeg kan få AC/DC til at lyde som dansktop, ved at pakke det ind i kunstige
strygere og saxofoner, og en monoton dunkerytme på trommemaskinen. Det
bliver AC/DC altså ikke til et schlagerband af.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 19:36

> Og i går var dansktop noget lort,

Øhhhh.........Igår? - hvem har sagt at det kun var igår jeg mente det?.
Jeg synes da stadig at meget af det nyere dansktop er noget lort.

Øhhhhh...... har nogen påstået det?

Hilsen Åge

? ? ? ? ? ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 20:00

meddelelse news:4d7a6b7b$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øhhhh....... Igår - hvem har sagt at det kun var igår jeg mente det ?

Sig mig, har du fuld kontrol over dit tastatur?
Det kan ikke passe at så mange modsigelser og vrøvl kommer ved mellemkomst
af bevidst tankegang.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 20:28

> [...]
>
> Sig mig, har du fuld kontrol over dit tastatur?
> Det kan ikke passe at så mange modsigelser og vrøvl kommer ved mellemkomst

????? - Jeg synes da, at jeg flere gange har talt om at megen ny
dansktopmusik er af yderst ringe kvalitet, nøjagtig som med popmusik.

Hilsen Åge

?

Fra : P.Petersen

Dato : 11-03-11 20:38

meddelelsen news:4d7a77cd$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> ????? - Jeg synes da, at jeg flere gange har talt om at megen ny
> dansktopmusik er af yderst ringe kvalitet, nøjagtig som med popmusik.

Aage, dit problem er, at du altid maler med den helt BREDE pensel.
Dine udsagn bliver useriøse fordi du hele tiden (sikkert uden, at tænke over
det) modsiger dig selv.
Så hvis du vil gøre dig forståelig overfor os andre stakler, bliver du sgu
nødt til, at nuancere tilkendegivelserne lidt mere.
Ja, for de fleste af os er det efterhånden gået op, at dansktopmusik ikke er
dansktopmusik i dine ører.
Ihvertfald ikke hele tiden og sommetider kun nogle gange. Og aldrig helt som
det var, er eller skal blive.
Og slager er slager hvis det står på tysk (som du selv siger du ikke
forstår),
men er ikke slager hvis det står på dansk eller engelsk eller svensk. Eller
islandsk. :)
Ja, det er sgu nemt, at forstå. Og nu får du sgu en slager med Elvis.
http://www.youtube.com/watch?v=0xZhYhg09lk

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 09:30

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller islandsk. :)
> Ja, det er sgu nemt, at forstå. Og nu får du sgu en slager med Elvis.

Lidt forkert efter min mening... Slager, kan være hvadsomhelst..... Det er
en melodi / musikstykke, der F.eks har bevaret en rimelig popularitet gennem
en årrække. Jeg plejer selv at sige ca 30 år.... Det er for mig en
Slager.... Hvilket F.eks vil sige at, Zwei kleine Italiener med Conny
Froboess er en " SLAGER " men den er jo også " SCHLAGER " Det sidste har den
været hele tiden... Det første, er den blevet med tiden.

Ja Åge maler somme tider med en bred pensel... Men hvis man så bruger den
brede forståelse, så gør det vel ikke så meget... Eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 10:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja Åge maler somme tider med en bred pensel...

Jeg vil nok mere sige det på den måde at Åge bruger tyskernes
genre-definitioner, mens andre her nok bruger den engelske/USAske.
Tyskerne kalder jo som bekendt en hulans masse musik for slager. Noget
der får en del her til at rotere i deres grundvold og som de aldrig kunne
drømme om at kalde sådan.
Det er et kultursammenstød simmelthen. To forskellige musikverdener, hvor
langt de fleste ikke har meget tilovers for den andens musik. Kun enkelte er
i begge lejre.

> Men hvis man så bruger den brede forståelse, så gør det vel ikke så
> meget... Eller hvad ?
Det fremmer forståelsen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 11:33

meddelelse news:4d7b3945$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> langt de fleste ikke har meget tilovers for den andens musik. Kun enkelte

Hej Åge...

Tyskerne kalder vist ikke noget for slager, kun schlager, for det er
genren... Gælder det flere genrer og mixet sammen i en pærevælling, så er
det de bruger betegnelsen " VOLKSMUSIK " Personligt kan jeg godt lide
schlager musik, men jeg må da også indrømme, at jeg har da også problemer
med det, når det serveres i Tysk TV Style og med Vin & Ølgod stemning....
For altså Tysk TV style, passer ikke os Danskere ret godt... Men det kommer
vel noget af, at Tyskerne er så vant til, at deres programmer er
eftersynchroniserede, så de bemærker slet ikke, at lyd og billede ikke
følges ad.... Men en Dansker kan slet ikke lade være med at irriteres over
dette.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 11:50

> For altså Tysk TV style, passer ikke os Danskere ret godt...

