Danmarkshistoriens største musikshow i aft~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 10:50

Så er det jo i aften det sker FESTE DER VOLKSMUSIK

DANMARKSHISTORIENS STØRSTE MUSIKSHOW
Danmarkshistoriens største musikshow gæster Danmarks slager-hovedstad
Horsens i aften søndag 6. marts. http://horsensandfriends.dk/?event=40
Det er turne-udgaven af Europas største tv-musikshow på tv " FESTE DER
VOLKSMUSIK", har valgt at slå et sving ind over Danmark og beære os med et
besøg i Horsens Arena.
Det er i Horsens de store tyske slagermusik-navne er begyndt at give
koncerter, i forbindelse med at den tyske slagermusik i disse år har opnået
en ufattelig voldsom popularitet blandt danskerne. Horsens betragtes i dag
som Danmarks slager-hovedstad.

Der medvirker omkring 10 forskellige af de aller populæreste og mest kendte
musiknavne fra Tyskland. Fernsehballet des MDR hopper rundt og leger
juhuu-piger og laver show i forbindelse med sangene.

http://horsensandfriends.dk/?event=40

Dette slagershow plejer at lave hallerne om til landskaber, f.eks. en
caraibisk strand med palmer og hytter eller en zoologisk have med elefant,
løve, aber og jeg ved ikke hvad. Det er meget meget voldsomt stort. Lige
hvad man gør i Horsens ved jeg ikke.

Her ser vi showet hvor det drejer sig om en idyllisk gtropisk have, med
springvand, palmer, stakit, terasse og et lille lysthus. Klippet er meget
flot:
http://www.youtube.com/watch?v=fz9PncU74to&playnext=1&list=PL3078C413E8F47476Her er en bro hen over en sø, små både, palmer, softicebutik påstrandbredden og der er træer, blomster, gadelygter og haveborde. Simpelthencaraibisk stemning http://www.youtube.com/watch?v=Txw3AkbdEGk&feature=related Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 10:53

meddelelsen news:4d7358dc$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så er det jo i aften det sker FESTE DER VOLKSMUSIK
>
> DANMARKSHISTORIENS STØRSTE MUSIKSHOW

Danmarkshistoriens største tv-musikshow selvfølgelig

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:10

meddelelse news:4d735975$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Danmarkshistoriens største tv-musikshow selvfølgelig

Målt på hvad? Antal publikummer, antal deltagere, antal kameraer, scenens
størrelse, eller antal seere?
De fleste af disse kan ingen jo vide noget om på forhånd.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 11:14

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> antal deltagere

> /Alex

Ja

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:42

meddelelse news:4d735e7f$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja

Ok, så lad os få nogle tal på bordet.

Horsens Arena kan max huse 4.500 mennesker, så der kan de langtfra blive
størst.

Du skriver at der er 10 navne med.
For at sætte det lidt i perspektiv, så er her nogle sammenligningstal:

Det internationale melodi grand prix i Parken i 2001, havde 38.000
tilskuere, og 23 internationale navne (ud over en masse musikere)
Det danske melodi grand prix i år havde 10 navne, og noget mere end 4.500
tilskuere.
Sidst jeg var i musikhuset til en TV-trasmitteret koncert, var der 74
musikere på scenen (et symfoniorkester)

Så "størst" er vist noget af en overdrivelse, mildest talt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 11:48

Altså deltagende musikgrupper. 10 stk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:54

meddelelse news:4d736680$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Altså deltagende musikgrupper. 10 stk.

Altså det samme som i det danske melodi grand prix i år (og alle år), og 13
færre end da vi afholdt det internationale i 2001.

Så absolut ikke det største noget som helst.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 11:13

> [...]
> musikere på scenen (et symfoniorkester)
>
> Så "størst" er vist noget af en overdrivelse, mildest talt.

Der er vel forskel på, hvordan man definerer tingene....

MGP, er en konkurrence...
En Koncert, er en koncert....
Et Show er et Show...

Jeg er rimeligt sikker på, at alle ville blive godt røde i kammen, hvis de
havde købt billet til en forestillig på Det Kongelige Teater, og når man så
endelig kom der ind, viste de bare en film.... Så hvem ved, måske Åge
ligefrem har ret, da det jo næppe er ham selv, der har fundet på at kalde
det sådan.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 11:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Der er vel forskel på, hvordan man definerer tingene....
>
> MGP, er en konkurrence...
> En Koncert, er en koncert....
> Et Show er et Show...

Selv X-factor snakker om at deltagerne ender i et live show i Parken, så
stop nu det der flueknepperi!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 11:32

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Selv X-factor snakker om at deltagerne ender i et live show i Parken, så
> stop nu det der flueknepperi!

Er X-Factor, ikke som MGP, en konkurrence ?

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-11 12:15

On 07-03-2011 11:31, Benny Mortensen wrote:

> Er X-Factor, ikke som MGP, en konkurrence ?

Undskyld jeg blander mig Mortensen, men det er vel egentlig ikke en
konkurrence. Det er vel et forsøg på, at finde den bedste blandt
tilgængelige muligheder.

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 12:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Undskyld jeg blander mig Mortensen, men det er vel egentlig ikke en
> konkurrence. Det er vel et forsøg på, at finde den bedste blandt
> tilgængelige muligheder.
>
> Henning

Jamen så er det vel netop en konkurrence....
Er det ikke hvad alle konkurrencer går ud på ???

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-03-11 12:45

On 07-03-2011 12:36, Benny Mortensen wrote:

> Jamen så er det vel netop en konkurrence....
> Er det ikke hvad alle konkurrencer går ud på ???

Jo, det er det de optrædende gør, konkurrerer indbyrdes.
Men dommerne, og vi, vælger vel det bedste ud af de færdige muligheder.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 13:05

> Jo, det er det de optrædende gør, konkurrerer indbyrdes.
> Men dommerne, og vi, vælger vel det bedste ud af de færdige muligheder.
>
> Henning.

Jamen det er vel også tilfældet i alle andre konkurrencer...
Der er der nogen der spiller, og andre bedømmer...
Så hvor finder du forskellen ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 16:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen det er vel også tilfældet i alle andre konkurrencer...
> Der er der nogen der spiller, og andre bedømmer...
> Så hvor finder du forskellen ?
>
> M.V.H....Benny..

Forskellen er ens.
Popmusik-show er tilsyneladende så dårlige at man bliver nødt til
konkurrencer for at lokke folk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 16:30

> [...]

> Undskyld jeg blander mig Mortensen, men det er vel egentlig ikke en
> konkurrence. Det er vel et forsøg på, at finde den bedste blandt

Er det egentlig ikke lidt ligegyldigt?
Bennys flueknepperi går alene på at få defineret at et show ikke er et show,
hvis det er en konkurrence. Det er godt nok lidt tåbeligt, men deres eneste
måde at holde argumenterne på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 16:47

> Er det egentlig ikke lidt ligegyldigt?
> Bennys flueknepperi går alene på at få defineret at et show ikke er et
> show, hvis det er en konkurrence.

Men det er jo faktisk rigtigt nok. Nævn et popmusik-show uden konkurrencer.
Det er svært, hwa?
Det er nemt indenfor slager-genren. Vi bøhøver ikke lokke folk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 17:50

meddelelse news:4d74fdfb$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men det er jo faktisk rigtigt nok. Nævn et popmusik-show uden
> konkurrencer. Det er svært, hwa?
> Det er nemt indenfor slager-genren. Vi bøhøver ikke lokke folk

Bare fordi der er kameraer på, betyder det ikke at det er hvad der er
populært.
Pop, og specielt rockkoncerter opleves på festivaler og i koncertsale, ikke
på TV med den elendige lyd. Der var ingen problemer med at fylde Parken til
AC/DC, og 75.000 mennesker på Wacken Festival taler vist deres tydelige
sprog.
Det er sgu da kun pensionister der får deres musik gennem TV.

Men der var en episk undtagelse: http://www.live8live.com/whathappened/
150 bands, 1250 medvirkende, og over en milliard seere. Så kom ikke her med
3.500 pensionister i Horsens, og tro det er noget særligt ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 21:40

> Bare fordi der er kameraer på, betyder det ikke at det er hvad der er
> populært.

Næh... men seertallene tælles i millionvis, til de enkelte show, gang efter
gang efter gang

> [...]
> ikke på TV med den elendige lyd. Der var ingen problemer med at fylde
> Parken til AC/DC, og 75.000 mennesker på Wacken Festival taler vist deres

I vil se musikken live og festivalerne er ganske rigtigt uden
konkurrencemomentet. I vil opleve stemningen live, det er jo helt fint.
Men hvorfor fan... kan i ikke også samle flere millioner til disse
festivaler, som vi dovne slagermusik-fan kan samle når vi oplever musikken.
(på tv)
Er der en naturlig forklaring på denne underlige kendsgerning. Vi får jo
tudet ørerne fulde af hvor populær pop-rock er. Det burde da derfor være
en smal sag at samle mange flere end slagerfolket kan.
Dyb mystik

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 22:00

meddelelse news:4d7542c1$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næh... men seertallene tælles i millionvis, til de enkelte show, gang
> efter gang efter gang

I Danmark? Dream on.

> [...]
> Men hvorfor fan... kan i ikke også samle flere millioner til disse
> festivaler, som vi dovne slagermusik-fan kan samle når vi oplever

En million mennesker fylder altså ret meget.
F.eks. til Wacken, er der en maxgrænse på 75.000. Festivalen er i august, og
billetterne var udsolgt i januar, få uger efter salget åbnede.
AC/DC i Parken udsolgte på 3 timer.

> [...]
> tudet ørerne fulde af hvor populær pop-rock er. Det burde da derfor være
> en smal sag at samle mange flere end slagerfolket kan.

Der er stor forskel på at køre til koncert, og så smide sig foran TV'et. Det
må du da af alle vide, som ikke kan finde ud af at bevæge dig til Horsens
for at se dine idoler.
Selvfølgelig er vi ikke til festival hver weekend, men vi gider altså heller
ikke at se papshows på TV med playback og dårlig lyd. CD'er og downloads er
måden de fleste andre end I pensionister lytter til musik på.
TV-shows har bare ingen appel i den yngere del af befolkningen, ud over
konkurrencer og andet bras.
Men ok, schlagershows er da populære i den ældre del af befolkningen, ingen
tvivl om det.

Og vi kom ret langt væk fra udgangspunktet, som var at et lille show i
Horsens med 3.500 tilskuere og 10 solister var det største i Danmark
nogensinde, hvilket jo så viste sig at være en af dine sædvanlige
overdrivelser.

Fra : John

Dato : 07-03-11 22:07

> AC/DC i Parken udsolgte på 3 timer.

Hansi Hinterseers årlige Open-Air shows i Kitzbühel i 2011 var udsolgt på 5
min.! Det er aldrig sket så hurtigt før!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 22:20

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hansi Hinterseers årlige Open-Air shows i Kitzbühel i 2011 var udsolgt på
> 5 min.! Det er aldrig sket så hurtigt før!

....................og flere millioner tv-apparater var tændt på under 3
sekunder da der blev sendt FRYHLINGSFEST DER VOLKSMUSIK på Ard for et par
uger siden.
Men i hans øjne er det ikke acceptabelt kun at se det på tv.

Kan det skyldes at pop-rock dermed får baghjul
http://www.mcgaragen.dk/fotos/Reservedele/Honda/VT500C_baghjul_l.jpg
- noget på eftertrykkeligt??. hehe - Så det gælder nok ikke.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 07-03-11 22:33

> [...]
> uger siden.
> Men i hans øjne er det ikke acceptabelt kun at se det på tv.

Det er selvfølgelig helt o.k. at se og nyde musik-programmer på tv! Og en
lille rettelse, var det ikke "Frühlingsfest" der for nylig var på tv, det
var "Winterfest". "Frühlingsfest" har ikke været endnu!

Men jeg er enig med Allan i at musik bliver MEGET bedre når man oplever det
live!

Det kan jeg i den grad skrive under på efter at have deltaget i
"Frühlingsfest" i Horsens i går aftes! Et helt igennem godt og professionelt
show, og på lydsiden var der absolut ikke noget at klage over. Og for satan
hvor kan Florian fyre den af på en harmonika!

Der blev vist en del klip på storskærme om kunstnerne, bl.a. klip fra
showene på tv. Jeg var ret overrasket over at der til klippene var dansk
speak, eller undertekster på! Flot!

Florian Silbereisen styrede os sikkert igennem ca. 3½ times show, med masser
af god musik fra mange forskellige tyske, belgiske, franske og tjekkiske
kunstnere! Kunstnerne var virkelig i topform, og de virkede meget
sympatiske, da man kunne møde dem i pausen og efter koncerten!

Har kun rosende ord til overs for Florian og co., og tak for en fantastisk
aften!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 22:14

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Jojojo jojo, men du nævnte da Wacken. Er det ikke i Tyskland?
Så er sammenligningen med de tyske slager-tv-show jo fin nok.
der er dæleme stor forskel på 75.000 mennesker og mange millioner. Mener du
ikke forskeller meget voldsom?, hvad skyldes den -
Og vi bestemmer jo selv om vi vil opleve musikken live i det fri, eller live
på tv. Se nu bort fra det.
Vi må da godt selv bestemme, ikke - eller hwa?

> [...]
> Horsens med 3.500 tilskuere og 10 solister var det største i Danmark
> nogensinde, hvilket jo så viste sig at være en af dine sædvanlige

Aner ikke hvor mange vi har set det, men det er jo ret kendt at slagerfolk
er ret glade ved kun at opleve det på tv. Jeg gad jo heller ikke tage ned
til show.
Er du i tvivl om at jeg ikke kan lide musikken? - jeg hælder mere til
tv-et

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 07-03-11 22:40

> [...]
> til show.
> Er du i tvivl om at jeg ikke kan lide musikken? - jeg hælder mere til

Nu er et kan et TV-program overhovedet ikke sammenlignes med et live-show!

Hvor er det "kendt" at schlagerfolk er glade for at opleve det på tv?
Bevares, jeg ser det da gerne på tv, men det er en stor oplevelse at opleve
det live.

I Horsens i går var der da masser af folk, der havde samme opfattelse som
jeg! Og nu kan showet jo ligesom heller ikke ses på tv!

Florian sagde at der sidste år havde været mange danskere nede og se hans
show i Kiel, men de var der IKKE i år! Det var selvfølgelig fordi Florian i
år havde valgt at komme herop i stedet! Han lovede at komme igen næste år,
og i følge Horsens & Friends, forhandles der i øjeblikket om en dato. Håber
der kommer lidt flere næste år. Men der var da. ca. 2.000 tilskuere.

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 16:57

> Hvor er det "kendt" at schlagerfolk er glade for at opleve det på tv?

Det er kendt fra seertallene. Intet popshow kan samle noget der ligner.

> [...]
> I Horsens i går var der da masser af folk, der havde samme opfattelse som
> jeg! Og nu kan showet jo ligesom heller ikke ses på tv!

Den opfattelse har jeg da også. Mener også at jeg skrev at jeg gerne ville
med til sådan et live-show, hvis det var tættere på. Men jeg er jop altså
til live-musik hvert år,
når det går løs i Vilsund med Kandis + Kim og Halo + 3 dansktopsolister. Jeg
får også min andel.

> [...]
> Håber der kommer lidt flere næste år. Men der var da. ca. 2.000 tilskuere.

Man kan sige at reklamtromlerne heller ikke har kørt optimalt. Af et så
professeionelt show at være, har det været lidt amatøragtigt med reklamen.
Ved ikke om det er HorsensFreinds
der har skulle annoncere selv eller det var Frühlingsfeste selv der skulle.
Der burde have været tv-reklamer og store avisrreklamer. Jeg kender masser
der slet ikke vidste at de kom til Horsens. Det er lidt dumt grebet an.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 17:50

meddelelse news:4d7651be$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er kendt fra seertallene. Intet popshow kan samle noget der ligner.

Ikke de danske seertal, vel?
Og ung`dommen gider ikke at se musik på TV, hvorfor der selvfølgelig ikke
produceres shows med deres musik. Hvad er det lige du ikke forstår?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:00

> Og ung`dommen gider ikke at se musik på TV, hvorfor der selvfølgelig ikke
> produceres shows med deres musik. Hvad er det lige du ikke forstår?

Det er, at dine elskede "unge" ikke kan samle lige så mange til deres pop
ude i det fri, som dem der gider se det på tv kan samle.
Svaret blæser i vinden.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 19:10

meddelelse news:4d766e9b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er, at dine elskede "unge" ikke kan samle lige så mange til deres pop
> ude i det fri, som dem der gider se det på tv kan samle.

Nej, og der er ikke så mange på restauranter, som der spiser småkager i
stuen, hvilket heller ikke har noget med hinanden at gøre.
En håndfuld fede tyske pensionister foran tv'et er bare en håndfuld fede
pensionister, hverken trend eller noget andet.
Der er også flere mennesker der ser finansnyheder i TV-avisen, end der er
folk der læser bøger. Så finans er selvfølgelig mere populært end bøger,
ikke?

> Svaret blæser i vinden.

Nej, det eneste der blæser, er gennemtrækket i dit hoved

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:24

> [...]
> folk der læser bøger. Så finans er selvfølgelig mere populært end bøger,

Hallo! Hallo! , Hallo! Hallo! -Kalder Linås egen private verden. Hallo
hallo - Går det her igennem?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 19:25

meddelelse news:4d76743f$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hallo! Hallo! , Hallo! Hallo! -Kalder Linås egen private verden. Hallo
> hallo - Går det her igennem?

Du går altid fint igennem, men giver som sædvanlig ingen mening.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:29

> Du går altid fint igennem, men giver som sædvanlig ingen mening.

Fint! godt! -
For der er dælan ederme lang afstand til Linås private verden. Jeg var ikke
sikker på om det gik igennem, på den lange afstand.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 19:19

meddelelse news:4d766e9b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er, at dine elskede "unge" ikke kan samle lige så mange til deres pop
> ude i det fri, som dem der gider se det på tv kan samle.

Men tag nu med til Tyskland og se hvordan den almindelige befolkning er. De
hører altså ikke schlager, og det er ikke kun de unge, men flertallet under
60-65.
De hører den populæreste genre både i verden, Danmark og Tyskland, nemlig
pop.

Dine elskede TV-shows har en seerandel der ganske godt svarer til andelen af
den tyske befolkning over 60, og være vis på at det præcis er tilfældet. Så
i stedet for at sidde og regne popularitet ud fra halve fakta, så tag dog
med derned og mød den almindelige tysker, og hør den almindelige tyskers
musik.

