Stafetten: Ingenting, Nothing, Nichts, Rie~
Fra : Kert Rats

Dato : 09-03-11 07:21

Jeg tillader mig at sparke stafetten i gang igen, idet Allan har haft lidt
problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,
Nichts, Rien.

Mit udlæg er Nothing Compares to You med Sinead O'conner:
http://www.youtube.com/watch?v=4jv-0foinNA

En fransk klassiker må vi lige have - Edith Piaf - Non, je ne regrette rien:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu6Kgp88

Kom frisk med forslag til - ingenting

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 07:39

On 09-03-2011 07:21, Kert Rats wrote:
> [...]
> problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
> være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,

Godt initiativ.

Lawrence Tibbett synger "I Got Plenty Of Nothin!" fra Porgy and Bess:

http://www.youtube.com/watch?v=0SZuwxT2omw&feature=related

Du får et par bud mere til aften.

Henning

Fra : Max

Dato : 09-03-11 07:59

Hej Kert Rats

> [...]
> lidt problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så
> kunne emnet være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til:

En god ide, fint at du gjorde det. Underligt med Allan, men han
vender forhåbentlig tilbage på et tidspunkt.

Så vil jeg da gerne tage en sød gammel sang
Nowhere Man
http://www.youtube.com/watch?v=AvLj72apGLI

--
Mvh Max

Fra : Michel Husted

Dato : 09-03-11 03:17

On 9 Mar., 07:21, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> Jeg tillader mig at sparke stafetten i gang igen, idet Allan har haft lidt
> problemer med at f sat skub i sagerne. Som Max foreslog, s kunne emnet
> v re "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,
> Nichts, Rien.

Godt "initiv"

Er et portugisisk "intet" ok?

Sergio Mendes & Brasil 66: "Mas que nada" - http://www.youtube.com/watch?v=9U1v01SGtGE

Ellers så lad os nappe little Miss Dynamite med lidt små
ingentinger...

Brenda Lee: "Sweet Nothings" - http://www.youtube.com/watch?v=1stieusjP-g

Og sukkersød kærlighed er ikke at kimse på næsen af:

Glenn Medieros: "Nothing's gonna change my Love for you" -
http://www.youtube.com/watch?v=MLxTEV5vpyg

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-11 14:32

> [...]
>problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
>være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,

Så ska' vi da ha' Springsteen med "All Or Nothing At All" fra Human Touch
albummet:
http://www.youtube.com/watch?v=lzIduAx4JrM

Og så må vi hellere ta' denne her med også, Dire Straits med "Money For
Nothing":
http://www.youtube.com/watch?v=wTP2RUD_cL0

Og til sidst, Small Faces med "All Or Nothing":
http://www.youtube.com/watch?v=3QcYL5lI9yw

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hauge

Dato : 09-03-11 14:42

Den 09-03-2011 07:21, Kert Rats skrev:
> Kom frisk med forslag til - ingenting

Ok.

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 09-03-11 14:44

Hej
On 09-03-2011 07:21, Kert Rats wrote:
> Kom frisk med forslag til - ingenting

Det kommer så her, fordi intet andet betyder noget som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=bAsA00-5KoI

Mvh
Martin

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 15:05

> [...]
> problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
> være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,

I Norge er der en lille sang, eller snarere en lille børneremse,
"Gesällvisan", som foreskriver et rigtig godt levesæt:

http://www.youtube.com/watch?v=0-vkUfN85BQ&feature=related

Indsigtsfulde, litterære personer har give denne melodi en fornyet og
voksen tekst:

http://www.snapsvisor.net/index.php/snapsvisor/116-joe-labero

Og et hjertesuk til Eva. Hvorfor hører jeg aldrig andet end "Nothing But
Sweet Lies":

