Når vi nu er ved tematiske radiostationer.~
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 12:02

......Så prøv at tage en lytter på http://www.planetrock.com hvis I er til
gedigen classic rock.
Her er ingen schlager, inden pop, ingen country og ingen dance - Kun den
gode melodiske rock som vi alle kender, og som de fleste elsker.

Den er fast på min WIFI-radio, og på min PC når jeg er på arbejde. Det er
musik man bliver glad i låget af.

Bare se playlisten siden kl. 11:

Van Halen - Panama - 11:54
Yes - Wondrous Stories - 11:50
Within Temptation - Faster - 11:47
Stevie Ray Vaughan - Crossfire - 11:43
Jethro Tull - Songs From The Wood - 11:35
Paul Weller - The Changingman - 1:32
Fleetwood Mac - The Chain - 11:27
Peter Gabriel - Big Time - 11:23
Rainbow - Man On The Silver Mountain - 11:15
R.E.M. - Mine Smell Like Honey - 11:12
Bad Company - Feel Like Makin' Love - 11:06
Bon Jovi - Lay Your Hands On Me - 11:00

Der skal lige være lidt musikledsagelse: Van Halen:
http://www.youtube.com/watch?v=w-NshzYK9y0

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 12:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> .....Så prøv at tage en lytter på http://www.planetrock.com hvis I er til
> gedigen classic rock.

Det lyder skingert.

Prøv denne: http://trueoldiesabilene.com/

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 12:42

meddelelse news:4d721edb$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det lyder skingert.

Ja, det er jo ikke monotone bankelyde og keyboards fra Fætter BR, så klart
du opfatter det sådan :)

> Prøv denne: http://trueoldiesabilene.com/

Oldies er ok i små portioner, men alt for snævert. Musikken har udviklet sig
siden, så den station ville kede mig ihjel inden 5 minutter.

Selv om Planet Rock er "classic rock", så er det jo ikke forældet rock. Der
laves masser af ny musik i genren, som f.eks. Joe Bonamassa:
http://www.youtube.com/watch?v=7JCzjz6zkH4
Det er bluesrock anno 2009, med en guitarist der er noget af det bedste
verden har at byde på lige nu.

Fra : Hauge

Dato : 05-03-11 13:05

Den 05-03-2011 12:41, Alex Linaa skrev:
> Ja, det er jo ikke monotone bankelyde og keyboards fra Fætter BR, så klart
> du opfatter det sådan :)

Fordi ting ikke er monotone og ikke lavet på et BR-keyboard, er det pr.
definition ikke bare godt. Selvom nogen mener det.

Hellere monoton musik lavet på et BR, end uoriginalt og talentløst.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 13:14

meddelelse news:4d721edb$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det lyder skingert.

Her er en oldie direkte fra playlisten på Planet Rock, som må kunne finde
nåde for dine hårdt prøvede ører: http://www.youtube.com/watch?v=8v626CMvM5Q
Bemærk publikum, som vist er børnene der er til Aerosmith mens deres
forældre er til Hansi

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 14:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Her er en oldie direkte fra playlisten på Planet Rock, som må kunne finde
> nåde for dine hårdt prøvede ører:
> http://www.youtube.com/watch?v=8v626CMvM5Q

Han råwer og skriger så højt, synes jeg. Det skærer i øererne. På et
tidspunkt stod han med munden stående på vid gab i mange sekunder.
Der kunne have fløjet 2 papegøjer derind ved siden af hinanden på een gang.
Menm for satan hvor der skriges langtrukkent.

Det er i hvert faldt et flot skrig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:39

meddelelse news:4d723dc0$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> gang.
> Menm for satan hvor der skriges langtrukkent.

Al musik kan ikke være fjerdelsnoder sunget af små vandkæmmede drenge i
stivede skjorter Åge. Hvor er det faktisk synd for dig at dine ører ikke kan
opfatte andet.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-03-11 13:16

> [...]
> Bad Company - Feel Like Makin' Love - 11:06
> Bon Jovi - Lay Your Hands On Me - 11:00
>
> Der skal lige være lidt musikledsagelse: Van Halen:

Nu er du jo ikke anderledes end Åge - når det er musik, du kan lide, så er
det noget alle kender og de fleste kan lide.

Jeg kender ikke de fleste af de navne, du remser op, men hvis de er i samme
stil, som Van Halen, som du linker til, så kan det også være det samme.

Det skisme ikke noget, som jeg bliver glad af at lytte til - godt jeg kunne
afbryde efter 30 sekunder, det var mere end nok.

Men hvor er det da heldigt, at der findes musik for enhver smag og at man
har en masse CD´er med sin favoritmusik.

mvh Eva

Fra : Hauge

Dato : 05-03-11 13:24

Den 05-03-2011 13:15, Eva Schmidt skrev:
> når det er musik, du kan lide, så
> er det noget alle kender og de fleste kan lide.

Egentligt meget morsomt, men det er holdninger der minder ret meget om
Hr. Blachmans, du ved, ham der opfører sig så pænt i X-Factor.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 14:52

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Ja! - og?

Det var dog en ganske forfærligt skærende og skingrende lanrm, af en anden
verden. Er det musik?.

> Nu er du jo ikke anderledes end Åge - når det er musik, du kan lide, så er
> det noget alle kender og de fleste kan lide.

Må jeg være fri, kvindemenneske? - TAK!

> Jeg kender ikke de fleste af de navne, du remser op, men hvis de er i
> samme stil, som Van Halen, som du linker til, så kan det også være det
> samme.

Jeg har dog hørt 5 af navnene nævnt tidligere, men jeg aner ikke en hylende
fis om hvad noget af det er for noget, bortset fra det larmende link han kom
det. Det var uhyggeligt.
Jeg formoder dog ikke der er stor forskel på det, i forhold til det han
plejer at komme med.

> Det skisme ikke noget, som jeg bliver glad af at lytte til - godt jeg
> kunne afbryde efter 30 sekunder, det var mere end nok.

Jeg blev nærmest bange

> Men hvor er det da heldigt, at der findes musik for enhver smag og at man
> har en masse CD´er med sin favoritmusik.

Tak Gud!

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 13:34

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er du jo ikke anderledes end Åge - når det er musik, du kan lide, så er
> det noget alle kender og de fleste kan lide.

Det var ironisk, ifald det ikke skulle fremgå ret tydeligt :)

> Men hvor er det da heldigt, at der findes musik for enhver smag og at man
> har en masse CD´er med sin favoritmusik.

Helt enig.

Fra : Hauge

Dato : 05-03-11 22:39

Den 05-03-2011 13:33, Alex Linaa skrev:
> Helt enig.

Hold da op, tør du skrive det her, så er du jo ikke enig med dine venner
her?....

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 22:40

> Det var ironisk, ifald det ikke skulle fremgå ret tydeligt :)

Hvilket?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 14:13

> .....Så prøv at tage en lytter på http://www.planetrock.com hvis I er til
> gedigen classic rock.

Du kunne også prøve Veronica Rock Radio
http://www.radioveronica.nl/radioveronicaplayer/veronica_rockradio.asx

linket er lige til at smide ind i WiFi'en, hvis stationen ikke allerede er
der.
Iøvrigt er der på min blandt alle de andre genrer 1.242 rockstationer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 14:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Du kunne også prøve Veronica Rock Radio
> http://www.radioveronica.nl/radioveronicaplayer/veronica_rockradio.asx

Stadig larm, omend det var roligere larm.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 14:52

> [...]
> Bad Company - Feel Like Makin' Love - 11:06
> Bon Jovi - Lay Your Hands On Me - 11:00
>
> Der skal lige være lidt musikledsagelse: Van Halen:

Og hvis man er til fed musik med billeder, så prøv at se den her netkanal.
Kan vist tilfredsstille alle andre end slagerentuiaster.
http://www.rocktelevision.com/

Med venlig hilsen
Pelle