Kæmpe dansegalla i nordvest, med top-navne~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 22:10

Det er jo i morghen det siger "godaw" i NordVestjylland.

ET AF LANDETS STØSTE DANSEGALLAER (Lørdag 5. marts)

Limfjord Plus kendes nok af de fleste. Det er en af de dominerende
lokalradioer indenfor den folkelige slagermusik, i Nordvestjylland.

De arrangerer årligt et af landets største dansgallaer. Det er på tysk
maner, med flere orkestre der skiftes til at spille.

Dette år trækplastrene
JAN OG SUNNY BOYS og TONIGHT

Jan ogh Sunny Boys er landskendt, mens Tonight nok mest er kendt i det
nordvestjydske. Men tag ikke fejl. orkestret spiller mega-professionelt. Ja,
de spiller faktisk mere professionelt end
Kandis og Kim og Hallo, hvis jeg skulle bestemme. De heller ikke med så
mange computermæssige hjælpemidler, som andre orkestre. Det kan de nemlig
ikke lide. De vil gerne spille ægte musik.
Der er bustransport til dansegallaet.

http://www.limfjordplus.dk/limfjordsparty11.php

Her kan man lytte til et nummer med Jan og hans Solskinsdrenge. Det er en
som de fleste nok kender, nemlig sangen om den bette hytte:
http://www.youtube.com/watch?v=NW1ELs0Nsk0

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 04-03-11 22:24

meddelelsen news:4d715522$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Her kan man lytte til et nummer med Jan og hans Solskinsdrenge. Det er en
> som de fleste nok kender, nemlig sangen om den bette hytte:

Aage er ked af, at sige det: Men Limfjords Plus kendes altså ikke af de
fleste.
Og frekvensen rækker slet ikke her til Kalundborg.
Og jeg tror altså heller ikke de fleste kender sangen om den bette hytte.
Ja såmænd heller ikke Jan og hans Solskinsdrenge.
Øv.

Du må på TV og propogandere hvis du vil nå en større, potentiel målgruppe.
Jeg tror du skal tale med Krautwald, han har sikkert nogle gode kontakter,
der kan hjælpe dig til tid på landsdækkende TV- og radiokanaler.
For publikummet her i gruppen er desværre sørgeligt begrænset.
Vi er vel 25, der jævnligt er på, så det rykker hverken på den store
udbredelse til dit speciale eller på salget af cd'er og koncertbilletter.

I øvrigt. Er du ved at pakke kufferten til vi skal på vores store
dannelsesrejse til Tyskland?
Jeg glæder mig til, at vi skal drikke nogle bajere sammen.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-03-11 22:43

On 04-03-2011 22:23, P.Petersen wrote:

> Aage er ked af, at sige det: Men Limfjords Plus kendes altså ikke af de
> fleste.
> Og frekvensen rækker slet ikke her til Kalundborg.

Jo, du kan høre radioen over Nettet.
Jeg kan fortælle at den er ret schlager-frei, så det er lidt
modsætningsfyldt, når Åge fortæller at han lytter meget på Limfjordsradioen.

Jeg ser på deres dansktop, at Vibe Lauth er kommet med på listen som nr.
10. Hun repræsenterer meget godt stilen, af det jeg har hørt indtil nu.
Nummeret er endnu ikke på YouTube, men her er hun med et andet nummer,
en sød lille sang, "Mælkebøtten":

http://www.youtube.com/watch?v=cIlThlDxxg4

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 23:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan fortælle at den er ret schlager-frei, så det er lidt
> modsætningsfyldt, når Åge fortæller at han lytter meget på
> Limfjordsradioen.

HENNING ANBEFALER LIMFJORD PLUS
Limfjord Plus spiller slet ikke slagermusik, hører vi fra henning. Til de
mange pop-interesserede vil jeg foreslå dem at lytte til LimfjordPlus.
Henning har testet den og han synes slet ikke at de spiller slagermusik.
Det er jo faktisk den bedste anbefaling for en del folk her i gruppen. Det
kan faktisk være det der udbreder radiostationen mere end nogen kunne
forestille sig, altså lige præsis her.
Radiostationen spiller måske slet ikke det som mange her måske forstår
ved slager, men noget som de faktisk godt kan lide. Derfor en stærk
anbefaling, prøv at lyt til den og i vil blive glad
overrasket. Hvis man lader være at kalde det slagermusik, så vil massevis af
ng-folk her måske lytte fast til den. Så derfor kan vi da lige prøve at sige
at den ikke spille slagermusik.
De har godt nok lige spillet en sang, med noget der ligner Kim og Hallo og
nu spiller de djinglen som siger "Limfjord Plus - dansktop slager og
oldies - et plus i din hverdag".
Men det er jo lige meget.

Værsågod:
limfjordnetradio.dk/plus/index.html

ilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 23:32

meddelelsen news:4d71668b$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> HENNING ANBEFALER LIMFJORD PLUS
> Limfjord Plus spiller slet ikke slagermusik, hører vi fra henning.

Hov! forresten. Jeg tror grunden til Hennings bedømmelse af stationen som
værende slager-fri skyldes at mange her ikke forstår det samme ved
slagermusik, som man normalt forstår ved slagermusik.
Når jeg fortæller at stationens musik er langt overvejende er
slagermusik, så dækker den betegnelse over grupper som

Kim og Hallo - Elvis Presley - Vikingarna - Smokie - Beach Boys

Hvis man ikke forstår disse grupper som slagermusik-spillende grupper, så er
er LIMFJORD PLUS slagerfri.

Derfor er der måske et kæmpe flertal her i gruppen som faktisk bliver
kæmpefan af stationen. Prøv den. Man må så bare leve med at stationens jinge
siger: "Limfjord Plus - dansktop, slager og oldies - et plus i din hverdag"
et par gange i timen, eller mere. Men det kan man vel leve med, hvis man
synes at stationens konstatering er forkert.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:05

meddelelsen news:4d71687b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> hverdag" et par gange i timen, eller mere. Men det kan man vel leve med,
> hvis man synes at stationens konstatering er forkert.

Aage. Elvis og Beach Boys og til dels også Smokie (i de yngre dage) har da
aldrig været slager.
Og lige nu hører jeg Duran Duran. Poprock. IKKE slager.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 09:41

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Aage. Elvis og Beach Boys og til dels også Smokie (i de yngre dage) har da
> aldrig været slager.

Uanset hvad du mener, så bliver det benævnt sådan i tv og radio her i
MellemEuropa.

Men tilbage til LIMFJORD PLUS. Måske alle her nu kan lide den, lige
pludselig.
Det ville da være værd at tjekke ud, ikke? - eller tjekke IND, skulle
man rettelig sige.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 09:50

On 05-03-2011 09:41, Åge Halldorsson wrote:

> Uanset hvad, så bliver det benævnt sådan i tv og radio her i
> MellemEuropa.

Det er jo ikke der vi bor, og de fleste af os her, taler heller ikke
mellemeuropæisk....

> Men tilbage til LIMFJORD PLUS. Måske alle her nu kan lide den

Ja det er en fin radio. Jeg har lyttet igen her til morgen, og har ikke
hørt Hansi ene eneste gang...

