De tre jeg har lyttet til det meste af aft~
Fra : Michel Husted

Dato : 06-03-11 13:28

Jeg blev lige inspireret af Hennings udmærkede bud, som jeg vil lytte
til igen en dag, hvor regnen siler. Men efter en længe ventet
solskinsdag, er jeg mere til glad pop.

Jeg fik den nyeste "Hitbreaker"-2cd i postkassen i forgårs fra
Tyskland med pop, rock, dance osv. Man er vel ung med de unge Men
jeg nærede en vis skepsis, da den blandt andet indeholdt nyt fra Pet
Shop Boys og OMD,

Dyrehandlerdrengene åbnede butikken i 1986, men de kan endnu. Deres
sidste nye er en skøn blanding af dance og vals(!), og på musikvideoen
handler det om drømme, hvor to musikgenrer og tilhørende dans går op i
en højere enhed. Det er mange år siden, Tennant og Lowe har leveret
noget så spændende, selv om man ikke er i tvivl om, at det er dem på
sangen...

Pet Shop Boys: "Together" - http://www.youtube.com/watch?v=nej-Dj016Lo

OMD startede som Orchestral Manoeuvres in the Dark i 1980, men det
blev hurtigt forkortet. De har planket deres egen "Enola Gay", men
deres nyeste sidder lige i højrebenet hos mig. Også en flot video, der
som sangens titel nok antyder, handler om religion vs. lyster:

OMD: "Sister Mary says" - http://www.youtube.com/watch?v=ALQsqR1rmLM

Og til slut en nok efterhånden ukendt dame, der ellers stormede til
tops på hitlisterne i 2003 med "Tu es foutu". Men hendes nyeste er en
hyldest(?) til jazz-musikken. Jeg tvivler stærkt på en
hitlisteplacering, men den er stærkt iørefaldende:

In-Grid: "Vive le swing" - http://www.youtube.com/watch?v=T7YGy6pybKU

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-03-11 23:18

On 06-03-2011 21:27, Michel Husted wrote:

> In-Grid: "Vive le swing" - http://www.youtube.com/watch?v=T7YGy6pybKU

Hun er lidt udover det traditionelle. Har kun tilfældigt hørt In-Tango
et par gange.
Jeg vil prøve at lytte lidt mere til hende.

Henning.