MGP
Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 14:40

Så skal vi det Åge - se DR1.
Børnenes konkurrence starter i aften. Husk det er 19.30.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 19:20

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Så skal vi det Åge - se DR1.
> Børnenes konkurrence starter i aften. Husk det er 19.30.

Jeg vidste ikke lige at der var MGP i aften, men jeg måtte da lige tjekke
sangene. Det var ikke godt. Der var ingen sange jeg kunne lide. den der kom
nærmest var
CHOKLT, hvad det så end betyder.
http://www.dr.dk/Ramasjang/MGP/index.htm#/17df4e76-6f4a-4c14-8de8-c7840d60bc63
Men det betyder på ingen måde at jeg synes at sangen var god. Den kom
bare nærmest.

Jeg foretrækker det lyder sådan her
http://www.youtube.com/watch?v=DkBckdg3BFw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wEwNZ-noTQ4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 19:42

meddelelsen news:4d727ee3$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg foretrækker det lyder sådan her
> http://www.youtube.com/watch?v=DkBckdg3BFw&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=wEwNZ-noTQ4&feature=related

Men selve den musikalske kvalitet blev også højnet væsentligt. Det var
betydeligt mere professionelt produceret og leveret.

Forøvrigt kan vi også fremhæve Holland. kvalitetsnivouet er også her højnet
væsentligt:
http://www.youtube.com/watch?v=K_bg9-4m4Hw&feature=relmfu

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-03-11 09:40

On Sat, 5 Mar 2011 19:20:11 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> Men det betyder på ingen måde at jeg synes at sangen var god. Den kom

Desværre mister du grebet her, og sammenligner musik skrevet af
voksne, for voksne.

"mgp" drejer sig om musik skrevet af børn, fremført som underholdning
for først og fremmest børn.

Jeg var hos nogle bekendte som havde et par børn + nabøens 3, og de
synes det var helt vildt fedt.

Så at du, og for den skyld også jeg synes det var af tvivlsom
kvalitet, har ingen betydning.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 10:22

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykel.eu> skrev i meddelelsen

> [...]
> synes det var helt vildt fedt.
>
> Så at du, og for den skyld også jeg synes det var af tvivlsom

Det er ikke korrekt. Af samtlige talrige musikshow på tv i mellemEuropa
spiller man sandelig slagere med både børn og voksne i samme show. Sangene
er i
samme stil og derfor er det jo underordnet hvilken alder sangerne har.
Jeg husker da også at jeg selv som barn på 10 år var komplet kold overfor
hvem pokker der sang og hvilken alder der var tale om. Jeg opfattede ikke at
"Lille Per"-musik
var specielt tilegnet mig. Jeg husker at jeg foretrak "Keld og Donkeys" i
den sammenligning.
Jeg husker heller ingen fra skolen, der opfattede musik sunget af
jævnaldrende, som noget der spoecielt skullle være tilegnet en, end noget
der blev sunget af sangere der
var ti år ældre end en.
Det er jo mere stilartendet kommer an på, om man synes at det er noget
for en.
Jeg kan da også lige fortælle angående seertal fra Tyskland, at et
"voksen"-show som FESTE DER VOLKSMUSIK har flest seere over 50 år, MEN de
har også en stor andel
seere specielt under 15 år - selv om det ikke er på højde med andelen over
50 år. Hvorfor kigger de med?

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-03-11 12:29

On Sun, 6 Mar 2011 10:22:20 +0100, Åge Halldorsson
> [...]

>er i
>samme stil og derfor er det jo underordnet hvilken alder sangerne har.

Ja, når de blander det, men "mgp" blander ikke musikken med voksen
optrædende og børn. De vedkendender sig at det gælder børnene den
aften.

Anderledes er det når det hedder "X-factor",Talent 20xx". og hvad de
show ellers hedder.

Men "mgp" er for børn, sangene og melodierne er skrevet af børn og
bliver fremført af de selv samme børn. Tænk lidt over hvad der måske
var kommet ud af det, hvis de samme krav blev stillet til de voksne!!!

> [...]
>"Lille Per"-musik
>var specielt tilegnet mig. Jeg husker at jeg foretrak "Keld og Donkeys" i

Synd for dig, men var der så mange valg dengang? Det havde jeg ikke da
jeg var 10 år. I skolen kunne vi (hvis vi var heldige, få lov til at
slå 2 pinde mod hinanden, og var vi rigtig heldige slå lidt på en
triangel.