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-03-11 10:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er en fin radio. Jeg har lyttet igen her til morgen, og har ikke
> hørt Hansi ene eneste gang...
>
> Henning.

Så nu gider du ikke høre den station mere

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 10:11

On 05-03-2011 10:01, Eva Schmidt wrote:

> Så nu gider du ikke høre den station mere

Jo... nu har jeg fast pejlet ind.
Jeg fornemmer også at der er lidt country imellem numrerne.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:47

> Jo... nu har jeg fast pejlet ind.

Godt Henning!

> Jeg fornemmer også at der er lidt country imellem numrerne.

"Lidt country". Der kan faktisk være meget country i programmerne. Dejlig
tradition USA-country med både gamle og nye navne.
Alan Jackson er en af stationens favoritnavne.
Angående "din nye station" skal du lige være opmærksom på at
programmerne har et lidt forskelligt indhold i løbet af dagen og ligeledes i
weekenden,
omend der sigtes efter det samme "pejle"-mærke. Det giver jo lidt
afveksling, når der satses mest på det ene og mest på det andet i et
forskelligt udbud af
udsendelser.

Country forekommer mest på følgende tidspunkter:
Fredag aften kl. 18-24 + Mandag-fredag kl. 11-1 - Men det kan sandelig også
komme på alle mulige andre tidspunkter, f.eks.i specialprogram

Skandinavisk danseband - tysk slager - hollandsk slager forekommer
særdeles meget på følgende tidspunkt:
Lørdag aften kl. 20-01

Instrumental James Last-agtig musik sendes mest fredag kl. 18-20 (Faktisk
udelukkende instrumentalt)

Ekstra focus på dansktopmusik mandag-fredag kl. 6-10 + 14-18 + i
specialprogrammer "Gl. dansk" og sån.

Som du kan se er det ikke sån helt ens hele tiden.

Må du få mange glade timer med den nye radio.

Skal du til LIMFJORDSGALLA med Eva?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 11:00

meddelelsen news:4d72069b$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Country forekommer mest på følgende tidspunkter:
> Fredag aften kl. 18-24 + Mandag-fredag kl. 11-1 -

UPS!" Kl. 11-14

> Instrumental James Last-agtig musik sendes mest fredag kl. 18-20 (Faktisk
> udelukkende instrumentalt)

DOBBELT-UPS: Det er altså lørdag kl. 18-20

Dobbelt helau fra åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 14:09

On 05-03-2011 10:47, Åge Halldorsson wrote:

> Skal du til LIMFJORDSGALLA med Eva?

Jeg har da tænkt mig at invitere:

http://www.youtube.com/watch?v=1zgaGlwR39A&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Så nu gider du ikke høre den station mere
>
> mvh Eva

Du vist i rigtigt drilleri-humør i dag skråstreg formiddag, hwa?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er en fin radio.

Jeg begynbder faktisk at tro på at stationen har en fremtid som landsradio.
Når så mange her oplever at stationen er FED og alt det der,
så er det et godt tegn.

> Jeg har lyttet igen her til morgen, og har ikke hørt Hansi ene eneste
> gang...

Det lyder meget sansynligt. De spiller gennemsnitligt ca. 1 stk. tysk slager
i timen og 1 stk. hollandsk slager hver 2. time. - sådan cirka.
man skal være heldig hvis man lige præsis ramler ind i en hansi-sang.
Tyskland har altså tusindvis af grupper og sangere og mange forskellige
navne ligger i rotationsmaskinen på Plusseren.
Jeg tror det er et par uger siden jeg har hørt Hansi på plusseren. Hvis
man som jeg kun hører stationen 2-3 timer dagligt, så skal man altså
være "heldig" for lige at lytte til ham.
En anden ting du også skal til at vænne dig til hos din nye
favorit-radio er at man ikke spiller rov-spil på det samme hit om oh om
igen. De har stort
set ingen plader som bliver hit-fremhævet i en periode. Det hele ligger i
samme gryde, hvorefter der røres rundt.
Der er derfor lige stror chance for at høre Hansis nyeste hit, som der
er chance for at høre "Obladi oblada"´, fra 60-erne.
Held og lykke med lytningen. Jeg håber den bringer dig mange glade
lyttetimer, i selskab med en rigtig fest-radio.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 14:10

On 05-03-2011 10:37, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg tror det er et par uger siden jeg har hørt Hansi på plusseren. Hvis
> man som jeg kun hører stationen 2-3 timer dagligt, så skal man altså
> være "heldig" for lige at lytte til ham.

Det er fremskridt - heldig i gåseøjne!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:29

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Og lige nu hører jeg Duran Duran. Poprock. IKKE slager.
> Med venlig hilsen
> Pelle

Du lytter overhovet ikke til LIMFJORD PLUS.

Klokken er over midnat og de er nu gået fælles med støjsenderen "Radio
Limfjord", MED DERES 80-er-aften, som de vist nok har.
Det er jo ikke lige den station jeg kender mest til.

Hilsen Åge

LIMFJORD PLUS SENDETIDER:
Mandag-til torsdag kl. 06-19
Fredag kl. 06-24
Lørdag kl. 08-01
Søndag kl. 08-19

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:07

> [...]
> hverdag" et par gange i timen, eller mere. Men det kan man vel leve med,
> hvis man synes at stationens konstatering er forkert.

Aage, jeg er vild med din optimisme.
"Kæmpe flertal."
Ja måske 15 ud af 25.
Lol.
Hører nu Kim Wilde. IKKE slager. POP.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 11:01

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Aage, jeg er vild med din optimisme.
> "Kæmpe flertal."
> Ja måske 15 ud af 25.
> Lol.
> Hører nu Kim Wilde. IKKE slager. POP.

Og Elvis i samme kategori som Vikingarna? I guder, den gamle rocker må
rotere i sin grav, over at blive fornærmet så groft.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 11:08

> Og Elvis i samme kategori som Vikingarna? I guder, den gamle rocker må
> rotere i sin grav, over at blive fornærmet så groft.

Ja det rumler og reagerer i undergrunden under Graceland

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 11:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Tak!

> Og Elvis i samme kategori som Vikingarna? I guder, den gamle rocker må
> rotere i sin grav, over at blive fornærmet så groft.

Kim Wildes "Cambodia" er forøvrigt rigtig god.

"Kim Wilde", "Bjørn og okay" og "Elwis" og "Middle of the roed" i samme
kategori, ja det kan man godt sige.
Det der forvirrer nogele her er altså bare at jeg bruger den
MellemEuropæiske definition på slager. Den definition er sansynligvis meget
bredere end den der bruges her.
Derfor opstår der den tro at jeg kun lytter til Hansi og Hallo og at
Plusseren kun spiller sådan noget. Det har de jo aldirg "kun" gjort. Derfor
har mange her fejlagtigt
flygtet fra en radio som de i bund og grund ville have haft som
favoritstation, hvis de havde vidst bedre.
Nu er misforståelsen heldigvis rettet og folk her strømmer til Limfjord
Plus. Det er jeg rigtigt glad ved. Det virker godt at lytte til en
radiostation som man ved at mange
andre også lytter til. Det kan jeg godt lide.
Jeg ønsker jeg alle den allerbedste lytning til jeres nye
favoritstation. Det kunne være pudsigt at lave en afstemning om nogle dage,
angående hvad man synes om stationen.

