/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Apple tv
Fra : Hans Houmøller


Dato : 01-03-11 02:21

Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
"multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
gøre muligt.

Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

 
 
Per Rønne (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-03-11 08:05

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
> "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
> TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
> fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
> online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
> lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
> antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
> gøre muligt.

Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.

Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
kan fungere som Apple tv 2.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-03-11 08:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
> > "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
> > TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
> > fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
> > online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
> > lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
> > antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
> > gøre muligt.
>
> Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
> video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.
>
> Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
> 40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
> kan fungere som Apple tv 2.

Nej, og det bliver det heller ikke. Apple TV 2 er i bund og grund en
iPad uden skærm, men ellers samme hardware og et modificeret iOS lag.

/thomas

Jan Hovard (03-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Hovard


Dato : 03-03-11 22:57

Den 01/03/11 08.04, Per Rønne skrev:
> Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
>
>> Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
>> "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
>> TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
>> fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
>> online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
>> lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
>> antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
>> gøre muligt.
>
> Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
> video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.
>
> Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
> 40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
> kan fungere som Apple tv 2.
I må endelig ikke ofre penge på Apple tv1. Jeg har den den er ikke
pengene værd og et produkt der er på vej ud af markedet.
Tv 2 virker helt fint.

---JanH

Thomas von Hassel (03-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-03-11 23:03

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Den 01/03/11 08.04, Per Rønne skrev:
> > Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
> >
> >> Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
> >> "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
> >> TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
> >> fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
> >> online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
> >> lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
> >> antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
> >> gøre muligt.
> >
> > Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
> > video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.
> >
> > Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
> > 40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
> > kan fungere som Apple tv 2.
> I må endelig ikke ofre penge på Apple tv1. Jeg har den den er ikke
> pengene værd og et produkt der er på vej ud af markedet.

Ikke enig. Hvis man ikke vil have en mac stånde tændt bare så man kan
bruge sit Apple TV så er det ret fixt at man kan synce sit indhold og så
slukke mac'en....

Men køb dem brugt ...

/thomas

Jan Hovard (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Hovard


Dato : 05-03-11 11:25

Den 03/03/11 23.03, Thomas von Hassel skrev:
> Jan Hovard<jan@hovard.dk> wrote:
>
>> Den 01/03/11 08.04, Per Rønne skrev:
>>> Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
>>>> "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
>>>> TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
>>>> fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
>>>> online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
>>>> lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
>>>> antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
>>>> gøre muligt.
>>>
>>> Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
>>> video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.
>>>
>>> Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
>>> 40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
>>> kan fungere som Apple tv 2.
>> I må endelig ikke ofre penge på Apple tv1. Jeg har den den er ikke
>> pengene værd og et produkt der er på vej ud af markedet.
>
> Ikke enig. Hvis man ikke vil have en mac stånde tændt bare så man kan
> bruge sit Apple TV så er det ret fixt at man kan synce sit indhold og så
> slukke mac'en....
>
> Men køb dem brugt ...
>
> /thomas
Det er rigtigt - men du kan jo godt anvende TV2 uden din computer tændt,
til alt andet end det der er på din pomputer.
Og TV1 er på vej ud af markedet!

---Janh

Thomas von Hassel (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-03-11 11:30