Anderledes var det, når jeg besøgte min morfar, som gav klaver
undervisning. Her fik jeg lov til fra ganske lille at trykke på
tangenterne på klaveret, til samtlige sange i "De Små Synger" (den
eneste bør med børnesange som jeg kan huske fra dengang).

Min første båndoptasger, fra da jeg var ca 8 - 9 år (en Grundig Mono
spolebåndoptager), var også fyldt med diverse dansktop numre, herunder
lille Per, for det var den musik der var adgang til via radioen.
Dengang forstod de fleste ikke udenlandsk. Et pap år senere var det nu
mere "Top 20" og lignende, samt musik fra "Radio Luxemburg" på 1440
kh, der kom på båndene.

> [...]
>der blev sunget af sangere der
>var ti år ældre end en.
> Det er jo mere stilartendet kommer an på, om man synes at det er noget

Det var jo børns vilkår dengang, hvor der også blev sagt, "børn skal
ses, ikke høres", hvor bare et "barbu" sagt mens man legede med sine
"Falckbiler" forsagede et løftet øjenbryn.

Jeg har senere arbejdet i en institution, hvor der blev lagt vægt på
at få børn til at arbejde med musik, og at se deres udstråling når de
spillede var fantastisk. ller opleve ham der hver dag kom fra skole i
et hæftigt humør, forsvinde ind i musik rummet og give trommerne en
tur, for 5 minutter senere, at komme ud og være en herlig knægt, med
mod på det meste.

Så at du, børn ikke oplevede dette dengang er faktisk trist, for det
er en ganske fed olevelse.

Ja det undre også mig.

Poul Erik
Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 21:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Børnenes konkurrence starter i aften. Husk det er 19.30.

Huuuuu ha. Jeg skulle lige tjekke Hennings Børne-MGP nu kl. 21. Da kørte de
tilfældigvis en gennemgang af de, vist nok, 10 melodier. Det var grusomt.
For pokker da hvor det var skingert og larmende. "Musikken" lød som masiner
der kørte i en fabrikshal, men nogle skreg langtrukkent. Jeg måtte skrue ned
for lyder. Det var da direkte uhyggeligt at høre på. Selv da jeg havde
skruet ned. Mn man må jo lige tjekke hvordan tingene går. De går sgu ikke
godt. Det kunne næsten ikke blive værre.
Hvor priser jeg mig lykkelig for at vi har Tyskland / Holland til at
betjene os med ganske almindelig underholdningsmusik for den brede
befolkning. Det var direkte uhyggeligt hvis vi ikke havde det.
Huuuuuuu ha hvor det synger og hviner for mine ører endnu.

Hvad mener i om det?

Altså ikke om hvordan det hviner for mine ører, men hvad i synes om showet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 21:42

meddelelsen news:4d729c24$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Huuuuu ha. Jeg skulle lige tjekke Hennings Børne-MGP nu kl. 21. Da kørte
> de tilfældigvis en gennemgang af de, vist nok, 10 melodier. Det var
> grusomt.

Det er direkte uhyggeligt når det er nødvendigt at sige at´det det dårligste
indenfor slovensk børneMGP er af betydeligt højere musikalsk kvalitet end
det bedste indenfor det danske børneMGP.
Det er da grusomt at det skal være sådan.

Prøv lige at hør forskellen. her er der talke om musikalitet og rytmesans,
så det gør noget. Læg mærke til at selv de dårligste af nedenstående
eksempler er megahøj kvalitet i forhold til det danske.
Der er melodi, rytme, uahuah-juhuu-kor og hele svineriet. Der er både slager
og country.
http://www.youtube.com/watch?v=nhW62EU_PyA

http://www.youtube.com/watch?v=zzVxbqFGr1k

http://www.youtube.com/watch?v=q20fX5K1gMs&feature=related

Og vi slutter lige af med en vi kender:
http://www.youtube.com/watch?v=WFXshzp4__A&feature=related

Det er rigtigt hvad man læser. Slovenier er som det eneste østblok-land
blevet stærkt påvirket af østrigsk slager. Det kan man godt høre.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 22:15

On 05-03-2011 21:42, Åge Halldorsson wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=nhW62EU_PyA
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zzVxbqFGr1k
>
> http://www.youtube.com/watch?v=q20fX5K1gMs&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=WFXshzp4__A&feature=related

Du kommer helt ud i krogene. Hwa...
Ingen skal beskylde dig for at være med på en lytter, eller...