MEN HUSK
Når jeg i fremtiden bruger vendingen "slagermusik", så dækker den altså
bredere end mange her måske tror. Jeg vil fortsat bruge den MellemEuropæiske
definition på slagermusik.
I den definition er "Middle Of the Roed", "Smokie" og "David Hasselhoff"
slager-sangere og -grupper. Det er den definition vi kender fra tysk
stats-tv. Country-musik lancerer
de også som slagermusik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 11:31

meddelelse news:4d720e82$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det der forvirrer nogele her er altså bare at jeg bruger den
> MellemEuropæiske definition på slager. Den definition er sansynligvis
> meget bredere end den der bruges her.

Næh, ikke hvis du med Mellemeuropa mener Tyskland.
Jeg har godt nok til gode at høre en tysker betegne Elvis eller Kim Wilde
som schlager.
Men hvor skulle du vide det fra? Du har jo aldrig snakket med en tysker,
eller været i landet.

Det kan du så gøre noget ved, når vi tager en kulturrejse her i foråret,
hvis du ellers tør :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 11:44

> [...]

> som schlager.
> Men hvor skulle du vide det fra? Du har jo aldrig snakket med en tysker,

Jeg kan jo ikke rende rundt alle mulige forskellige alternative steder,
rundt i verdens forskellige lande,
for at kontrollere alting.

Man bliver vel nødt til at tage efter betegnelsen der bruges af stats-tv´s
største musikshow i Mellemeuropa
I forbindelse med "David Hässelhoff" blev han sidste år lanceret som "grosse
slagerstar" fra USA

Også "Sailor" betegnes som slagermusik i musikshowene på stats-tv.
Her er en reklame for Die NDR SCHLAGERNACHT
http://ontv.dk/info/1881287339300-die-ndr-903-schlagernacht

Det er jo svært for os at få international godkendelse af at lave andre
definitioner end de anerkendte.
Og hvorfor skulle vi også få det?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 11:54

meddelelse news:4d7213f4$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kan jo ikke rende rundt alle mulige forskellige alternative steder,
> rundt i verdens forskellige lande,
> for at kontrollere alting.

Jamen det er jo netop ikke alternativt. Tyskland fylder ret mange procent af
din verden, at dømme efter dine udgydelser her, så hvorfor ikke få "the real
deal" i stedet for plastikudgaven via TV?

> Også "Sailor" betegnes som slagermusik i musikshowene på stats-tv.
> Her er en reklame for Die NDR SCHLAGERNACHT
> http://ontv.dk/info/1881287339300-die-ndr-903-schlagernacht

I bund og grund er det ikke anderledes, end at din schlagerradio Limfjord
Plus også spiller andet end schlager.
Det bliver det altså ikke til schlager af, og Sailor bliver ikke til
schlager ved at være med i et schlagerprogram.

> Det er jo svært for os at få international godkendelse af at lave andre
> definitioner end de anerkendte.
> Og hvorfor skulle vi også få det?

Hvis du lærte at læse indenad, så ville du ikke være i tvivl ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 12:19

> I bund og grund er det ikke anderledes, end at din schlagerradio Limfjord
> Plus også spiller andet end schlager.

Og det er det gode ved det.
Mange her, som ikke kalder slagermusik for slagermusik, har nu fået
øjnene op for at LIMFJORD PLUS ikke er som de havde forventet.
Det er jeg meget glad ved. De har taget efter en snæver definition af
slagermusik og troet at stationen kun sendte Bjørn Og okay og Kandis.
man skal selvfølgelig tage efter den anerkendte defionition, det er
klart, og den er jo meget bredere.

> Det bliver det altså ikke til schlager af, og Sailor bliver ikke til
> schlager ved at være med i et schlagerprogram.

Men det er jo bredt anerkendt i befolkningen.
Hvorfor står SAILOR under "Slager und volksmusik" på musik-salgssider" i
MellemEuropa? . Selv på AMAZON, som er meget kendt af dem der køber musik.
http://www.amazon.de/sailor-Schlager-Volksmusik-Musik/s?ie=UTF8&keywords=SAILOR&rh=n%3A759710%2Ck%3ASAILOR&page=1 Det nytter jom ikke at tage efter Linås definioner, hvis verden ikke ermed.Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 12:52

meddelelse news:4d721c13$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det er jo bredt anerkendt i befolkningen.

Hvor ved du det fra? Du har jo aldrig været i den?

> [...]
> MellemEuropa? . Selv på AMAZON, som er meget kendt af dem der køber musik.

Det ligner en fejl.

http://de.wikipedia.org/wiki/Sailor: "Sailor ist eine britische Pop-Gruppe"

>Det nytter jom ikke at tage efter Linås definioner, hvis verden ikke
>ermed.Hilsen Åge

Jamen verden ER med, og selv Tyskland er med. Den eneste der ikke er med, er
som sædvanligt dig. Det har vist varet siden fødslen på flere områder ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:00

> Det ligner en fejl.
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Sailor: "Sailor ist eine britische
> Pop-Gruppe"

Er der ikke noget med at alle kan gå ind og skrive på Wikipedia ?
Er det noget du har skrevet - eller en fætter måske?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 15:10

meddelelsen news:4d724202$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Er der ikke noget med at alle kan gå ind og skrive på Wikipedia ?
> Er det noget du har skrevet - eller en fætter måske?
>
> Hilsen Åge

Aage, ja alle kan kan skrive på Wikipedia.
Men har hele verden som panel, der kan gøre indsigelser mod fejl.
Det er jo en af de fordele, der ikke er ved et konventionelt leksikon.
Er du f. eks. uenig i dette?
http://da.wikipedia.org/wiki/Fur

Jeg fandt i øvrigt en fætter til dig på Wiki,
der gav den i MGP.
http://www.youtube.com/watch?v=jVvkuZji3Ik

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:45

> [...]
> Men har hele verden som panel, der kan gøre indsigelser mod fejl.
> Det er jo en af de fordele, der ikke er ved et konventionelt leksikon.

Opgiv at diskutere Wikipedia med Åge. Det er verdens åbenbaring når det
støtter hans holdninger, og noget fætter Jørgen har skrevet når det går ham
imod.
Åge er bare faktaresistent, og det kan vi som sådan ikke ændre på.

Fra : Max

Dato : 05-03-11 23:53

Hej Alex

> Åge er bare faktaresistent, og det kan vi som sådan ikke ændre på.

3F's dagsorden er at skabe opmærksomhed om ham selv,
alt andet er ligegyldigt. Og han har jo suces med det.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 23:58

> 3F's dagsorden er at skabe opmærksomhed om ham selv,
> alt andet er ligegyldigt. Og han har jo suces med det.

