Hastighed og busser II
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-02-11 20:04

Mens jeg sidder og følger med i tråden om busser og lastbilers
hasarderede kørsel og ikke mindst hastigheder, så viser TV2Øst et
indslag fra sydsjælland. En lastbil, bus og en varevogn er røget i
grøften. Ifølge politiet så skete ulykken som følger: En sættevogn
overhaler en turistbus. Dette er så for meget for en varevogn som
overhaler begge indenom i nødsporet. Under manøvren mister denne
herredømmet, og bussen må foretage en manøvre. Resultatet er at
lastbilen ligger knækket helt om i grøften. Bussen ligger på siden og
varebilen et sted der i mellem.

Havde bussen bare ikke kørt så stærkt, så kunne lastbilen med magnetten
på giveren hurtigere være kommet forbi. Og varebilen ikke var ikke
blevet tvunget til sin manøvre. Ironi kan forekomme. Når dette er sagt
så skal det siges at det blev oplyst at der ikke var nogen alvorligt
tilskadekomne. Billigt sluppet, når man ser på bilerne i grøften.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-11 04:10

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det siges at det blev oplyst at der ikke var nogen alvorligt
> tilskadekomne. Billigt sluppet, når man ser på bilerne i grøften.

Jeg undrer mig tit over håndværkere i varevogne, som har travlt med at
overtræde hastighedsbestemmelserne. De sidder i et lønnet arbejde og har
travlt med at komme frem (uanset om det er hjem eller frem til
arbejdsstedet)? Det er sgu for dumt.

Man skulle sommetider tro at de har drukket hjernen ud ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henrik K

Dato : 01-03-11 07:55

Ja og hvis lastbilen overholdte overhalingsforbudet, så var varevognen ikke
blevet provokeret til at overhale indenom...og ulykken så heller ikke sket.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-11 09:44

"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i meddelelsen
> Ja og hvis lastbilen overholdte overhalingsforbudet, så var varevognen
> ikke blevet provokeret til at overhale indenom...og ulykken så heller ikke
> sket.

Du ved der er overhalingsforbud for lastbiler der hvor ulykken er sket?

Fra : Henrik K

Dato : 01-03-11 17:37

"Du ved der er overhalingsforbud for lastbiler der hvor ulykken er sket?"

Ja. Jeg kører der 2 gange hver dag.
Der er overhalingsforbud fra kl 6-22 fra Herfølge til Farøbroen.
Fra Herfølge og længere nordpå er det fra kl 6-18

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-11 20:03

> [...]
> Ja og hvis lastbilen overholdte overhalingsforbudet, så var varevognen
> ikke blevet provokeret til at overhale indenom...og ulykken så heller ikke

At en er dum er altså en god undskyldning for at en anden er endnu dummere.
Sjov logik.
I virkeligheden er det nok buschaufførens skyld, fordi han var måske så dum,
at han ikke kørte stærkere end han måtte. Derfor blev lastbilchaufføren
provokeret til at overhale, hvor han ikke må overhale, hvilket så igen
provokerede idioten i varebilen til at overhale højre om i et nødspor.
Så det er vel rettelig buschaufføren vi skal bebrejde, at det gik så galt,
hvis det er den form for logik, som skal gælde på de danske veje.

Kurt

Fra : Mcwm

Dato : 02-03-11 12:49

Den 01-03-2011 20:03, Kurt B. Andersen skrev:
> Så det er vel rettelig buschaufføren vi skal bebrejde, at det gik så
> galt, hvis det er den form for logik, som skal gælde på de danske veje.

Skal vi ikke gå efter laveste fællesnævner og kaste skylden direkte på
ungerne. Dybest set var der jo ingen grund til at de ikke passede deres
skole og på denne vis ligger og farter land og rige rundt, mens de
vitterligt burde lære noget, så de kan komme til at betale for de
overførselsindkomster, som vi andre bliver afhængige af med alderen

Venligst
Mcwm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-11 01:49

On 1 Mar., 04:10, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> Jeg undrer mig tit over h ndv rkere i varevogne, som har travlt med at
> overtr de hastighedsbestemmelserne. De sidder i et l nnet arbejde og har
> travlt med at komme frem (uanset om det er hjem eller frem til
> arbejdsstedet)? Det er sgu for dumt.

Synes oftest det er kurerbilerne som kører som om de har glemt
hjernen.

> Man skulle sommetider tro at de har drukket hjernen ud ...

--
Christian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-03-11 17:20

Den 01-03-2011 04:10, Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> overtræde hastighedsbestemmelserne. De sidder i et lønnet arbejde og har
> travlt med at komme frem (uanset om det er hjem eller frem til

Det er i orden at chauffører ikke er på akkordløn. Men mange håndværkere
er på akkordløn. F.eks aftalt pris for skift af et lokum eller en
vandhane. Og jo flere jo større løn. Det er kun et par uger siden jeg
diskuterede med en vvs'er om emnet.

> Man skulle sommetider tro at de har drukket hjernen ud ...

Det er morsomt at høre morgenradioen. Der bliver tit snakket om tabte
murerbaljer, stilladser eller isolering. Jeg kender en Falck-mand tit er
ude på motorvejen for at hente dele. Det er vist flere huse man kan
bygge af de tabte dele.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Claus U

Dato : 03-03-11 17:57

Ib Jakobsen skrev:

> Havde bussen bare ikke kørt så stærkt, så kunne lastbilen med magnetten
> på giveren hurtigere være kommet forbi. Og varebilen ikke var ikke
> blevet tvunget til sin manøvre.

Det må vist rent indbildning, at man i en sådan situation føler sig
tvunget til at benytte nødsporet til en overhaling

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk