Hvilken bil (et lægehus på landet)
Fra : -=JF=-

Dato : 02-03-11 00:12

Vi var på besøg hos svigermor i weekenden, og var tvangsindlagt til et
afsnit af 'Et lægehus på landet' :-/

Serien foregår vist i ca. 60'erne, og en af lægerne kørte i en bil jeg
aldrig har set tidligere, og nu vil jeg høre om nogen i gruppen kan
hjælpe med at finde ud af hvad det er for en?

Det er en 4-dørs sportsvogn med en allerhelvedes lang køler, og kabinen
er så'n lidt rund og 'pukkelrygget'
Grillen var pænt stor og lå lidt dybt, og midt i grillen var der en
enkelt stor lygte.

Er der nogen der har et bud?

--
Mhv.
John

Fra : René Løweneck

Dato : 02-03-11 09:14

Hej John !

> [...]
> så'n lidt rund og 'pukkelrygget'
> Grillen var pænt stor og lå lidt dybt, og midt i grillen var der en enkelt

http://www.boc.net/type_405.php

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 02-03-11 17:42

Den 02/03/11 09.14, René Løweneck skrev:

> http://www.boc.net/type_405.php

Super!! Tak skal du have!

Kendte du den i forvejen? Jeg havde aldrig tidligere hørt om mærket, men
ret fede biler faktisk.

--
Mhv.
John

Fra : René Løweneck

Dato : 02-03-11 21:13

Hej John !

> Super!! Tak skal du have!

Det var så lidt )

> Kendte du den i forvejen? Jeg havde aldrig tidligere hørt om mærket, men
> ret fede biler faktisk.

Nej, jeg kendte hverken bil eller serie i forvejen. Så jeg lavede et par
hurtige søgninger på nettet. Dog kendte jeg så alligevel mærket (Bristol),
da jeg fandt frem til den rigtige bil. Jeg havde bare glemt alt om det. Det
var faktisk sjovt, lige at få genopfrisket minderne fra dengang, jeg var
dreng.

Her er lige nogle af mine yndligsbiler dengang:

Iso Grifo 7 Liter:
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/575/

Lamborghini Espada:
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/597/

Aston Martin Lagonda:
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/1840486809/

Drømme-drømme-drømme ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-03-11 21:36

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her er lige nogle af mine yndligsbiler dengang:
>
> Iso Grifo 7 Liter:
> http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/575/

Den minder da gevaldigt om min barndoms yndling:

Jensen Interceptor:

http://www.youtube.com/watch?v=aoMvM5NISNA&feature=related

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : René Løweneck

Dato : 02-03-11 23:04

Hej Bjørn !

> Den minder da gevaldigt om min barndoms yndling:
> Jensen Interceptor:

Den Jensen var jeg også helt vild med )

Og jeg havde bl.a. Iso Grifo 7 liter og Jensen Interceptor som Matchbox
biler, jo jo...... )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Armand

Dato : 10-03-11 21:27

Den 02-03-2011 21:35, Bjørn J. skrev:

> Den minder da gevaldigt om min barndoms yndling:
>
> Jensen Interceptor:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=aoMvM5NISNA&feature=related
>Jeg plejer ikke at genere koneriet når hun ser sine TY-serier, men netop
landsbyhospitalet kiggede jeg løst med på for nyligt - Og Jensen'en er
faktisk også er representereti form af sygehusdirektørens privatbil!

--
Armand.

Fra : -=JF=-

Dato : 03-03-11 16:57

Den 02/03/11 21.12, René Løweneck skrev:

> Her er lige nogle af mine yndligsbiler dengang:

> [...]
Fine fine biler!!
Specielt Lagondaen, selv om jeg altid har haft en mistanke om at der har
været en Volvodesigner inde over

Personligt har jeg altid sukket efter denne:
http://www.allsportauto.com/english/lamborghini_countach_25_anniversaire.php

Hamrende 'for meget' - men über fed.

I den mere realistiske ende har denne her *altid* stået meget højt på
ønskeliste, og jeg kunne såmænd finde på at købe den i dag, hvis
mulighederne var til stede:
http://cars.talkzilla.com/boards/read_msg.aspx?message_id=17337

DET er en mandebil!

Men hvis jeg en dag arver Bill Gates, så er der ingen tvivl:
http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4.html

> Drømme-drømme-drømme ))
Ja - Det har vi da råd til

--
Mhv.
John

Fra : Armand

Dato : 06-03-11 21:33

Den 03-03-2011 16:56, -=JF=- skrev:

> Specielt Lagondaen, selv om jeg altid har haft en mistanke om at der har
> været en Volvodesigner inde over

Og tillige vejer den mere end den største Volvo traktor :-|

> Personligt har jeg altid sukket efter denne:
> lamborghini_countach_
> Hamrende 'for meget' - men über fed.

Countach'en har vel hængt på ethvert drengeværelse siden midten af
70'erne
I min barndom var det et billede af Lamborghini Miura i 'Fart & Tempo'
der fængede i sin tid. Dén er unægtelig lidt mere glat i designet end
Countach'ens voldsomme Månebase-Alpha design.
Først forrige år kom jeg til at stå ved siden af én: I teknikmuseet ved
Sinnsheim - Fuck den er lav
<http://gupl.dk/57071/>

> I den mere realistiske ende har denne her *altid* stået meget højt på
> ønskeliste, og jeg kunne såmænd finde på at købe den i dag, hvis
> [...]
Uha. Selvom der, i min knallert-ungdom, holdt en sådan i kvarteret og at
jeg altid lige skulle forbi og kigge på, er jeg i mellemtiden begyndt at
synes at den er en kikset poppet version af den klassiske 'Stang.
Den nuværende retro-version af 'Stang'en er jeg til gengæld faldet
pladask for!
<http://www.wallpaperez.info/wallpaper/car/m/Ford-Mustang-934.jpg>
Og dermed er den oprindelige model også steget i min anseelse.

> Men hvis jeg en dag arver Bill Gates, så er der ingen tvivl:
> http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4.html

Selvom det kun er drømme, sigter jeg ikke så højt, måske fordi jeg er
lidt mere brugs-realistisk:
Min lottogevinst skal omsættes i en ny Maserati Gran Turismo:
<http://www.configurator.maserati.com/cc/?modelName=GT&country=60&language=en&pack=>
Fuck hvor er den flabet - Og lyden er, om muligt, endnu bedre

> Ja - Det har vi da råd til

Jup - Suuuuk!

--
Armand.

Fra : Esben

Dato : 03-03-11 22:15

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Kendte du den i forvejen? Jeg havde aldrig tidligere hørt om mærket, men
> ret fede biler faktisk.

De laver faktisk biler endnu www.bristolcars.co.uk De blev nævnt i sidste
udgave af Bilmagasinet, hvor der står at de ikke taler med journalister, kun
har en butik og sælgeren lyder til at være +80 år.

--
Esben