Danmark behøver vi ikke komme ind på, for her er schlagerpublikummet om
muligt endnu mere marginalt end i Tyskland.

Fra : John

Dato : 08-03-11 19:48

> [...]
> skulle. Der burde have været tv-reklamer og store avisrreklamer. Jeg
> kender masser der slet ikke vidste at de kom til Horsens. Det er lidt dumt

Ja, det er jeg enig med dig i! Man kunne sagtens reklamere mere for det,
f.eks. i BT og Ekstra-Bladet. Godt nok reklamerer Florian selv for det i
hans TV-programmer, men her er det bare en række byer der glider over
skærmen, og det er nok de færreste der lige lægger mærke til at der står
Horsens!

Men jeg tror at bare det at han nævnte i showet at de også kom til Danmark,
ville gøre en stor forskel! Der er jo en hel del danskere der ser det.

I Musikantenstadl foregår det på samme måde!

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 17:48

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er et kan et TV-program overhovedet ikke sammenlignes med et live-show!

Helt enig, det er som at sammenligne hundekiks med engelsk bøf. De kan begge
spises, men den ene er godt nok en noget ringere oplevelse end den anden.

> Hvor er det "kendt" at schlagerfolk er glade for at opleve det på tv?

I Åges spejl. Åge er glad for schlagermusik, og tror fejlagtigt at alle
andre med den samme interesse, er som ham.

> Bevares, jeg ser det da gerne på tv, men det er en stor oplevelse at
> opleve det live.

Det tåler ingen sammenligning

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 17:45

meddelelse news:4d754aaa$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> der er dæleme stor forskel på 75.000 mennesker og mange millioner. Mener
> du ikke forskeller meget voldsom?, hvad skyldes den -

Den skyldes at de 75.000 mennesker på Wacken står foran scenerne og hører
det live, mens dem du sammenligner med sidder på deres fede røv foran TV'et.
De 75.000 skal du sammenligne med de 3.500 i Horsens, ikke tyske
pensionister med kaffe og kringle foran TV'et.

> Og vi bestemmer jo selv om vi vil opleve musikken live i det fri, eller
> live på tv. Se nu bort fra det.
> Vi må da godt selv bestemme, ikke - eller hwa?

Jo da, så længe du ikke sammenligner at høre musik live med at sidde foran
TV'et.
TV er passivt, mens koncerter er et aktivt valg der koster penge. Alle kan
jo sidde og fede den foran fjernsynet når de ikke har andet at lave.

> [...]
> til show.
> Er du i tvivl om at jeg ikke kan lide musikken? - jeg hælder mere til

Jamen fred være med det. Så "nøjes" vi andre der hører den populære musik
med CD'er, downloads og koncerter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:16

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jo da, så længe du ikke sammenligner at høre musik live med at sidde foran
> TV'et. TV er passivt, mens koncerter er et aktivt valg der koster penge

Når jeg er til Kandis og Kim Og Hallo i Vildsund koster det heller intet.
Skal det forstås sådan, at jeg ikke kan lide min musik lige så godt som dem
der har betalt.
Og er Alex en Gud der har bestemt at det bare er sådan ?

> Alle kan jo sidde og fede den foran fjernsynet når de ikke har andet at
> lave.

Nå! - så har vi gang i endnu en Guddommelig belutning. Tsk tsk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 19:22

meddelelse news:4d76726a$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Når jeg er til Kandis og Kim Og Hallo i Vildsund koster det heller intet.
> Skal det forstås sådan, at jeg ikke kan lide min musik lige så godt som
> dem der har betalt.

Nej da, det kan du med garanti.
Men der kommer nok ikke 30.000 til Kim og Hallo i et telt, betaling eller
ikke betaling.

> Og er Alex en Gud der har bestemt at det bare er sådan ?

Næ, det er bare fakta.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:27

> Nej da, det kan du med garanti.
> Men der kommer nok ikke 30.000 til Kim og Hallo i et telt, betaling eller
> ikke betaling.

Hvad så når jeg ser det på tv, kan jeg så ikke lide den musik jeg sidder og
kigger på. Og skal det forstås sådan at der sidder en masse og piner sig
selv ved at se på et musikshow, hvor de ikke kan lide musikken. Og lyder det
sansynligt.

> Næ, det er bare fakta.

Nårh ja

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 15:15

> [...]
> Og er Alex en Gud der har bestemt at det bare er sådan ?

> Nå! - så har vi gang i endnu en Guddommelig belutning. Tsk tsk.

Jamen du må da indrømme, at det er meget sjovere at høre Kandis, Kim &
Hallo i Vildsund, end det er på TV...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 15:41

> Jamen du må da indrømme, at det er meget sjovere at høre Kandis, Kim &
> Hallo i Vildsund, end det er på TV...
>
> M.V.H....Benny..

Jojo, men jeg har da tilvalgt mig begivenden af samme interesse, hvadenten
jeg ser dem på en tv-koncert eller i Vildsund.
Jeg ser dem da i begge tilfælde. Det er derfor det undrer mig at nogen
skal bestemme at ens interesse ikke er den samme
hvadenten man oplever dem på den ene eller anden måder.
Man sider jo ikke og oplever en tv-koncert hvis orkesteret ikke
interersserer en.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 17:32

meddelelse news:4d779185$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> hvadenten man oplever dem på den ene eller anden måder.
> Man sider jo ikke og oplever en tv-koncert hvis orkesteret ikke

Altså jeg tror du misser pointen....

Kandis optræder, ikke for sine blå øjnes skyld... Vildsund festivallen,
hyrer dem ikke, bare for sjov.

Skal du ikke betale for at se dem, regner de jo helt sikkert med... At du
bruger penge på noget andet.... Og af den vej, alligevel er med til at
betale.
Vildsund Festivallen, kan ikke leve af, du sidder hjemme og kigger TV... Den
har kun glæde af dig, når du er på Vildsund Festivallen.

Kandis skal du ikke tage hensyn til, de skal nok klare sig... Men er du glad
for Vildsund Marked, så er der kun dine besøg der tæller... Fendt eller Case
indløser da heller ikke en stadeplads i Vildsund, bare for sjov... De skal
op og holde fanen højt, for gør de ikke det, løber John Deere med hele
lortet... Så du kan roligt bide spids på, at får Fendt at vide, at John
Deere betaler for, at Kim & Hallo kommer og spille.... Så gør de mange
krumspring for at sikre en endnu bedre gruppe, det kunne jo så være
Kandis... Og går det helt galt, så sponsorerer Case måske Fede Finn & Funny
Boyz'erne... Der er konkurrence i, at ens navn står med de største
bogstaver... Hvilket måske også sikrer en, den bedste stadeplads næste år...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:43

> [...]
> tudet ørerne fulde af hvor populær pop-rock er. Det burde da derfor være
> en smal sag at samle mange flere end slagerfolket kan.

Hej Åge

Jamen det har man da gjort... The Rolling Stones gjorde det for mange år
siden.. Et koncert arrangement i Hyde Park i London, der varede sådan ca 1
uge... Der var 9 Millioner mennesker, der gik ind i parken.... 9 Millioner
mennesker kom ud.... I denne uge, blev der myrdet 9 Mennesker i Hyde Park,
og man opgav efterforskningen, fordi der kom lige så mange ud, som der kom
ind... Det kunne lade sig gøre, fordi der også blev født 9 under
koncerterne... Og så vidt jeg ved, et arrangement, som aldrig siden er
overgået....

Altså et arrangement, der fik selv Woodstock til at ligne en Firmafrokost.
) Så selv om schlager vinder frem i disse år, når det aldrig de
højder... Det er noget der kan ske, når ting er relativt nye... Og dengang
var Rock rimeligt nyt.... Men Schlager var jo allerede gammelt da... Rock
har heller ikke en våd hunds chance for at gøre det igen... Men måske, hvis
der en dag dukker en genre frem, som er lige så banebrydende, som rocken var
dengang, i forhold til F.eks schlager...

Det var i øvrigt i samme forbindelse, det lykkedes Mick Jagger at forarge
den halve jord, ved at optræde indsvøbt i blåt, og med noget mellem benene,
der åbenbart skulle forestille en vis legemsdel af ham.... Men sådan med de
stramme bukser han somme tider er set i siden, må det vist siges, at dengang
led han lidt af storhedsvanvid )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 17:05

> siden.. Et koncert arrangement i Hyde Park i London, der varede sådan ca 1
> uge... Der var 9 Millioner mennesker, der gik ind i parken.... 9 Millioner
> mennesker kom ud....

Jøsses dog. Det lyder voldsomt. Jeg tager hatten af.
Det ligner de tal de store slagershow på tv kan trække. Men vi skal
alligevel stadiog lige huske, at slagershowene ikke bare gør det den ene
gang.
De gør det mindst 12 gange pr. år, hvis vi holder os til de to mega-store
slagershow-serie "Musikantenstadl" og "Feste".

> Så selv om schlager vinder frem i disse år, når det aldrig de højder...

Øhhhhh..... undskyld, men det er faktisk lige præsis det de gørde når det
går løs på tv.

> Rock har heller ikke en våd hunds chance for at gøre det igen...

Men det har slager, selv om genren vel er et halvt århundre gammel
efterhånden'

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 17:54

meddelelse news:4d7653a6$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> De gør det mindst 12 gange pr. år, hvis vi holder os til de to mega-store
> slagershow-serie "Musikantenstadl" og "Feste".