Tjo, det er nok lidt ligesom Sussi og Leo. Lidt kitch underholdning skader
ikke, og man kan jo altid slukke når man ikke kan holde dem ud længere ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:19

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Tjo, det er nok lidt ligesom Sussi og Leo. Lidt kitch underholdning skader
> ikke, og man kan jo altid slukke når man ikke kan holde dem ud længere ;)

I så fald vælger jeg at skulle efter deres første ord.
Arhhh... Eller også fortsætter jeg for at se hvor meget de kan ydmyge sig
selv. Alt imens jeg krøller tæerne sammen i eet stort filterværk og griner
hånligt af dem. Ufattelig hvor meget folk vil ydmyge sig selv for pengens
skyld.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:21

meddelelsen news:4d72c509$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Den tager vi lige på dansk:

Fra : Max

Dato : 06-03-11 00:26

Hej Alex

> Tjo, det er nok lidt ligesom Sussi og Leo. Lidt kitch underholdning
> skader ikke, og man kan jo altid slukke når man ikke kan holde dem ud
> længere ;)

Korrekt, og man kan også lade være med at opsøge dem.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 00:36

> Korrekt, og man kan også lade være med at opsøge dem.

hehe, ja.
Men det er som at drikke for mange øl. Man glemmer hurtigt hvor ubehageligt
det er ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:40

> Men det er som at drikke for mange øl. Man glemmer hurtigt hvor
> ubehageligt det er ;)

Sådan et stort antal øl kan ingen da drikke.
Arhhhhhh... og dog. Fur-øl er vist på en halv liter.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:38

¨
> Korrekt, og man kan også lade være med at opsøge dem.

Jeg er ked af at måtte sige det, men det lyder rimeligt fornuftigt. Ingen
grund til at pine sig selv

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:03

> [...]

Ja, jeg vil gerne straks gøre indsigelse.

1: Skolen har kun til og med 6. klasse
2: Ikke kun på den sydlige del af øen er byerne vokset sammen til en
langstrakt bebyggelse. Det er de også fra havnen og op midt gennem øen op ad
Sundevej, videre gennem Nederby, videre gennem Madsbad fortsættende til
Debel og endnu videre til Nørre Debel.
3: Der er også langstrakt bebyggelse fra havnen, gennem Sundevej, til
Nederby og derfra ligeud langs østkysten til og med Hvirp.
4: Der er ikke u-sfo på Fur. Det er der kun på 3 skoler i Vestsalling. Fur
har en privatejet børnehave.

Men skidt pyt nu med det. Det jeg vil frem til er at der kan være mange
ukompetente som kan gøre indsigelse mod et eller andet.
Hvis de er flere end dem der ved noget om tingene, så er de jo i flertal og
kan skrive hvad det har lyst til om noget som de ikke aner en hylende fis
om. Det kan jo intet bruges til. Selv amatøragtige journalister er blevet
snydt og har måttet beklage fejlagtige oplysning, som de havde henter fra
Wikipedia. Det behøver ikke alt sammen at være helt korrekt. Man skal også
lige være lidt kritisk og iokke alt for tosse-godtroende
Jeg kan f.eks. gøre indsigelse om popmusik og bede om at der skal stå at
popmusik kendetegnes ved en meget støjende og skinger lyd. Og du skal skrive
noget om slager som ikke passer. Måske var det bedst at det i så fald var
dig der skrev om pop og mig der skrev om slager og en cykelhandler der skrev
om cykler og en bager der skrev om kager. Det omvendte er sgu da for dumt.

Men det er håbløst at forklare dig noget. Så al dit vås om wikipeia kan
intet bruges til. Jeg tror mere på institutioner som tysk stats-tv end på et
par skribenter her i den virtuelle verden. Undskyld!.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 06-03-11 02:34

meddelelsen news:4d72c134$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> intet bruges til. Jeg tror mere på institutioner som tysk stats-tv end på
> et par skribenter her i den virtuelle verden. Undskyld!.

Ak ja Aagemand.
Du er fandeme tung, at danse med.
Så drop nu pisset og send dine rettelser til Wikipedia.
Så bliver mange glade.
:)
Og er ikke helt med på din defination på pop.
Og ja jeg er vist lige så håbløs som dig.
Og lidt skræmmende med din tiltro til tyske medier.
Det gik sgu rimeligt galt for 80 år siden.

Pak nu kufferten så vi kan rykke en tur sydpå og snakke med slagerfolket.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det ligner en fejl.

Nårh ja, selvfølgelig.
HOV! for pokker. Her er massert af "fejl" på tysk AMAZON - Her står
Rubettes, Sweet og Smokie under slagermusik
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=node%3D264910&field-keywords=smokieog David Hasselhoff:http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=node%3D264910&field-keywords=david+hasselhoff+....sammen med Hansi-manden:http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=node%3D264910&field-keywords=mudDer er godt nok mange fejl at rette, hvis vi skal ændre den officielledefinition på slagermusik, til en Alex-definition.Huuu ha. - Alting er jo "forkert". Sweet er forøvrigt meget kendt indenforslager, men de har sandelig også lavet nogle rock-agtige sange ind i mellem.Hilsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:17

HOV DISSE LINKS FUNGERER BEDRE

meddelelsen news:4d724491$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 15:38

meddelelsen news:4d7245cc$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Sweet er forøvrigt meget kendt indenforslager, men de har sandelig også
> lavet nogle rock-agtige sange ind i mellem.

Hej Aage.
Sweet lavede musik i flere stilarter men har sgu aldrig spillet slager.
Så find lige et nummer hvor du mener de spiller slager.
Her et udpluk af kendte Sweet numre.
http://www.youtube.com/watch?v=sgWyPiH_UGE

http://www.youtube.com/watch?v=LmCIe2VEOtE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=30xG0LOC3qQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=T3T6UqaJMgY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rF9cUmT_IGs&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:51

> [...]
> Sweet lavede musik i flere stilarter men har sgu aldrig spillet slager.
> Så find lige et nummer hvor du mener de spiller slager.

Jeg kan ikke finde noget nummer som virker slageragtig. Men det er jo også
svært når du ikke bringer nogle der er.

Det gør jeg så i stedet.

SLAGER MED SWEET:

http://www.youtube.com/watch?v=lauMRP12Pvc&feature=related Funny funny
http://www.youtube.com/watch?v=Hf9LS8l4vCE&feature=related Coco
http://www.youtube.com/watch?v=grjUKXzllIk (Poppa Joe)

Det er ikke sikkert du kalder det slager, men uanset alt, jeg går jeg altid
efter hvad der er den officielle betegnelse, altså i mellemEuropa.
Det er der jeg lytter til mest musik fra. Disse gruppe annoncerer de som
slagergrupper eller slagerstar og sån, når de er på tv og i radio.
Og som vi kan se - på musikshop-sider fra mellemEuropa (Tyskland, Svejts,
Østrig)
Der er jo ingen grund til at lave egne definiotioner

hilsen åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 16:10

meddelelsen news:4d724dc1$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Østrig)
> Der er jo ingen grund til at lave egne definiotioner

Her er definationen fra Wikipedia.
Men det hjælper jo nok ikke på din overbevisning da du ikke anerkender Wiki.
:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Schlager

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 16:19

> Her er definationen fra Wikipedia.
> Men det hjælper jo nok ikke på din overbevisning da du ikke anerkender
> Wiki.
> :)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Schlager

Nej, jeg går altså mest efter hvad man officielt siger hos MellemEuropas
tv-stationer og radiostationer - og ikke så meget efter hvad en fætter har
skrevet på wikipedia.

