MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
32 eller 64 bit
Fra : Mort1s1

Dato : 04-03-11 13:48

I forbindelse med ønsket om at købe en ny pc, støder jeg på, at pc'en
leveres med Windows 7 Home Premium 64 BIT, Jeg mener, at den jeg har nu er
32 BIT - har det betydning for installation af mine "gamle" programmer om en
ny pc er 32 eller 64 BIT?

Mort1s1

Fra : Kurd

Dato : 04-03-11 14:14

"Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>32 BIT - har det betydning for installation af mine "gamle" programmer om

Ja.

Fra : Per

Dato : 04-03-11 15:16

Kurd wrote:
> "Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Ja.

Kan man ikke bare installere dem i 32bit mappen som 32bit programmer uden
problemer ?

Win7 har netop en "32bit del"

Mvh. Per

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-03-11 15:46

Per skrev den 04-03-2011:

> Kan man ikke bare installere dem i 32bit mappen som 32bit programmer uden
> problemer ?
>
> Win7 har netop en "32bit del"

Kun de dyre
Windows XP Mode and Windows Virtual PC, available on Windows 7
Professional and Windows 7 Ultimate, allow you to run multiple Windows
environments, such as Windows XP Mode, from your Windows 7 desktop.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

Men den begrænsning er der vist nogen der har fundet en løsning på
Workaround to Install Windows XP Mode in Windows 7 Home Premium and
Home Basic
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/workaround-to-install-windows-xp-mode-in-windows-7-home-premium-and-home-basic/

Virtual PC 2007, har jeg prøvet på Windows 7 Home Premium 64 BIT til
nogle meget gamle programmer, som ikke ville køre på 64 Bit
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Virtual-PC-2007-Run-multiple-operating-systems-without-multibooting#section_2

Der er noget info her
http://www.version2.dk/artikel/14287-nu-kan-du-koere-virtuel-xp-med-windows-7-paa-alle-processorer?nyhedsbrev

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Hekatombe

Dato : 04-03-11 16:25

Den 04-03-2011 15:46, Jørgen Nielsen skrev:
> Virtual PC 2007, har jeg prøvet på Windows 7 Home Premium 64 BIT til
> nogle meget gamle programmer, som ikke ville køre på 64 Bit

Når du siger gamle programmer, mener du så gamle DOS og andre
før-Windows-95-programmer?
Windows 7 64 bit, kan ikke køre 16 bit programmer, men en 64 bit version
burde kunne køre de *fleste* 32 bit programmer/spil.

Af de 32 bit programmer og endnu vigtigere; spil, som jeg bruger privat
har jeg ikke haft nogle problemer med at køre på Windows 7 64 Bit. Et
rent 32 bit anti-virus program ville nok give et problem, men ellers...

Fra : Mort1s1

Dato : 04-03-11 16:49

"Hekatombe" skrev i meddelelsen

> [...]

har jeg ikke haft nogle problemer med at køre på Windows 7 64 Bit. Et
rent 32 bit anti-virus program ville nok give et problem, men ellers...

Nej, så gamle er programmerne ikke - det er Office xxxx - den udgave der kom
før 2003 - Kører i dag fint på Win XP.

Mort1s1

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-03-11 17:05

Hekatombe skrev den 04-03-2011:

> Når du siger gamle programmer, mener du så gamle DOS og andre
> før-Windows-95-programmer?
Ja, blandt andet et DOS program fra 1992, og et Windows program til Win
3.11. De kører dog fint på Win 7 32 Bit

> Windows 7 64 bit, kan ikke køre 16 bit programmer, men en 64 bit version
> burde kunne køre de *fleste* 32 bit programmer
Enig, men spil kan jeg ikke udtale mig om... jeg er endnu ikke kommet
længere end til 7 kabalen.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kurd

Dato : 04-03-11 16:42

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Virtual PC 2007, har jeg prøvet på Windows 7 Home Premium 64 BIT til nogle
> meget gamle programmer, som ikke ville køre på 64 Bit

Du læste (og/eller forstod) ikke spørgsmålet, vel?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-11 16:16

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan man ikke bare installere dem i 32bit mappen som 32bit programmer
> uden problemer ?

For det meste jo - med forholdsvis nye programmer, er der normalt ikke
problemer - men enkelte ældre programmer kan ikke ikke bringes til at
køre på en 64 bit windows - det går som regel lidt bedre på en 32 bit
Windows.

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 04-03-11 16:46

Kurd skrev:

>"Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Ja.

Kurd er bare det eneste du ikke kan regne en skid med. Han ved intet
om noget somhelst.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 04-03-11 16:44

Mort1s1 skrev:

> [...]
>32 BIT - har det betydning for installation af mine "gamle" programmer om en

Nej, overhovedet ikke. Køb du bare den.

Det eneste, der kan være lidt arbejde med er at finde 64-drivere til
din gamle printer, skanner osv.

Hilsen emj