Vandvidsbilist sandsynligvis fyret.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-03-11 09:47

Er der nogen der stadig har ulykken i mandags nede på Sydmotorvejen i
erindring?

Det var den hvor en kassevogn "underhalede" en bus og en lastbil i
nødsporet, hvorefter valle tre røg i grøften.

Murermesteren, som er boss for den svend som kørte kassevognen
udtaler, at da han gentagne gange har sagt til folkene, at de skal
køre ordentligt i firmabilerne, så er det overvejende sandsynligt, at
svenden bliver fyret.

I min optik er det da noget uretfærdigt, idet der da var en lastbil
indblandet, som man helt pr. refleks godt kunne give skylden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 04-03-11 11:15

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> I min optik er det da noget uretfærdigt, idet der da var en lastbil
> indblandet, som man helt pr. refleks godt kunne give skylden.

Ja et kørselsforbud for at overhale ved et overhalingsforbud vil være
passende.
Nu er mureren så ikke fyret, det er kun overvejende sandsynligt at han
bliver, det kan enhver jo sige ganske gratis.
Så vognmanden kan også ganske gratis sige at han har sagt til sine
chauffører at de skal køre ordenligt, så denne kørsel får konsekvenser.
Ud af de tre chauffører var de to rene idioter, det er for stor en
procentdel.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-03-11 13:14

On Fri, 4 Mar 2011 11:15:13 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>chauffører at de skal køre ordenligt, så denne kørsel får konsekvenser.
>Ud af de tre chauffører var de to rene idioter, det er for stor en

Det er fuldstændigt rigtigt at det er gratis for murermesteren.

Hvad angår overhalingsforbudet, så er jeg ikke sikker på at det er
sket hvor der er forbud. Der er jo ikke overhalingsforbud hele vejen
fra Køge og til Rødby. Så det er indtil videre også gratis at kalde
lastbilchaufføren idiot, men det er da sikkert rigtigt at han er det,
det er bare ikke HELT sikkert.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 04-03-11 13:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Så det er indtil videre også gratis at kalde
> lastbilchaufføren idiot,

Ja men det var også bare for at glæde dig, hvis der går for længe mellem at
der rakkes ned på lastbiler og deres chauffører, så bliver du utilpas og må
sætte en tråd i gang.
Om der er overhalingsforbud har jeg ikke personligt kendskab til, jeg ved
ikke hvor ulykken skete, men en skribent der kører der hver dag
fortæller at det er sådan.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-11 14:19

> "alexbo" skrev i meddelelsen
>
> Om der er overhalingsforbud har jeg ikke personligt kendskab til, jeg ved
> ikke hvor ulykken skete, men en skribent der kører der hver dag
> fortæller at det er sådan.

Forseelserne taget i betragtning, vil jeg stadig kalde den ene
(lastbilchaufføren) en klaphat, hvor den anden er en idiot - uden ret meget
hjernekapacitet.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : From Sydsjælland

Dato : 04-03-11 18:24

Hallo Alex
> Om der er overhalingsforbud har jeg ikke personligt kendskab til, jeg
> ved ikke hvor ulykken skete, men en skribent der kører der hver dag
> fortæller at det er sådan.

Den skribent du henviser til må være en af de døde klaphatte.
Eller måske har han kun hjulene på jorden på selve Farø og ved Lellinge,
jeg ser en del af den slags hjernedøde her på Sydsjælland hver dag.
Mødte dog lige en flink mand for en time siden, kørte kun 123 på
motorvejen, men så havde han også en Bilkatrailer på krogen
Men der er ikke overhalingsforbud hvor den lastbil overhalede.
Mvh Knud

Fra : Armand

Dato : 05-03-11 13:50

Den 04-03-2011 11:15, alexbo skrev:
> [...]
> chauffører at de skal køre ordenligt, så denne kørsel får konsekvenser.
> Ud af de tre chauffører var de to rene idioter, det er for stor en

Jeg kunne godt forestille mig at murerens forseelse kan koste kortet i
given grad og i tilfælde af at han bliver dømt kørselsforbud, bliver
mandens arbejdsduelighed indskrænket, hvilket i sig selv kan placere ham
forrest i en given fyringsrunde.

--
Armand.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-03-11 17:04

On Fri, 04 Mar 2011 09:47:06 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>I min optik er det da noget uretfærdigt, idet der da var en lastbil
>indblandet, som man helt pr. refleks godt kunne give skylden.

Nu er det ikke mere end rimeligt at lægge lastbilens fører på hjul og
stejle - ikke alene tvinger han den stakkels murersvend til at
overhale indenom for at tjene nogle sekunder til mester, den stakkels
murersvend risikerer jobbet. *suk*

Det er da for groft.

Fra : Claus B. P.

Dato : 06-03-11 00:18

Den 04-03-2011 17:03, Ivan Madsen skrev:

> [...]
> stejle - ikke alene tvinger han den stakkels murersvend til at
> overhale indenom for at tjene nogle sekunder til mester, den stakkels

Nu fremgår det vist ingen steder at lastbilchaufføren og murersvenden
var gravide kvinder, - så de kan slet ikke fyres! (Sarkasme kan
forekomme i dette indlæg)

/Claus