Jeg må hellere gå ind at rette det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:49

meddelelse news:4d72546d$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, jeg går altså mest efter hvad man officielt siger hos MellemEuropas
> tv-stationer og radiostationer - og ikke så meget efter hvad en fætter har
> skrevet på wikipedia.

Det er nu ikke ret meget officielt over en schlagervært på ARD der skal
sælge billetter.
Men ikke mege genrepolemik herfra. Det har vi været igennem for mange gange,
hvor du hver eneste gang er blevet udstillet som pænt latterlig med dine
definitioner, hvor schlager=det du kan lide og larm=det du ikke kan lide.
Kald det hva du vil, så kalder jeg Hansi det han er - Nemlig en talentløs
momorunderholder uden en ren tone i livet. Og sådan er der jo så meget.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:11

> Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det er nu ikke ret meget officielt over en schlagervært på ARD

NÅ! Okay, dem der har med slager at gøre, aner ikke en hylende fis om
slager. Det er da klar tale og en holdning der vil noget.
En person som derimod ikke interesserer sig for slager, han ved alt om
hvad det drejer sig om. - Milde Moses!

Her står jeg af.

Hilsen Åge

PS: Så vil jeg gerne udråbe mig selv som alvidende indenfor popmusik,
simpelthen en med en enorm viden om sådan noget. Spørg hvis der er noget.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 00:38

meddelelse news:4d72c2fd$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> NÅ! Okay, dem der har med slager at gøre, aner ikke en hylende fis om
> slager. Det er da klar tale og en holdning der vil noget.

En schlagervært der kalder Sailor for schlager, er tydeligvis begrænset af
sit smalle område, eller også heldum og faktaresistent.
Jeg har forresten hørt at de søger nye værter på ZDF

> Her står jeg af.

Tak, det ville fjerne 99% af støjen og dumheden her i gruppen. Så farvel.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:43

> Jeg har forresten hørt at de søger nye værter på ZDF

Lyder dejligt. Så får vi forhåbentlig udskiftet Carmen Kwærn Nebel. Det er
ikke sikkert de længere vil have sådan en selv-promoverende studievært. Også
ham fra WettenDas kan de smide ud.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 11:31

> [...]
>
> Det der forvirrer nogele her er altså bare at jeg bruger den
> MellemEuropæiske definition på slager. Den definition er sansynligvis

Den eneste der er forvirret her, er sgu da dig

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 11:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Den eneste der er forvirret her, er sgu da dig

Ja, i Åges verden bliver en hund til en fisk, hvis man tager den med i
Danmarks Akvarium

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 12:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, i Åges verden bliver en hund til en fisk, hvis man tager den med i
> Danmarks Akvarium

Vås! - Ingenting forandrer sig, hvis man tager det med i Danmarks Akvarium.
Hvis Krutte og Linå tager i Danmark Akvarium bliver de jo heller ikke til
mennesker.
- men torsk.

indestængt hihi og gnæk

Hilsen og Alaafff Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 14:06

meddelelse news:4d721d25$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Vås! - Ingenting forandrer sig, hvis man tager det med i Danmarks
> Akvarium.

Jo hvis vi tager dig med og hælder dig ned til piratfiskene

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:12

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d721d25$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo hvis vi tager dig med og hælder dig ned til piratfiskene

1:1

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 00:52

On 04-03-2011 23:32, Åge Halldorsson wrote:

> [...]

Ja, vi to er da altid enige.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 02:13

meddelelse news:4d71687b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kim og Hallo - Elvis Presley - Vikingarna - Smokie - Beach Boys

Elvis, Smokie og Beach Boys er ikke schlager.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-03-11 09:17

> [...]
> meddelelse news:4d71687b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Elvis, Smokie og Beach Boys er ikke schlager.

Alt hvad Åge kan lide er schlager *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 09:47

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Alt hvad Åge kan lide er schlager *GG*
>
> mvh Eva

Eva, din lille gavstrik. Men du har ret. I hvert fald "næsten" alt jeg kan
lide er slager.
"Slager" vælter ud af reolsystemet, fra videobånd.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 09:44

> [...]
> meddelelse news:4d71687b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Elvis, Smokie og Beach Boys er ikke schlager.

............men bliver betegnet som så, i MellemEuropæisk tv og radio
(Eksempelvis "Die NDR Schlager Nacht"
Det bliver man jo nødt til at tage efter. Jeg stoler mere lande som
sammen nhar 100 millioner mennesker end på en eller to folk her.
Det er jeg altså ked af.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-03-11 11:08

meddelelse news:4d71f7ce$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ...........men bliver betegnet som så, i MellemEuropæisk tv og radio
> (Eksempelvis "Die NDR Schlager Nacht"
> Det bliver man jo nødt til at tage efter.

Hvad med at få en hjernetransplantation og begynde at tænke selv

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 11:25

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at få en hjernetransplantation og begynde at tænke selv

Johhh. Jeg er da glad ved at have muligheden.

Hvad ville du selv gøre hvis det skulle blive aktuelt i dit tilfælde ?

stilfærdigt indestængt gnæk

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-03-11 23:33

meddelelse news:4d71668b$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men det er jo lige meget.

Ja det har du helt ret i.

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:10

> [...]
> De har godt nok lige spillet en sang, med noget der ligner Kim og Hallo
> og nu spiller de djinglen som siger "Limfjord Plus - dansktop slager og

Aage de spiller da god gammeldags poprock på din foretrukne station. Fedt!
Tror i virkeligheden er du er sådan en skabs pop- rock fan.
FEDT!

Med venlig hilsen
Pelle

PS.
Er du ved at pakke kufferten og forny passet?

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:13

> [...]
> Pelle
>
> PS.
> Er du ved at pakke kufferten og forny passet?

Aage!!!
Nu spiller de Pet Shop Boys.

Fandme en fed station.
Jeg kan godt forstå den er mægtigt populær.
Spiller al den fede musik jeg elskede i 80'rne.
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:11

> Aage!!!
> Nu spiller de Pet Shop Boys.

Pelle!!! - Øhhh, hvad er de kendt for?
Der kommer selvfølgelig svipseree ind i mellem. Der kommer faktisk ca.
10% musik som jeg kun lige kan gå med til + 10% som jeg synes er komplet
malplaseret.
Det kunne tyde på at dette er et af de tilfælde. Tjekkede lige på tuben. De
kunne godt finde på at spille den, de ligger lige på grænsen. Det er absolut
ikke sådan noget
der tegner stationen.

> den er mægtigt populær.

Nå!

> Spiller al den fede musik jeg elskede i 80'rne. :)

Arhhhhhh........... nu skal du ikke sætte forventningerne for højt, så tror
jeg du bliver ganske alvorligt skuffet. Man er abolut ikke kendt for at
spille 80-er-pop. Slet slet ikke.
Men prøv hverdage kl. 11-14, da er der noget der ligner fredag aften kl.
18-20. Der er meget engelsksproget slager fra 60-erne. Derimod skal du vist
lede meget længe efter
engelsksproget 80-er-pop. det er nærmest ikke-eksisterende.
Men jeg vil ønske dig mange glade lytte-timer i selskab med din FEDe
station. Endnu engang velkommen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:00

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Aage de spiller da god gammeldags poprock på din foretrukne station.

Det kan jeg så ikke lige høre nu. Fredag aften kl. 18-24 plejer de at sætte
focus på en dejlig blanding mere engelsksproget Beach Boys, Elvis, Johnny
Cash, Midle Of the Roed,
Carpenters supleret op med en dansktopper, tysk slager og holdllandsk slager
for at få menuen til at blive vellavet og lyttelig.

Fedt!

Det synes jeg da lyder godt. Jeg mente da også at sådan noget Plus-musik er
i de flestes smag.

> Tror i virkeligheden er du er sådan en skabs pop- rock fan.

"Tror"? nå, Ja, der har vi så ikke samme religion

> FEDT!

Endnu engang. Velkommen som lytter. Dejligt.
Du skulle fooresten prøve at lytte lørdag aften. Der har de noget af
det bedste musik på en dansk radiostation. Slagerne står i kø.

KL. 18-20: Dinnermusik (Alt er instrumentalt, dejlig spiselig musik. F.eks.
James Last, Richard Clayderman og sån)
KL. 20-01: Dansegalla (En gedigen flodbølge af dansktop, skandinavisk
danseband, tysk slager, hollandsk slager, country og rock´n´roll,
blandet op med en smule af den slags musik som du hørte fredag aften.
Hvis du ikke synes at det er slagermusik, så skal du bare overhøre
jinglerne hvor der siges "Limfjord Plus, dansktop slager og oldies -
et plus i din hverdag. Men hvis vi kalder slagermusikken noget andet, så kan
du jo lide musikken. Så lad os i stedet kalde musikken
Slyggermasuk.
Prøv at lytte i aften. Jeg tror igen su siger at det er FEDT FEDT FEDT ,
totalt slagerfrei

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 10:14

On 05-03-2011 10:00, Åge Halldorsson wrote:

> KL. 18-20: Dinnermusik (Alt er instrumentalt, dejlig spiselig musik.
> F.eks. James Last, Richard Clayderman og sån)

Jeg for advarslen - jeg springer de to timer over...

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:55

> Jeg for advarslen - jeg springer de to timer over...

Okay, men prøv lige de efterfølgende 5 timer. For Satan da, hvor det kører.
Lø'rdag aften er bare så god at det risler en ned af ryggen.
Jeg kunne godt ønske at de kørte med den blanding i døgndrift.
Der kommer masser af din fortrukne bløde country supleret om med ekstra
meget dansktop og skandinavisk dansband med Vikingarna og sån.,
hvorefter man drysser det hele med en lille skefuld ekstra tysk slager
blandet op med en tilpas mængde hollands slager. Også Elvis hopper op af
graven
og giver et nummer.
Det er altså kræs og guf. Det vil jeg gerne udstede en statsgaranti på.

Men det er sandelig også guf resten af tiden. Det er slet ikke det. Lørdag
aften er der bare ektra-guf.

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:02

> [...]
> 10. Hun repræsenterer meget godt stilen, af det jeg har hørt indtil nu.
> Nummeret er endnu ikke på YouTube, men her er hun med et andet nummer, en

Ok Henning.
Mælkebøtten. Stadig ikke helt min stil. Lidt for sødt.
Men langt fra Aages slagerhelvede. :)
Jeg vil prøve, at lytte til stationen over nettet så jeg kan få et
førstehåndsindtryk, uden Aages filter. Lol.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 00:15

> [...]
> Jeg vil prøve, at lytte til stationen over nettet så jeg kan få et
> førstehåndsindtryk, uden Aages filter. Lol.

Har lyttet til 5 numre nu.
FEDT.
Alle fra 80'rne, ikke antydningen af slager.
Med venlig hilsen
Pelle

PS.
Som de siger:
Højt humør og festlig musik.
Ja, helt enig.

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 01:21

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Har lyttet til 5 numre nu.
> FEDT.
> Alle fra 80'rne, ikke antydningen af slager.
> Med venlig hilsen
> Pelle
>
> PS.
> Som de siger:
> Højt humør og festlig musik.
> Ja, helt enig.

Har nu lyttet i 2 timer.
Fed radiostation!!
Ikke skyggen af slager.
Ren 80'er pop.
Dejlig festmusik for midaldrende, der husker deres første ægteskaber med
glæde og nostalgi.
Tak Aage.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:57

> Har nu lyttet i 2 timer.
> Fed radiostation!!
> Ikke skyggen af slager.
> Ren 80'er pop.
> Dejlig festmusik for midaldrende, der husker deres første ægteskaber med
> glæde og nostalgi.
> Tak Aage.

Du skal ikke takke mig. Det er ikke mig der har givet dig et link til RADIO
LIMFJORD. Landets mest støjende radiostation.

Limfjord Plus stoppede udsendelserne kl. midnat

Herefter sender de lytter-Hælvedet ud fra Radio Limfjord - Men ok. held og
lykke. Pas nu på hørelsen

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 11:04

meddelelse news:4d720902$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Limfjord Plus stoppede udsendelserne kl. midnat

Er der fordi de er sikre på, at alle plejehjem er gået til ro på det
tidspunkt, så målgruppen sover sødt?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 10:25

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Har lyttet til 5 numre nu.
> FEDT.
> Alle fra 80'rne, ikke antydningen af slager.

HWA. Sig mig hvad er det for en station du lytter til??? - Jeg kan ikke
nikke genkendende til noget af det du skriver om. '
For mig lyder det altså til at du lytter til 80-AFTEN PÅ RADIO LIMFJORD
"Nightfeber" http://radiolimfjord.simsoft.dk/nightfever_live_billeder.php

> PS. Som de siger: Højt humør og festlig musik.

Det er muligt de siger det, 80-er-aftenen på radio liomfjord. jeg har aldrig
hørt at de har sagt det på L"Limfjord Plus" -
Mere og mere tyder på at du måske har stillet ind på støjsenderen "Radio
Limfjord".

> Ja, helt enig.

I at du lytter til "Radio Limfjord"? - prøv lige at tjekke ud engang til,
hvad du egentlig lytter til.

LIMFJORD PLUS (Dejligt behageligt mix af afslappet slager, country, tysk,
hollandsk o.lign.)
http://limfjordnetradio.dk/plus/index.html

RADIO LIMFJORD (hewy og pop og 80-ermusik - et afsindigt Hælvede af larm)
http://limfjordnetradio.dk/netradio/

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 10:34

On 05-03-2011 10:25, Åge Halldorsson wrote:

> LIMFJORD PLUS (Dejligt behageligt mix af afslappet slager, country,
> tysk, hollandsk o.lign.)
> http://limfjordnetradio.dk/plus/index.html

Det er den kanal jeg har tunet ind på. Jeg har netop hørt et
countrynummer og nu begynder et rock'roll-nummer (10.33).

Indtil nu ingen Hansi... så en radio man roligt kan anbefale til sine børn.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 11:07

> Det er den kanal jeg har tunet ind på. Jeg har netop hørt et countrynummer
> og nu begynder et rock'roll-nummer (10.33).

Worwww manner. Rock`n`roll og country. Det lyder godt. Jeg skal da vist lige
have tændt for radioen.
Du skal nok komme til at høre masser af country. Nogle gange kan der godt
komme 4-5 numre pr. time.

> Indtil nu ingen Hansi...

Det skal du heller ikke lige regne med. Han ligger kun i rotationen, som een
af mange. Der er ingen a-b-c-rotation og hvad det hedder.
Måske kommer du aldrig til at høre ham på Plusseren, men du må da være
kommet til at høre et eller andet tysk slager i din lyttetid.
Døgn-gennemsnittet for tysk slager ligger på ca. 1 stk. pr. time, flest
lørdag aften

> så en radio man roligt kan anbefale til sine børn.

Helt klart. Du må gerne vendte tilbage og fortællle hvad de mener om
stationen.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 14:47

meddelelsen news:4d72017e$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://limfjordnetradio.dk/plus/index.html
>
> RADIO LIMFJORD (hewy og pop og 80-ermusik - et afsindigt Hælvede af larm)

Ja Aage.
Det gik op for mig ved nærmere eftersyn, at jeg lyttede til Radio Limfjord.
Undskyld hvis jeg har fornærmet dig.
:)
Men dejligt i også har god musik deroppe.
NU lytter jeg så til Limfjord Plus.
De spiller Povl Dissing, 25 minutter endnu.
Også fed musik, der ikke er slager. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:24

> NU lytter jeg så til Limfjord Plus.
> De spiller Povl Dissing, 25 minutter endnu.¨

Det skal du dog ikke sætte trynen for meget op efter. Men de har den da og
jeg har også hørt den.
Man kan sandelig også høre Kim Larsen, Rollo og King og Lars Lilholdt
ind i mellem. Du skal bare ikke regne med at det er det som er det bærende
element
i deres musikrotation. Jeg plejer at kalde det: "Lidt malplacerede plader",
men det er så det. Det er ikke så meget at det skræmmer.
Efter at have lyttet i mange år víl jeg mene at ca. 20% af deres plader
falder udenfor slagergenren - mens 80% holder sig indenfor slagergenren
(altså "slager" efter
Mellemeuropæisk definition). Så du kan jo lide en masse af musikken.

> Også fed musik, der ikke er slager. :)

Ja, det kommer der som sagt lidt af ind imellem.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-03-11 22:46

meddelelse news:4d715522$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er jo i morghen det siger "godaw" i NordVestjylland.
>
> ET AF LANDETS STØSTE DANSEGALLAER (Lørdag 5. marts)

Ja men så tag dit konfirmationstøj på og tag en svingom med
grillmutter...mens sveller og måger står jer om ørerne

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 23:01

> Ja men så tag dit konfirmationstøj på og tag en svingom med
> grillmutter...mens sveller og måger står jer om ørerne

Nej da, se lige menuen på plakaten. Det er ren gourmetmad

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-03-11 23:23

> Nej da, se lige menuen på plakaten. Det er ren gourmetmad

Hold da kæft ja...ren sølvbryllupsmenu

Fra : Steen F.

Dato : 05-03-11 23:29

Den 04-03-2011 23:22, Allan Krautwald skrev:
> Hold da kæft ja...ren sølvbryllupsmenu

Og:
250 kr. alt inkl.
Gaderobe 10 kr. ekstra.

Hvad der er gået tabt mellem "alt inkl." og "ekstra" vides ikke.

Fra : P.Petersen

Dato : 05-03-11 23:43

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Og:
> 250 kr. alt inkl.
> Gaderobe 10 kr. ekstra.
>
> Hvad der er gået tabt mellem "alt inkl." og "ekstra" vides ikke.

Loool.
:)))

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 23:53

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad der er gået tabt mellem "alt inkl." og "ekstra" vides ikke.

Prøv at hente en øl i baren, uden at betale. Så finder du ud af det ;)
Mon Låsby Svendsen er blandt arrangørerne?

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 00:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da kæft ja...ren sølvbryllupsmenu

Prøv "guldbryllup" i stedet
http://www.limfjordplus.dk/images/album_limfjordsparty08/index.html

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-03-11 15:08

On 04-03-2011 22:09, Åge Halldorsson wrote:
> Det er jo i morghen det siger "godaw" i NordVestjylland.

Tråden her får mig til at spørge, er der overhovedet nogen dansk
schlagerkanal?

På grund af Åges utallige anbefalinger af "Limfjord Plus", har jeg
aldrig lyttet til den radio, før nu.
Jeg havde virkelig forventet, at det var rent 'schlawer' der blev sendt
fra Åges nordjydske enklave, men jeg er "frygtelig skufet".

Er der slet ingen radiostation der kerer sig om landet mest populære
musikgenre?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tråden her får mig til at spørge, er der overhovedet nogen dansk
> schlagerkanal?

Ja "Limfjord Plus"

> [...]
> lyttet til den radio, før nu. Jeg havde virkelig forventet, at det var
> rent 'schlawer' der blev sendt fra Åges nordjydske enklave, men jeg er

Så må du nok forvente at vedblive med at være dybt skuffet. En station som
vedvarende lirer Bjørn og Okay af efter Kim og Hallo, efterfulgt af Hansi
Hinterseer, den findes simpelthen ikke.
Og Gud være lovet for det. Det ville da være u-udholdeligt kendsommeligt.
HEYYYY...... Jo!, der er måske een. Den hedder DR DANSKTOP.
Den synes jeg spiller dansktop, efter dansktop efter dansktop efter
dansktop. Konstant 24 timer i døgnet. Jeg tror bare du vil blive
Gudsjammerligt træt af den. Jeg blev træt af den efter få timer.
Muligt du kan lide den. jeg kan i hvert fald ikke. I mine øjne (ører) er det
rablende tåbeligt at lave en radiostation som lirer så ens plader af uden
stop. Variationen er ikke-eksisterende. Til sidst får man kvalme af DR
DANSKTOP. Det har jeg forøvrigt tidligere påpeget.

Prøv nu i stedet at give Plusseren en chance. Man vil jo heller ikke kunne
lide tysk slager, hvis det kun var det de spillede, eller hollandsk, eller
hvad ved jeg.

Plusseren giver dig et varieret slagerudbud, med alt fra dansktop, til
svensktop, til norsktop, til dansebands, til suppe-steg-og-is-musik, til
traditionel country, til rock´n´roll, med Elvis, Jerry Lee Lewis, Bill
Haley, Chuk Berry og engelske 60-er-slagere med Beatles, Middle Of the Road,
Smokie, Sailor og Luv og Boney M. - og jeg kunne blive ved

Jeg har erfaret at gedigne dansktopslagere "kun" fylder 25% af rotationen.
Tysk slagerlidt over 5% og hollandsk slager lidt under 5% - Country 10% og
engelsksproget slagere 30% - instrumentalt ca 5%

(Ca. 20% falder lidt udenfor hvad jeg synes de skulle spille - det dækker
over grupper som Rollo og king, kim larsen og Lars lilholdt)

Men alt i alt synes jeg stationer kommer meget nær på den perfekte radio
hvad angår musikrotation. Man kan jo aldrig finde en station der spiller
100% hvad man gerne vil have.
Den her station får dog 8 point ud af 10 hos mig.

> Er der slet ingen radiostation der kerer sig om landet mest populære
> musikgenre?

Jo, Limfjord Plus

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:52

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tråden her får mig til at spørge, er der overhovedet nogen dansk
> schlagerkanal?

