vinterhjul
Fra : KS

Dato : 02-03-11 20:25

har pt en Peugeot 307sw fra 2002, 2,0 benzin 138hk.

passer de vinterhjul på en Peugeot 307 fra 2009, 1,6 diesel 90hk?

på forhånd tak
mvh
kenneth

Fra : Armand

Dato : 03-03-11 12:20

Den 02-03-2011 20:25, KS skrev:
> har pt en Peugeot 307sw fra 2002, 2,0 benzin 138hk.
>
> passer de vinterhjul på en Peugeot 307 fra 2009, 1,6 diesel 90hk?

99,8% sikkert!
Men det er simpelt at prøvemontere for de umiddelbare faktorer er
pasningen omkring navet/centret og hul-placeringen.
Den 3. faktor er 'dybden' af fælgen, men hvis der ikke er større forskel
end man alene kan fornemme passer det også - Ellers er det en enkel sag
at måle efter med en tommestok!

På såvel min '84 P205, som min ti år yngre P405 brugte jég de
tiloversblevne fælge fra min svogers P106!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-03-11 12:32

Den 03-03-2011 12:19, Armand skrev:

> 99,8% sikkert!

PS:
Et godt værktøj til at oplyse sig om slige detaljer er listerne fra
alu-fælg leverandørerne!
TanteHansens version: "wheel guide", viser at ALLE versioner af 307
deler samme mål for fælgmonteringen.
Dermed forsvandt mine sidste 0,2% tvivl!

--
Armand.

Fra : KS

Dato : 03-03-11 22:34

> [...]
> samme mål for fælgmonteringen.
> Dermed forsvandt mine sidste 0,2% tvivl!

tak for info

mvh
kenneth