MS Windows
briani 27239
works eller office
Fra : nåså

Dato : 02-03-11 06:44

Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works?

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 07:31

nåså skrev:

>Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works?

office er storebror og works lillebror.

Works dækker de fleste almindelige menneskers behov for en
kontorpakke. Er lettere at gå til end Office, hvis man er nybegynder.
Jeg ved faktisk ikke, hvad man sådan lige skulle mangle i Works. den
følger ofte med som preinstalleret, når man køber en ny PC.
En komplet pakke med Works på dansk koster ca. 400 kr
En komplet pakke med Office på dansk koster fra ca. 800 kr og op til
4.300 kr alt efter hvilke licenser, der følger med.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 02-03-11 07:46

Hej

> Jeg ved faktisk ikke, hvad man sådan lige skulle mangle i Works. den
> følger ofte med som preinstalleret, når man køber en ny PC.

Der mangler Outlook og mulighed for Powerpoint.

--
Mvh Max

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 08:46

Max skrev:

>Der mangler Outlook og mulighed for Powerpoint.

Ja, der er kun en fremviser.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 02-03-11 09:44

nåså skrev blandt andet:

> Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works?

Som andre skriver er Works en spareudgave af Office - men koster dog stadig
penge.

Her: http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-11 09:51

Ole C skrev:

> Her: http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
> som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.

Det var også min første tanke da jeg læste tråden. Jeg brugte
Microsoft Office i mange år indtil jeg opdagede OpenOffice. Det
har jeg brugt siden. Alle mine gamle filer blev hentet ind i
OpenOffice næsten uden problemer.

'Problemerne' var af ret teknisk art:

1. Makroer i mine regneark holdt op med at virke. Jeg måtte
skrive nogle nye.
2. Databaser oprettet i Access kan slet ikke åbnes i OpenOffice,
og det kan ikke gemme databaser i Accessformat.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 12:26

Ole C skrev:

> [...]
>
>Her: http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
>som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.

Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
ikke engang måle sig med MSWorks.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 02-03-11 12:27

emjeppesen skrev blandt andet:

> Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
> ikke engang måle sig med MSWorks.

Nå.

--
vh
Ole C

Fra : Per

Dato : 02-03-11 14:01

emjeppesen wrote:

> Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
> ikke engang måle sig med MSWorks.

Du har ret.

Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.

Tænk at betale for et dårligere program, når det bedste er gratis. Ja man
undres.

Mvh. Per

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 14:44

Per skrev:

>Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.

På mig virker den meget gammeldags.
Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem

Hilsen emj

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-03-11 16:34

On Wed, 02 Mar 2011 14:44:16 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>På mig virker den meget gammeldags.
>Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
>er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem

Så er det dæleme godt, at vi har et stort hus...

Fly

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 16:56

Fly Christensen skrev:

>Så er det dæleme godt, at vi har et stort hus...

ja, bare I holder det inden for egne døre er det fint med mig, men jeg
er træt af at modtage open office filer i min mail
Når sandheden skal frem, har jeg da ofte installeret open office på
bekendtes PCer, i mangel på bedre
De er som regel godt tilfreds med det.
Hilsen emj

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-03-11 23:12

>ja, bare I holder det inden for egne døre er det fint med mig, men jeg
>er træt af at modtage open office filer i min mail

Ligesom vi andre er trætte af, at modtage MS Office filer på mail.

Derfor er det så dejligt med åbne standarder alle forstår.

//Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-11 23:25

Martin [6000] skrev:

>Ligesom vi andre er trætte af, at modtage MS Office filer på mail.
>
>Derfor er det så dejligt med åbne standarder alle forstår.

Hvad hulen mener du med det?
Mener du at open Office er standard?

Hilsen emj

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-03-11 11:10

>Hvad hulen mener du med det?

Jeg mener, at det ville være rart hvis folk sendte filer, som alle kan
læse.

Fx. hvis de konverterede en doc-fil til pdf.

>Mener du at open Office er standard?

