Nu vil taler om undersættelser...
Fra : Michel Husted

Dato : 04-03-11 07:42

Hej,

Her er en ret skøn "undersættelse" af en tyrkisk musikvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=gPPfo5pPq4U

Imponerende som de danske ord ligner de tyrkiske, selv om betydningen
formentligt er en anden

I øvrigt synes jeg, at det er pragtfuld musik! Jeg har åbenbart et gen
kodet for etnisk musik et sted. Jeg måtte da have en håndfuld cd'er
med hjem fra Istanbul sidste sommer. Skøn by og meget venlige
indbyggere kan tilføjes, hvis nogen skulle sidde og fundere over et
spændende feriemål...

God weekend
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-03-11 16:29

Den 04-03-2011 15:41, Michel Husted skrev:

> [...]
> med hjem fra Istanbul sidste sommer. Skøn by og meget venlige
> indbyggere kan tilføjes, hvis nogen skulle sidde og fundere over et

Vi må prøve at få Åge med på den tyrkiske musik.
Har er tydeligvis kørt helt fast i den tyske schlager. Hans pludselig
opståede Gaddafi-feber, kan kun tolkes som et råb om hjælp.

Tyrkiets Grand Prix bidrag sidste år var da udmærket, og det er al ære
og respekt værd, at grupper prøver at få deres eget særpræg.
Her er ingen midaldrende Hansier - det er det de unge der vil frem,
Sebnem Ferah:

http://www.youtube.com/watch?v=Xl8rHxiM55o

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 17:33

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Vi må prøve at få Åge med på den tyrkiske musik.
> Har er tydeligvis kørt helt fast i den tyske schlager. Hans pludselig
> opståede Gaddafi-feber, kan kun tolkes som et råb om hjælp.

HJÆLLPP.... Nu er der kaffe ud over hele computeren. HIHIHI
Den video er det vildeste jeg har set længe. HAHAHAAH.
"oldemor oldemor se mit sjove kondom" og "Hjem til Oslo alene", "Jeg har
hjemve og går hjemad" HAHA og
HAHA "Mor har det svært med pølsemad" og så har Birthe pludselig en ven med
sin kendis-serie. Og nu HIHI
HI må jeg smadre dine ting.

Kan vi finde noget mere af den slags?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 17:47

meddelelsen news:4d711458$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan vi finde noget mere af den slags?

Hehe. Det godt nok ikke musik, men vi skal altså lige have den her monolog

I Grønland vælger man vælling og så har han udsat en mand i jakkesæt, mens
han laver hak. Det siger Hamas. HAHAHA
http://www.youtube.com/watch?v=5Esy6ONcwNA

Min gamle mor var en giraf. Og her er noget med at bytte nogle Netto-ugler,
til noget sand og så har han pludselig vundet en gang diller, Mads. Tyg lige
på den børne-bas.
Og HIHIHI i den hellige sangbar, langt fra Tivoli, piller han en flaske
vin. Hellige jagt-ballon:
http://www.youtube.com/watch?v=d3XXg0D1SiQ&feature=related'
Og koranen er blevet væk på en Shell-tank

For Satan da.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 17:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Arhhh... bob-bob. I så fald går funderingen godt nok i den modsatte retning,
vil jeg nok sige

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 17:59

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Her er en ret skøn "undersættelse" af en tyrkisk musikvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=gPPfo5pPq4U

haha

Her er en indisk sang som er oversat.
Der synges noget med at Gitte har en kusse og lægger hans hånd på nogle løg
Og Thorkild Bayer har gris med Johhny Gøl. FØJ:
http://www.youtube.com/watch?v=uB14RNajv0I&feature=fvwrel

Dem der dunker sutter Lænke:
http://www.youtube.com/watch?v=0Ram1aroMvU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 04-03-11 19:21

[...]