Men det er så alligevel, så ufatteligt populært her i landet. Og det bliver
mere og mere. Det vælter ind over grænsen på alle måder, som vi ser.
Danskerne har virkelig taget det til sig.
Det er der trods alt ikke længere mange der er i tvivl om. Man hører heller
ikke rigtigt folk tale nedsættende om tysk slager. Det kunne man godt gøre
tidligere.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 12:04

meddelelse news:4d7b4fdc$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Det er der trods alt ikke længere mange der er i tvivl om. Man hører
> heller ikke rigtigt folk tale nedsættende om tysk slager. Det kunne man

Schlager har altid været populært i Danmark, uanset om nogle vil erkende
det, eller ej... Men det har bare været sådan i mange år, at det eneste sted
du kunne købe det, var hos markedskræmmere o.s.v... Men nød bryder alle
love... Så nu måtte de komme ind i butikkerne igen... Så blev Hansi Nummer
1...
Men det tager tid at komme op på fuld styrke igen... Når pladeselskaberne
svigter en kundegruppe, kommer de jo ikke længere i butikkerne... Så skal
man til at slås, for at få dem derind igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 09:16

> [...]
> strygere og saxofoner, og en monoton dunkerytme på trommemaskinen. Det
> bliver AC/DC altså ikke til et schlagerband af.

Jamen skal det være med den på, så kommer en masse rockmusik da kun til at
lyde af noget, ved at pakke det ind i en masse larm... Så ofte er Dansktop
musikken jo bare rocken, Minus alt spektaklet... Og de helt store
Rockorkestre, scorer helt store point, ved at stille op med et sceneshow,
hvor scenen i sig selv udfører det meste.... Bare for at tage F.eks Queen,
stillede op med et scenearrangement, der fyldte fulde 40 lastvognstræk... Ja
vognmanden lavede ikke andet, end at køre for Queen... Så gad vide om ikke,
rigtigt mange af de helt store, nemt kunne risikere, at når alt fyldet blev
pillet af dem, så måtte de ende med at se op til Kandis... De kan da stadig,
klemmes ind i en kassevogn, og være fuldt operative, og da sidst, men da
slet ikke mindst... Klare sig selv 100%...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 09:26

> Så ofte er Dansktop musikken jo bare rocken, Minus alt spektaklet...

Sån har jeg nu aldrig lige set på det. Hmmmmm....? - Men der er måske noget
om det. Det kan være det er derfor mange rock-fanatikere ikke synes om at
Bjørn Og Okay oversætter mængdevis at Elvis-hits, hvorefter de stormede
Dansktoppen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 11:09

meddelelse news:4d7b2e22$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> noget om det. Det kan være det er derfor mange rock-fanatikere ikke synes
> om at Bjørn Og Okay oversætter mængdevis at Elvis-hits, hvorefter de

Hej Åge

Som man sagde allerede først i 70'erne... De snupper sgu altid 1'ste
pladsen... Men igen, dengang var der ikke så mange oversættere, som kunne
levere et godt stykke arbejde... Så for at de ikke skulle lyde alt for
dominerende, var det man indførte pseudonymer... For der var vel reelt kun
5, men hvis de så hver især, brugte 5 Pseudonymer, lød de som 30
tekstforfattere, det gjorde lige som det hele, lidt mere spiseligt... Så
slap man for at folk kaldte det for en Thøger Olesen, eller Volmer Sørensen
uge... Jamen det var jo ikke bare Elvis... Alle store udenlandske hits, fik
jo som regel også en Dansk lillebror.

Men altså på et punkt, er det vel også rigtigt, at det meste af musikken, er
blevet temmeligt elektronisk præget... Men det gælder jo ikke bare Dansktop
eller Schlager... Det gælder hele vejen rundt. Men det gør sig
selvfølgeligt nok mere udpræget, når det er en Dansktop gruppe, end et
internationalt kendt navn, men der er nok også, en anelse til forskel på
deres budgetter... I 1970 var der måske 4 grupper, der kæmpede om at få lov
til at stå på hver scene, i dag er der 44.
Det sætter sit umiskendelige præg... Og altså kritikerne er jo ligeglade, om
gruppen så er nok så uerfaren, skal de lyde som et internationalt topnavn,
for bare at få et lille klap på skulderen...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 11:18

> [...]
> om gruppen så er nok så uerfaren, skal de lyde som et internationalt
> topnavn, for bare at få et lille klap på skulderen...

Det er det med kvatitet i stedet for kvalitet. Idag vil folk grine hvis du
fortalte om dit fantastiske HIFI anlæg. Ingen aner hvad HIFI er for noget.
"Hifi" hwa er det, spørger, man. Noget med lydkvalitet, skidt da med det.
Vi vil bare have nogle kanaler. Vi er da ligeglad om det er mono. Vi vil
bare ha mer.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 11:59

meddelelse news:4d7b4845$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Vi vil bare have nogle kanaler. Vi er da ligeglad om det er mono. Vi vil

Hej igen Åge

Jamen det var altså ikke fordi du skulle forstå det sådan, at der var kommet
mange flere grupper, for det er der ikke... Der er bare blevet meget færre
scener. Det gør jo, at det er langt sværere for mindre kendte grupper, at få
en scene at stå på.... Og dermed et publikum at optræde for... Så førhen
kunne en dårlig gruppe, godt få 100 spillejobs om året, uden de store
problemer... Det var ikke noget de blev rige af, men de fik lov at spille...
De bedste fra 4 grupper, endte ret hurtigt i samme gruppe, så den ene
gruppe, blev faktisk en hel del bedre, og egentligt uden de andre grupper
tog reel skade af det... På denne måde, udviklede de sig faktisk allesammen.
Så der måske senere, kunne ske nok en opdeling... Men det er jo som Bjørn &
Okay sang engang.... Man skal krybe, før man kan gå.

M.V.H....Benny..