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Den 03/03/11 23.03, Thomas von Hassel skrev:
> > Jan Hovard<jan@hovard.dk> wrote:
> >
> >> Den 01/03/11 08.04, Per Rønne skrev:
> >>> Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
> >>>
> >>>> Jeg er meget tæt på at anskaffe en Mac Mini til brug for
> >>>> "multimediemaskine", og i den forbindelse vil jeg lige spørge til Apple
> >>>> TV. Jeg er totalt uvidende om det, og på adressen her har vi ikke haft
> >>>> fjernsyn i en del år, men bruger vores medielicens til at kigge tv
> >>>> online. Har et stk eytv-dims, som jo kan vise diverse DR-kanaler plus en
> >>>> lille smule mere. Vi har ikke muglighed for kablet tv, ejheller en
> >>>> antenne på tag eller loft, så jeg vil godt høre, hvad Apple TV ville
> >>>> gøre muligt.
> >>>
> >>> Apple tv 2 (som endnu ikke fås i Danmark) gør det muligt at streame
> >>> video fra (især?) iTunes til en almindelig tv-skærm.
> >>>
> >>> Apple tv 1 (som fås i Danmark) er dyrere, er forsynet med en harddisk på
> >>> 40 GB - og så er jeg ikke helt sikker på om firmware er opdateret så den
> >>> kan fungere som Apple tv 2.
> >> I må endelig ikke ofre penge på Apple tv1. Jeg har den den er ikke
> >> pengene værd og et produkt der er på vej ud af markedet.
> >
> > Ikke enig. Hvis man ikke vil have en mac stånde tændt bare så man kan
> > bruge sit Apple TV så er det ret fixt at man kan synce sit indhold og så
> > slukke mac'en....
> >
> > Men køb dem brugt ...
> >
> > /thomas
> Det er rigtigt - men du kan jo godt anvende TV2 uden din computer tændt,
> til alt andet end det der er på din pomputer.

Ja, du kan airplay'e indhold fra dit iOS device, er det det du tænker
på? .. andet kan du her i landet, uden ninja tricks, ikke. Med mindre du
er meget stor fan af plathederne på Youtube ..

> Og TV1 er på vej ud af markedet!

Kan vi ikke kalde produkterne hvad de hedder i virkeligheden ?

/thomas

Ukendt (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-11 13:31

Hej,

> Ja, du kan airplay'e indhold fra dit iOS device, er det det du tænker
> på? .. andet kan du her i landet, uden ninja tricks, ikke. Med mindre du
> er meget stor fan af plathederne på Youtube ..

Man kan også jailbreake enheden og installere andre programmer til
afspilning som fx XBMC. Så har du mulighed for at streame fra andre,
sjovere steder.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/


Robert Piil (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 05-03-11 16:35

Den 05/03-11 13.30, Jens Kristian Søgaard skrev:

> Man kan også jailbreake enheden og installere andre programmer til
> afspilning som fx XBMC. Så har du mulighed for at streame fra andre,
> sjovere steder.

Ja, der ligger en guide her:
http://www.technobolt.com/2011/01/12/guide-jailbreak-apple-tv-2g-ios-4-2-1-using-seasonpass-how-to/

Med forbehold for jeg har ikke selv prøvet endnu, jeg orker ikke at
pille skidtet fra og slæbe den hen til computeren.... det er nok ikke så
vigtigt for mig så

--
Robert Piil

Per Rønne (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-03-11 18:51

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> Den 05/03-11 13.30, Jens Kristian Søgaard skrev:
>
> > Man kan også jailbreake enheden og installere andre programmer til
> > afspilning som fx XBMC. Så har du mulighed for at streame fra andre,
> > sjovere steder.
>
> Ja, der ligger en guide her:
http://www.technobolt.com/2011/01/12/guide-jailbreak-apple-tv-2g-ios-4-2
-1-using-seasonpass-how-to/
>
> Med forbehold for jeg har ikke selv prøvet endnu, jeg orker ikke at
> pille skidtet fra og slæbe den hen til computeren.... det er nok ikke så
> vigtigt for mig så

For mig bortfalder den eneste grund til at jailbreake min iPhone når 4.3
kommer ud på fredag. Med Personal Hot Spot på iPhone 4.

Ulempen ved jailbreak er især den større sårbarhed over for malware. Dem
findes der en del af til Android. På iPhone er kun jailbreakede iPhone
blevet ramt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-11 19:28

Hej,

> For mig bortfalder den eneste grund til at jailbreake min iPhone når 4.3
> kommer ud på fredag. Med Personal Hot Spot på iPhone 4.

Hvis din udbyder ellers tillader dig at bruge det (og ja, i udlandet er
der udbydere, der tager sig ekstra betalt).