Hej Michel.
Det er vist farligt, at starte sådan en tråd her.
Se hvad der sker på Fur.
Aage er gået totalt i selvsving.
Om det er fordi han har et så rudimentært kendskab til det danske sprog, at
han sprænges af glæde over, at der endelig er noget han kan forstå eller det
er fordi hans humoristiske sans har fået et skud metamfetemin skal være
usagt.
Men jeg er godt nok bekymret for alle der bor i Limfjodsområdet.
Stormflod, jordskælv måske endda en islandsk vulkan.
Hvem ved hvilke kræfter Aage kan sætte i gang.

Selv rigtig god weekend.
(Håber du bor langt fra Nordjylland.)
:)))
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 19:49

Her er moderen af undersættelser: http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

Fra : -=JF=-

Dato : 04-03-11 20:52

Den 04/03/11 19.49, Alex Linaa skrev:

> Her er moderen af undersættelser: http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

The one and only

Men prøv at høre den russiske nationalsang med svenske undertekster:
http://www.youtube.com/watch?v=1oP2i5gXOFU&feature=related

Det er lige før jeg bliver i tvivl om hvorvidt det er den oprindelige
tekst, eller om det er et svensk mandskor der synger vrøvlesvensk -)
Suveræn!!

--
Mhv.
John

Fra : P.Petersen

Dato : 04-03-11 21:47

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er lige før jeg bliver i tvivl om hvorvidt det er den oprindelige
> tekst, eller om det er et svensk mandskor der synger vrøvlesvensk -)

Fandt den her på samme side.
Også ok.
http://www.youtube.com/watch?v=G0eAvihRjVo&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 20:17

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Her er en ret skøn "undersættelse" af en tyrkisk musikvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=gPPfo5pPq4U

Hwa så med den her. Der synges om at du kan lukke en is,
med et talende næb. Og så er der noget mugent øl.
http://www.youtube.com/watch?v=h4TsFQdlgOs&feature=related

Og her er noget med at slippe armen af den taske. Ding ding ding din bøsse,
nu kommer Anton og søger advokat. HAHAHAAH
og Skriv under, mor. Det gjaldt din mis. Det er gratis og det er rødt og vi
gik hjem og røg den. Check ind - og stryg min arm
http://www.youtube.com/watch?v=MD1OF7KyiAI&NR=1'

Pyhh ha. Jeg kan snart ikke tage mere. Vil du ikke godt lade være at sende
sådan noget en anden gang. Michael?
Er der andre der har fået kronisk grinealfald ? - Jeg har i hvert fald.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 04-03-11 12:31

On 4 Mar., 16:29, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> [...]

Jeg bryder mig egentligt ikke helt om udtrykket "etnisk musik", selv
om jeg selv brugte det. I Danmark er tyrkisk musik vel etnisk, men i
Tyrkiet er dansk musik vel også ... etnisk

> Tyrkiets Grand Prix bidrag sidste år var da udmærket...

Tyrkiet har været underkendt i ESC-sammenhæng og deres sejr i 2003 var
velfortjent. Det var min vinderfavorit, selv om den var på engelsk:

Sertab Erener: "Everyway that I can" - http://www.youtube.com/watch?v=_bPQwdfKOYg

Og hvem kan stå for Tyrkiet ESC 1980, selv om den fik alt for få
stemmer:

Ajda Pekkan: "Petrol" - http://www.youtube.com/watch?v=9eI4qrY3cJM

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 04-03-11 12:46

On 4 Mar., 19:20, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:

> Det er vist farligt, at starte sådan en tråd her.
> Se hvad der sker på Fur.
> Aage er gået totalt i selvsving.

Jeg erkender mig skyldig i at have åbnet Pandoras æske. Heldigvis bor
jeg i Storkøbenhavn, men Fur-tsunamien kan utvivlsomt nå herrtil.

Men jeg gyder olie på oprørte vande og er sikker på, at Åge - ligesom
jeg - er vild med denne:

BZN: "Voulez-vous" - http://www.youtube.com/watch?v=1Fci2kNJu_Q

Så bliver det vist ikke mere "go'daw", men det er f...... guf for
ørerne!

