Stafetten: Seje biler
Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 28-02-11 23:29

Tak skal du have, Jan

Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Vi lægger lige ud med et par klassikere:

David Lindley - Mercury Blues
http://www.youtube.com/watch?v=7U_N7QI1Nzo

Mercury'en var også populær hos Brian Setzer
Brian Setzer - '49 Mercury Blues
http://www.youtube.com/watch?v=G1S-VYus_8o

Og endnu en Ford, denne gang en Mustang, og i den ret ukendte
originalversion, som blev overhalet af Wilson Pickett kort efter
Sir Mack Rice - Mustang Sally
http://www.youtube.com/watch?v=PPBOXOtBUE0

God fornøjelse!

Steen Lindkvist

Fra : Kert Rats

Dato : 01-03-11 00:15

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak skal du have, Jan
>
> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
> emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Alberte har en god sang og melodi om en Chevy '56:
http://www.youtube.com/watch?v=i-3gmN8zCC8

L. Ron Haralds Mig og min Kadett
http://www.youtube.com/watch?v=z2BiXXQjRJQ

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 01-03-11 00:16

Hej Steen

> Vi lægger lige ud med et par klassikere:

Så er denne her selvskrevet

The Little Deuce Coupe - The Beach Boys
http://www.youtube.com/watch?v=IgAkMwNk8Mg&playnext=1&list=PLAF791FE220E6EB7D

og en til i samme boldgade

Fun Fun Fun Till Her Daddy Takes The T-Bird Away
http://www.youtube.com/watch?v=-IEm_Yc7Ehc

Max

Fra : Max

Dato : 01-03-11 17:58

Hej Steen

Jeg lurede på en gammel dansk monolog der
hedder "Fordvognen", men den findes desværre
ikke på røret.

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-03-11 00:19

Max skrev:

> Jeg lurede på en gammel dansk monolog der
> hedder "Fordvognen", men den findes desværre
> ikke på røret.

Jeg kan heller ikke finde nogen af de andre monologer.
Det var Jens Larsen-Græsted som fremførte denne og
andre sjove monologer. Jeg kan huske at vores
klasselærer selv grinede så tårerne trillede, når han
læste "Fordvognen" eller en af de andre små historier
op for os. Det var gerne når der var en der havde
fødselsdag.

http://www.danskefilm.dk/index2.html

--
Herluf :·)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-03-11 19:22

Jeg ved ikke om disse biler er seje - til gengæld er der mange af dem

http://www.youtube.com/watch?v=HWO_AIh8drk

mvh Eva

Fra : Kert Rats

Dato : 01-03-11 00:53

> [...]
>
> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
> emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Måske en usej øse, men vi må altså lige have Shubberne med deres
Folkevognen:
http://www.youtube.com/watch?v=Fr5EpKillrE

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 01-03-11 07:42

Den 28/02/11 23.28, Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
> emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Bruce Springsteen - Pink Cadillac:

http://www.youtube.com/watch?v=5s40_zzFRQU&feature=rec-LGOUT-real_rev-rn-2r-11-HM

/Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-03-11 13:17

>"Steen Lindkvist Nielsen" skrev i meddelelsen
>Tak skal du have, Jan
>
>Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
>emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Jamen så skal vi da ha' DJ Visage med "Formel 1 - Schumacher Song":
http://www.youtube.com/watch?v=I1xXV1R4yVY
Og her i en version med lidt tilhørende crashes:
http://www.youtube.com/watch?v=AvQ9K32HJQE

Bruce Springsteen med "I'm On Fire":
http://www.youtube.com/watch?v=lrpXArn3hII
Hvor han arbejder som mekaniker og kører lidt i en gammel T-Bird.

Og dette her er ihvertfald sød musik i mine ører:
http://www.youtube.com/watch?v=9IrBTtbCAB4
Nick Mason der leger lidt i en gammel 16 cylindret BRM formel 1 racer fra
'53.
Sådan skal en bil lyde

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-11 18:23

> Og dette her er ihvertfald sød musik i mine ører:
> http://www.youtube.com/watch?v=9IrBTtbCAB4
> Nick Mason der leger lidt i en gammel 16 cylindret BRM formel 1 racer fra
> '53.

Helt ærligt, det lyder mere som en motorcykel ;)

Nej, sådan: http://www.youtube.com/watch?v=OUcB-8sfUhA

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-03-11 21:30

>"Alex Linaa" skrev i meddelelsen
>Helt ærligt, det lyder mere som en motorcykel ;)

Ja den lyder godt, ik?

