Hinterseer.
Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 13:04

Der har været alt for tavst omkring ham, det sidste stykke tid.
Nu kommer han snart. Han skal rundt i hele Danmark. Her ved hovedstaden
skal han optræde samme sted som Melodi-Grand-Prix'et, Ballerup Super
Arena. Intet er for stort, der skal være plads til os alle.
I skrivende stund er der stadig 2115 ledige billetter, så det er med at
skynde sig.

http://www.bt.dk/musik/hansi-hinterseer-invaderer-danmark

Her er "Hände zum Himmel" dugfrisk fra løjpen. Live musikere, et
semi-ungt publikum og den vanlige fine lydkvalitet.
Det her er godaw lige fra Tuben...

http://www.youtube.com/watch?v=NFxL9HyNN2U&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 14:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Arena. Intet er for stort, der skal være plads til os alle.
> I skrivende stund er der stadig 2115 ledige billetter, så det er med at

Gammel "nyhed" fra sidte år, men godt at se at der er plads til det hele på
den danske koncertscene :)

> Her er "Hände zum Himmel" dugfrisk fra løjpen. Live musikere, et semi-ungt
> publikum og den vanlige fine lydkvalitet.

Semi-ungt - LOL, totalt fedt udtryk der rammer uden at fornærme

> Det her er godaw lige fra Tuben...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NFxL9HyNN2U&feature=related

Hmmm... hvorfor får det klip mig til at tænke på Palles Tivoli?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 14:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hmmm... hvorfor får det klip mig til at tænke på Palles Tivoli?

Fordi der er "fest" og "godaw".
Ingen sidder og analyserer tekster i et mørkt og dunkelt kælderlokale.

PS: Der er ikke noget der hedder skråstreg hed "Palles Tivoli", men PALLIS
Tivoli

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 16:42

meddelelse news:4d6f97dc$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Fordi der er "fest" og "godaw".
> Ingen sidder og analyserer tekster i et mørkt og dunkelt kælderlokale.

Det mindede mig nu mere om en flok halvgamle og halvfulde bønder foran en
skurvogn. Men ok, de analyserer sgu heller ikke ret meget.
Men hvem du tror analyserer tekster er mig godt nok en gåde. Ikke nogen af
dem jeg har mødt.

> PS: Der er ikke noget der hedder skråstreg hed "Palles Tivoli", men PALLIS
> Tivoli

Dansklærer in spe?

Fra : John

Dato : 03-03-11 14:15

> Her er "Hände zum Himmel" dugfrisk fra løjpen. Live musikere, et semi-ungt
> publikum og den vanlige fine lydkvalitet.
> Det her er godaw lige fra Tuben...

Ja, det kunne jo være rart hvis du havde valgt et klip hvor Hansi faktisk er
med!!!

Her et klip fra den årlige Open Air i Kitzbühel:
http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg

Og her er baben Helene gæst hos Hansi:
http://www.youtube.com/watch?v=UL49rDwHQQI

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 15:23

Den 03-03-2011 14:14, John skrev:

> Og her er baben Helene gæst hos Hansi:
> http://www.youtube.com/watch?v=UL49rDwHQQI

Helene Fischer kan vi nok ikke blive uenige om.
Hun tør også stille sig op og synge, kun ledsaget af et klaver.
"Du lässt mich sein, so wie ich bin":

http://www.youtube.com/watch?v=t0xURhon6S8&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 15:39

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=t0xURhon6S8&feature=related
>
> Henning.

Her siger jeg "gaaaabb" og føler mig som et træt alderdomshjem.

Nu skruer vi op for tempoet igen. Viu skal ud til sanstrand, åbnen himmel,
sol og sommer: http://www.youtube.com/watch?v=9lqRy4PPlHo

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 16:45

meddelelse news:4d6fa80a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her siger jeg "gaaaabb" og føler mig som et træt alderdomshjem.

Der er vel ingen nyheder i, at du befinder dig i den gruppe?

> Nu skruer vi op for tempoet igen. Viu skal ud til sanstrand, åbnen himmel,
> sol og sommer: http://www.youtube.com/watch?v=9lqRy4PPlHo

Ren dåsemusik, uden hverken kant eller indhold.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 20:04

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Nu skruer vi op for tempoet igen. Viu skal ud til sanstrand, åbnen
> himmel, sol og sommer: http://www.youtube.com/watch?v=9lqRy4PPlHo

Og hun er præcis lige så inspirerende som det containerskib vi ser i
starten af klippet (undskyld til rederiet) Det er vist kun Lene Siel, der
kan være kedeligere

Venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 20:14

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> Og hun er præcis lige så inspirerende som det containerskib vi ser i
> starten af klippet (undskyld til rederiet) Det er vist kun Lene Siel, der
> [...]

Delvis enig. At Lene siel er kedelig vil jeg gerne skrive under på.
Jeg foretrækker hendes søster "Tina Siel". Hun er en kendt
slagersangerinde og boltrer sig indenfor den mere stilfærdige form for
slager. "Når kærlighed dør" er rigtig god.
Prøv at tjekke hende ud.
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=29871047

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 20:23

> [...]
>>

> Og hun er præcis lige så inspirerende som det containerskib vi ser i
> starten af klippet (undskyld til rederiet) Det er vist kun Lene Siel, der

Og hvis Aage nu insisterer på tysk populær musik, så tag og prøv den her.
Ja, Pur er tit pladdersentimentale men spiller med hjerte og engagement og
tilmed dygtighed.
Her har de besøg på scenen af deres største fan Rudi som de har skrevet en
flot og
vedkommende sang til og om.
Pur. Mein Freund Rudi.
http://www.youtube.com/watch?v=ugEnOu24wqo&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:08

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilmed dygtighed.
> Her har de besøg på scenen af deres største fan Rudi som de har skrevet en

Åge synes at det musik Pelle kommer med link til, støjer for meget.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 22:13

meddelelsen news:4d70034d$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Åge synes at det musik Pelle kommer med link til, støjer for meget.
>
> Hilsen Åge

Aage det er ikke støj. Det er godaw!

