Stafetten: Klassisk i ny indpakning
Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-02-11 14:37

Jeg kan huske at dette emne har været op i tidligere tråde, men så vidt jeg
husker ikke i stafetten. Det drejer altså om "moderniseringer" af klassisk
musik,. og jeg blewv faktisk inspireret af Emerson, Lake & Palmer indlægget
mede Pictures at an Exxhibition forleden.

Så lad mig blive ved samme gruppe. Her med deres udgave af den gamle B.
Bumble version af Tjajkovskijs: March of the Wooden Soldiers fra
Nøddeknækkeren.
Emerson, Lake & Palmer: Nutrocker.
http://www.youtube.com/watch?v=rX0vOYwHj30

Ingen klassisk musik uden Sabeldans af Khatjatjurian. Den er lav et af
mange, blandt andre Vanessa Mae og Shu-Bi-Dua, men hr i Dave Edmunds
fremragende udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=GpqYU3Nzbts

Concept Project med en en version af Mozarts Alla Turca (fra klaversonate
nummer 11).
http://www.youtube.com/watch?v=Y94dKghvwak

Jan

Fra : Martin [TMM]

Dato : 27-02-11 15:44

Hej
On 27-02-2011 14:36, Jan Kronsell wrote:
> Jeg kan huske at dette emne har været op i tidligere tråde, men så vidt
> jeg husker ikke i stafetten. Det drejer altså om "moderniseringer" af
> klassisk musik,.

Uhhha.. Det var en værre én.
Jeg er normalt ikke sådan en der sætter mig ned og lytter intenst til
klassisk musik, men jeg må sige at Thomas Wilbrandt's udgave af de 4
årstider, er i stand til at trække mig i sædet.
"The Electric V" hedder albummet, og coveret ser sådan ud:
http://rateyourmusic.com/artist/thomas_wilbrandt

Den findes desværre ikke på tuben, og jeg er heller ikke i stand til at
finde andre steder, hvor man kan lytte til bare den mindste lille stump.
Dog kan man, hvis man er medlem, lytte til det på last.fm.

Falder man over den i en butik et sted, er det bare om at få den hjem i
samlingen.

Mvh
Martin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 16:14

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Dog kan man, hvis man er medlem, lytte til det på last.fm.
>
> Falder man over den i en butik et sted, er det bare om at få den hjem i

Jeg kender den ikke, men vil lytte til den, hvis jeg falder over den et
sted.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-11 15:56

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klassisk musik,. og jeg blewv faktisk inspireret af Emerson, Lake & Palmer
> indlægget mede Pictures at an Exxhibition forleden.

Så må jeg spille Deep Purple på banen, sammen med Royal Philharmonic
Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=JLgWizzXREY
Jon Lords projekt, som han sidenhen har videreudviklet i sine egne
kompositioner.

Jeg må vende tilbage til udgangspunktet Emerson, Lake & Palmer:

Først "The Only Way" fra albummet "Tarkus". Indledningen er Bach, spillet på
kirkeorgel:
http://www.youtube.com/watch?v=bxW2YuqytDM

Til slut "Jerusalem", i en "opgraderet" version:
http://www.youtube.com/watch?v=CN11bI1_sZo

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 16:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=JLgWizzXREY
> Jon Lords projekt, som han sidenhen har videreudviklet i sine egne
Et fantastisk stykke musik, selv om Richie Blackmore ikke var så glad for
det ry, som det gav Deep Purple.

> Jeg må vende tilbage til udgangspunktet Emerson, Lake & Palmer:
>
> Først "The Only Way" fra albummet "Tarkus". Indledningen er Bach, spillet
> på kirkeorgel:
> http://www.youtube.com/watch?v=bxW2YuqytDM
Ja, de kunne noget, de tre herrer.

> Til slut "Jerusalem", i en "opgraderet" version:
> http://www.youtube.com/watch?v=CN11bI1_sZo

Se oven for

Jan

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 27-02-11 19:25

> [...]
> klassisk musik,. og jeg blewv faktisk inspireret af Emerson, Lake & Palmer
> indlægget mede Pictures at an Exxhibition forleden.

