MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Java: Automatisk opdatering UDEN notificer~
Fra : oz1sej

Dato : 05-03-11 01:42

Hver anden dag jeg tænder for min computer, får jeg en
sikkerhedsadvarsel fra windows 7 om at Java Update vil foretage
ændringer på computeren. Jeg vil gerne have min Java til at opdatere
automatisk, men uden at komme med meddeleleser om det hver gang. Er
det muligt? Jeg vil nødig slå automatisk opdatering fra.

Fra : Ole C

Dato : 05-03-11 10:42

oz1sej skrev blandt andet:

> [...]
> automatisk, men uden at komme med meddeleleser om det hver gang. Er
> det muligt? Jeg vil nødig slå automatisk opdatering fra.

Jeg tror du må leve med et par tastetryk...
Hvis du kigger i Kontrolpanel>Java>Update vil du se at mulighederne ved
Notify er hhv. "Before downloading" og "Before installing".
Du kan dog helt fjerne kontrol af opdateringer - hvilket ikke er
tilrådeligt - og du kan selv bestemme hvor ofte kontrollen finder sted, dog
højst med en måneds mellemrum.

--
vh
Ole C

Fra : oz1sej

Dato : 05-03-11 07:13

On 5 Mar., 10:42, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> [...]
> Du kan dog helt fjerne kontrol af opdateringer - hvilket ikke er
> tilr deligt - og du kan selv bestemme hvor ofte kontrollen finder sted, dog

Præcis - jeg vil jo gerne have opdateringerne, men helst automatisk.

Min arbejdscomputer kører også Windows 7, og her kan det åbenbart godt
lade sig gøre at holde Java opdateret uden at jeg skal godkende hver
anden dag. Det *må* altså kunne lade sig gøre - på en eller andet
måde...

/steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-11 18:07

Ole C skrev:

> Du kan dog helt fjerne kontrol af opdateringer -

Hos mig er det en joke. Hver gang jeg fjerner hakket, bliver det
bare sat alligevel, og jeg bliver plaget med de evindelige
påmindelser om opdateringer. Jeg overvejer kraftigt at nedgradere
til den version hvor man kunne slå det fra.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 05-03-11 21:48

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> påmindelser om opdateringer. Jeg overvejer kraftigt at nedgradere
> til den version hvor man kunne slå det fra.

Har ikke prøvet at fjerne markeringen, men du har da sikkert ret.
Jeg synes der er så lang tid mellem at jeg bliver generet af beskeder om
opdateringer, at jeg da ikke vil køre med en usikker forældet version.....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-11 07:30

Ole C skrev:

> Jeg synes der er så lang tid mellem at jeg bliver generet af beskeder om
> opdateringer, at jeg da ikke vil køre med en usikker forældet version.....

Jeg har en inderlig modvilje mod programmer der skriger op om
opdateringer, og jeg fjerner dem normalt hvis jeg ikke kan slå
det fra. Java er imidlertid svært at undvære.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 06-03-11 09:57

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har en inderlig modvilje mod programmer der skriger op om
> opdateringer, og jeg fjerner dem normalt hvis jeg ikke kan slå
> det fra. Java er imidlertid svært at undvære.

Åh - jo, men jeg foretrækker at blive adviseret i stedet for at tingene sker
bag min ryg.
Har samme holdning til Microsofts opdateringer

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-11 11:32

Ole C skrev:

> Åh - jo, men jeg foretrækker at blive adviseret i stedet for at tingene sker
> bag min ryg.

Ja, naturligvis. Den slags programmer vil jeg slet ikke have.

> Har samme holdning til Microsofts opdateringer

Der kan adviseringer og automatik heldigvis slås fra.

--
Bertel

Fra : cykelsmeden

Dato : 05-03-11 12:16

Den 05-03-2011 09:41, oz1sej skrev:
> [...]
> automatisk, men uden at komme med meddeleleser om det hver gang. Er
> det muligt? Jeg vil nødig slå automatisk opdatering fra.

Hej sej!
longtimenosee

Jeg er bange for at du skal have fat UAC (start (søg i alle...)UAC)
setting, som jo påvirker alle processer som vil ændre i registry ;(
//finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 05-03-11 12:43

> Hej sej!