Henning.:-|

Fra : Michel Husted

Dato : 05-03-11 13:53

On 5 Mar., 21:25, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Det var da direkte uhyggeligt at høre på. Selv da jeg havde skruet ned.

Det hedder tinnitus - måske skruer du for højt op, når Florian & Co.
serverer i øvrigt glimrende musik i deres shows.

> Altså ikke om hvordan det hviner for mine ører, men hvad i synes om showet.

Nogle synger glimrende, andre katastrofalt skingert og pivfalsk. Også
lidt uretfærdigt at en 8-årig skal konkurrere med en 15-årig, men
sådan er vilkårene. Musikken siger mig ikke synderligt meget, da jeg
nok ikke helt er målgruppen, men efter snart to timers konstant
skrigen fra publikum (de kan ikke sige meget i morgen , kan man
konstatere, at showet er megapopulært. Og kan det give børn og unge en
interesse for musik udover blot at lytte, så er det da ikke værst.

Vi voksne kan nok overleve MGP to lørdagaftener om året. Eller finde
noget andet at se eller lave

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 22:28

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Også lidt uretfærdigt at en 8-årig skal konkurrere med en 15-årig, men sådan
er vilkårene.

Det ved jeg ikke hvorfor du synes. Jeg kan i flæng bare nævne Vanessa
Glück fra Tyskland. Hun er omkring den alder
Lyder hun til at kune have problemer med at kunne hamle op med konkurrenter
på15 år)
http://www.youtube.com/watch?v=DkBckdg3BFw&feature=related
Og hvad med ham her. Hans professionalitet ligger betydeligt over mange
voksne sangeres. Han styrer simpelthen hele salen.
http://www.youtube.com/watch?v=6Up6Bs5ctV0&feature=related

Musikken siger mig ikke synderligt meget, da jeg nok ikke helt er
målgruppen,

Det vej jeg da ikke. Hvorfor ikke?. - Målgruppen har da ikke noget med
alderen at gøre. Målgruppen er den der kan lide det musik man lytter til.
Man falder da ikke ud af en målgruppe
hvis man kan lide musikken. Mit musikbibliotek består da af musik som jeg
kan lide og sangerne er alt mellem 8 og 80 år. Det er da musikken det kommer
an på. Ikke om sangeren er 8 eller 80 år
eller går med træsko eller laksko eller er pige, dreng, mand, kvinde, fra
jylland, sjælland eller fyn eller 1,5 eller 1,7 m. høj.
Jeg kan da lide akkurat lige så meget voksenslager, som børneslager, fra
de mange musikshow jeg ser. Jeg går kun op i hvordan det lyder.

men efter snart to timers konstant skrigen fra publikum (de kan ikke sige
meget i morgen , kan man konstatere, at showet er megapopulært.

Jojo, men dem der er inde i studiet er selvfølgelig også dem der kan lide
det. Det er jo klart at de råwer og klapper og gør ved.

[...]

Selvfølgelig ja. det skal vi nok overleve. Det er værre for dem der slet
intet får noget musikshow som de kan lide. Der ligger et problem.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 05-03-11 14:17

On 5 Mar., 21:52, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:
> Vi voksne kan nok overleve MGP to lørdagaftener om året. Eller finde
> noget andet at se eller lave

Jeg korrigerer lige mig selv. Der bliver ikke et MGP Nordic i 2011, så
voksne med tyndslidte nerver og trommehinder efter mulig
tvangsindlæggelse af familiens yngste til at overvære - og desperat
måske forsøge at overhøre - det danske kan sove roligt indtil 2012

Læs mere her:
http://www.esconnet.dk/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=296:intet-nordisk-mgp-2011&catid=1:latest-news&Itemid=78

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 22:38

[...]

Danmark og Norge meldte sig ud af Det Internationale Junior-MGP i 2006 og
startede MGP-Nordic, men det Internationale Junior-MGP har
hele tiden kørt videre.
Sverige har aldrig meldt sig ud, men har hele tiden deltaget i begge
MGP-er. De er også med i år, når det går løs fra Minsk. Det virker egentlig
lidt sjovt at Danmark ikke længere er med i det MGP som de faktisk selv
startede for en del år siden.
http://www.junioreurovision.tv/page/contest-details?event=1523

Hilsen Åge