De gamle Deep Purple-folk lavede jo en del af den slags. Her Ritchie
Blackmore
Rainbow - Difficult to cure (koret fra Beethovens 9'ende symfoni)
http://www.youtube.com/watch?v=dQ2un5Q_sv0

Der var jo også dengang Royal Philharmonic Orchestra spillede disco
Hooked on Classics
http://www.youtube.com/watch?v=18gQ_yazXqU

Og skulle vi så ikke sørge for, at ugen slutter lykkeligt på Fur
http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98

Sidst måske ikke ligefrem et helt nummer, men der er da lidt af Beethovens
5' i dette - og så selvfølgelig et klassisk rock'n'roll nummer
Electric Light Orchestra - Roll over Beethoven
http://www.youtube.com/watch?v=DxDLgf3clFg

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 16:30

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Blackmore
> Rainbow - Difficult to cure (koret fra Beethovens 9'ende symfoni)
Igen fremragende musik og uden sammenligning med
http://www.youtube.com/watch?v=RegMmwpVZqc

> Der var jo også dengang Royal Philharmonic Orchestra spillede disco
> Hooked on Classics
> http://www.youtube.com/watch?v=18gQ_yazXqU
Det kan jeg til gengæld ikke huske.

> Og skulle vi så ikke sørge for, at ugen slutter lykkeligt på Fur
> http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98
Go'e gamle Freddy Bræk. Men her foretrækker jeg nu originalen
http://www.youtube.com/watch?v=D6JN0l7A_mE

> [...]
> 5' i dette - og så selvfølgelig et klassisk rock'n'roll nummer
> Electric Light Orchestra - Roll over Beethoven
Glimrende men jeg foretrækker Chuck Berrys version.

Jan

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 28-02-11 16:50

> Igen fremragende musik og uden sammenligning med
> http://www.youtube.com/watch?v=RegMmwpVZqc

> Det kan jeg til gengæld ikke huske.

Nu skal jeg jo ikke kunne sige, om det er din hukommelse eller din alder,
der er problemet - men sidst i 1970'erne huserede der på landets
diskoteker noget, der hed "Stars on 45", og som discoficerede en masse
50'er, 60'er og start 70'er musik - og lige i kølvandet på det kom en række
"Hooked on Classic"-lp'er

> Go'e gamle Freddy Bræk. Men her foretrækker jeg nu originalen
> http://www.youtube.com/watch?v=D6JN0l7A_mE

Ja, det var sgu helt ærligt heller ikke Freddy Brecks talent(?), der i sin
tid tændte den indre glød i mit musikhjerte, men jeg syntes ligesom at der
trods alt var muligt at bringe en eller anden form for overskuelig
musikalitet ind i stuen på den lille ø i Limfjorden på denne måde.

> Glimrende men jeg foretrækker Chuck Berrys version.

Helt enig - det var også lige præcist Chuck Berry, der måtte lægge baggrund
til, da jeg som 13-årig kastede mig over denne som det første nummer efter
at have hjembragt min første el-spade - en gammel tysk el-guitar og en
næsten ligeså gammel Dynacord-rørforstærker - i de glade start-70'ere. Jeg
er sikker på, at min forældre oppe i stuen næsten på stedet fortrød, at de
havde hjulpet med at transportere det hjem.....

Steen Lindkvist

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 17:20

> [...]
> diskoteker noget, der hed "Stars on 45", og som discoficerede en masse
> 50'er, 60'er og start 70'er musik - og lige i kølvandet på det kom en

Min diskotekstid sluttede nok omkring 1976-77, men jeg kan stadig ikke huske
disse Hooked on Classic. Disse to, som ikke har meget med klassisk at gøre,
var det store hit på Gatsby i Frederikshavn omkring 1975.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 17:27

> [...]
> Blackmore
> Rainbow - Difficult to cure (koret fra Beethovens 9'ende symfoni)

Stafetten videre til dig for denne.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 17:59

> Stafetten videre til dig for denne.

Godt valg. Det er intet mindre end guitarekvilibrisme hvor alt går op i en
højere enhed :)

/Alex

Fra : Michel Husted

Dato : 27-02-11 11:55

On 27 Feb., 14:36, "Jan Kronsell" <nos...@nospam.dk> wrote:
> Jeg kan huske at dette emne har været op i tidligere tråde, men så vidt jeg
> husker ikke i stafetten.

Det har været oppe i gruppen, for jeg har sendt det på banen, da jeg
både elsker klassisk og nyfortolkninger af samme. Men vist ikke i
stafetten. Jeg advarer: Nu går jeg i selvsving.

Saint-Saens' presto fra orgelkoncert nr 3 i reggae-indpakning fra 1977
er simpelthen gudeskøn:
Scott Fitzgerald og Yvonne Keeley: "If I had Words" -
http://www.youtube.com/watch?v=-LmS2kmZe7E

Kombinationen af Mozart (førstesats fra symfoni nr. 40) og 90'er-dance
er absolut også særdeles lytteværdig selv om titlen ikke giver mening:
Van: "Ice got my Love" - http://www.youtube.com/watch?v=TUDwuspe7fM

Min favorit over dem alle er "Hooked on Classics" der nåede en
sjetteplads på den danske single-hitliste i 1981 inspireret af Stars
on 45's succes. Musikken er lige i skabet, og videoen er spøjs:
Royal Philharmonic Orchestra: "Hooked on Classics" -
http://www.youtube.com/watch?v=BZoTey0Ckg4

Jeg er totalt vild med kombinationen af klassisk og "godaw"-rytmer,
som Åge ville have sagt. Og det her er et festfyrværkeri, hvor fire
velspillende kvinder møder Vivaldi:

Bond: "Viva!" - http://www.youtube.com/watch?v=Q8BZq-uHoqs

Fyrværkeriet fortsætter, for en "techno-vals" er ikke at foragte, når
det bliver Vanessa-Maes tur til at kigge lidt på selvsamme Vivaldi's
fire årstider:

Vanessa-Mae: "Storm" - http://www.youtube.com/watch?v=JqkFgeBFTWU

Så sænker vi tempoet. Mozart udsat for bossa nova. Så smukt kan det
gøres:
Waldo de los Rios: "Mozart Nova" - http://www.youtube.com/watch?v=c2wSTZFYOAE

Hollandske Ekseption, der har nyfortolket megen klassisk musik, kan vi
ikke komme udenom. Her er klassisk tilsat lidt jazz/funk:
Ekseption: "The Fifth (Beethoven)" - http://www.youtube.com/watch?v=N0kyWnEqnzI

Og her en tur i himlen sammen med Bach:
Sky: "Toccata" - http://www.youtube.com/watch?v=Cyg5l9ZPFag

Jeg runder af med lidt fremtidsbarok fra 1981 med et formidabelt
orkester, der også har nyfortolket blandt andet Mozart og Vivaldi, men
her er de med en egenkomposition:

Rondo Veneziano: "La Serenissima" - http://www.youtube.com/watch?v=G9tLzLtAj6w

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 16:51

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> er simpelthen gudeskøn:
> Scott Fitzgerald og Yvonne Keeley: "If I had Words" -
IKkke helt enig men smag og behag....

> Kombinationen af Mozart (førstesats fra symfoni nr. 40) og 90'er-dance
> er absolut også særdeles lytteværdig selv om titlen ikke giver mening:
> Van: "Ice got my Love" - http://www.youtube.com/watch?v=TUDwuspe7fM
Det er til gengæld klasse

> [...]
> on 45's succes. Musikken er lige i skabet, og videoen er spøjs:
> Royal Philharmonic Orchestra: "Hooked on Classics" -
Se mit svar til Steen

> [...]