Ja da, DR-dansktop

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:15

> Ja da, DR-dansktop

Men den kan ikke anbefales. Den er for ensformig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 00:39

meddelelse news:4d72c40c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men den kan ikke anbefales. Den er for ensformig.

Jamen det er jo netop særkendet ved genren, så den går tilsyneladende rent
hjem.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 00:47

> Jamen det er jo netop særkendet ved genren, så den går tilsyneladende rent
> hjem.

Svært at forestille sig. Tror ikke den har nogen som helst lyttere. Hvem
fann.. gider lytte på ene dansktopplader i række.
Det tror jeg stort set ingen gør.
P5 er meget bedre. Der er megen dansktop, men sandelig blandet op med en
masse ander god og lyttevenlig musik. Det er forøvrigt den langt mest
aflyttede
station på det hemmelige DAB-net

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 06-03-11 02:40

meddelelsen news:4d72cb70$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> P5 er meget bedre. Der er megen dansktop, men sandelig blandet op med en
> masse ander god og lyttevenlig musik. Det er forøvrigt den langt mest

Siden hvornår er DAB-nettet blevet hemmeligt?
Er vi inde på en eller anden suspekt konspirationsteori?

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 08:45

> Siden hvornår er DAB-nettet blevet hemmeligt?
> Er vi inde på en eller anden suspekt konspirationsteori?

Alt der ikke er som i går, er konspirationer ifølge Åge.
Det er helt klart vendt imod ham, når man indfører en ny teknologi som DAB
og digital TV, så skal man jo til at opgradere udstyr.
Der må have været meget støj på Fur, da man flyttede DR fra mellembølge til
FM, eller opfandt bredbånd og nedlagde modempuljerne

Fra : P.Petersen

Dato : 06-03-11 02:37

meddelelsen news:4d72c40c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Men den kan ikke anbefales. Den er for ensformig.
>
> Hilsen Åge

Nu fatter jeg ikke en hujende fis?
Du er sgu da konge af ensformigheden, så hvordan kan du svigte dit eget
indadvendte kald?

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 09:36

> Nu fatter jeg ikke en hujende fis, lille Pelle-dreng?

At den lille Pelle-dreng ikke fatter noget overrasker ingen.

> Du er sgu da konge af ensformigheden, så hvordan kan du svigte dit eget
> indadvendte kald?

Der er også folk der kan lide jordbær med fløde, men de spiuser det sgu da
ikke både til morgenmad,
formiddagskaffen, middagsmaden, eftermiddagskaffen, aftensmaden,
aftenskaffen og evt. natmaden.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:07

meddelelse news:4d734764$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er også folk der kan lide jordbær med fløde, men de spiuser det sgu da
> ikke både til morgenmad,
> formiddagskaffen, middagsmaden, eftermiddagskaffen, aftensmaden,
> aftenskaffen og evt. natmaden.

Sådan gennemsnitligt betragtet over alle de links du har postet her i
gruppen, så har du på intet tidspunkt bevæget dig længere fra "jordbær med
fløde" end syltetøj med mælk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 11:45

> Sådan gennemsnitligt betragtet over alle de links du har postet her i
> gruppen, så har du på intet tidspunkt bevæget dig længere fra "jordbær med
> fløde" end syltetøj med mælk.

Jamen så lad os da lige få en sang med en af mine favorit-sangerinder. Det
Linå forstår ved syltetøj med mælk.
http://www.youtube.com/watch?v=7SXWgC0SLCA
Det er ellers ikke lige noget jeg synes leder tankerne i den retning.

Nå men så lad os tage den her. http://www.youtube.com/watch?v=J4Y93Qucbt0
Arhh shit. Det synes jeg heller ikke minder om mælk og fløde.

................men det må det jo være i Linås private musik-univers

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:59

meddelelse news:4d7365b6$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jamen så lad os da lige få en sang med en af mine favorit-sangerinder. Det
> Linå forstår ved syltetøj med mælk.

Ups, jeg overså en 3-4 glamrock-numre. Men det fylder nu ikke meget i dine
skriverier, og det er nok heller ikke længere væk fra jordbærene end rødgrød
med fløde. Ok, det er muggen rødgrød, for det har for længst overstået
sidste salgsdato :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 15:34

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Nå men så lad os tage den her. http://www.youtube.com/watch?v=J4Y93Qucbt0
> Arhh shit. Det synes jeg heller ikke minder om mælk og fløde.

Nåårh hvor ER han søøød!

Hele 2 Shubiduacitater rinder mig i hu: "Ud og promenere det høje
sommerhår" fra "Sommergryder" og "Bukserne strammer de rigtige steder"
hvilket nummer kan jeg ikke lige huske.

Venligst
Lars

Fra : B. Sørensen

Dato : 07-03-11 15:56

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
"Bukserne strammer de rigtige steder"
> hvilket nummer kan jeg ikke lige huske.
Minus til Plus

B. Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 17:41

B. Sørensen <curly@stofanet.dk> wrote in

> Minus til Plus

Bingo! Tak for'et

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:53

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hele 2 Shubiduacitater rinder mig i hu: "Ud og promenere det høje
> sommerhår" fra "Sommergryder" og "Bukserne strammer de rigtige steder"

Ja det er som Sørensen siger, Minus til Plus...

Også med et lille hint til Jarl Friis Mikkelsen....

De andre Kester er sure - Vi'de eneste shubi der du'''''aer

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 17:49

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in

> Også med et lille hint til Jarl Friis Mikkelsen....
>
> De andre Kester er sure - Vi'de eneste shubi der du'''''aer

Kester er da heldigvis *næsten* henvist til glemslens mørke

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-11 15:17

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in

> Kester er da heldigvis *næsten* henvist til glemslens mørke
>
> Venligst
> Lars

Det var vist også Bundesens mening om dem

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 05-03-11 10:15

On 5 Mar., 11:53, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> [...]
> din verden, at d mme efter dine udgydelser her, s hvorfor ikke f "the real
> deal" i stedet for plastikudgaven via TV?

Han er bange for, at han ikke får noget at spise dernede...

Det er jo ikke sikkert, at Åge kan huske sætningen:
"Eine halbe Möwe mit Schwellen, bitte." *G*

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:51

"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deal" i stedet for plastikudgaven via TV?

>Han er bange for, at han ikke får noget at spise dernede...

Jeg tror bare han er bange for verden, specielt den store farlige
udenlandske

>Det er jo ikke sikkert, at Åge kan huske sætningen:
>"Eine halbe Möwe mit Schwellen, bitte." *G*

Tror sgu også den tyske grilmutter ville måbe lidt, hvis Åge kom og fyrede
den af

Fra : Jensen

Dato : 06-03-11 01:10

On 6 Mar., 00:03, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Ja, jeg vil gerne straks g re indsigelse.
>
> 1: Skolen har kun til og med 6. klasse

Hvilket er rigeligt, da ingen Fur-boer til dato er nået forbi 4.
klassetrin efter 9 års obligatorisk skolegang.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:05

>Hvilket er rigeligt, da ingen Fur-boer til dato er nået forbi 4.
>klassetrin efter 9 års obligatorisk skolegang.

LOL