9 millioner mennesker til schlagershows???
Hvad er det lige du ikke forstår af forskellen mellem at gå til en koncert,
og at fede den i sofan foran fjernsynet?

Popularitet kan direkte aflæses i hvor mange mennesker der gider at betale
for at høre det, ikke hvor mange der zapper forbi det på TV.
Dit argument er sgu lige så lamt som at måle et bilmærkes popularitet i hvor
mange der ser de nye modeller i forhandlerens vindue.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 19:21

> 9 millioner mennesker til schlagershows???
> Hvad er det lige du ikke forstår af forskellen mellem at gå til en
> koncert, og at fede den i sofan foran fjernsynet?

Intet. Begge dele er en musikkoncert.

> Popularitet kan direkte aflæses i hvor mange mennesker der gider at betale
> for at høre det, ikke hvor mange der zapper forbi det på TV.

I GUDER! - Jeg interesserer mig den unten hyleme lige så meget for min
musik, som andre gør for deres, uanset om jeg har betalt eller ikke.
Alt andet ville være galimatiet. Intet menneske ville se og lytte til
musikshow på tv, hvis de ikke kan lide musikken. Det var da noget
utroligt noget der kommer fra Ales`s glasklokke.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 19:28

meddelelse news:4d7673a4$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Intet. Begge dele er en musikkoncert.

Ok, så fik du endelig slået fast at du ikke kan kende forskel på en koncert
og et TV-show.
Kan du heller ikke kende forskel på en cykel og en fisk?

Men så lev du bare i din sammenrodede verden - Håber du får nogle gode
koncerter at høre :)

Fra : P.Petersen

Dato : 08-03-11 22:56

> [...]
> Kan du heller ikke kende forskel på en cykel og en fisk?
>
> Men så lev du bare i din sammenrodede verden - Håber du får nogle gode

Det er sgu håbløst Alex.
Du og mange andre har forsøgt så mange gange.
Aage må leve lykkeligt i sin småautistiske verden og det er jeg
sikker på, at han gør.
Aage er sgu ikke en gang en Troll.
Han er i en kategori for sig selv.
Når man dropper hans selvretfærdighed og besserwissen,
er han jo egentlig et rart og venligt menneske, der aldrig bærer nag.
Og vi kan vist alle blive enige om, at han er enormt dedikeret.
Og elsker sit plastikhelvede.

Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 23:23

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er han jo egentlig et rart og venligt menneske, der aldrig bærer nag.
> Og vi kan vist alle blive enige om, at han er enormt dedikeret.

Det kunne faktisk være helt fint og fordrageligt, hvis det ikke lige var for
den lille brist, at Åge altid skal være bedst, og det han lytter til altid
skal være bedre end andet, og mere populært end alt andet.
Lidt ligesom stædigt at påstå at en Skoda kører fra en Ferrari, og faktisk
selv tro på det, imod alle fakta.

Hvis det ikke var for dette pisse-på-alle-gen, og "jeg er bedst", så ville
Åge være endog ret sjov at debattere med.

Fra : P.Petersen

Dato : 08-03-11 23:46

> [...]
>
> Hvis det ikke var for dette pisse-på-alle-gen, og "jeg er bedst", så ville
> Åge være endog ret sjov at debattere med.

Ja er helt enig.
Prøver, at fortrænge det. :)
Men som du ved lykkes det heller ikke altid lige godt for mig.

Hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 15:01

> [...]
> musikshow på tv, hvis de ikke kan lide musikken. Det var da noget
> utroligt noget der kommer fra Ales`s glasklokke.

Jamen det gør du da sikkert, men altså når man snakker koncert... Så tæller
dem i sofaen altså ikke med som LIVE publikum... Præcis som Piratkopier,
heller ikke bringer Hansi Hinterseer op på 1'ste pladsen. Det gør kun dem,
der køber den rigtige skive, eller betaler for sine downloads...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 15:09

On 09-03-2011 15:00, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> heller ikke bringer Hansi Hinterseer op på 1'ste pladsen. Det gør kun dem,
> der køber den rigtige skive, eller betaler for sine downloads...

Tror du selv på, at der er nogen der piratkopierer Hinterseer???
Er der overhovedet nogen i den målgruppe der kan finde ud af det?
Åge er sikkert den yngste i den gruppe, og jeg tror ikke han kopierer,
og kan formentlig heller ikke finde ud af det?

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 15:36

> [...]
> Åge er sikkert den yngste i den gruppe, og jeg tror ikke han kopierer, og
> kan formentlig heller ikke finde ud af det?

Tja, hvorfor da ikke, han er da udmærket, men lige som alt andet, i tålelige
mængder... Det er vel det, der sådan i grove træk er Åge's største problem,
nemlig at lige netop en enkelt genre, omend det så kun er i skriverierne
herinde, tager overhånd... Men det er han jo så næppe alene om....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 15:43

> nemlig at lige netop en enkelt genre,

> M.V.H....Benny..

HALOOOO! - Åge kan altså lide en mængde forskellige genrer.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 15:49

On 09-03-2011 15:42, Åge Halldorsson wrote:

> HALOOOO! - Åge kan altså lide en mængde forskellige genrer.

Ja, Hansi-genrer.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 15:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja, Hansi-genrer.
>
> Henning.

NÅ! - Her er lige lidt af Åges Hansi-genrer. Vidste ikke lige det hed sådan?

http://www.youtube.com/watch?v=FJsQSb9RFo0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=t1__4E0cbJo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 16:03

meddelelse news:4d779589$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> NÅ! - Her er lige lidt af Åges Hansi-genrer. Vidste ikke lige det hed
> sådan?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FJsQSb9RFo0&feature=related

Nu må du altså tage dig sammen Åge.
Før kaldte du Elvis for schlager, og nu siger du at det ikke er????

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 16:09

> Nu må du altså tage dig sammen Åge.
> Før kaldte du Elvis for schlager, og nu siger du at det ikke er????

........... Slagermusik lyder jo altså på både den ene og den anden måde,
afhængig af hvem der synger -
men ligefrem HANSI synes jeg ikke det lyder som.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 16:14

meddelelse news:4d77980e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ........... Slagermusik lyder jo altså på både den ene og den anden måde,
> afhængig af hvem der synger -
> men ligefrem HANSI synes jeg ikke det lyder som.

Hansi synger schlagermusik, og det lyder sgu ens uanset hvem der fremfører
det.
Du har jo selv udbredt dig om at genren er letgenkendelig, fordi den ikke
har ændret sig i 60 år.
Så vi fik fastslået at Elvis ikke er schlager, og at du faktik lytter til
rock. Godt nok gammel rock, men alligevel rock :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 17:50

> Du har jo selv udbredt dig om at genren er letgenkendelig, fordi den ikke
> har ændret sig i 60 år.

Øhhhh... ja - og?

> Så vi fik

vi = Linå

fastslået at Elvis ikke er schlager, og at du faktik lytter til
> rock. Godt nok gammel rock, men alligevel rock :)

Jeg hader rock, som pesten

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 17:55

meddelelse news:4d77afa8$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg hader rock, som pesten

Så skulle du nok ikke lytte til Elvis, din skabsrocker

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-03-11 16:29

On 09-03-2011 15:58, Åge Halldorsson wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> NÅ! - Her er lige lidt af Åges Hansi-genrer. Vidste ikke lige det hed
> [...]

Jeg ved ikke hvordan du opfatter det, men prøv at få det undersøgt lidt
nærmere:

http://www.sygehusthymors.rn.dk/Afdelinger/Hoereklinik/NedsatHoerelseOgHoereapparat.htm

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 17:51

> Jeg ved ikke hvordan du opfatter det, men prøv at få det undersøgt lidt
> [...]

Okay!

Vi har undersøgt sagen nærmere.

Vi er nået frem til at der ikke findes høreapparater der er kraftige nok
til dig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 17:56

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvordan du opfatter det, men prøv at få det undersøgt lidt
> [...]

LOL - Touché

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 17:33

meddelelse news:4d7791ee$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> HALOOOO! - Åge kan altså lide en mængde forskellige genrer.
>
> Hilsen Åge

Læs indlægget igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 15:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen det gør du da sikkert, men altså når man snakker koncert... Så
> tæller dem i sofaen altså ikke med som LIVE publikum...

Men hvem har egentlig bestemt at de ikke tæller med. Det har kun dem der
SYNES at de ikke skal tælle med. Og hvordan kan de bestemme det ? - det kan
undre lidt.

< Præcis som Piratkopier,

En koncert på tv er da helt reel. Det har da ikke med en piratoptagelse at
gøre.

> heller ikke bringer Hansi Hinterseer op på 1'ste pladsen. Det gør kun dem,
> der køber den rigtige skive, eller betaler for sine downloads...

Men her er der jo igen en bestemme som er vedtaget af dem der køber cd-er.
Hvordan kan de bestemme at det kun gælder når man køber noget. Der er meget
med det der "købe-købe" synes jeg.
Jeg beklager altså meget, men for mig er der ingen forskel på at måle
interesse for en musikgruppe, om det er live i det fri eller live på tv. Der
sidder og der står en flok mennesker som som jubler på forskellige måde om
den musik der bliver spillet.
Hvori ser du forskellen på nedstående musikbegivenheder - og HVORFOR
tæller de ikke lige godt hvad angår publikums interesse, for det de deltager
i:

Eksempler:
Kandis giver koncert i Smørumnedre Hallen. Der er 3.000 mennesker som aktivt
deltager som publikum foran dem - De har betalt
Kandis giver koncert i TV CHARLY. Der er 30.000 mennesker som aktivt
deltager som publikum - De har betalt
Kandis giver koncert på Vildsund Marked. Der er 3.000 mennesker som aktivt
deltager som publikum foran dem - De har IKKE bestalt
Kandis giver koncert på Roskilde Festivalen. Der er 30.000 mennesker som
aktivt deltager som publikum foran dem - De har betalt
Kandis giver koncert i DR TV. Der er 300.000 mennesker som aktivt deltager
som publikum. - De har IKKE bettalt
Kandis giver koncert på Oslo Færgen. Der er 1.000 mennesker som aktivt
deltager som publikum, foran dem
Kandis giver koncert til Bulderby Byfest. Der er 3.000 mennesker som aktivt
deltager som publikum foran dem - De har IKKE betalt
Kandis giver koncert på storskærm på Københavns Rådhusplads. Der er 3.000
mennesker som aktivt deltrager som publikum foran dem. - De har IKKE betalt

Det er 7 forskellige måder at opleve musik-koncerter på. Hvad er det der
berettiger nogen til at pille nogle af ovenstående eksempler ud. De viser
alle hvor mange mennesker der aktivt har tilvalgt sig at deltage i en
koncert, uanset om de har betalt eller ikke, eller oplever koncert live
eller på en skærm.
Alle eksempler viser hvor stor en interesse folk har i aktivt at deltage
i koncerter. Jeg deltager da lige så aktivt selv om jeg måske ser det på tv.
Jeg hopper og spjætter og klapper og råber og skriger - øhhh....eller også
gøre jeg ikke, hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 15:59

meddelelse news:4d7790af$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men hvem har egentlig bestemt at de ikke tæller med. Det har kun dem der
> SYNES at de ikke skal tælle med. Og hvordan kan de bestemme det ? - det
> kan undre lidt.

Det er der da ingen der eksplicit har bestemt, men vi som mennesker har
bestemt at man ikke sammenligner æbler og pærer, da det ingen mening giver.

Du kan sammenligne 30.000 i Parken med 3.000 i et telt til Kim og Hallo
Du kan sammenligne nogle millioner tyskere der ser schlagershovs, med over
en milliard der så Live8 på TV

Men at sammenligne koncertpublikum med TV-seere, og udlede at det bestemmer
populariteten giver ingen mening.
Så skulle man også kunne udlede at finansnyhederne er mere populært end
musik totalt set, da der er flere seere?
Jeg tror selv du kan høre hvor dumt det lyder Åge, hvis du lige tager
solbrillerne af et øjeblik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 16:01

> Du kan sammenligne nogle millioner tyskere der ser schlagershovs, med over
> en milliard der så Live8 på TV

Korrekt. vedd så ikke lige hvilken koncert der samlede så mange emnnesker på
Live8.
Det er jo musikkoncerter vi taler om. Det er f.eks. ikke finansnyheder

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 16:11

meddelelse news:4d779646$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Korrekt. vedd så ikke lige hvilken koncert der samlede så mange emnnesker
> på Live8.

Hvorfor skal man altid linke til alt 2 gange til dig Åge? Jeg har linket til
Live8 én gang i denne tråd, men så må du jo have det igen.

http://www.thelive8concert.com/artists.htm

Jeg gider ikke at tælle hvor mange rockbands der er på listen, men det er en
hel del.

> Det er jo musikkoncerter vi taler om. Det er f.eks. ikke finansnyheder

Hvorfor ikke? Det giver da lige så maget mening at sammenligne seertal til
finansnyheder hvis du vil snakke popularitet, som at holde seertal til et
Play-back opstillet TV-show, med en rigtig livekoncert.
Popularitet har jo ikke noget at gøre med om der er noder med, hvis du kun
vil se på seertal.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 18:01

> [...]

> Hvorfor ikke? Det giver da lige så maget mening at sammenligne seertal til
> finansnyheder hvis du vil snakke popularitet,

Støn! - Det er musikbegivenheders popularitet vi taler om. Ikke
finansnyhedernes seertal.
Hvis du synes det er intetressant at måle finansnyhedernes popularitet, så
kan du i stedet lave
en sammenligning af nyheds- eller taleprogrammer i tv kan du i stedet lave
et popularitetsmåling
af tale-programmer i tv. De står sgu da heller ikke og oplæser
finansnyhederne på roskilde festivalen.
Hvad skal det ind i billedet for? - Dobbelt støn!

> Popularitet har jo ikke noget at gøre med om der er noder med, hvis du kun
> vil se på seertal.

"Kun seertal"? - Jeg ser selvfølgelig på det antal personer der overværer
musik-begiveden og det er
jo alså een gang seertal (deltagerantal) når musikbegivenheden er på tv.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 18:20

meddelelse news:4d77b23b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Støn! - Det er musikbegivenheders popularitet vi taler om. Ikke
> finansnyhedernes seertal.

Vi snakkede popularitet, og måder at måle det på. Om det er TV-avis eller
Roskilde Festival er for så vidt ligegyldigt, når du kun vil sammenligne
antallet der ser på TV.
Men jeg er glad for du ryster på hovedet af sammenligningen. Det må så
implicit betyde at du godt ved at dine sammenligninger ikke giver nogen som
helst mening ude i den virkelige verden.

> "Kun seertal"? - Jeg ser selvfølgelig på det antal personer der overværer
> musik-begiveden og det er
> jo alså een gang seertal (deltagerantal) når musikbegivenheden er på tv.

Og der er fejlen.
Der er altså forskel på det man får foræret, og det man aktivt må opsøge.
Sammenlign live med live, eller tv med tv. Det andet er total idioti.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 18:38

> Sammenlign live med live, eller tv med tv.

Hehe, så prøver jeg lige at sammenlighe tv med tv.

Slagershow på tv
= Millioner af seere

Popshow (ikke konkurrence-show) på tv
= Mikroskopisk antal seere

Det andet er total idioti.

Nårhhh..

Nå! - skyldes det at tv-rockshow ikke kan samle

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 21:50

meddelelse news:4d77bafc$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Slagershow på tv
> = Millioner af seere
>
> Popshow (ikke konkurrence-show) på tv
> = Mikroskopisk antal seere

Så du mener at over en milliard til Live8 er mikroskopisk?

Prøv at tage 3. klasse om igen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:15

> [...]
> meddelelse news:4d77bafc$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så du mener at over en milliard til Live8 er mikroskopisk?

Nu ved jeg ikke hvad det er for noget. Hvad er det for et show på Live8 der
har samlet en milliard seere ? - og hvad er Live8 -
Du bragte et udenlandsk link. Det kan jo ikke bruges til meget.
> Prøv at tage 3. klasse om igen Åge

Gider ikke. Jeg sprang direkte til 4.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 22:29

meddelelse news:4d77edce$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu ved jeg ikke hvad det er for noget. Hvad er det for et show på Live8
> der har samlet en milliard seere ? - og hvad er Live8 -
> Du bragte et udenlandsk link. Det kan jo ikke bruges til meget.

Husk det, når du overvejer at bringe tyske links her i gruppen.
Man må dælme have levet afsondret og ingorant, for ikke at vide hvad Live8
er.

> Gider ikke. Jeg sprang direkte til 4.

Det tror jeg ikke på. Man starter vist med engelsk i 4., gør man ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:31

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det tror jeg ikke på. Man starter vist med engelsk i 4., gør man ikke?

Det interesserede mig ikke en hylende fis

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 22:34

meddelelse news:4d77f1a4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det interesserede mig ikke en hylende fis

Og nu får du straffen. Pænt nederen, ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:36

Nu har jeg lige wikipedieaet Live8. Det ser ud til at det var nogle
koncerter som havde det samme navn.
Men jeg lægger sgu da ikke alle flere hundrede slagershow samme til een,
selv om de har samme navn..
Så kan man dæle hurtigt nå nogen astronomiske milliard-tal.
Tag nu lige at tage hvert enkelt koncert for sig selv
Det var da utroligt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:39

> [...]
> meddelelse news:4d77f1a4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og nu får du straffen. Pænt nederen, ikke?

Hvilken neder?
Jeg taler og læser dansk. Og jeg bor i Danmark. Hvilken nederen tales der
om. Jeg er ligeglad med at kunne forstå engelsk, tysk fransk, hollandsk og
for den sags skyld islandsk og færøsk .

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 22:49

meddelelse news:4d77f385$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> der om. Jeg er ligeglad med at kunne forstå engelsk, tysk fransk,
> hollandsk og for den sags skyld islandsk og færøsk .

Det må være nederen at interessere sig så meget for tysk schlager, og så
fatte hat af hvad de snakker om.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 22:53

meddelelse news:4d77f2c0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu har jeg lige wikipedieaet Live8. Det ser ud til at det var nogle
> koncerter som havde det samme navn.

Nej, det var 9 koncerter på samme tid, med samme formål, og med samme
arrangør.
Der blev transmitteret på skift fra koncerterne på TV, og det var ét samlet
show. Så er det vist lidt ligegyldigt hvor artisterne står, ikke?