> Fyrværkeriet fortsætter, for en "techno-vals" er ikke at foragte, når
> det bliver Vanessa-Maes tur til at kigge lidt på selvsamme Vivaldi's

Jeg har hendes klassiske version af De Fire Årstider og den viser at hun
faktisk er en fremragende klassisk violinist hvis nogen skulle være i
tvivl.

> Så sænker vi tempoet. Mozart udsat for bossa nova. Så smukt kan det
> gøres:
> Waldo de los Rios: "Mozart Nova" -
> http://www.youtube.com/watch?v=c2wSTZFYOAE
Helt enig. Smukt.

> Hollandske Ekseption, der har nyfortolket megen klassisk musik, kan vi
> ikke komme udenom. Her er klassisk tilsat lidt jazz/funk:
> Ekseption: "The Fifth (Beethoven)" -
> http://www.youtube.com/watch?v=N0kyWnEqnzI
Jeg ved ikke hvad der er med Holland men de har produceret mange fremragende
grupper - også i mange andre genrer. Detyte er måske ikke moderniseret
klassisk, men dert kunne det lige så godt være:
http://www.youtube.com/watch?v=3EloEMyAWXA&feature=channel

> Og her en tur i himlen sammen med Bach:
> Sky: "Toccata" - http://www.youtube.com/watch?v=Cyg5l9ZPFag
Fremragende.

> Jeg runder af med lidt fremtidsbarok fra 1981 med et formidabelt
> orkester, der også har nyfortolket blandt andet Mozart og Vivaldi, men
> [...]
Og den var herlt ny for mig, hvilket er det fine ved disse stafetter - man
kommer til at høre meget ny musik.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-11 01:22

Den 27-02-2011 14:36, Jan Kronsell skrev:
> jeg husker ikke i stafetten. Det drejer altså om "moderniseringer" af
> klassisk musik,. og jeg blewv faktisk inspireret af Emerson, Lake &
> Palmer indlægget mede Pictures at an Exxhibition forleden.

"Mozart, l'opéra rock".

Et, så godt som nyt, genialt værk.
Lidt er Mozart, noget er inspireret af ham, og resten er helt nyt.

En meget stor succes, som er flyttet til 'Palais Omnisports de
Paris-Bercy', hvor Hallen rummer op til 10.000 tilskuere.
operaen opføres her fra begyndelsen af februar, og til ind i juli.

http://www.youtube.com/watch?v=ubhIURDaRhc&feature=related

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 17:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Paris-Bercy', hvor Hallen rummer op til 10.000 tilskuere.
> operaen opføres her fra begyndelsen af februar, og til ind i juli.

Ukendt for mig, men igen et fremragende stykke musik.

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-11 09:44

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=GpqYU3Nzbts
>
> Concept Project med en en version af Mozarts Alla Turca (fra klaversonate

Her ville jeg da så godt lige vise Louise Tucker frem...

Her med en gammel kendingm Only for you ( Elisabeth serenade )

http://www.youtube.com/watch?v=Rthj1nqfzgI

Men deres største success var vist ubetinget denne Midnight blue...
Men lige hvor klassisk den er, er jeg ikke helt med på...

http://www.youtube.com/watch?v=9Szjt3-2F5U

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-11 12:44

Den 28-02-2011 09:44, Benny Mortensen skrev:

> Men deres største success var vist ubetinget denne Midnight blue...
> Men lige hvor klassisk den er, er jeg ikke helt med på...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9Szjt3-2F5U

Hvis det var et spørgsmål, så ligger svaret her:

http://www.youtube.com/watch?v=9ZK4zTc1HnU&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-03-11 17:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det var et spørgsmål, så ligger svaret her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9ZK4zTc1HnU&feature=related
>
> Henning.

Ja så var den klassiske side da i hvert fald i orden

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-03-11 18:04

Den 02-03-2011 17:58, Benny Mortensen skrev:

> Ja så var den klassiske side da i hvert fald i orden

Mit svar rummede desværre ikke dens store viden for det er den ene af
Beethovens to mest kendte klaversonater.
Det står formentlig også et eller andet sted.