> Ulempen ved jailbreak er især den større sårbarhed over for malware. Dem
> findes der en del af til Android. På iPhone er kun jailbreakede iPhone
> blevet ramt ...

Det er altså lidt en skrøne. Der er ikke noget i selve det at
jailbreake, der åbner op for at man skulle blive ramt af alverdens malware.

Det er klart, at hvis man jailbreaker og så derefter vælger at
installere alverdens software fra tvivlsomme piratsites, så er man mere
udsat end ellers. Men det var ikke jailbreakets skyld.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-03-11 06:06

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > For mig bortfalder den eneste grund til at jailbreake min iPhone når 4.3
> > kommer ud på fredag. Med Personal Hot Spot på iPhone 4.
>
> Hvis din udbyder ellers tillader dig at bruge det (og ja, i udlandet er
> der udbydere, der tager sig ekstra betalt).

I og med at de i Danmark allerede tillader at gøre det gennem Android
kan jeg ikke forestille mig andet, end at det bliver det samme med
iPhone. Uden ekstra betaling.

Andet ville da også være grund til at skifte, og i forvejen bruger man
jo kun af den datapakke, man i forvejen betaler til.

> > Ulempen ved jailbreak er især den større sårbarhed over for malware. Dem
> > findes der en del af til Android. På iPhone er kun jailbreakede iPhone
> > blevet ramt ...
>
> Det er altså lidt en skrøne. Der er ikke noget i selve det at
> jailbreake, der åbner op for at man skulle blive ramt af alverdens malware.
>
> Det er klart, at hvis man jailbreaker og så derefter vælger at
> installere alverdens software fra tvivlsomme piratsites, så er man mere
> udsat end ellers. Men det var ikke jailbreakets skyld.

Det samme kunne jo siges med Windows XP; det er fuldt ud folks egen
skyld når de får malware.

Det er ikke desto mindre et faktum at man er mere sårbar hvis man
jailbreaker, og med Personal Hot Spot har jeg ikke længere nogen grund
til det.

Det har jeg i og for sig heller ikke haft før, da jeg først får brug for
det når jeg har en iPad. Som jeg bestiller senest 25. i denne måned.
Direkte fra Apple.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 10:31

Hej,

> I og med at de i Danmark allerede tillader at gøre det gennem Android
> kan jeg ikke forestille mig andet, end at det bliver det samme med
> iPhone. Uden ekstra betaling.

Nu har du jo ikke sagt hvem "de" er - men det er da sandsynligt at det
bliver uden problemer. Men man har jo set sjove ting før.

> Det samme kunne jo siges med Windows XP; det er fuldt ud folks egen
> skyld når de får malware.

Jeg kan ikke se, hvordan din sammenligning holder.

Det, jeg siger er, at det ikke er det at _jailbreake_, der gør dig sårbar.

Det, der gør dig sårbar er det at installere sotware fra tvivlsomme kilder.

> Det har jeg i og for sig heller ikke haft før, da jeg først får brug for
> det når jeg har en iPad. Som jeg bestiller senest 25. i denne måned.
> Direkte fra Apple.

Ja, vi har hørt historien et antal gange nu.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-03-11 11:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > I og med at de i Danmark allerede tillader at gøre det gennem Android
> > kan jeg ikke forestille mig andet, end at det bliver det samme med
> > iPhone. Uden ekstra betaling.
>
> Nu har du jo ikke sagt hvem "de" er

Jeg ved positivt at 3 (som jeg selv bruger) gør det, og har ikke
kendskab til en eneste, der ikke gør.

> - men det er da sandsynligt at det bliver uden problemer. Men man har jo
> set sjove ting før.
>
> > Det samme kunne jo siges med Windows XP; det er fuldt ud folks egen
> > skyld når de får malware.
>
> Jeg kan ikke se, hvordan din sammenligning holder.
>
> Det, jeg siger er, at det ikke er det at _jailbreake_, der gør dig sårbar.
>
> Det, der gør dig sårbar er det at installere sotware fra tvivlsomme kilder.