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 16:44

> [...]

> Helene Fischer kan vi nok ikke blive uenige om.
> Hun tør også stille sig op og synge, kun ledsaget af et klaver.

Ok, respekt!
Ikke min stil, men alligevel et modigt og dygtigt udført skridt ud af
UM-PA-UM-PA-helvedet :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 17:59

> Ok, respekt!
> Ikke min stil, men alligevel et modigt og dygtigt udført skridt ud af
> UM-PA-UM-PA-helvedet :)

Ja, det lyder skrækkeligt. Hun bruger ikke sine evner i dette tilfælde.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 18:06

meddelelse news:4d6fc8e0$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det lyder skrækkeligt. Hun bruger ikke sine evner i dette tilfælde.

Jamen selvfølgelig siger du det. Det har jo ingen monoton bankerytme og
kunstige instrumenter. Det er efterhånden gået op for os, at dine ører ikke
kan opfatte nuancer. Så hop du bare tilbage til Hansi :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-03-11 19:14

> Jamen selvfølgelig siger du det. Det har jo ingen monoton bankerytme og
> kunstige instrumenter. Det er efterhånden gået op for os, at dine ører
> ikke kan opfatte nuancer. Så hop du bare tilbage til Hansi :)
Støv fra molersproduktion der har tilstoppet ørerne?

Fra : John

Dato : 03-03-11 19:45

> Ja, det lyder skrækkeligt. Hun bruger ikke sine evner i dette tilfælde.

At sige at det lyder skrækkeligt synes jeg er noget vrøvl! Jeg synes da i
høj grad hun bruger sine evner her! Men jeg kan normalt også bedst lide de
traditionelle schlager-numre, men synes ikke det gør noget at hun synger
lidt forskelligt. Her kan man kan virkelig høre hendes rene og klare stemme!

John

Fra : John

Dato : 03-03-11 17:31

> Helene Fischer kan vi nok ikke blive uenige om.
> Hun tør også stille sig op og synge, kun ledsaget af et klaver.
> "Du lässt mich sein, so wie ich bin":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=t0xURhon6S8&feature=related

Ja, hun er overordentlig fantastisk! Nu er denne absolut ikke min favorit,
men det rørte mig nu alligevel, da hun sang den som det allersidste nummer i
Horsens sidste år, på samme måde som her! Og selvfølgelig helt oppe ved
scenekanten!

Her er hun akrobat, samtidig med at hun synger. Også fantastisk at opleve
live. Her er hun dog gæst hos Carmen Nebel på ZDF, men der synges helt klart
live!

Her en live-version fra "Krone Der Volksmusik", hvor der synges et medley.
Virkelig flot, og hvor ser hun dejlig ud i det tøj . Hun får også stående
oversioner her!

I år har hun optrådt med bandet fra hendes turné i et par TV-shows, hvor der
er sunget live. Det er ellers ikke normalt. De andre gæster synger ikke
live!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 14:20

> [...]

> Her er "Hände zum Himmel" dugfrisk fra løjpen. Live musikere, et semi-ungt
> publikum og den vanlige fine lydkvalitet.

Mere "Gutentag" fra Tuben. Her får vi en af "Die Jungen Zillertaler"s store
hits.
Ligeledes præsenteres af et af Hennings semi-unge publikum. De har lige
været
ude at klæde om: http://www.youtube.com/watch?v=CYFepmJaarw&feature=related

Mere af slagsen fra Tuben. Her et medley over en masse populære slagere,
bl.a. med Peter Krause. Vi siger "Godaw do" igen. Huu hej:
http://www.youtube.com/watch?v=pSSJtKf-bfo&feature=related

Så siger vi "godaw" til olaf Beckers cowboys und indianer, igen med et
Henning-semi-ungt publikum:
http://www.youtube.com/watch?v=jBGFCakDLes&feature=related

Her giver et semi-beruset publikum "Den røde hest":
http://www.youtube.com/watch?v=GRXKvEONB1I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 15:11

Den 03-03-2011 14:20, Åge Halldorsson skrev:

> Her giver et semi-beruset publikum "Den røde hest":
> http://www.youtube.com/watch?v=GRXKvEONB1I&feature=related

Du har helt overset, at der på samme YouTube side er et langt bedre klip.

120 talentfulde, u-semi'et, kommende schlagerstjerner synger her "Das
Rote Pferd":

http://www.youtube.com/watch?v=HOCXEWFuXw8&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 15:28

> [...]
>
> 120 talentfulde, u-semi'et, kommende schlagerstjerner synger her "Das Rote

Hu hejjj og her er fest og "godaw".
Hold da helt sommerferie hvor Danmark minder om en DØD-kedelig kirkegård
i sammenligning med den fest og glæde og liv og humor der er over Tyskland.
I de tilfælde hvor man ser noget der bare minder en mikroskopiskl smule om
den slags fest her i landet, så er det nærmest et krav,
at man har næsering og seler nede om røven og er under 15 år og at musikken
skal minde om et vejarbejde i lyden.
Uden at overdrive ret meget. Er det ikke rigtigt.

De festlige tyskere.

Alaaf Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 16:48

meddelelse news:4d6fa577$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> musikken skal minde om et vejarbejde i lyden.
> Uden at overdrive ret meget. Er det ikke rigtigt.

Kun du kan vist kalde det musik, eller fest og farver at en flok børn
ødelægger Edit Piaf's smukke sang:

http://www.youtube.com/watch?v=lAxdd_Edmf8

Fra : John

Dato : 03-03-11 17:37

> Kun du kan vist kalde det musik, eller fest og farver at en flok børn
> ødelægger Edit Piaf's smukke sang:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lAxdd_Edmf8

Ja, den er da god! Kendte den faktisk godt, men havde ikke lige tænkt over
at det var samme melodi de bruger i "Das Rote Pherd".

Party-versionen er uden tvivl noget der sætter gang i en fest:
http://www.youtube.com/watch?v=YovvypUvDAo. Og der er mange andre af samme
skuffe, som man kan danse og synge med på! Og det giver en herlig stemning!