Hvad med bilstafetten? Du må da have et bud udover Linaa's Janis Joplin.
Der må være flere numre med landbrugets foretrukne køretøj?

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 02-03-11 18:14

> [...]
>

> Hvad med bilstafetten? Du må da have et bud udover Linaa's Janis Joplin.
> Der må være flere numre med landbrugets foretrukne køretøj?

Lol. :)))))

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-11 18:27

Sådan: http://www.youtube.com/watch?v=bXj7zxmffdw

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-03-11 19:17

Den 02-03-2011 18:27, Alex Linaa skrev:

> Sådan: http://www.youtube.com/watch?v=bXj7zxmffdw

Fantastisk... waw... så blev det afsløret hvor Hinterseer henter sin
inspiration.

Det er noget af et nummer, og med meget godaw i, og landbrug og natur og
dyr og børn. Her er det hele.
Det er en ren Åge.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-11 05:41

> [...]
>
> Hvad med bilstafetten? Du må da have et bud udover Linaa's Janis Joplin.
> Der må være flere numre med landbrugets foretrukne køretøj?

Ja der kunne jeg sikkert godt finde nogle stykker... En del af dem findes
nok ikke på Tuben... Jeg har ikke rigtigt haft tid, det kræver åbenbart
meget og vel nærmest flammende overbevisninger, for at overbevise min
leverandør af en ny trailer, at der er helt klare elektriske fejl på den...
For jeg skal da love for, han stritter godt imod.... Han mangler snart kun
at foreslå, at pakke sikringerne ind i sølvpapir

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-11 05:50

> [...]
>
> Hvad med bilstafetten? Du må da have et bud udover Linaa's Janis Joplin.
> Der må være flere numre med landbrugets foretrukne køretøj?

Hej Henning

Nu er jeg ikke klar over hvilken Alex havde brugt...
Men den evigkendte Ferguson sang, kunne jeg da lige finde...

http://www.youtube.com/watch?v=eU6IwpzqHlA

Så er der jo de traditionelle Knoldesparkere...Her med 85 Heste

http://www.youtube.com/watch?v=wZM6-XaE4ls&feature=related

Nå ja, godt nok i en lidt anden boldgade ))
10 Glade Rockere....

http://www.youtube.com/watch?v=yU0xM-xt1U4&feature=related

Det var da vist mine 3

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-11 05:59

> [...]
>
> Hvad med bilstafetten? Du må da have et bud udover Linaa's Janis Joplin.
> Der må være flere numre med landbrugets foretrukne køretøj?

Og det er måske tilladt med lidt misbrug af tråden )
Okay, der bliver da nævnt en traktor :)
Farlig Fredag - Landmand

http://www.youtube.com/watch?v=zpkh1k_UXwQ&feature=related

Og igen Farlig Fredag - Definition af en Brian

http://www.youtube.com/watch?v=I2Zs0TTik_Y&NR=1

Nå ja, så faldt jeg jo lige over denne her, den kunne jeg ikke stå for.
Selv om det sejge køretøj udebliver...

Farlig Fredag - Microsoft

http://www.youtube.com/watch?v=jXTnVE9mxNU&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 10:53

> [...]

> Så lad mig blive ved samme gruppe. Her med deres udgave af den gamle B.
> Bumble version af Tjajkovskijs: March of the Wooden Soldiers fra

Er det mine ører der er for sarte, eller er Palmer næsten konsekvent
bagefter beatet, specielt efter pauser?

