MS Windows
briani 27239
Sikkerhedsproblemer med program
Fra : oz1sej

Dato : 05-03-11 07:37

Jeg har hentet et program (Orbiter Space Flight Simulator) og
installeret det, men på det ikon, der ligger på mit skrivebord nu, har
der lagt sig et lille Windows Security ikon ovenpå. (Se http://silicium.dk/icons.png)
Det betyder, at hver gang jeg starter programmet skal jeg give
tilladelse til at køre det, og det er godt nok irriterende. Jeg har
prøvet at sætte hak i "Run as administrator", men det virker ikke -
jeg skal godkende hver gang. Nogen tips?

Fra : Ole C

Dato : 05-03-11 21:55

oz1sej skrev blandt andet:

> [...]
> prøvet at sætte hak i "Run as administrator", men det virker ikke -
> jeg skal godkende hver gang. Nogen tips?

Det ligner ikke rigtigt nogle af Microsofts ikoner - og jeg ved ikke helt
hvad du mener med "Windows Security"?
Hvad er det helt præcis for et program som kræver tilladelse?

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-03-11 00:38

Jo, standard overlay ikon i WIN Vista/7.
Det er Windows UAC som kræver tilladelse.
http://www.neowin.net/news/main/09/01/07/windows-7-whats-up-with-the-uac

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-03-11 00:24

Når det er downloaded og ikke har en ordentlig installer vil du få
prompten hver gang.

Regards Jens Peter Karlsen.