Vel mere eller mindre ditto med Android - og XP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 13:54

Hej,

> Vel mere eller mindre ditto med Android - og XP.

Og det er netop derfor det er noget pjat, det du siger - nemlig at
jailbreaking skulle være problemet.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 02:11

Den 05/03/11 16.34, Robert Piil skrev:
> Den 05/03-11 13.30, Jens Kristian Søgaard skrev:
>
>> Man kan også jailbreake enheden og installere andre programmer til
>> afspilning som fx XBMC. Så har du mulighed for at streame fra andre,
>> sjovere steder.
>
> Ja, der ligger en guide her:
> http://www.technobolt.com/2011/01/12/guide-jailbreak-apple-tv-2g-ios-4-2-1-using-seasonpass-how-to/
>
>
> Med forbehold for jeg har ikke selv prøvet endnu, jeg orker ikke at
> pille skidtet fra og slæbe den hen til computeren.... det er nok ikke så
> vigtigt for mig så
>
Du kan bruge seneste GreenPois0n: http://greenpois0n.com den er untethered.

Jeg har installeret den og den ser ud til at køre XBMC fint, også med
1080 video.

Jeg har oplevet nogle mærkelige farver ind imellem, men jeg synes det
ser ud til, hvis jeg googler det, at det er noget som kan opstå i
forbindelse med et Philips tv. Jeg har ikke prøvet med mit Panasonic endnu.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!
- www.reklameside.dk - Reklamer for alt muligt

Robert Piil (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 06-03-11 02:44

Den 06/03-11 02.10, Anders Sørensen skrev:

> Du kan bruge seneste GreenPois0n: http://greenpois0n.com den er untethered.

Det er absolut en fordel.

> Jeg har installeret den og den ser ud til at køre XBMC fint, også med
> 1080 video.
>
> Jeg har oplevet nogle mærkelige farver ind imellem, men jeg synes det
> ser ud til, hvis jeg googler det, at det er noget som kan opstå i
> forbindelse med et Philips tv. Jeg har ikke prøvet med mit Panasonic endnu.

Fint nok, jeg har også et Panasonic.

Hvordan med at gå tilbage til den originale apple tv. Er der noget
faldgruber der, eller er det bare at gendanne skidet?

--
Robert Piil

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 03:40

Den 06/03/11 02.43, Robert Piil skrev:
> Den 06/03-11 02.10, Anders Sørensen skrev:
>
>> Du kan bruge seneste GreenPois0n: http://greenpois0n.com den er
>> untethered.
>
> Det er absolut en fordel.

Bestemt. Men det ser nu ud til, at det kun er ved strømsvigt den skal
forbindes med computeren.
>
>> Jeg har installeret den og den ser ud til at køre XBMC fint, også med
>> 1080 video.
>>
>> Jeg har oplevet nogle mærkelige farver ind imellem, men jeg synes det
>> ser ud til, hvis jeg googler det, at det er noget som kan opstå i
>> forbindelse med et Philips tv. Jeg har ikke prøvet med mit Panasonic
>> endnu.
>
> Fint nok, jeg har også et Panasonic.
>
> Hvordan med at gå tilbage til den originale apple tv. Er der noget
> faldgruber der, eller er det bare at gendanne skidet?
>
Jeg havde et par forsøg, hvor den ikke ville installere XBMC, men
gendannede bare fra iTunes, så var den som original igen.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!
- www.reklameside.dk - Reklamer for alt muligt

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 10:29

Hej,

> Hvordan med at gå tilbage til den originale apple tv. Er der noget
> faldgruber der, eller er det bare at gendanne skidet?

Ingen faldgruber i det - det er bare at gendanne.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/



Andreas M. (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Andreas M.


Dato : 06-03-11 09:17

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> Jeg har oplevet nogle mærkelige farver ind imellem, men jeg synes det ser
> ud til, hvis jeg googler det, at det er noget som kan opstå i forbindelse
> med et Philips tv. Jeg har ikke prøvet med mit Panasonic endnu.