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 28-02-11 15:04

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mine ører der er for sarte, eller er Palmer næsten konsekvent
> bagefter beatet, specielt efter pauser?
>
> /Alex

Nej tror dine ører er gode nok.
Prøv at høre denne udgave. Her virker han lidt mere skarp.
http://www.youtube.com/watch?v=rHFaV9i2Hl0

Med venlig hilsen

Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 16:07

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej tror dine ører er gode nok.
> Prøv at høre denne udgave. Her virker han lidt mere skarp.
> http://www.youtube.com/watch?v=rHFaV9i2Hl0

Ja, det var meget bedre :)

Jeg tror problemet i det første klip er, at han lytter efter Emerson i
stedet for at holde rytmen. Så giver det nogle millisekunders upræcision.
Men ok, Emerson er heller ikke altid nem at følge i hans sære løb og
improvisationer, men når trommeslageren bliver usikker og ikke længere
holder sin indre rytme, så skal det fucke op.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 28-02-11 17:06

> [...]
> improvisationer, men når trommeslageren bliver usikker og ikke længere
> holder sin indre rytme, så skal det fucke op.

Ja, også mit indtryk.
Emerson er heller ikke helt så vild og uforudseelig på den andet klip.

Hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 28-02-11 12:54

Hej Jan

Her er nok en af skaberne af blandingen af klassisk
og R&R, eller måske skal man sige formidler.

Roll Over Beethoven - Chuck Berry
http://www.youtube.com/watch?v=gsp4VCbVvn4

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 16:58

> Hej Jan
>
> Her er nok en af skaberne af blandingen af klassisk
> og R&R, eller måske skal man sige formidler.
>
> Roll Over Beethoven - Chuck Berry
> http://www.youtube.com/watch?v=gsp4VCbVvn4

Ja, Chuck Berry er en af mine favoritter.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 28-02-11 13:45

> [...]
> klassisk musik,. og jeg blewv faktisk inspireret af Emerson, Lake & Palmer
> indlægget mede Pictures at an Exxhibition forleden.

En ret ukendt kunster, Don Dorsey, har begået Bachbusters, hvorfra vi får en
smagsprøve:
http://www.youtube.com/watch?v=Ecqi51lLSV4

Vi må ikke glemme Walter Carlos, som lavede Switch on Bach.:
http://www.youtube.com/watch?v=73iYaoXBzVY

Hør også denne perle:
http://www.youtube.com/watch?v=Yn0HAWX1TSA

Walter konvertere senere til hunkøn, men fortsatte sit musikalske univers.

En meget overset men ikke desto mindre fremragende og dygtig pianist med
trio er Jacques Loussier. Her spiller trioen Italian Concerto - Allegro
http://www.youtube.com/watch?v=xyqvoK6RXnQ&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-11 17:07

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>>

> En ret ukendt kunster, Don Dorsey, har begået Bachbusters, hvorfra vi får
> en smagsprøve:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ecqi51lLSV4
Jeg kender ham i hvert fald ikke, men musikken er god.

> Vi må ikke glemme Walter Carlos, som lavede Switch on Bach.:
> http://www.youtube.com/watch?v=73iYaoXBzVY
Meget spændende.

> [...]

> En meget overset men ikke desto mindre fremragende og dygtig pianist med
> trio er Jacques Loussier. Her spiller trioen Italian Concerto - Allegro
Igen et stykke fantastisk musik.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 28-02-11 22:02

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Jeg kender ham i hvert fald ikke, men musikken er god.

> Meget spændende.

> Igen et stykke fantastisk musik.

Jeg fandt italiensk koncert med Don Dorsey:
http://www.tudou.com/programs/view/QQBqwNyFw5g/

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-11 17:47

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Det drejer altså om "moderniseringer" af klassisk musik

Angående modernisering af klassik musik er Andre Rieu jo ubetinget
foregangsmand, for hele verden.

http://www.youtube.com/watch?v=zuxRBshtbmk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 17:56

meddelelse news:4d6bd18b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Angående modernisering af klassik musik er Andre Rieu jo ubetinget
> foregangsmand, for hele verden.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zuxRBshtbmk

Ja, på samme måde som McDonalds er foregangsmand for hele madverdenen, ved
at pakke det ind i forudsigelighed, ensartethed og smagløshed.
Men hver sin smag :)

Fra : Max

Dato : 28-02-11 19:41

Hej Alex