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 17:57

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=YovvypUvDAo. Og der er mange andre af samme
> skuffe, som man kan danse og synge med på! Og det giver en herlig

Ja i mine ører er det ren larm.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 18:14

> Ja i mine ører er det ren larm.

Prøv en ørelæge

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 18:16

meddelelse news:4d6fcc41$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Prøv en ørelæge

Har været der, og fået konstateret absolut gehør ;)
Har nu heller ikke tænkt mig at prøve at komme til at kunne lide sådan noget
bras. Du er klasseeksemplet på hvor galt det kan gå

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 21:03

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Har været der, og fået konstateret absolut gehør ;)

Er din ørelæge musiker?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:10

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Er din ørelæge musiker?

Nej, er der noget han ikke er, så er det musiker.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 22:22

meddelelse news:4d70039e$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, er der noget han ikke er, så er det musiker.

Kender du min ørelæge? Jamen så hils ham :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:35

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d70039e$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kender du min ørelæge? Jamen så hils ham :)

Ja, du har selv fortalt om ham.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 23:19

meddelelse news:4d70099a$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, du har selv fortalt om ham.

Ikke hvad han laver i sin fritid

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 23:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Nej, men du skrev "indirekte2 at han ikke ejede musikalsk sans i livet. Det
fremgik da tydeligt.

gnæk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 23:30

meddelelse news:4d701468$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, men du skrev "indirekte2 at han ikke ejede musikalsk sans i livet.
> Det fremgik da tydeligt.

Det aner jeg ikke om han gør, men han kan læse frekvensen af tonerne på sin
sinusgenerator. De stemte overnes med mine "gæt".

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-11 09:59

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d70099a$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ikke hvad han laver i sin fritid

Fattigrøv, der kun har råd til at komme til ham, medens han arbejder sort..
Ikke så underligt han så kan stille diagnosen " Absolut gehør "
Hvad kostede den )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 10:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> sort..
> Ikke så underligt han så kan stille diagnosen " Absolut gehør "

Ja, det ville jeg også gerne øhhhhh...... "høre".

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 12:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Fattigrøv, der kun har råd til at komme til ham, medens han arbejder
> sort..
> Ikke så underligt han så kan stille diagnosen " Absolut gehør "
> Hvad kostede den )

Det var dog en sær konklusion på en sætning, formuleret på et nogenlunde
dansk.
Var der andre der ikke opfattede, at jeg absolut ikke ved hvad min ørelæge
laver i sin fritid?

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 22:20

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Er din ørelæge musiker?

Nix, men han var lidt imponeret over jeg kunne fortælle ham hvor mange hertz
de toner han sendte ind i mine ører var på :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-03-11 22:34

> Nix, men han var lidt imponeret over jeg kunne fortælle ham hvor mange
> hertz de toner han sendte ind i mine ører var på :)

Det er da fordi du går til koncerter og får renset godt og grundigt ud

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:39

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Nix, men han var lidt imponeret over jeg kunne fortælle ham hvor mange
> hertz de toner han sendte ind i mine ører var på :)

For at det ikke skal være løgn fik min hørelse faktisk nogenlunde samme
bedømmelse. Jeg kan høre så høje hyletoner,
som mange andre ikke kan høre. Det kan f.eks. være opladeren til min
mobiltelefon. Ingen andre kan høre hyletonen.
Kom ikke her!

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 23:18

meddelelse news:4d700a8f$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> som mange andre ikke kan høre. Det kan f.eks. være opladeren til min
> mobiltelefon. Ingen andre kan høre hyletonen.

Du forstod vist ikke hvad jeg mente.
Det drejer sig ikke om at kunne høre tonen, men at kunne høre hvilken tone
det er.
Hyletonerne tror jeg på. Det ligner lidt den musik du hører

> Kom ikke her!

Jo, netop :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 23:23

> Hyletonerne tror jeg på. Det ligner lidt den musik du hører

Uforskammet. Skal jeg nu beskyldes for at lytte til pop?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 23:28

meddelelse news:4d7014b0$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Uforskammet. Skal jeg nu beskyldes for at lytte til pop?

Nej, kun til de fæle grimme "toner" der kommer ud af kombinationen Hansi +
et BR-keyboard.

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 23:25

> [...]
> det er.
> Hyletonerne tror jeg på. Det ligner lidt den musik du hører :o

Ja den eneste forklaring på Aages smag må søges i ekstrem tinitus og
et godt syn.
Aage drages af plastikpalmer og plastikmennesker.
:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 08:08

> Nix, men han var lidt imponeret over jeg kunne fortælle ham hvor mange
> hertz de toner han sendte ind i mine ører var på :)

Det ville jeg godt nok osse være

Jeg kender en enkelt korsanger med absolut gehør, og for hende er det ikke
nogen ubetinget fordel. Det går helt galt for hende, når noderne ikke
stemmer med de konkrete toner, forstået på den måde, at vi andre ikke har
de store problemer med at synge en sats en halv tone højere eller lavere,
hvis korlederen beslutter sig for det. Jeg tror, det skyldes at vi
almindelige dødelige med relativt gehør har koncentrationen på intervaller,
mens hun har koncentrationen på de absolutte toner.

Venligst
Lars

som mangler at få bestemt tonen på sin tinnitus

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 09:04

> [...]
> intervaller,
> mens hun har koncentrationen på de absolutte toner.

Nu er jeg ikke så bundet til noder, at det indebærer et problem for mig at
transponere, men jeg kan sagtens genkende noget af det du skriver.
En sanger der er off key, en guitar der ikke stemmer 100%, trommer der
hænger nogle brøkdele af et sekund, plus en masse andet i samme stil, kan
lyde som kaos i mine ører. Jeg har efterhånden lært mig at holde fokus på
helheden, men i starten var det rigtig svært ikke at koncentrere mig om
detaljerne i så høj grad, at det var lidt ødelæggende for oplevelsen.
Det sjove er faktisk, at jeg ikke er perfektionest, men elsker de skæve
toner. Men der er STOR forskel på skæve toner, og falske toner. Det er nemt
at spotte talentløshed imellem sjæl og kunstnerisk kreativitet :)
Men der er heller ikke noget værre, end musik der er teknisk perfekt ned i
den mindste detalje. Det er uden sjæl og liv, og er i mine ører ikke musik.
Musik opstår i pauser og overtoner, og skal overraske hver gang.

> som mangler at få bestemt tonen på sin tinnitus

12 KHz ;)

Fra : Max

Dato : 04-03-11 10:08

Hej Alex

> [...]
> ned i den mindste detalje. Det er uden sjæl og liv, og er i mine ører
> ikke musik. Musik opstår i pauser og overtoner, og skal overraske

Noget jeg selv mener at have bemærket er netop det der med at
det skæve faktisk virker mere som rigtig musik man på længere
sigt holder bedre ud.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 12:42

> Noget jeg selv mener at have bemærket er netop det der med at
> det skæve faktisk virker mere som rigtig musik man på længere
> sigt holder bedre ud.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Prøv at sammenligne denne: http://www.youtube.com/watch?v=58Hu7IsRbfI
Med originalen: http://www.youtube.com/watch?v=4bytns9BOzM

Den første er en musikalsk bundskraber, uden sjæl og indlevelse. Præcis som
et urværk, men blottet for noget af det der gør musik til kunst.
Janis Joplins lidt skæve version, med den hæse stemme og en guitar der ikke
er helt præcis, er derimod essensen af god musik for mig. Personlighed,
indlevelse og følelser - Alt det som James Last med alle sine "musikere"
ikke når til sokkeholderne.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 12:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> og en guitar der ikke er helt præcis, er derimod essensen af god musik

Øhhhhh........ "God musik" er simpelthen noget der er "forkert" spillet og
"dårligt" lavet. Hmmmmmm......... Så forstår jeg bedre at jeg ikke kan lide
popmusik.
Nu blev det endelig opklaret.

- Alt det som James Last med alle sine "musikere"
> ikke når til sokkeholderne.

Ja, med den definition på hvad god musik er, nemlig noget der er forkert
spillet, så vil jeg også nok sige at "James Last"s musik er dårlig. grusomt
dårligt.
Det er nemligt spillet korrekt og professionelt.
Jeg er glad ved opklaringen:
Popmusik = Noget der er spillet forkert - Slagermusik: Noget der er
spillet korrekt.

Er det rigtigt forstået?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 13:01

meddelelse news:4d70d22c$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det rigtigt forstået?

Nej, men jeg opgiver at forklare dig det.
Det er som at forklare en blind mand hvor smuk solnedgangen er. Helt
umuligt.

Så bliv du bare ved din schlagermusik, som du ved er ens hver gang uden
afvigelser, fordi det er lavet på en pc. Og ja, det er da kvalitet, teknisk
kvalitet. Men kunstnerisk kvalitet inderholder det altså ikke.
Som at sætte 22 robotter til at spille en fodboldkamp, og kalde det sport.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-11 12:44

> [...]
> teknisk kvalitet. Men kunstnerisk kvalitet inderholder det altså ikke.
> Som at sætte 22 robotter til at spille en fodboldkamp, og kalde det sport.

Jamen jeg ville da også gerne høre forklaringen...
Jeg ved ikke, om jeg til slut vil være uenig....
Men nu har du så mange gange gennem tiden
modsagt dig selv, så den kan kun blive spændene.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 12:55

> [...]

> Jeg ved ikke, om jeg til slut vil være uenig....
> Men nu har du så mange gange gennem tiden
> modsagt dig selv, så den kan kun blive spændene.

Det står altså 2 indlæg længere oppe i tråden, hvis det skulle have
forbigået din opmærksomhed.
Ikke at jeg har nogen illusioner om at du fatter, at det skæve er smukt, og
det perfekte er crap.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-11 15:55

> [...]

> forbigået din opmærksomhed.
> Ikke at jeg har nogen illusioner om at du fatter, at det skæve er smukt,

Hvorfor skal ting dog være skævt. Jeg foretrækker perfektion i musik. Derfor
er det så dejligt at de bruger play-back i de tyske musikshow.
En lille spillefejl elimineres - og det er godt

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-11 22:43

meddelelse news:4d724ebd$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor skal ting dog være skævt. Jeg foretrækker perfektion i musik.
> Derfor er det så dejligt at de bruger play-back i de tyske musikshow.
> En lille spillefejl elimineres - og det er godt

Jamen det må du da gerne synes Åge. Bare ikke kald det hverken stor musik
eller kunst, for det har det intet at gøre med.
Steril dåsemusik ja, men hverken kvalitet eller kunst, ud over teknisk
kvalitet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-03-11 09:44

> [...]
> forbigået din opmærksomhed.
> Ikke at jeg har nogen illusioner om at du fatter, at det skæve er smukt,

Jamen du skal slet ikke bekymre dig om mine opfattelser,
bare helt og holdent, koncentrere dig om dine egne, og så
forklare dem.. Så skal jeg nok holde styr på mine..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 10:26

> Så skal jeg nok holde styr på mine..
>
> M.V.H....Benny..

SÅDAN! - Benny. Sådan skal han have.
Du er en styrmand af klasse.
http://janss.dk/billeder/plr.jpg

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-03-11 10:47

On 06-03-2011 10:25, Åge Halldorsson wrote:

> SÅDAN! - Benny. Sådan skal han have.
> Du er en styrmand af klasse.
> http://janss.dk/billeder/plr.jpg

Er det et billede af Benny Mortensen i landbrugs-uniformen?
Er det ikke snarere ham her:

http://www.youtube.com/watch?v=ofxLKKfM01E

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 10:31

> Er det et billede af Benny Mortensen i landbrugs-uniformen?
> Er det ikke snarere ham her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ofxLKKfM01E
>
> Henning.

Tja, jeg må vel indrømme, selv om den ikke helt rammer,
passer den dog bedre end Åge's billede )
Der er ikke brug for pressefolder i bukserne herude....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 10:55

meddelelse news:4d735319$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> SÅDAN! - Benny. Sådan skal han have.
> Du er en styrmand af klasse.
> http://janss.dk/billeder/plr.jpg
>
> Hilsen Åge

Ah, helt så flot, ser det godt nok ikke ud... Hverken her, eller på de skibe
jeg har med at gøre... Der er forholdene lidt mere spartanske...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 11:04

> [...]

> bare helt og holdent, koncentrere dig om dine egne, og så
> forklare dem.. Så skal jeg nok holde styr på mine..

Jamen jeg bekymrer mig absolut ikke om dine opfattelser. Men når du gentagne
gange skriver at der er noget du ikke har opfattet eller ikke forstår, så må
jeg jo bare med et skuldertræk konstatere, at opgaven er lige så umulig som
at forklare relativitetsteorien i en børnehave.
Men ok, så nøjes for fremtiden med at konstatere at du er faldet af, i
stedet for hver gang at råbe det højt, og give andre skylden.

Problem solved

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-03-11 11:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Problem sol-ved

??? Problem måne-fra

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 10:24

> [...]
> Men ok, så nøjes for fremtiden med at konstatere at du er faldet af, i
> stedet for hver gang at råbe det højt, og give andre skylden.

Hej Alex

Jamen det der med ord, har du altid kunnet... Det kniber bare med, at få dem
til at give mening... Selvfølgelig, kan du prøve på, i mangel af forklaring.
at få mig til at lyde dum, hvilket måske også er tilfældet... Men du bliver
altså ikke spor klogere, ved at prøve at henlede andres opmærksomhed på
det... At du så ikke kan forklare relativitetsteorien i børnehaven, kan du
så i givet fald undskylde med, at det er det, vi har pædagoger til... Men om
det så undskylder, at du ikke kunne, skal jeg ikke kunne sige... Om jeg er
faldet af.... Tja det er jeg formodentligt på mange områder... Råbte jeg
højt, fordi jeg var mindst lige så ivrig på at høre den forklaring, du
ligesom satte os i udsigt, men alligevel ikke havde tænkt dig at komme med
???? Gav jeg andre skylden ????... Jamen når du gentagne gange, skriver
noget jeg ikke forstår, så er jeg nødt til at spørge hvad du mener... Gjorde
jeg ikke det, så var jeg da netop DUM, og jeg ville helt sikkert FALDE AF...
Det må selv en Alex kunne forstå.... Men altså igen må jeg jo åbenbart
indrømme.... Alt er relativt ))

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 11:17

> Jamen det der med ord, har du altid kunnet... Det kniber bare med, at få
> dem til at give mening... Selvfølgelig, kan du prøve på, i mangel af
> forklaring. at få mig til at lyde dum,

Fald nu lige ned.
Jeg konstaterede blot at der kun var én der ikke forstod hvad jeg mente,
resten af dine teorier må stå for din egen regning.

Jeg kan ikke med min bedste vilje komme med mere rammende metaforer, end at
den "perfekte" musik er som at sætte 22 robotter til at spille fodbold, og
kalde det sport. Musik uden afvigelser er helt uden kunstnereisk islæt, på
samme måde som robotterne.
Hvem gider at gå til en koncert, hvor alt lyder som på CD'en? Hvor intet er
overladt til humør, kreativitet og improvisation?
Ikke mig i hvert tilfælde.

Musik opstår i pauserne, i overtonerne, og ikke mindst i synergien mellem
musikere der spiller sammen, og gør hinanden større. Hvis man går efter det
perfekte ned til sidste pausetegn, så mister man alt dette, og musikken
mister sjælen.

Indet af det ovenstående har jeg ikke allerede skrevet før, så hvis ikke det
giver mening, er jeg nødt til at opgive.
Det har intet med dumhed at gøre, men et forskelligt udgangspunkt for at
lytte til musik. Man kan ikke forklare det smukke i kunst til folk der ikke
kan se det, fordi deres præferencer går i en anden retning.
Man skal huske, at hvis man udfordrer et menneskes paradigmer, så ser det
menneske altså kun verden igennem disse.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-11 12:35

> [...]
> Man skal huske, at hvis man udfordrer et menneskes paradigmer, så ser det
> menneske altså kun verden igennem disse.

Det gør Alex formodentligt, bare stilen er den rette....

Robotter, opfører sig, som programmet siger de skal.

Musik, er skrevet, og spilles det, skal det spilles som skrevet, ellers
siger Alex der er fejl i musikken, og det kunne han selv gøre bedre. Det har
Alex sagt om en person, der kunne have været hans bedstefar, og stod med sin
guitar, længe før Alex blev født... Så her tillod Alex ikke nogen form for
kunstnerisk frihed, eller gav plads for variationer... Men han havde jo
selvfølgelig nok også mistet sin sjæl, inden han entrede scenen, for det er
ikke en stilart for Alex....

Når du nu skriver sådan, er det jo så ufatbart, at du ikke forstår, at selv
om noget af Åge's schlager kun er støj i dine ører, er lystig vellyd i
hans... lige som meget af dit rock, kun er larm i hans ører... Hvordan var
det du skrev " Man skal huske, at hvis man udfordrer et menneskes
paradigmer, så ser det
menneske altså kun verden igennem disse. " Altså det kan godt være et
billede er smukt i dine øjne... Men lad dog i det mindste være, med at gøre
det rædselsfuldt i andres...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 16:26

> [...]
> har Alex sagt om en person, der kunne have været hans bedstefar, og stod
> med sin guitar, længe før Alex blev født...

Vorherre på lokum. Selv når man imødekommer dig, er du totalt proppet med
lort. Hvis du skal citere, så gør det dog i det mindste rigtigt, og ikke
lægge en fortolkning ned over. Jeg aner forrresten ikke hvad dælen du
citerer her.
Der er forskel på at lave fejl, og på at fortolke musik. Jeg kan høre
forskellen, og det kan du tydeligvis ikke.

Men ok, selv om du efter eget udsagn ikke er dum, så er du gentagende
faktaresistent på halv duplex.
Jeg gider ikke at spilde tiden på folk som dig, det med vilje misforstår og
overfortolker alt, i en eller anden sær personlig vendetta.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 16:50

> Vorherre på lokum.

