CarbonCopyCloner: for lille clon?
Fra : Per

Dato : 02-03-11 09:18

Jeg vil skifte harddisken i min MacBook 13´ Alu og puttede først den nye
disk i et eksternt drev og lavet en clon af disken i min MacBook. Jeg
tænkte så bara at sætte den nye disk i Mac´en og arbejde videre som
normalt. Men nu har jeg opdage følgende: Indholden på den gamle disk
fyller i følge informations vinduet i Finder ca. 100GB, men
CarbonCopyCloner har lavet en clon på den nye disk på ca 86GB. Jeg
lavede et forsøg med en anden 2 andre diske: oprindeligt indhold: 130GB,
clon: 111GB.
Hvad betyder det? Er der noget galt her? Laver CarbonCopyCloner noget
forkert eller skumper indholdet måske fordi det på clonen ikke mere er
frakmenteret?
Hilsen Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-11 09:52

Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:

> [...]
> Hvad betyder det? Er der noget galt her? Laver CarbonCopyCloner noget
> forkert eller skumper indholdet måske fordi det på clonen ikke mere er

CCC kloner som standard ikke visse tmp og cache mapper så det kan godt
være det der snyder

Fra : Per

Dato : 02-03-11 10:28

> CCC kloner som standard ikke visse tmp og cache mapper så det kan godt
> være det der snyder

Det lyder som sagen der ikke behøver at komme med over på en ny disk.
Stemmer det? Men kan det virkelig udgøre så mange GB?
/Per

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-03-11 17:12

> Det lyder som sagen der ikke behøver at komme med over på en ny disk.
> Stemmer det? Men kan det virkelig udgøre så mange GB?
> /Per

Er det CCC der siger 86GB eller er det finder?

Fra : Per

Dato : 02-03-11 19:59

> Er det CCC der siger 86GB eller er det finder?

Du har fat i noget dér: jeg tjekkede lige den clonede disk i finder
også, og den viste også ca 100GB. Altså talene i finder var ens for
gammel og ny disk, nemlig ca 100, mens CCC angav at have kopieret 86GB.
Hvordan hænge det sammen? Angiver CCC et forkert tal?
/Per

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-03-11 21:17

> [...]

> gammel og ny disk, nemlig ca 100, mens CCC angav at have kopieret 86GB.
> Hvordan hænge det sammen? Angiver CCC et forkert tal?

CCC tæller åbenbart RAM GB mens Finder tæller i harddisk GB.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-11 21:21

> CCC tæller åbenbart RAM GB mens Finder tæller i harddisk GB.

a hva' fornoed ?

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-03-11 22:03

> a hva' fornoed ?
>
> /thomas

RAM GB er en potens af 2. De er de GB en harddisk sælges efter ikke.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-11 22:06

> RAM GB er en potens af 2. De er de GB en harddisk sælges efter ikke.

Du tænker på GiB vs GB ...

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-03-11 22:23

> Du tænker på GiB vs GB ...

Jeg prøvede på at formulere mig på en pædagogisk måde.