modtaget email med cpr?
Fra : Mona

Dato : 07-03-11 15:41

Hej
Jeg modtager emails fra en institution med private oplysninger som
beskyttet adresse og cpr nummer. Jeg har selv kontaktet dem via krypteret
email, men de svarer altid med reply af hele min email og tilføjer så selv
bl.a. en masse personoplysninger, inden de svarer mig.

Men de sender den IKKE krypteret, hvilket irriterer mig meget, og jeg har
klaget over det tidligere, men de fortsætter bare.

Hvad kan jeg gøre?

Fra : KT

Dato : 07-03-11 15:45

Undlad at kommunikere med pågældende institution via mail.

Knud

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-03-11 17:32

Mona <invalid@hotmail.invalid> wrote:

<snip>

> Hvad kan jeg gøre?

Anmeld det her:

http://www.datatilsynet.dk/

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-03-11 18:44

Mona wrote:
> [...]
>
> Men de sender den IKKE krypteret, hvilket irriterer mig meget, og jeg har
> klaget over det tidligere, men de fortsætter bare.

Det er helt klart anledningen til at give nogen et 'hak i tuden' for at
overtræde persondatalovens regler - og det håber jeg du benytter
lejligheden til.

også et suk herfra - lidt mere generelt, for vi kunne have haft et
mailsystem, men har i stedet et spaminficeret cirkus der mest er objekt
for sikkerhedsindustriens lukreren på forvirede ofre - og grunden til
hele komedien er det guderne kæmper forgæves mod.