MS Windows
briani 27239
Filer vil ikke slettes.
Fra : Mads H

Dato : 03-03-11 04:22

På mit C drev (Windows7) er 3 filer dukket op
De er ikke vigtige og er Windows Image Backup filer eller log filer fra
samme.
For en måned siden var de der ikke.
Jeg har ikke installeret nye programmer i dette tidsrum
Filerne hedder
found.001
found.002
found.003
I undermapperne hedder mapperne WindowsImageBackup og filerne *.chk
Tror derfor min pc automatisk har prøvet at lave et image af min HD.
Men jeg bruger ikke windows til at lave image, så jeg vil gerne af med dem
Jeg bruger Norton Ghost.
Desværre er der en hængelås på mappe ikonet, og jeg har ikke admin
tilladelse til at slette dem.Men er er nu heller ikke skrivebeskyttede eller
skjulte.
Selv når jeg er admin og vælger "take ownership" samt kør som admin, så kan
jeg aligevel ikke slette dem
Den bliver ved med at brokke sig over rettighederne mangler.
De fylder samlet kun 15 mb, så den er aldrig blevet færdig med at lave en
Image fil af C:
Har en mon et forslag til hvordan jeg sletter de 3 filer.
Har som skrevet prøvet alt mht rettigheder osv.
Prøvet i fejlsikret tilstand, men der kommer samme fejl.
I windows Total Commander vises filerne gså som ikke skrivebeskyttede, men
heller ikke i Win Com kan jeg slette dem, igen admin adgangs fejl.
Har en ekspert mon en ide til hvordan jeg får dem slettet?

På forhånd tak

Mads H

Fra : Ole C

Dato : 03-03-11 09:32

Mads H skrev blandt andet:

> [...]
> Tror derfor min pc automatisk har prøvet at lave et image af min HD.
> Men jeg bruger ikke windows til at lave image

Det er ikke image-filer.
Jeg gætter på at du har kørt en kontrol af din harddisk med Chkdsk på et
tidspunkt? Det er fil-fragmenter fundet ved den lejlighed.
Jeg ved ikke om Windows 7 kan finde på at køre en sådan kontrol af sig
selv...

> [...]
> skrivebeskyttede, men heller ikke i Win Com kan jeg slette dem, igen
> admin adgangs fejl. Har en ekspert mon en ide til hvordan jeg får dem

Hent Unlocker her: http://www.filehippo.com/download_unlocker/tech/
Med stor sansynlighed kan den hjælpe dig.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 03-03-11 09:34

Siden er flyttet til: http://unlocker.emptyloop.com/

--
vh
Ole C

Fra : Olsen

Dato : 03-03-11 18:45

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Siden er flyttet til: http://unlocker.emptyloop.com/

Genialt program. har gennem et år forsøgt at slette 2 mapper uden held trods
flere opskrifter ang. "Trusted installer" og ejerskab i win7.
Med Unlocker er de nu væk.
Takker.

\Olsen

Fra : Ole C

Dato : 03-03-11 19:12

Olsen skrev blandt andet:

> Genialt program. har gennem et år forsøgt at slette 2 mapper uden
> held trods flere opskrifter ang. "Trusted installer" og ejerskab i
> win7. Med Unlocker er de nu væk.
> Takker.

Selv tak!

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 04-03-11 05:56

On Thu, 3 Mar 2011 09:34:05 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Siden er flyttet til: http://unlocker.emptyloop.com/

1.9.0, som kan hentes der, er vist ikke seneste version. Jeg mener
jeg fik en popup om at 1.9.1 var ude sidst jeg installerede 1.9.0. Den
side den linkede til (hans oprindelige side) har bare været
utilgængelig længe, så der kan man ikke hente den.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-11 17:47

Ole C skrev:

> [...]
> tidspunkt? Det er fil-fragmenter fundet ved den lejlighed.
> Jeg ved ikke om Windows 7 kan finde på at køre en sådan kontrol af sig

Det kan den f.eks hvis man kommer til at slukke for tidligt inden
den er lukket ned. Det gør alle NT-versionerne.

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 04-03-11 05:51

On Thu, 3 Mar 2011 17:46:42 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Det kan den f.eks hvis man kommer til at slukke for tidligt inden
>den er lukket ned. Det gør alle NT-versionerne.

Mine XPer gør ikke. Men det kan muligvis skyldes at jeg engang har
slået det fra, kan ikke lige huske det.

Jeg foretrækker selv at have kontrol med det, for chkdsk kan lave
total ravage i systemet nogle gange. Sidst XP gik ned for mig f.ex.
smadrede chkdsk hele systemet så det var umuligt at starte op igen.
Det startede fint op før jeg kørte den, efter nedbruddet, selvom det
må have haft fejl i filsystemet. Så jeg vil anbefale at man lige tager
backup af vigtige ting inden man kører chkdsk, i et sådan tilfælde.

Fra : Joergen T Nissen

Dato : 03-03-11 20:09

Hej Ole

Perfekt program...
Endelig noget der gør livet nemmere, og så oven i købet "Free To Use"
1000 tak
Mads L H

Fra : Ole C

Dato : 03-03-11 20:21

Joergen T Nissen skrev blandt andet:

> Hej Ole
>
> Perfekt program...
> Endelig noget der gør livet nemmere, og så oven i købet "Free To Use"
> 1000 tak
> Mads L H

Det er rigtigt rart at så mange ser ud til at have glæde af det

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 03-03-11 11:05

Mads H skrev:

>Filerne hedder
>found.001
>found.002
>found.003
>I undermapperne hedder mapperne WindowsImageBackup og filerne *.chk
Det er sikkert genoprettede filfragmenter.
Du skulle kunne slette dem efter en genstart.

Hilsen emj