Amen!

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:49

meddelelse news:4d74fec7$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Amen!
>
> Hilsen Åge

Jamen du ved da Åge, Alex har altid kunnet det med ord...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-11 13:49

> [...]
> Jeg gider ikke at spilde tiden på folk som dig, det med vilje misforstår
> og overfortolker alt, i en eller anden sær personlig vendetta.

Nej det er egentligt pudsigt ikke, for det gør du aldrig...

Hank B Marvin

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-11 16:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jeg konstaterede blot at der kun var én der ikke forstod hvad jeg mente,

Hov hov!. Vi er flere

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 17:41

meddelelse news:4d74fe78$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hov hov!. Vi er flere

Point taken. 2 er "flere".

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 12:59

> [...]

> Den første er en musikalsk bundskraber, uden sjæl og indlevelse. Præcis
> som et urværk, men blottet for noget af det der gør musik til kunst.

Den første udgave er noget helt andet. Det er en slager-ficering af slagen.
Sådan skal den lyde efter en slager-ficering. Den er dygtigt lavet og
topprofessionel og James-udgaven
er lavet efter hans orkesters meget høje kvaliteteskriterier. Hans orkester
er trods alt nok et af verdens mest professionelle og dygtige orkestre. Kun
Andre rieu giver konkurrence hvad det angår.

> [...]
> Personlighed, indlevelse og følelser - Alt det som James Last med alle
> sine "musikere" ikke når til sokkeholderne.

Den er da ikke dårlig. De er gode begge to, på hver sin måde. Jeg
foretrækker dog musik som er "præsis". Det er et amatør-tegn hvis den er
u-præsis. Så er det jo amatøragtigt lavet.
Det er sån set også det jeg synes, at kunne erfare blandt det meste
popmusik man hører.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 18:12

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=YovvypUvDAo. Og der er mange andre af samme
> skuffe, som man kan danse og synge med på! Og det giver en herlig

Helt klart. Lad os dykke ned i skuffen.

Der ligger Party-orkesteret "Tobee" og hygger sig i deres Schlauchboot:
http://www.youtube.com/watch?v=QaXXruJyldY&feature=related

Olaf Henning er heller ikke så ringe, med hans cowboys og indianere:
http://www.youtube.com/watch?v=kTgmWwyDI1o&feature=related

og "Fliegerlied" er en klassiker. Vi giver sangen til Tim Toupet:
http://www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM

og "En stjerne med dit navn", med Nic P.:
http://www.youtube.com/watch?v=f0E1SX_8OUc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 03-03-11 19:52

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM
>
> og "En stjerne med dit navn", med Nic P.:

Alle sammen helt igennem fede party-numre, som kan få en hver after-ski-fest
op på kogepunktet!

Her et par andre gode eksempler:

Wir Wollen Die Eisbären Sehen:
http://www.youtube.com/watch?v=8QB52bGFGNs

D.J. Ötzi: "Burger Dance": http://www.youtube.com/watch?v=8QB52bGFGNs

Og min personlige favorit: "Frauenarzt & Manny Marc - Das Geht Ab":
http://www.youtube.com/watch?v=gsvvTX0bwPo

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 19:59

> Her et par andre gode eksempler:
>
> Wir Wollen Die Eisbären Sehen:
> http://www.youtube.com/watch?v=8QB52bGFGNs

Det er en vældig Knut-sang. Der er tempo på.

> D.J. Ötzi: "Burger Dance": http://www.youtube.com/watch?v=8QB52bGFGNs

Forkert link. Her er den rigtige. Burger-dans, med Tophue-manden. Og den er
rigtig god og sjov.

> Og min personlige favorit: "Frauenarzt & Manny Marc - Das Geht Ab":
> http://www.youtube.com/watch?v=gsvvTX0bwPo

Arrgghhhhhh! - kunne jeg få lov at stå af her.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 20:30

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Her et par andre gode eksempler:
>
> Wir Wollen Die Eisbären Sehen:
> http://www.youtube.com/watch?v=8QB52bGFGNs
>
> John

Og lad os så få den i en fed show version. Lige noget for Aage.
Puhdys.

http://www.youtube.com/watch?v=sz8OInsZZ1c&feature=related

Die Eisbâren. Berlins ishockey stolthed.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:12

> [...]
> Puhdys.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=sz8OInsZZ1c&feature=related
>
> Die Eisbâren. Berlins ishockey stolthed.

Åge synes at Pelle kommer med noget meget støjende musik.

Alaaf fra Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 22:15

meddelelsen news:4d70041a$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Åge synes at Pelle kommer med noget meget støjende musik.
>
> Alaaf fra Åge

Ok Aage.
Jeg gentager lige mig selv:
Det er ikke støj.
Det er godaw!

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 03-03-11 16:24

Hej Henning

> [...]
> Ballerup Super Arena. Intet er for stort, der skal være plads til os
> alle. I skrivende stund er der stadig 2115 ledige billetter, så det er med

Det kan da ikke passe at der er ledige billetter til noget så stort,
de burde da være solgt alle sammen 20 minutter efter salget
blev åbnet.

Max

Fra : John

Dato : 03-03-11 17:48

> Det kan da ikke passe at der er ledige billetter til noget så stort,
> de burde da være solgt alle sammen 20 minutter efter salget
> blev åbnet.

Det er ikke sikkert de bliver solgt alle sammen. Men der er uden tvivl et
marked her i landet også!

Man kan mene hvad man vil om manden og musikken, men han kan noget som ingen
andre kan!

Hans årlige Open Air-koncerter i hans hjemby Kitzbühel til sommer blev
udsolgt på 5 min! Her valgfarter folk til hvert år fra hele Europa (og
sikkert også nogen fra resten af verden) for at komme til den store koncert
(som også har gæsteoptrædender af andre kunstnere), samt vandring med Hansi
op i bjergene!

Tror ikke der er andre der formår dette! Og så må Hansi jo også være en
guldgrube for Kitzbühel hvert år, med de mange tusind mennesker i byen!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 18:19

> [...]
> sikkert også nogen fra resten af verden) for at komme til den store
> koncert (som også har gæsteoptrædender af andre kunstnere), samt vandring

Det er musik på et meget højt kvalitetsniveau. Der er kun de bedste navne
med.
Jeg har samtlige Open Air-ere fra 2004 og til idag. Det er guf at hente
frem.

Skal vi lige nupse den her: http://www.youtube.com/watch?v=OLuJNEmW5ps

og et af fremtidens navne: http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k

Alaaaf åge

Fra : John

Dato : 03-03-11 19:59

> Det er musik på et meget højt kvalitetsniveau. Der er kun de bedste navne
> med.
> Jeg har samtlige Open Air-ere fra 2004 og til idag. Det er guf at hente
> frem.

Nu er jeg ikke super-fan af Hansi, men ser da gerne hans shows. De vises jo
også på dansk tv.

> Skal vi lige nupse den her: http://www.youtube.com/watch?v=OLuJNEmW5ps

Ja, der er virkelig en fantastisk stemning til showet, og Hansi har da også
mange gode sange.

> og et af fremtidens navne: http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k

Den kan da godt lige gå, men tror ikke det er noget der bliver til noget
særligt!

Så heller en pige der kan jodle helt vildt! Har aldrig hørt nogen der kan
jodle på den måde: Oesch's Die Dritten:
http://www.youtube.com/watch?v=Gs3MH4KoyBY

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 20:06

> Så heller en pige der kan jodle helt vildt! Har aldrig hørt nogen der kan
> jodle på den måde: Oesch's Die Dritten:
> http://www.youtube.com/watch?v=Gs3MH4KoyBY

Der er nok lige en anelse for meget "Tyrol" over hende, for mig. Men de er
godt nok blevet populære og vinder alting.
Men hwa med den her. Her giver de Hansi-boys "Ski Twist".
http://www.youtube.com/watch?v=2RLsYdKOHdE
Den synes jeg er vældig.

Hvis du er til jodlen og party-stemning, hwa så med ham her. Hehee:
http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0&playnext=1&list=PL36006A00AC5D3B26

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 20:35

meddelelsen news:4d6fe6b4$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>

> Hvis du er til jodlen og party-stemning, hwa så med ham her. Hehee:
> [...]

Aage find en, der mimer lidt bedre.
Ser ærlig talt fjollet ud, at jodle med lukker mund!
Men så i øvrigt helst, at han konstant holdt den lukket.
:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 11:59

Fra : John

Dato : 03-03-11 20:47

> Der er nok lige en anelse for meget "Tyrol" over hende, for mig. Men de er
> godt nok blevet populære og vinder alting.

Jeg synes der var for meget "Tyrol" over "Twinnies". Ang. "Oesch's Die
Dritten", er det heller ikke fordi det er vildt godt, men er ret imponeret
over hendes jodlen!

> Men hwa med den her. Her giver de Hansi-boys "Ski Twist".
> http://www.youtube.com/watch?v=2RLsYdKOHdE
> Den synes jeg er vældig.

Kan da sagtens høre på det, men ikke lige min smag!

> Hvis du er til jodlen og party-stemning, hwa så med ham her. Hehee:
> http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0&playnext=1&list=PL36006A00AC5D3B26

Ja, ham kendte jeg godt! Man kan da ikke lade være med at grine! Men vel
egentlig noget værre lort Fjollehoved

Jeg er ikke så meget til det de kalder for "Volksmusik", men meget mere til
"Schlager". Bevares, der er da gode "Volksmusik"-numre, men der er meget
længere imellem dem, end i "Schlager"! F.eks. kan jeg ikke fordrage
"Kastelruther Spatzen", som vel nok er et af de største navne inden for
"Volksmusik".

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:32

> Jeg er ikke så meget til det de kalder for "Volksmusik", men meget mere
> til "Schlager". Bevares, der er da gode "Volksmusik"-numre, men der er
> meget længere imellem dem, end i "Schlager"!

Hmmmm..... Jeg synes faktisk lige godt om de to genrer og fortrækker et mix,
vor de er blandet sammen i een stor pærevælling.

> F.eks. kan jeg ikke fordrage "Kastelruther Spatzen", som vel nok er et af
> de største navne inden for "Volksmusik".

Det kan jeg godt forsikre dig om at jeg også mener. Jeg gyser, bare jeg
hører navnet. Der er forfærdeligt med de tyroler-trompeter.
Det er faktisk direkte uhyggeligt. Det er lige så øjnene er ved at flyve ud
af hovedet på en, når de begynder at spille.
Selv om det med hyletoner er mest kendt indenfor popmusik, så vil jeg
sige at det volksmusikorkester nærmest lyder som een lang hyletone.
Det er grusomt. jeg får ligefrem kvalme-fornemmelser af dem. Her er noget af
det værste jeg kan finde. Tyrol Tyrol Tyrol.
ARRGHHHHHHH.... Hjælp!
http://www.youtube.com/watch?v=rVQZXWUz_dI&feature=related

Indenfor volksmusik foretrækker jeg mere sån noget med "youbi dubi dab dab"
og sån. Og så en flok klappende juhuu-piger som danser rundt
og laver hurlumhej. Altså noget med det nok så kendte "godaw" i og ikke det
der Tyrol-lyd: http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM
Og vi tager lige den her:
http://www.youtube.com/watch?v=lVViVbQRsII&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:52

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> F.eks. kan jeg ikke fordrage "Kastelruther Spatzen", som vel nok er et af
> de største navne inden for "Volksmusik".

.......men måske du kan lige hans børns musik. Der er en anelse Tyrol over
det, men kun sån at det er passende:
http://www.youtube.com/watch?v=C1TOOTFzkxw

Her er Tyrol også sat i baggrunden:
http://www.youtube.com/watch?v=77_PsJh07NI

Og det her er bare fantastisk. Tyrol er helt fjernet. Det er datteren
Marion. Det er meget flot musik, i extrem høj kvalitet:
http://www.youtube.com/watch?v=85QMZ0e-Ens&feature=related

Som en lille sjov ting. Her synger Marion den samme sang, som lille:
http://www.youtube.com/watch?v=INf8UrKN8iE

Kan det synges bedre? . Nej vel!'