>Nej, sådan: http://www.youtube.com/watch?v=OUcB-8sfUhA

Eller sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=H3sAdROSiCg
eller sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=56zbHewJHJE
eller sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=8GxpUHNirqU

Nå ja, kunne nok blive ved hele dagen/natten

Og hvis der også skal lidt "rigtig" musik med, så er her "God Save The
Queen" spillet på en Renault F1'er:
http://www.youtube.com/watch?v=MGEqlNU30Tg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-11 22:12

Her er den ondeste af dem alle: http://www.youtube.com/watch?v=dO9EBGT0iTE

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 03-03-11 07:56

> Og hvis der også skal lidt "rigtig" musik med, så er her "God Save The
> Queen" spillet på en Renault F1'er:
> http://www.youtube.com/watch?v=MGEqlNU30Tg

Jeg beklager, men røg lige ind i et par ekstra lange dage med for lidt tid
til PC'en!

En nationalsang på Renault må siges at være en af de mest originale
besvarelser af opgaven, jeg nogensinde har set i disse stafetter! Så Per er
i mine øjne selvskrevet til at overtage stafetten, selvom der også er mange
andre gode bud.

Johnny Cash's "kludetæppebil" kørte rigtigt mange gange på
spolebåndoptageren i mit gamle drengeværelse i Randers, ligesom også de
gamle Beach Boys hits - især "Fun, Fun, Fun" og hyldestsangen til den lille
knallert/motorcykel "Little Honda".

Også Queen's "I love my car" giver minder, omend af lidt nyere dato, da den
fulgte familien på 5.500 km køretur til Italien sidste sommer - ikke til
hele familiens udelte begejstring. I ferie setup'et indgik også Queen's "Fat
Bottomed Girls" som også blev misforstået en anelse af familiens tre
feminine elementer, der ikke helt forstod, at de - hvis de følte sig truffet
af overskriften - skulle betragte det som en hyldestsang....

Men konklusionen er altså....stafetten til Per.

Med venlig hilsen

Steen Lindkvist Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-03-11 14:33

>"Steen Lindkvist Nielsen" skrev i meddelelsen
>Men konklusionen er altså....stafetten til Per.

Tak for æren, jeg vender tilbage senere, når jeg har udtænkt et godt emne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 01-03-11 13:56

> [...]
>
> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
> emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Hvis ingen andre vil, så smider jeg da denne:

Prince: Little red Corvette
http://www.youtube.com/watch?v=mDduqH5cciQ

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-03-11 14:15

Den 28-02-2011 23:28, Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden

En lille reportage fra automobil-løbet Skada-Prag 1930:

http://www.youtube.com/watch?v=3V04M2VhsLQ

Jarolslav Jezek med "Bugatti Step", en komposition i anledning af "Czech
racing car driver Eliska Junkova's 2nd place finish in a Swiss mountain
race in '27 in her huge Bugatti touring car.
Wiki: Jarolslav Jezek var "one of the greatest female drivers in Grand
Prix motor racing history".

http://www.youtube.com/watch?v=reMYQSKRO24

Dengang Le Mans fik sin egen melodi/sang. Det var i 1934. Herefter blev
løbet en årlig tilbagevendende begivenhed:

http://www.youtube.com/watch?v=aFnCvnDFgP8

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-03-11 14:36

Den 01-03-2011 14:14, Henning Jensen skrev:
> Wiki: Jarolslav Jezek var "one of the greatest female drivers in Grand
> Prix motor racing history".

Rettelse.

Det er selvfølgelig ikke komponisten/pianisten Jarolslav Jezek, men
derimod Eliska Junkova der er "one of the greatest".

Henning. :-|

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-11 16:13

> [...]
>
> Var sammen med sønnike inde og se på racerbiler i Århus i weekenden - så
> emnet må nødvendigvis blive seje biler...

Janis Joplin med "Mercedes Benz": http://www.youtube.com/watch?v=WIt3bbqMbHE

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-11 17:44

> Janis Joplin med "Mercedes Benz":
> http://www.youtube.com/watch?v=WIt3bbqMbHE

Jeg glemte denne: http://www.youtube.com/watch?v=gdDNFJpil50
Queen med "I'm In Love With My Car"

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-03-11 16:45

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Og endnu en Ford, denne gang en Mustang, og i den ret ukendte
> originalversion, som blev overhalet af Wilson Pickett kort efter

En Cadillac kan være sej:
http://www.youtube.com/watch?v=2RIxmPibbS0&feature=related

og i hvert fald hvis man bygger den selv som Johnny Cash:
http://www.youtube.com/watch?v=7qEG9EnHnw0

Og til sidst må Brødrene Bisp på banen med deres voldsomme Volvo
http://www.youtube.com/watch?v=FhsBU-qyqDE

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-03-11 17:11

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> så emnet må nødvendigvis blive seje biler...

BO BENDIXEN
Min bil vil ikke gå igang (Kan ikke finde den på tuben)

KIM LARSEN
Oles nye autobil
http://www.youtube.com/watch?v=YzWwX4bNWsg&feature=related

Hilsen Åge