http://www.youtube.com/watch?v=pE2rQeVsrXc

De fleste kender Tonny Landy og har hørt ham eller set ham. På Det kgl.
Teater var han vel ikke en af de største. Hans stemme havde svært ved,
ligesom Poul Bundgaard's, at nå bagerste række, men han var en af de
mest brugte.
Når forestillinger i gamle dage blev aflyst, sygdom eller andet, så var
det næsten altid "Così fan tutte" der var erstatningen, og med Tonny
Landy!!!
Også fra radio og tv, og ikke mindst fra Giro'en, samt fra turnerer land
og rige rundt, med sin hustru, blev/var/er han kendt.
Jeg kan bedst lide ham fra det lette repertoire, banale sange som f.eks.
"En dejlig dag" og "I de lyse nætter".
Her et klip fra Göteborg hvor Tonny Landy også i en periode var ansat,
og hvor han passede perfekt ind.
Tonny Landy på svensk med "Ich hab' kein Geld" fra Millöker's operette
"Tiggerstudenten":

http://www.youtube.com/watch?v=ZO8LfjFFjHU

Og så har jeg igen et 'black out'.
Hvad er det nu for en revyvise, hvor der i omkvædet 3 gange bliver
sunget ordet "ingenting", Alstrup, Schiøler Linck eller hvem?
Jeg er ikke sikker på, at det er den samme sang, som den fra Poul
Henningsen revyen "Guderne te'r sig", hvor der 2 gange bliver sunget
"Ingenting"???

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 15:17

On 09-03-2011 15:04, Henning Jensen wrote:

> I Norge er der en lille sang, eller snarere en lille børneremse,
> "Gesällvisan", som foreskriver et rigtig godt levesæt:

Jeg glemte at tilføje, at jeg "vil ha'", at denne lille vise oprindelig
er norsk, selv om der her kommer svensk "indover".
Tager jeg fejl?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 17:54

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
> være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,

Der findes vel ikke mere "ingenting" end det tomme rum?
Black Sabbath med "Into the void":
http://www.youtube.com/watch?v=VDQZIWHqUug

Eller Muse med "Supermassive Black Hole":
http://www.youtube.com/watch?v=bBb-J0hcBQA

Vent, der er mere endnu. Jeg sattede mig og lyttede til denne for at finde
en ren tone, men fandt absolut intet, nothing, nichts, rien:
http://www.youtube.com/watch?v=FIiP2wsqGM8

Fra : Kert Rats

Dato : 09-03-11 18:35

> [...]
>
> Vent, der er mere endnu. Jeg sattede mig og lyttede til denne for at finde
> en ren tone, men fandt absolut intet, nothing, nichts, rien:

Helt toneløs er Hansemands glansbilledagtige lummermusik dog ikke

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 22:54

> Helt toneløs er Hansemands glansbilledagtige lummermusik dog ikke

Nej, men overdrivelse fremmer forståelsen, og driver joken

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-03-11 09:11

On 09-03-2011 17:54, Alex Linaa wrote:

> Vent, der er mere endnu. Jeg sattede mig og lyttede til denne for at finde
> en ren tone:
> http://www.youtube.com/watch?v=FIiP2wsqGM8

Hwa fa'en!!!
Er du også gået over til fjenden?
Det er jo godt en fordobling af den ægte schlagerskare!
Så er I oppe på en 5-6 stykker...

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 10:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hwa fa'en!!!
> Er du også gået over til fjenden?
> Det er jo godt en fordobling af den ægte schlagerskare!
> Så er I oppe på en 5-6 stykker...

Som Abraham Lincoln sagde: "Hold dine venner tæt på, men dine fjender endnu
tættere"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 18:49

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> problemer med at få sat skub i sagerne. Som Max foreslog, så kunne emnet
> være "ikke noget", hvilket jeg nu har emnegjort til: Ingenting, Nothing,

Kan den her kante sig igennem?

NEJ NEJ SANG
Ringo Star: http://www.youtube.com/watch?v=iVGerWFYotQ

Vi bliver sgu lige nød til at have den bedste Ringo sang:
http://www.youtube.com/watch?v=4x19vy_9aFc

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-03-11 22:52

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=4jv-0foinNA
>
> En fransk klassiker må vi lige have - Edith Piaf - Non, je ne regrette

Bachman Turner Overdrive: Ain't seen nothinh yet.
http://www.youtube.com/watch?v=7miRCLeFSJo

og i en noget anden genre, Pink Floyd: Empty Spaces for hvis noget er tomt,
er der jo ingenting
http://www.youtube.com/watch?v=ARXKvVeVtXg

I følge Jan Monrad er et hul bare "ingenting med noget uden om", så her er
ingenting med noget uden om.
Harry Belafonte: There's a hole in the bucket
http://www.youtube.com/watch?v=yD-ffhvefsw

og samme men på dansk
http://www.youtube.com/watch?v=y3ZSmgX0shI

Og her er absolut ingenting: Fugs - Nothing

http://www.youtube.com/watch?v=4HmJX11_AQE

Og godt lyder det heller ikke

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 10-03-11 00:38

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> og samme men på dansk
> http://www.youtube.com/watch?v=y3ZSmgX0shI
>

> Og her er absolut ingenting: Fugs - Nothing

Fedt nummer med Bachman Turner Overdrive!
Det giver mig mange muntre minder fra min skoletid i realafdelingen på
Søborg Skole i midthalvfjerdserne.

Vedr. hul, så blev jeg en gang spurgt om, hvad et hul et lavet af. Jeg
svarede, at det er lavet af fjernet jord.
Det er i hvert fald korrekt for et jordhul - eller ....

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-03-11 00:50

On 10-03-2011 00:37, Kert Rats wrote:

> Vedr. hul, så blev jeg en gang spurgt om, hvad et hul et lavet af. Jeg
> svarede, at det er lavet af fjernet jord.
> Det er i hvert fald korrekt for et jordhul - eller ....

Så må du have denne igen.
Her i en af schlagerlandets versioner. "Staatsschulden: Ein Loch ist im
Eimer!!:

http://www.youtube.com/watch?v=r5lTo32Wj-U

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-11 02:51

> Så må du have denne igen.
> Her i en af schlagerlandets versioner. "Staatsschulden: Ein Loch ist im
> [...]

Uha, vi var da vist lige ved at glemme denne...

Nothing else matters / Metallica

http://www.youtube.com/watch?v=bAsA00-5KoI

Samme gruppe, og kan fade to black, ikke godt relatere til fade to ingenting
?

http://www.youtube.com/watch?v=Q7C90sLh5Ok&feature=related

Det er selvfølgelig ikke sikkert, men det er et fedt nummer

Nå men så helt over i den modsatte grøft, der ender i det rene ingenting..
Far jeg kan ikke få hul på kokosnødden.. Jørgen Ingmann, og nogle små
ingmænner

http://www.youtube.com/watch?v=bOQYDi9VG94&playnext=1&list=PLD68FD0CA44634C8F

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 16:38

> [...]

Altså lige som Kruttes og Linås hoveder.

et lille stilfærdigt gnæk

Hilsen Åge

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-03-11 01:25

Fra : P.Petersen

Dato : 10-03-11 01:37

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen

:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 16:38

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen

Meget morsomt

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 10-03-11 18:34

Tak for mange gode indlæg. Jeg synes, at denne stafet har været
underholdende.

Det vindende indlæg er det, som tog mig ned ad Memory Lane: Bachman Turner
Overdrive med deres forrygende Ain't seen nothing yet.

Og det betyder, at Jan Kronsell skal føre stafetten videre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-03-11 22:56

> [...]
> Overdrive med deres forrygende Ain't seen nothing yet.
>
> Og det betyder, at Jan Kronsell skal føre stafetten videre.

Tak. Jeg vender tilbage med et emne, men nok først i morgen.

Jan