Penge ind på NEM konto går aldrig i
Fra : Michael Sørensen

Dato : 07-03-11 21:32

Hej.

'Jeg skal have penge retur fra forsikring. Forsikring siger, at de har
overført pengene til vores NEM-konto d. 7/2-11.

Jeg har kigget på både min og konens NEM-konti. Pengene er ikke gået ind
og jeg kontakter forsikringen.

Forsikringen bekræfter, at de er overført til NEMkontoen, men kan ikke
sige om det er min eller konens. De beder mig rette henvendelse til min
bank, hvis der er problemer.

Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
sikkerheds skyld.

Han konstaterer, at der ikke er sket overførsel og beder os tage den med
forsikringen.

Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og hvad
er ens rettigheder.

Fra : Per

Dato : 07-03-11 22:01

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> med forsikringen.
>
> Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og

Forsikringen siger de har overført pengene - det må de kunne bevise via en
transaktionsudskrift.

Du har bevis for at de ikke har. Din kontoudskrift og bankens ord.

Forsikringen har et problem og skylder dig penge.

Jeg ville konfrontere forsikringen igen.

/Per

Fra : alexbo

Dato : 07-03-11 22:02

"Michael Sørensen" <ms@skindbeni.dk> skrev

> Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og hvad
> er ens rettigheder.

Jeg vil foreslå at du starter med at kontrollere din Nemkonto, for at se om
den er korrekt.

http://www.nemkonto.dk/wo/default.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-03-11 15:09

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote

> Jeg vil foreslå at du starter med at kontrollere din Nemkonto, for at se
> om den er korrekt.

Hvad var det du ikke forstod?

--
Kurt Lund

Fra : alexbo

Dato : 08-03-11 17:09

"Kurt Lund" skrev

> Hvad var det du ikke forstod?

Din forklaring om hvad du havde kontrolleret, en ting er at kontrollere
Nemkontoen i netbanken noget andet er hos Nemkonto, jeg troede du havde
kigget i din netbank for at kontrollere.

> [...]
> og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
> bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en

Selve det at du forklarede hvad bankmanden havde gjort gav mig et indtryk af
at du selv var usikker på om du havde kontrolleret godt nok.
At du fandt det af betydning at kigge på alle mulige konti når Nemkontoen er
korrekt, man kunne lige så godt kigge på naboens konti.

Men for at komme videre vil jeg foreslå at du finder ud af hvilket cpr
nummer forsikringen er tilknyttet, det er det forsikringen bruger til
udbetaling, måske er noget kikset der.
Måske er det din konens eller din egen tidligere ægtefælle der er registret,
måske er der noget erhverv der er tilknyttet et CVR nummer, måske det ene
måske det andet.
Hvis pengene er sendt og ikke kommet frem må der jo være kikset noget på
vejen, jeg troede du ønskede hjælp til at finde dette kiks, og så synes jeg
det var bedst at starte det nærmeste sted, en selvkontrol af Nemkonto.

Forsikringen skal bruge dit rigtige cpr nummer, og cprnummeret den rigtige
Nemkonto for at betalingen ender hos dig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 08-03-11 18:09

Den 08-03-2011 17:09, alexbo skrev:
> [...]
>
> Forsikringen skal bruge dit rigtige cpr nummer, og cprnummeret den rigtige
> Nemkonto for at betalingen ender hos dig.

Hej Alex.

Jeg er lidt ærgerlig over, at du sammenblander min (spørgerens) indlæg
med Kurt Lunds. Jeg er som altid yderst taknemmelig for den hjælp, jeg
kan få.

Ontopic har vi delvist fået løst mysteriet (blot til orientering herinde)

Efter mail- og telefonkorrespondance i dag med forsikringen, hvor de har
haft fat i både IBM og PBS for at søge efter overførslen, har de fundet
frem til, at pengene er udbetalt på et forkert CPR-nummer. De kan ikke
forklare, hvordan et andet CPR nummer er havnet i deres system på vores
forsikring, det arbejder de internt på.

Som de skriver har en anden person dermed formentligt fået pengene, men
beder os maile kontonummer og de vil så overføre pengene manuelt. Så fin
service i sidste ende og ungen problemer, da de fandt ud af, at
problemet ikke lå hos os.

Tak for jeres svar.

Fra : alexbo

Dato : 08-03-11 18:33

"Michael Sørensen" skrev i

> Jeg er lidt ærgerlig over, at du sammenblander min (spørgerens) indlæg med
> Kurt Lunds. Jeg er som altid yderst taknemmelig for den hjælp, jeg kan få.

Jeg troede det var samme person men bare forskellig afsenderadresse.
Jeg kiggede faktisk efter en underskrift i første indlæg for at kontrollere,
jeg burde selvfølgelig have indset at en fraværende underskrift er lige så
sigende som en forskellig.
For mig så det ud som en spørger der mokkede over et svar, og så var det
bare et fjols der blandede sig.
Beklager misforståelsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 08-03-11 18:44

Den 08-03-2011 18:33, alexbo skrev:

> [...]
> sigende som en forskellig.
> For mig så det ud som en spørger der mokkede over et svar, og så var det

Hej Alex

Ingen problem - jeg kan også bare skrive under :)

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 08-03-11 18:49

"Michael Sørensen" skrev

> Ingen problem - jeg kan også bare skrive under :)

Jeps.
Måske skulle du kontrollere andre forsikringer for korrekt cprnummer,
i Tryg kan man logge ind og se hvilke oplysninger de har, det kan man
formentlig de fleste steder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hauge

Dato : 08-03-11 18:54

Den 08-03-2011 18:48, alexbo skrev:
> Måske skulle du kontrollere andre forsikringer for korrekt cprnummer,
> i Tryg kan man logge ind og se hvilke oplysninger de har, det kan man
> formentlig de fleste steder.

Hvis man logger ind via NemID, så er det vel via CPR-nummeret Tryg
registrerer hvem der logger ind, og er det registreret forkert, vil det
vel give et problem?

Håber ikke dette indlæg gør mig til endnu et fjols i tråden.

Mvh Hauge

Fra : alexbo

Dato : 08-03-11 19:21

"Hauge" skrev

> Hvis man logger ind via NemID, så er det vel via CPR-nummeret Tryg
> registrerer hvem der logger ind, og er det registreret forkert, vil det
> vel give et problem?

Ja men det opdager man jo så, nu logger jeg ind i Tryg med bruger og
kodeord, men NemID er en mulighed.
Kender Tryg ikke nummeret/personen kommer man ikke ind, så ved man der er
noget galt.

> Håber ikke dette indlæg gør mig til endnu et fjols i tråden.

Næh, der er da også forskel på dit meget relevante indlæg om cpr og logind
og så Kurt tåbelige spørgsmål.

mvh
Alex Christensnen