Bambus til fuglekasser, hvordan skal de ov~
Fra : Steen

Dato : 04-03-11 22:21

Min erfaring med bambus er at det nemt bliver angrebet af mug og bliver sort
i det danske vejr.

en fortalte mig at skibslak var en god løsning

er der nogen der har erfaring med beskyttelse af bambus

min plan er at lave et fugletårn af bambus som denne
http://bambusimport.dk/?page_id=23

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-03-11 01:03

"Steen" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> er der nogen der har erfaring med beskyttelse af bambus
>
> min plan er at lave et fugletårn af bambus som denne

Husk hullet er angivet for lille, skal være 50 mm.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-03-11 14:22

Den 05-03-2011 01:02, Preben R. Sørensen skrev:

> "Steen" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Husk hullet er angivet for lille, skal være 50 mm.

50mm??
Det er mere end det hul man former ved at lave 'OK-tegnet' - Det skal
sgi'sme være en stor fugl der kræver så stort et indgangshul :-|

--
Armand.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-03-11 14:50

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> 50mm??
> Det er mere end det hul man former ved at lave 'OK-tegnet' - Det skal
> sgi'sme være en stor fugl der kræver så stort et indgangshul :-|

Ja, en Stær........

Har målt et hul til godt 40 mmm, og det havde den alvorlige problemer med at
komme gennem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 06-03-11 19:43

Den 05-03-2011 14:50, Preben R. Sørensen skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Ja, en Stær........
>
> Har målt et hul til godt 40 mmm, og det havde den alvorlige problemer
> med at komme gennem.

- - - Og det bekræfter Googles første hit på emnet sandelig også!

Rent visuelt kan jeg bare ikke få det til at passe med min barndoms
succesfulde stærekasse: Ø50mm er så en barnehånd kan komme ind, og så
stort var omtalte stærekasses hul altså ikke :-/

--
Armand.