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 21:17

> [...]

Jeg erkender mig skyldig i at have åbnet Pandoras æske. Heldigvis bor
jeg i Storkøbenhavn, men Fur-tsunamien kan utvivlsomt nå herrtil.

Det går nu meget godt

Men jeg gyder olie på oprørte vande og er sikker på, at Åge - ligesom
jeg - er vild med denne:
BZN: "Voulez-vous" - http://www.youtube.com/watch?v=1Fci2kNJu_Q

Det er en rigtig god sang. Men i øjeblikket er jeg mest til tyrkiske
undersættelser.

Så bliver det vist ikke mere "go'daw", men det er f...... guf for ørerne!

Jov, vi skal lige have lidt undersættelse af Ka-Daffys tale fra ruinen, til
det libyske folk. http://www.youtube.com/watch?v=cXaJ3yHyIIM
Han sagde bl.a. følgende

CITAT START
Jeg hader Leif. Og Anton han tog i en arm. Han vil have Stefan hele tiden.
Hvad er det hun siger, Uldsuppe. Doktoren kom og tog hende.
Jeg sgade. "rådne kartofler og æd tomater". Tag den kasse-stol ind. Jeg skal
tage Colonia, så alle får rabies. Han er sød. Han er som Gadaffi.
En hat er ikke et lagen. Anna og Kjeld stikker, men Anna har en mandolin. En
neger og en lædertrøje. NEJ! - Anna skærer tomater, med Susanne.
Leif og hunden og hun leger læge. Hun blive aldrig forbudt og sur. bertil er
et bæst og jeg hader Børge. Nu skal i se min serviet og klatolikken Susanne.
Jeg var hos lægen. Jeg læser prøveresultaterne: "Det virker som om jeg har
smittet Mona Salin.
CITAT SLUT

Hvorfor kan Lars Ulykke ikke holde en lige så underholdende tale?

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 04-03-11 12:57

On 4 Mar., 17:35, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Arhhh... bob-bob. I så fald går funderingen godt nok i den modsatte retning,
> vil jeg nok sige

Du ved ikke, hvad du går glip af. Sjældent har jeg oplevet så stor
hjælpsomhed, når jeg ikke kan finde vej og må spørge...

Men så måske Sverige, hvis det skal være lidt østpå og eksotisk:

BAO og Nanne Grönwall m.fl.: "Du är min man" - http://www.youtube.com/watch?v=wGeBiukmLIw

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 21:20

Men så måske Sverige, hvis det skal være lidt østpå og eksotisk:

Arhhhh... Det er også sån lidt for arabisk-præget til mig.
Så skal det højst være Reserve-Sverige (Bornholm) eller Norge, Færøerne
eller Island.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 04-03-11 21:39

herpost.tele.dk> wrote:

> [...]

Men så måske Sverige, hvis det skal være lidt østpå og eksotisk:

BAO og Nanne Grönwall m.fl.: "Du är min man" -

Sød sang Michel.
Svenskerne kan noget andet med den form for musik end tyskere og hollændere
kan.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 21:49

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

BAO og Nanne Grönwall m.fl.: "Du är min man" -
http://www.youtube.com/watch?v=wGeBiukmLIw

Dejlig sang. Der er rigtig tysk og hollandsk-præget slager-party-stemning
over den. De kan bare det samme som tyskerne kan. "Godaw" så det vil noget.
Godt link du kom med der.

Svenskerne var forøvrigt også de første der oversatte den populære
hollandske "Sjala li sjala la" fra sidste år. Prøv lige at lytte. Der er
"Godaw" hwa?.
http://www.youtube.com/watch?v=PtBG_df3QbQ

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 04-03-11 21:51

meddelelsen news:4d71503c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>

> Svenskerne var forøvrigt også de første der oversatte den populære
> hollandske "Sjala li sjala la" fra sidste år. Prøv lige at lytte. Der er

Ja for satan.
Det er næsten goddag!!!
:)
Med venlig hilsen