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 03-03-11 23:17

> ......men måske du kan lige hans børns musik. Der er en anelse Tyrol over
> det, men kun sån at det er passende:
> http://www.youtube.com/watch?v=C1TOOTFzkxw

Ja, det er meget bedre end farmand! Alexander Rier er ved at skabe sig en
solokarriere. Synes det er mere schlager det han laver, og synes ret godt om
det: http://www.youtube.com/watch?v=vyglZGi-UwI.

Skal i øvrigt opleve ham på scenen i Forum Horsens på søndag!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 23:26

> [...]
> om det: http://www.youtube.com/watch?v=vyglZGi-UwI.
>
> Skal i øvrigt opleve ham på scenen i Forum Horsens på søndag!

Hold da op!. Det var dæleme en god sang han der synger. Ja, det kan ikke
sammenlignes med hans fars Tyroler-brægen.

Jeg anede forøvrigt ikke, at han skulle til Horsens.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 04-03-11 16:37

> Hold da op!. Det var dæleme en god sang han der synger. Ja, det kan ikke
> sammenlignes med hans fars Tyroler-brægen.

Helt enig!

> Jeg anede forøvrigt ikke, at han skulle til Horsens.

Han er heller ikke på den officielle liste over optrædende, men Florian
Silbereisen gjorde bl.a. opmærksom på at Alexander var med på turnéen, i
"Winterfest Der Volksmusik". Der er jo altid overraskelser med i Florian's
show, og det er der jo muligvis også i Horsens. Måske tager han kæresten
med?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 23:36

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Skal i øvrigt opleve ham på scenen i Forum Horsens på søndag!

Nu fandt jeg ud af det. Det er Florian Spashmager der har fået ham med som
sidste-øjebliks-navn. Det har han jo meget med.
Der er da egentlig mange navne med til det der omrejsende FESTE DER
VOLKSMUSIK denne gang. 9 navne. Det er flere end
der plejer at være. Men ok. slager oplever jo en renæsance uden sidestykke i
dise år. Flere og flere kan lide det. Det er nok derfor.

Her kan man se navnene:

CITAT START

Frühlingsfest der Volksmusik (Horsens Forum): Søndag 06/03-2011 kl. 18.00:
Pris 345/395/470 kr.

Richard Claydermann

Wildecker Herzbuben

Michael Hirte

Die Schäfer

Angela Wiedl

Christoff

Alexander Rier

Karel Got

MDR Deutsches Fernsehballet

CITAT SLUT

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 23:21

meddelelsen news:4d700d79$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Og det her er bare fantastisk. Tyrol er helt fjernet. Det er datteren
> Marion. Det er meget flot musik, i extrem høj kvalitet:

"I extrem høj kvalitet."
Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Som en lille sjov ting. Her synger Marion den samme sang, som lille:
> http://www.youtube.com/watch?v=INf8UrKN8iE
>
> Kan det synges bedre? . Nej vel!'

Den lader vi også lige stå et øjeblik.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 23:27

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> "I extrem høj kvalitet."
> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Billederne er da HD

> Den lader vi også lige stå et øjeblik.

Jamen den kan ikke synges bedre. Uanset hvordan du pakker den ind, så er det
noget dåselarm :)

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 23:51

> [...]
>
> Billederne er da HD

> Jamen den kan ikke synges bedre. Uanset hvordan du pakker den ind, så er

Ok. Got your points. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 08:41

> Ok. Got your points. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Tsk.. Të tillë një absurditet lojë

Med venlig hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-11 12:02

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke så meget til det de kalder for "Volksmusik", men meget mere
> til "Schlager".

Arrrhhh. Slipper den her ikke igennem, nåleøjet:
http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 04-03-11 16:39

> Arrrhhh. Slipper den her ikke igennem, nåleøjet:
> http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig

Til dels! Den er da meget festlig, men jeg bliver MEGET hurtigt træt af at
høre på de horn!

John

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 20:33

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så heller en pige der kan jodle helt vildt! Har aldrig hørt nogen der kan
> [...]

Oh my f------ god.
Det smerter.
Har været på banen før engang i efteråret.
Havde fortrængt smerten.
:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 20:58

> Oh my f------ god.
> Det smerter.
> Har været på banen før engang i efteråret.
> Havde fortrængt smerten.

LOL

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 21:40

Den 03-03-2011 19:59, John skrev:

> Så heller en pige der kan jodle helt vildt! Har aldrig hørt nogen der
> kan jodle på den måde: Oesch's Die Dritten:
> http://www.youtube.com/watch?v=Gs3MH4KoyBY

Jeg synes hende her er bedre til at synge, men her jodler hun sammen med
Florian. Hun er en af Åges favoritter:

http://www.youtube.com/watch?v=sLegmsK3Tgk

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 22:07

> Jeg synes hende her er bedre til at synge, men her jodler hun sammen med
> Florian. Hun er en af Åges favoritter:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=sLegmsK3Tgk
>
> Henning.

Lol.
Ja er sikker på, at Aage elsker Nina. Kan man andet?
Lor-- sang men jeg er vild med Ninas altid helt vildt rullende r'er.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : John

Dato : 03-03-11 22:32

> Ja er sikker på, at Aage elsker Nina. Kan man andet?

Kan ikke forstå hvad der skulle være godt ved hende! Kan man andet end elske
Helene Fischer?

> Lor-- sang men jeg er vild med Ninas altid helt vildt rullende r'er.

Så skal vi da have en med Heino. Han ruller også rimelig meget på R-erne
http://www.youtube.com/watch?v=O7Yk1xpoJvg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 22:34

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg synes hende her er bedre til at synge, men her jodler hun sammen med
> [...]

Smutter lige ud og brækker mig. Øjeblik!

Ja, så er jeg her igen

Hilsen Åge