Ikke nødvendigvis.

//Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-11 17:43

emjeppesen skrev:

> Hvad hulen mener du med det?
> Mener du at open Office er standard?

Beskrivelsen af filformatet er i hvert fald offentligt
tilgængeligt.

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 04-03-11 05:39

On Thu, 3 Mar 2011 17:42:34 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Beskrivelsen af filformatet er i hvert fald offentligt
>tilgængeligt.

Det er MS docx format nu også. Selvom dokumentationen vist ikke skulle
være den bedste.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-03-11 12:41

Den 02-03-2011 14:44, emjeppesen skrev:

> På mig virker den meget gammeldags.
> Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
> er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem

Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
hjem, at RTF dokumentformatet

1) kan gemmes af stort set alle teksteditorer
og dokumentbehandlere og
2) kan læses af stort set alle kendte tekstbehandlere

ville megen frustration altså kunne undgås.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Edmund

Dato : 04-03-11 13:13

Den 04-03-2011 12:41, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> og dokumentbehandlere og
> 2) kan læses af stort set alle kendte tekstbehandlere
>
> ville megen frustration altså kunne undgås.

Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
Wordpad i Windows XP.

--
Mvh Edmund

Fra : Kurd

Dato : 04-03-11 14:12

"Edmund" <nospamm@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
> Wordpad i Windows XP.
>
> --
> Mvh Edmund

Kan du prøve at omformulere din sætning [hvis muligt]?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-11 15:27

Edmund skrev:

> Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
> Wordpad i Windows XP.

Lad mig gætte: Billeder er ikke en del af standard-rtf?

Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 04-03-11 17:39

Hej Bertel

> Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?

Men RTF standarden tilbyder både indlejring af fonte
og billeder.

Max

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-03-11 18:02

> Lad mig gætte: Billeder er ikke en del af standard-rtf?
>
> Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?

Netop.

Jeg skriver om *tekstbehandling* og ikke
om DtP eller billedredigering/visning.
Wordpad er et fortrinligt program
til det, ditto alle de andre. Men når man
går på spurvejagt er der ingen grund til at
medbringe kanoner.

Jeg har gentagne gange oplevet et lettelsens
suk, når jeg har fortalt kursister, kolleger
og ikke mindst McIntosh brugere om denne
mulighed for at udveksle dokumenter med andre
uden forhandlinger om hvilket tekstbehandlings-
program der *skulle* bruges.

I øvrigt har min Word 2003 ikke noget problem
med at indlæse et en tekst med et billede indsat,
skrevet med Wordpad.

Men det er osse den Wordpad, der følger med
Windows 7. Den er vist forbedret noget i forhold
til Win/XP?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 04-03-11 16:48

Edmund skrev:

>Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
>Wordpad i Windows XP.

*.RTF er et rent tekstformat - altså ingen billeder.

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 05-03-11 01:04

Den 04-03-2011 16:47, emjeppesen skrev:

> *.RTF er et rent tekstformat - altså ingen billeder.

Men man kan sætte billeder ind i det alligevel ?
--
Mvh Edmund

Fra : Max

Dato : 02-03-11 17:16

Hej Per

> Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.

Men pas på hvis der er børn i huset, de risikere nemt at stå
i den situation at de pludselig befinder sig på et uddannelses-
sted hvor kun MSO kan bruges.

Max

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-03-11 23:13

On Wed, 2 Mar 2011 17:15:41 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Men pas på hvis der er børn i huset, de risikere nemt at stå
>i den situation at de pludselig befinder sig på et uddannelses-
>sted hvor kun MSO kan bruges.

Sådan et sted har jeg gået.. .da jeg så udbad mig en licens til både
Windows og MS Office, så blev de så sjovt tavse og lov mig bruge Linux
og OpenOffice i fred.

Det gik fint og der var ingen problemer med hverken opgaver, eksamener
eller andet.

//Martin

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-11 17:54

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
> ikke engang måle sig med MSWorks.

Enig

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-03-11 14:19