Og nogle Sony TV også. Det er en (irriterende) HDMI sync fejl, som
heldigvis bliver rettet med iOS 4.3 opdateringen til Apple TV2 her på
fredag. Her kommer der en mulighed for at vælge mellem forskellige HDMI
output metoder, og den ene af mulighederne "RGB High" skulle afhjælpe den
periodevise farveinvertering på de udsatte skærme.

--
Andreas M.

Ukendt (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-11 10:27

Hej,

> Jeg har installeret den og den ser ud til at køre XBMC fint, også med
> 1080 video.

Lige som info til andre:

Jeg kører også med AppleTV2 untethered jailbreak og XBMC. Man skal lige
være opmærksom på, at den kan afkode 1080p-filer - men den kan altså
stadig kun sende 720p til fjernsynet.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Andreas M. (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Andreas M.


Dato : 06-03-11 09:17

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Ja, du kan airplay'e indhold fra dit iOS device, er det det du tænker
> på? .. andet kan du her i landet, uden ninja tricks, ikke. Med mindre du
> er meget stor fan af plathederne på Youtube ..

En pæn del af DRs egenproduktion ligger da som podcast, der kan tilgås
direkte fra Apple TV 2. Hvis man er til den slags selvfølgelig.

--
Andreas M.

Thomas von Hassel (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-03-11 09:33

Andreas M. <andreas@ravnmoeller.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > Ja, du kan airplay'e indhold fra dit iOS device, er det det du tænker
> > på? .. andet kan du her i landet, uden ninja tricks, ikke. Med mindre du
> > er meget stor fan af plathederne på Youtube ..
>
> En pæn del af DRs egenproduktion ligger da som podcast, der kan tilgås
> direkte fra Apple TV 2. Hvis man er til den slags selvfølgelig.

Jo, men DR's podcast ligger i så ringe kvalitet at det er lige til at
græde over :)

/thomas

Thomas von Hassel (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-03-11 08:09

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Apple TV ville gøre muligt.

I Danmark giver det kun mening hvis du ripper alle dine dvd'er og andet
indhold så det afspilles på det.

I USA og andre lande har du mulighed for at købe og leje indhold via
iTunes (og leje direkte på AppleTV)

/thomas

Robert Piil (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 01-03-11 08:36

Den 01/03-11 08.08, Thomas von Hassel skrev:
> Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
>
>> Apple TV ville gøre muligt.
>
> I Danmark giver det kun mening hvis du ripper alle dine dvd'er og andet
> indhold så det afspilles på det.

Arh, så har jeg spildt mine penge.

Jeg bruger fortrinsvis til at streame musik (som er fuldt rippet) fra
iTunes og til at afspille eyeTV-optagelser fra min computer (som ikke er
forbundet til et tv). Airplay-funktionen bruger jeg også. Til DVD'er
bruger jeg stadig de gamle skiver.

> I USA og andre lande har du mulighed for at købe og leje indhold via
> iTunes (og leje direkte på AppleTV)

For mig er det bare en ekstra mulighed, og man behøver ikke at bo i USA
for at leje film, man kan nøjes med at lade som om, og - som Sonne
kalder det - et par ninjatricks.