Man så divider du bare en milliard med 9, hvis det er det du vil. Nå nej, du
kom jo heller ikke til division i 3. klasse.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:53

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Man må dælme have levet afsondret og ingorant, for ikke at vide hvad Live8
> er.

Nu synes jeg dæleme godt nok vi er havnet på bunden af Alex´s afsondrede
glasklokke. Jeg har hørt om noget der hed Live7. Nemlig et tv-station og jeg
troede at det var den der var tale om.

Jeg har aldrig hørt om noget der skulle hedde Live8. Jeg har heller aldrig
hørt noget tale om det. Det kan godt være de har talt om det i Tv-avisen og
så har man glemt alt om det. Måske jeg har hørt
navnet uden at hæfte mig særligt ved det. Som alle andre nyheder ryder det i
en glemmebog.
Men hvor mange kan svare på hvad Live8 er for noget? - Hvis man spørger
ganske almindelige tilfældige mennesker på gågaden, så er mit gæt at det kan
groft set ingen. Jeg tror endda der er masser her i NG som heller ikke aner
en hylende fis om hvad det er. Det er ikke noget der er almindelig kendt.
For retfærdighedens skyld vil jeg sige at der nok er lige så mange der
heller ikke aner hvad Musikantenstadl er for noget. Et løst gæt for begge
tings vedkommende er hmmm.... 5% måske

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 22:56

> Det må være nederen at interessere sig så meget for tysk schlager, og så
> fatte hat af hvad de snakker om.

Man fatter da en lille smule af hvad det drejer sig om. Jeg lytter sån set
bare på udenlandsk musik fordi der ikke er nok dansk at tage af.
Det er musikken jeg synbes om, ikke specielt teksten.. Men derfor var det
selvfølgelig rart at kunne forstå. Jeg gider bare ikke sætte mig
ind i andre sprog.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 23:00

meddelelse news:4d77f6bb$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men hvor mange kan svare på hvad Live8 er for noget? - Hvis man
> spørger ganske almindelige tilfældige mennesker på gågaden, så er mit gæt
> at det kan groft set ingen.

Jamen så prøv dog, i stedet for at gætte.

> Jeg tror endda der er masser her i NG som heller ikke aner en hylende fis
> om hvad det er.

Jeg tror kun der er én ;)
Man kan sgu da ikke interessere sig for musik generelt, og så have glippet
den største musikbegivenhed i verden nogensinde.

>Det er ikke noget der er almindelig kendt.

Se det har vi jo ligesom fastslået mange gange, at det der "almindelige"
aner du ikke en hylende fis om, for nu at blive i dit sprogbrug.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 23:01

meddelelse news:4d77f77a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Det er musikken jeg synbes om, ikke specielt teksten.. Men derfor var det
> selvfølgelig rart at kunne forstå. Jeg gider bare ikke sætte mig

Du går dælme glip af meget, inklusive en masse musikviden via links her i
gruppen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 23:16

> Nej, det var 9 koncerter på samme tid, med samme formål, og med samme
> arrangør.

Aha.

> Der blev transmitteret på skift fra koncerterne på TV, og det var ét
> samlet show.

Det er selvfølgelig et samlet show, når det sendes samlet. Det er logik.

> Så er det vist lidt ligegyldigt hvor artisterne står, ikke?

Ja, selvfølgelig er det det. Hvis folk har ståpet og kigget på det, så har
de kigget på det, uanset om det er sendt fra Månebase Alpfa. Det er logik.

> Man så divider du bare en milliard med 9, hvis det er det du vil.

Hvorfor dog det? . Du fortæller at 1 milliard har kigget på koncerten. Så er
det vel det andtal det drejer sig om. Jeg er som næsvt et par gange eller 97
fløjtende kold overfor HVOR de har kigget - om det var på tv eller ude i det
fri. Hvis de har set det, så har de sgu da set.
Derfor: Der har været 9 millioner til den koncert. Det er der vist ikke
andre end dig selv der kan diskutere. For os andre tror jeg det står fast
som en klippeblik. 1 milliard er 1 milliard.

Hvis taller passer, så kan det ikke diskuteres om man kan sige at den
koncert har haft 1 milliard tilskuere. DET HAR DEN.

PS: Synes nok det er lidt vel nemt at tage hele verden med. Er det ikke
kunne een enste gang det er blevet sedt?
For sammeligningensk skyld; Hvor mange deltog i Tyskland, både
live-deltagere og tv-seere?

Men det er ikke fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved om den milliard der
tales om har deltaget. Jeg tror selvfølgelig på at der tales sandt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 23:20

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Du går dælme glip af meget, inklusive en masse musikviden via links her i
> gruppen.

Det kan ikke bortforklares. Google oversæt kan dog hjælpe en smule på det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 23:24

> Se det har vi jo ligesom fastslået mange gange, at det der "almindelige"
> aner du ikke en hylende fis om, for nu at blive i dit sprogbrug.

Det må være et klientel af ens-tænkende personer du omgås, hvis du du mener
at 100% af dem ved hvad det er. Det vil ikke være normalt. Ikke engan alle
jeg kender til, ved hvad Musikantenstadl er for noget.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 09:06

meddelelse news:4d77fc2a$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor dog det? .

Fordi du som regel næsten pr. definition bøjer alle tal der bliver trukket
frem i en debat her. Jeg kom dig bare i forkøbet ;)

> For sammeligningensk skyld; Hvor mange deltog i Tyskland, både
> live-deltagere og tv-seere?

Hvor mange der var med på TV fra Tyskland kan jeg ikke finde, men live var
der 100.000 i Berlin: http://www.thelive8concert.com/Live8Germany.htm

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 09:09

meddelelse news:4d77fdef$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det må være et klientel af ens-tænkende personer du omgås, hvis du du
> mener at 100% af dem ved hvad det er. Det vil ikke være normalt. Ikke
> engan alle jeg kender til, ved hvad Musikantenstadl er for noget.

Nu skrev jeg ikke 100% nogen steder, vel?
Men ok, jeg omgås rigtig mange musikere og folk i musikbranchen, og de ved
alle hvad verdenshistoriens største musikbegivenhed var.
Af resten er det absolut hovedparten, for ikke at skyde på et tal der
sikkert er forkert, men selv min gamle mor ved hvad det er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 17:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvor mange der var med på TV fra Tyskland kan jeg ikke finde, men live var
> der 100.000 i Berlin: http://www.thelive8concert.com/Live8Germany.htm

Der har jo nok været mange på tv og sammenlagt kan det jo godt være det var
nogle millioner i Tyskland.

Men det var jo altså kun een gang. Vi skal huske at slagermusikken kommer
hele tiden. Det bliver ved og ved.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 17:33

> [...]
> Af resten er det absolut hovedparten, for ikke at skyde på et tal der
> sikkert er forkert, men selv min gamle mor ved hvad det er.

Ja, jeg har så aldrig hørt noget tale om det. Jeg har eller altid haft job
på virksomheder som havde over 50 ansatte.
Det er da underligt ingen har talt om det. Vi taler da om så meget i
pauserne. I min fritid har jeg heller aldrig hørt
det omtalt. Det er ret mystisk. Mon ikke det er fordi du lever i en
musikverden, som du selv er lidt inde på ?
Det tror jeg afgjort. Kandis og Kim og Hallo er simpelthen bare noget de
ignorerer pr. automat-pilot og ikke vil kende.
Mon ikke.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 17:52

meddelelse news:4d78fc74$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det var jo altså kun een gang. Vi skal huske at slagermusikken kommer
> hele tiden. Det bliver ved og ved.

Og?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 18:04

> [...]
> meddelelse news:4d78fc74$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og? - det holder ikke ved i længden åbenbart. Hvorfor ikke?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 21:30

meddelelse news:4d79047f$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fordi målgruppen ikke henter deres musik fra TV, sådan generelt set.
De går til koncerter, køber CD'er, og downloader til deres Ipod's.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 21:40

> [...]
>
> Fordi målgruppen ikke henter deres musik fra TV, sådan generelt set.
> De går til koncerter, køber CD'er, og downloader til deres Ipod's.

Men det er da også muligt at der er lige så mange der kan lide pop, som der
kan lide slager.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 22:48

meddelelse news:4d793740$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det er da også muligt at der er lige så mange der kan lide pop, som
> der kan lide slager.

Lol, du er en sjov mand Åge. Ude af trit med virkeligheden, men sjov

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 08:31

meddelelse news:4d78fd5f$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er da underligt ingen har talt om det. Vi taler da om så meget i
> pauserne. I min fritid har jeg heller aldrig hørt
> det omtalt.

Det er jo heller ikke noget vi sådan går og taler om til hverdag, hvad havde
du regnet med?

> Det er ret mystisk. Mon ikke det er fordi du lever i en musikverden, som
> du selv er lidt inde på ?

Nøh, jeg arbejder i en virksomhed med 8.000 ansatte, og her i min egen lille
afdeling på 17 mennesker, ved alle hvad Live8 er. Ingen af dem er musikere.

> Det tror jeg afgjort. Kandis og Kim og Hallo er simpelthen bare noget de
> ignorerer pr. automat-pilot og ikke vil kende.
> Mon ikke.

Det er forskellen på os og dig. Jeg kender begge de omtalte bands, men
lytter blot ikke til dem.
Du lukker øjne og ører når det er musik uden for dine snævre genrer, og vil
ikke vide noget som helst om dem.
Så det var vist mere dig selv du fik beskrevet der.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 09:39

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Lol, du er en sjov mand Åge. Ude af trit med virkeligheden, men sjov

Tak! - Jan Gintberg er mit idol.

I går sagde han i tv at en knallert der gassede op da lød fuldstændig som
Sidsel Kirkeby. Det kan jeg kun bekræfte

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 09:42

> Det er jo heller ikke noget vi sådan går og taler om til hverdag, hvad
> havde du regnet med?

Hmmmm.... Jeg synes ellers tit man har talt om musik og politik og
dagligdagen.

Dagligdagen = det der er foran ens næsetip

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-11 10:05

> [...]
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Men det er da også muligt at der er lige så mange der kan lide pop, som

Jamen Åge, hvori ligger problemet... Dem der lige som jeg, har en fod i alle
lejre, eller dem der vælger, kun at sætte sine fødder i kun en lejr... Har i
det mindste sine fødder et eller andet sted....Problemet, hvis et sådan
findes, er sådan en som dig... For du står uden for hegnet, og kigger
misundeligt ind, for din interesse, er åbenbart ikke musikken, men TV'et....
Så det ligefrem ender med, at vi må sige som Slåbrock band sagde i gamle...
Men alt den kiggen tv, fra Dallas til Jan Mayen... Har gjort dig så fed, så
når du kigger ned... Ka' du ikke engang pejle din egen )... Okay
indrømmer jeg har snydt, og rettet lidt i teksten

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 10:10

meddelelse news:4d79e054$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmmmm.... Jeg synes ellers tit man har talt om musik og politik og
> dagligdagen.
>
> Dagligdagen = det der er foran ens næsetip

Det afhænger nok af hvor ens næse befinder sig :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 10:19

> Det afhænger nok af hvor ens næse befinder sig :)

hihi
Yrdhhhhkkkk!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 10:20

> [...]
> meddelelse news:4d79e054$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det afhænger nok af hvor ens næse befinder sig :)

Hehe
Jamen så prøv at flyt den derfra.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-03-11 10:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det afhænger nok af hvor ens næse befinder sig :)

Du er en sjov fætter

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 10:44

meddelelse news:4d79e93e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hehe
> Jamen så prøv at flyt den derfra.

Nixen, den har det fint her i den store verden. Den ville blive kvalt på en
lille ø af kattegrus :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 20:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Nøh, jeg arbejder i en virksomhed med 8.000 ansatte, og her i min egen
> lille afdeling på 17 mennesker, ved alle hvad Live8 er. Ingen af dem
> er musikere.

Her kommer så en indrømmelse: Her i min lille osteklokke, som rummer rock
og klassisk, pop og kirkemusik, og sågar et strejf af schlager, har jeg
først i denne tråd hørt om Live8

allervenligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-11 21:17

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer så en indrømmelse: Her i min lille osteklokke, som rummer rock
> og klassisk, pop og kirkemusik, og sågar et strejf af schlager, har jeg
> først i denne tråd hørt om Live8

Hehe, point taken

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 09:02

> [...]
>>

> Her kommer så en indrømmelse: Her i min lille osteklokke, som rummer rock
> og klassisk, pop og kirkemusik, og sågar et strejf af schlager, har jeg

Undskyld Åge

Så var du alligevel ikke helt alene
Det troede jeg ellers, for selv jeg kendte da til den...
Og længere ud, kan man næsten ikke komme

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 10:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så var du alligevel ikke helt alene

Det var jeg sån set heller aldrrig et sekund i tvivl om. Hvis man skal sige
det meget gruft, så er der stort set ingen der ved hvad det er for noget.
Meget groft sagt, altså.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:36

meddelelse news:4d7b3d8b$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var jeg sån set heller aldrrig et sekund i tvivl om. Hvis man skal
> sige det meget gruft, så er der stort set ingen der ved hvad det er for
> noget. Meget groft sagt, altså.

Én ud over dig = alle?
Få dine skolepenge tilbage Åge :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-11 11:17

> [...]
>
> Det var jeg sån set heller aldrrig et sekund i tvivl om. Hvis man skal
> sige det meget gruft, så er der stort set ingen der ved hvad det er for

Nu skal man jo ikke forgribe sig på tingene, vel.... Når man nu ser denne
plakat, med denne meget smukke, ganske afklædte unge dame, nå ja OK... I dag
er hun jo en gammel kone... Men det kan man jo ikke se på plakaten... Alle
kender hende, og har set hende masser af gange, men 88 ud af 100, aner ikke,
at hun hedder Birthe Tove... Sådan nogenlunde er det nok også med Live8.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-03-11 11:52

> [...]

> Alle kender hende, og har set hende masser af gange, men 88 ud af 100,
> aner ikke, at hun hedder Birthe Tove... Sådan nogenlunde er det nok også

Det lyder rimeligt. Det er muligt jeg også har set noget skrift med det det
Live8 - jeg har så bare bladret videre eller troet det var noget med en tysk
tv-kanal, som hedder noget lignende "Live7"

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 14:20

> [...]
> går løs på tv.

> Men det har slager, selv om genren vel er et halvt århundre gammel

Åge, nu skal du jo også lære at skelne mellem koncert & show.... Det her var
live, og stort set, al den tid, RS kunne holde stumperne sammen... Og altså
9 mio mennesker, samlet i en park i London.... Det vil jeg da sige, er noget
af en præstation... Det var ikke seertal.... Det var publikum " Very much
Alive "

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:05

> [...]
> 150 bands, 1250 medvirkende, og over en milliard seere. Så kom ikke her
> med 3.500 pensionister i Horsens, og tro det er noget særligt ;)

Jamen hvad er det vi snakker om nu.... Er vi ikke ovre i nogle mystiske
boldgader, som man næppe kan bruge som referrencer ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-11 17:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen hvad er det vi snakker om nu.... Er vi ikke ovre i nogle mystiske
> boldgader, som man næppe kan bruge som referrencer ???

øhhh..... jeg taler om musikbegivenheder, uden hensyntagen til om
musikbegivenheden er live i det fri eller live på tv.
Jeg mener da at folk er interesserede i det musik de kigger på,
ligegyldigt hvor de kigger.
Jeg er da til slager-musikfestival mindst 12 gange årlig, men altså bare på
tv. Jeg er da lige så interesseret i den musik jeg oplever, uansat hvordan
jeg har valgt at opleve den.
Ingen kan da bestemme at det ikke skal gælde, bare forde se ikke selv
vil opleve det på den måde. Jeg ser og hører grupperne, lige som dem der ser
det ude i det fri.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 15:13

meddelelse news:4d7654d1$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Ingen kan da bestemme at det ikke skal gælde, bare forde se ikke selv
> vil opleve det på den måde. Jeg ser og hører grupperne, lige som dem der

Hej Åge

Jamen du har da ikke været til Hjallerup Marked, bare fordi du lige så de
par minutter som TVN kunne finde på at ofre på det... Vi gør heller ikke
noget forsøg på at dømme, om din interesse er mindre eller større end
andres... Men med mindre du gik gennem tælleapparatet, så tæller du altså
ikke med... At være til Festival, er at være sammen med en masse
mennesker... Det sociale samvær, og musikken i skøn forening... Og de små
grønne, spiller for de fleste, heller ikke en helt uvæsentlig rolle, og det
er altså ikke marsmænd jeg snakker om.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 15:54

> Jamen du har da ikke været til Hjallerup Marked, bare fordi du lige så de
> par minutter som TVN kunne finde på at ofre på det...

Jamen hallo hallo. Angåen musik-show, så svarer det jo til man kun ser et
par minutter hvorefter man finder ud af at man ikke gider høre det
jammerværk. Så man ingen vel tælles med.

> Vi gør heller ikke noget forsøg på at dømme, om din interesse er mindre
> eller større end andres... Men med mindre du gik gennem tælleapparatet, så
> tæller du altså ikke med...

Jamen jeg går jo gennem tælleapparatet. Antal deltagere offentligøres dagen
efter på ttv side 444.

> [...]
> for de fleste, heller ikke en helt uvæsentlig rolle, og det er altså ikke

Det er så en helt anden ting. Men det er da ikke sikkert at alle synes det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 17:48

meddelelse news:4d77949e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> par minutter hvorefter man finder ud af at man ikke gider høre det
> jammerværk. Så man ingen vel tælles med.

Nu er Hjallerup Marked, Danmarks største og ældste, og kan næppe overskues
på et par minutter... Det er alt, lige fra tilfældige hestehandler, til
optrædener af F.eks Fede Finn & Funny Boys, Kandis, Blue Hawaii, Kim &
Hallo, på en og samme dag... Og hvad var det der var sidste år, var det
250.000 Gæster.

> Jamen jeg går jo gennem tælleapparatet. Antal deltagere offentligøres
> dagen efter på ttv side 444.

Jamen vi snakkede om deltagere... Ikke seertal.

> Det er så en helt anden ting. Men det er da ikke sikkert at alle synes
> det.

Jo da, det er da derfor de kommer...

Som jeg vist fik skrevet for kort tid siden... Så hændte det, jeg tog til
Jazz Festival i Aalborg... Og Jazz er så ganske afgjort, ikke lige min stil,
men af uforklarlige årsager, får jeg altid noget med hjem... Så var det
turen værd... Ja så absolut da...

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-11 18:11

> [...]
> optrædener af F.eks Fede Finn & Funny Boys, Kandis, Blue Hawaii, Kim &
> Hallo, på en og samme dag... Og hvad var det der var sidste år, var det

Det svarer så selvfølgelig ikke til at der har været 250.000 deltagere til
Kim og Hallo og de andre bands.
Jeg har da heller ikke påstået at Kim Og Hallo havde alle 200.000 deltagere
i Vildsund til deres koncert i teltet.
De fortalte mig en dag at der var en aften de talte 3.500 deltagere i
Kandis-teltet. Det er vel derfor de 3.500
man må gå ud fra. De har aktivt tilvalgt at ville deltage.

> Jamen vi snakkede om deltagere... Ikke seertal.

Øhhhh... undskyld mig.
Er seertal ikke en måling af det antal deltagende publikummer et
tv-program, har???

> Jo da, det er da derfor de kommer...

Det gælder da ikke for dem der ikke kommer. hehe
- det sagde hun også i går

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-11 02:20

meddelelse news:4d77b4c4$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> tv-program, har???

> Det gælder da ikke for dem der ikke kommer. hehe

He He... 200.000 i Vildsund... Er det om året ?

Lever hun endnu, den gamle købmandskone deroppe ?
Hun var nu en gæv tøs.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-11 18:01

> He He... 200.000 i Vildsund... Er det om året ?

Ja, Danmarks 3. største folkefest samler over 150.000 personer i de 3 dage.

De to folkefester der samler flere deltagere er Vorbasse Marked med 250.000
deltagere og Hjallerup Marked med 200.000 deltagere.
Vilsund Marked er nr. 3

Vildsund Kandis-teltet:
http://www.kandis.dk/imgdb/gallery_kandis.dk_4266_menu.jpg (Hvor ser de
pensionister unge ud, hehe)
Vildsund Dansktop-friluftscenen:
http://www.johnnyhansen.dk/imgdb/gallery_219_menu.jpg Bjørn og Johnny klar
til at synge "Det er for sjov".
Vildsund SOS spiller i Kandis-pauserne:
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/167077_1630035068866_1176289678_31500023_6618490_s.jpg
Vildsund Kim Og Hallo teltet: http://i.ytimg.com/vi/nmrsNYq7Z1E/default.jpg

Alene boderne i Vildsund strækker sig halvanden kilometer Fra broen, ved
"Kim Og Hallo-teltet, videre op mod frilufts-dansktopscenen, videre op langs
Åsvej, sluttende oppe ved "Kandis-teltet".
Det er voldsomt stort og der er politi-station og ambulance på pladsen i
de 3 dage. Men hwa. Det går jo efterhånden også vildt til på Fur. Når der er
Oktoberfest, dirigerer
Politi-hjemmeværnet trafikken til festpladsen ved Bryghuset.
http://www.furnyt.dk/2/images/stories/artikler2009/ollets_dag01.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:03

> [...]
> Bennys flueknepperi går alene på at få defineret at et show ikke er et
> show, hvis det er en konkurrence. Det er godt nok lidt tåbeligt, men deres

Så er vi tilbage i den gamle sang, når noget går Alex imod... Er det
flueknepperi....

Jeg vil da mene, der er himmel og bøf til forskel på et show og en
konkurrence... For enden af en konkurrence, er der en vinder, og en lang
række tabere. Efter et show, er de præcis det samme, som før show'et...

Til en konkurrence, vil alle prøve på at overgå både sig selv og andre...
Men til et show, spiller man i en afslappet atmosfære... Som jo lige præcis,
levner plads til alt det, som du tidligere efterlyste... Netop dette
konkurrence præg, som mange tilsyneladende ikke kan slippe, er jeg da helt
sikker på, var dette som fik Smokie's optræden til at ende i den rene
katastrofe, da jeg så dem...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 16:43

> Er X-Factor, ikke som MGP, en konkurrence ?
>
> M.V.H....Benny..

Hmmm. Jo. Det leder tankerne hen på den pudsige lille detalje. Nemlig at for
at pop-musikshow overhovedet kan skaffe seere,
så er det en absolut nødevendighed at bringe konkurrence ind i billedet.
Er musikken virkelig så ringe at man bliver nødt til at lokke med
konkurrencer. Det siger en del om musik-kvaliteten. Kan den
virkelig ikke sælge sig selv alene, lige spom i slager-musikshowene.
Nej, det kan den tilsyneladende ikke.

Alaaaaaafff Åge

Fra : John

Dato : 06-03-11 11:05

Ja, det skal såmænd nok blive en god aften i Horsens!

Jeg ser da frem til det! Karel Gott kunne de nu godt have ladet blive hjemme
i Prag! Men især Christoff håber jeg kan sætte lidt gang i det hele!

Og hvis Florian så har taget kæresten med, vil begejstringen jo ingen ende
tage!

Hvis hvis jeg kender dig ret Åge, så er du vel næppe til stede?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 11:20

> Hvis hvis jeg kender dig ret Åge, så er du vel næppe til stede?
>

> John

Nej, i betragtning af hvor meget af den slags musik jeg slubrer i mig via
ARD, så ligger det over den afstandsgrænse som jeg synes jeg vil acceptere,
for at se det live. Afstandsgrænsen skulle nok være omkring 30-40 km., så
ville jeg nok have været med til det.

Men jeg skal jo til andre slagerting i sommer.

Fur sommerfestival: m. Kim Og hallo (hos Fur kaffe og the) 22. juli

Vilsund: De 3 dage med dansktop i Vildsund skal jeg med til een af dagene.
Jeg finder den dag der er det bedste dansktop-avn på friluftscenen, så
spupper jeg den dag og ser samtidig både Kandis og Kim og Hallo.

Skal du forøvrigt til det dansktophalløj i Vildsund?

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 06-03-11 13:56

> [...]
> acceptere, for at se det live. Afstandsgrænsen skulle nok være omkring
> 30-40 km., så ville jeg nok have været med til det.

Det er efter min mening altid meget federe at opleve noget live! Og
afstanden er vel ikke uoverkommelig! Jeg har da også rimelig langt til
Horsens. Ville nok heller ikke være med, hvis det f.eks. var i København, da
det så bliver rimelig dyrt pga. broen!

> [...]
> spupper jeg den dag og ser samtidig både Kandis og Kim og Hallo.
>
> Skal du forøvrigt til det dansktophalløj i Vildsund?

Nej, jeg kører ikke helt derop for det! Nu er det også mest tysk schlager
jeg går efter, og for alt i verden Helene Fischer!

Jeg har da en del koncerter jeg skal til her i foråret:

06.03.2011: "Frühlingfest Der Volksmusik" - Horsens
11.03.2011: "Andrea Berg" - Flensburg
14.05.2011: "Helene Fischer" - Herning
05.06.2011: "Helene Fischer" - Kiel

Du skulle nu unde dig selv en en tur til Herning 14.05.2011. Der er vist
billetter endnu. Selv folk der ikke umiddelbart er til schlager er også
begejstrede for hende!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 14:42

> Du skulle nu unde dig selv en en tur til Herning 14.05.2011.

Jeg ved det godt.

> Der er vist billetter endnu. Selv folk der ikke umiddelbart er til
> schlager er også begejstrede for hende!

Ja, slagermusikken vinder nye tilhængere i disse år. Det må man nok sige.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 14:04

meddelelse news:4d735fe0$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, i betragtning af hvor meget af den slags musik jeg slubrer i mig via
> ARD, så ligger det over den afstandsgrænse som jeg synes jeg vil
> acceptere, for at se det live.

Det ville heller ikke gøre den store forskel, ud over du ikke selv kan
regulere lydstyrken. De shows du har linket til så mange gange er playback,
ikke live. Eine doppeldose

>Afstandsgrænsen skulle nok være omkring 30-40 km., så ville jeg nok have
>været med til det.

Ja, EU-scooteren kører vel ikke længere på en tankfuld, og hvem ved om man
kan få benzin ude i verden så sent på aftenen :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-03-11 11:13

On 06-03-2011 10:50, Åge Halldorsson wrote:

> [...]

> er en bro hen over en sø, små både, palmer, softicebutik påstrandbredden
> og der er træer, blomster, gadelygter og haveborde.

Jeg har set, i de seneste tråde, at du har harceleret meget over hvad
german schlager er. Til din orientering, så er dette link ren ufortyndet
schlager.
Det danske ord: slager, er en helt anden musikform.

Og "en bro hen over en sø, små både, palmer, o.s.v.", er scenografi som
er ren kitsch, men en nødvendighed for at dække over musikkens "kvalitet".
En gammel sentens passer godt på disse shows:

At forbedre detaljer
er det bedste middel
til at skjule det faktum
at det principielle
er pinegalt.

Henning.:-|

Fra : Jensen

Dato : 08-03-11 02:48

On 7 Mar., 22:39, "John" <videovideo...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det live.
>
> I Horsens i g r var der da masser af folk, der havde samme opfattelse som
> jeg! Og nu kan showet jo ligesom heller ikke ses p tv!
>
> Florian sagde at der sidste r havde v ret mange danskere nede og se hans
> show i Kiel, men de var der IKKE i r! Det var selvf lgelig fordi Florian i
> r havde valgt at komme herop i stedet! Han lovede at komme igen n ste r,
> og i f lge Horsens & Friends, forhandles der i jeblikket om en dato. H ber
> der kommer lidt flere n ste r. Men der var da. ca. 2.000 tilskuere.

Jeg tror, at I kunne blive et godt par - John & Åge.