--
Robert Piil

Frank Bach (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Frank Bach


Dato : 01-03-11 18:51

Den 01/03/11 08.36, Robert Piil skrev:
> Den 01/03-11 08.08, Thomas von Hassel skrev:
>> Hans Houmøller<hanshoumoller@gmail.com> wrote:
>>
>>> Apple TV ville gøre muligt.
>>
>> I Danmark giver det kun mening hvis du ripper alle dine dvd'er og andet
>> indhold så det afspilles på det.
>
> Arh, så har jeg spildt mine penge.
>
> Jeg bruger fortrinsvis til at streame musik (som er fuldt rippet) fra
> iTunes og til at afspille eyeTV-optagelser fra min computer (som ikke er
> forbundet til et tv). Airplay-funktionen bruger jeg også. Til DVD'er
> bruger jeg stadig de gamle skiver.
>
>> I USA og andre lande har du mulighed for at købe og leje indhold via
>> iTunes (og leje direkte på AppleTV)
>
> For mig er det bare en ekstra mulighed, og man behøver ikke at bo i USA
> for at leje film, man kan nøjes med at lade som om, og - som Sonne
> kalder det - et par ninjatricks.
>
Du kan få et engelsk Mastercard hos Moneybookers (det er udsted i UK)
og det er nemt at få en fiktiv adresse i stort alle lande. Det er vel
det du fx har brug for i dit tilfælde?

MVH Frank Bach
Esbjerg

Robert Piil (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 01-03-11 21:17

Den 01/03-11 18.50, Frank Bach skrev:

> Du kan få et engelsk Mastercard hos Moneybookers (det er udsted i UK) og
> det er nemt at få en fiktiv adresse i stort alle lande. Det er vel det
> du fx har brug for i dit tilfælde?

Joe, det er endnu nemmere (men lidt dyrere) at bruge amerikanske gift
cards til iTunes.

--
Robert Piil

Thomas von Hassel (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-03-11 21:29

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> Den 01/03-11 18.50, Frank Bach skrev:
>
> > Du kan få et engelsk Mastercard hos Moneybookers (det er udsted i UK) og
> > det er nemt at få en fiktiv adresse i stort alle lande. Det er vel det
> > du fx har brug for i dit tilfælde?
>
> Joe, det er endnu nemmere (men lidt dyrere) at bruge amerikanske gift
> cards til iTunes.


du løbe bare en risiko for at du købe forfalskede kort og din konto
bliver spærret ..

/thomas


Peter Farsinsen (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-03-11 23:28

Robert Piil wrote:

> For mig er det bare en ekstra mulighed, og man behøver ikke at bo i USA
> for at leje film, man kan nøjes med at lade som om, og - som Sonne
> kalder det - et par ninjatricks.

Nogen der har et link til en god blog post om, hvad man gør? En
reference til en troværdig gavekorts-pusher ville også være fint. Jeg
har fået Apple TV og vil vældig gerne kunne leje film ;)

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk


Robert Piil (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 01-03-11 23:49

Den 01/03-11 23.28, Peter Farsinsen skrev:
> Robert Piil wrote:
>
>> For mig er det bare en ekstra mulighed, og man behøver ikke at bo i USA
>> for at leje film, man kan nøjes med at lade som om, og - som Sonne
>> kalder det - et par ninjatricks.
>
> Nogen der har et link til en god blog post om, hvad man gør? En
> reference til en troværdig gavekorts-pusher ville også være fint. Jeg
> har fået Apple TV og vil vældig gerne kunne leje film ;)

http://ipadnyt.dk/saadan-opretter-du-en-amerikansk-itunes-konto-bl-a-til-ipads-og-iphones-app-store-til-307.html

--
Robert Piil

Peter Farsinsen (02-03-2011)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 02-03-11 00:00

Robert Piil wrote:

>> Nogen der har et link til en god blog post om, hvad man gør? En
>> reference til en troværdig gavekorts-pusher ville også være fint. Jeg
>> har fået Apple TV og vil vældig gerne kunne leje film ;)
>
> http://ipadnyt.dk/saadan-opretter-du-en-amerikansk-itunes-konto-bl-a-til-ipads-og-iphones-app-store-til-307.html

Tak!


--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk


Tor Einar Samdahl (01-03-2011)
Kommentar
Fra : Tor Einar Samdahl


Dato : 01-03-11 21:38

On Tue, 1 Mar 2011 21:28:53 +0100, <Thomas von Hassel> wrote:
>
> du løbe bare en risiko for at du købe forfalskede kort og din konto
> bliver spærret ..

Det finnes dog heldigvis hederlige sjeler som selger ordentlige gavekort
for en liten markup.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste