Dansktoppen - Du Godeste Gud i Himlen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 13:51

Synes lige jeg ville tjekke DR Dansktoppen. Jeg kan ikke længere holde ud at
høre den direkte. Kun brudstykker af sangede kan jeg overkomme. Nej, det kan
jeg sgu ikke engang.

DR DANSKTOPPEN - ARGHHH...... gyseligt
Det er efterhånden en gyselig oplevelse at lytte til Dansktoppen på P5.
Utroligt at P5s redaktion kan være sig selv bekendt. Det er dæleme akkurat
lige så skrækkeligt at lytte til
som almindelig popmusik. Al kvalitetskontror er smidt overbord.
Alt slipper igennem til test. Intet af musikken ligner dansktopmusik. Det
der måske ligner lidt, lyder Gudsjammerligt, med bankende spillemaskine-lyd
og sangere der synger lige så
pivfalsk, som i MGP og X-Factor. Hvis man kan holde det ud kan man tjekke
her. Alt er stort set som det ikke skal være.
http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=p&k=P4&prog=dansktoppen&clip=_nyeste_

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 13:55

meddelelsen news:4d6a48b4$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> pivfalsk, som i MGP og X-Factor. Hvis man kan holde det ud kan man tjekke
> her. Alt er stort set som det ikke skal være.
>
> http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=p&k=P4&prog=dansktoppen&clip=_nyeste_

Halløjsa da. Prøv at tage den herfra i stedet. Der er et link ude til højre,
uden "lyt til netradio". Der ligger den nyeste udsendelse.
http://www.dr.dk/P5/20080507131908.htm

Alaaf Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-11 14:06

Den 27-02-2011 13:50, Åge Halldorsson skrev:
> Synes lige jeg ville tjekke DR Dansktoppen.

Jeg søgte i formiddags igen ind til Center-pubben, for at få lidt mere
inspiration til Ølstafetten.
En helsebutik i centret, reklamerer for øreakupunktur.
Det er måske kuren der kan fjerne dit umpa-umpa-behov og Hansi-trang???
Prøv en kur - derefter lytter du til dansktoppen med helt andre ører:

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 14:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg søgte i formiddags igen ind til Center-pubben,

Tak for fopslaget. jeg prøvede det, men nu fik jeg det først rigtigt
dårligt. det synger og ringer for ørerne. Kan man ikke gøre noget ved det?.
Du ved så meget.

Centerpubben:
http://www.youtube.com/watch?v=bGJ3Hdeae4U

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-11 14:23

Den 27-02-2011 14:15, Åge Halldorsson skrev:

> Tak for fopslaget. jeg prøvede det, men nu fik jeg det først rigtigt
> dårligt. det synger og ringer for ørerne. Kan man ikke gøre noget ved det?.
> Du ved så meget.

De må have brugt for små nåle! Prøv igen.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 14:28

> De må have brugt for små nåle! Prøv igen.

Okay. Det vil jeg prøve, men hvordan ødelægger man et youtube-link med nogle
små nåle?

Skal man prikke nålene ned mellem tasterne på tastaturet eller prikke dem
ind i skærmen?

Det lyder lidt vildt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-11 14:33

Den 27-02-2011 14:27, Åge Halldorsson skrev:

> Okay. Det vil jeg prøve, men hvordan ødelægger man et youtube-link med
> nogle små nåle?
> Skal man prikke nålene ned mellem tasterne på tastaturet eller prikke
> dem ind i skærmen?

Det er øret du skal prikke i. Om fornødent, prøv med noget gennemgående....

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 15:20

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er øret du skal prikke i. Om fornødent, prøv med noget
> gennemgående....

Nårhhh.....
Nej, men så foretrækker jeg høreværn i stedet.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 27-02-11 17:35

meddelelsen news:4d6a5db0$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nårhhh.....
> Nej, men så foretrækker jeg høreværn i stedet.
>
> Hilsen Åge

Det enkleste er vel nok, at lade være med, at tune ind på P5.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Per

Dato : 27-02-11 18:15

Åge Halldorsson wrote:
> Synes lige jeg ville tjekke DR Dansktoppen. Jeg kan ikke længere
> holde ud at høre den direkte. Kun brudstykker af sangede kan jeg
> overkomme. Nej, det kan jeg sgu ikke engang.
>
> DR DANSKTOPPEN - ARGHHH...... gyseligt

Jamen hvis du ikke kan lide Dansktoppen, så lad da være at lytte til den.

Dansktoppen er hvad DR vælger den skal være. Tiden ændres og det gør
Dansktoppen altså også.

Det må du bare acceptere - ellers så må du lave din egen lokalradio, hvis du
er utilfreds med indholdet.

Jeg er enig i, at meget moderne musik er ekstremt dårligt, men det skyldes
at de unge ikke kan spille og læse noder. De bruger PC og keyboards = ingen
sjæl i musikken.

Det var helt anderledes i 50-80´erne, der hvor musik var en kunstart. Det er
det desværre ikke mere.....

Her er lidt rock fra 70´erne.....

http://www.youtube.com/watch?v=XwqMKf7r7Xg

http://www.youtube.com/watch?v=WNyt33qKIrs

Ja det var sgu tider .....

/ Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-11 18:52

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dansktoppen er hvad DR vælger den skal være. Tiden ændres og det gør
> Dansktoppen altså også.

Jamen det er fint nok, at tiden er ændret så fantastisk meget at Dansktoppen
skal være noget andet end den plejer.
Bare de så laver en anden Dansktoppen med den almindelige dansktopmusik.
Så kan de jo kalde den Dansktoppen Nr. 2.
Jeg kan bare ikke lige se hvad formålet skulle være. Hvis de ikke mener, at
der skal være plads til den almindelige dansktopmusik på Danskltoppen
længere,
så kunne de jo bare have lavet et helt nyt radioprogram og så ladet
dansktoppen være i fred.
Det andet giver ingen mening.

> Det må du bare acceptere - ellers så må du lave din egen lokalradio, hvis
> du er utilfreds med indholdet.

Næhhh...Fejl! - Det må jeg ikke. Jeg betaler også licens.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-11 09:27

Den 27-02-2011 13:50, Åge Halldorsson skrev:

> Det der måske ligner lidt, lyder Gudsjammerligt, med bankende
> spillemaskine-lyd og sangere der synger lige så
> pivfalsk, som i MGP og X-Factor.

Hej Åge, her er noget opløftende.

Det bliver spændende med det hollandske Melodi Grand Prix nummer. Jeg
har netop hørt det, og i modsætning til sidste år, er det ikke ren
umpa-umpa.
De har lært af fejltagelsen sidste år, så de har langt større chancer i år.
Nok var Sienneke meget sød, men en standardschlager, hvor det eneste
originale er lidt spilleværk, har intet publikum.
Godt at høre at Holland er på rette spor igen. Der kommer meget god
musik derfra.

http://mifestivaleurovision.blogspot.com/2011/02/holanda-2011.html

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-11 17:30

> Hej Åge, her er noget opløftende.
>
> Det bliver spændende med det hollandske Melodi Grand Prix nummer. Jeg har
> netop hørt det, og i modsætning til sidste år, er det ikke ren umpa-umpa.

Nej, det kan jeg høre. Der er megen ensformig skrigen i årets hollandske
bidrag. I modsætning til sidste år er det meget larmende.

> De har lært af fejltagelsen sidste år, så de har langt større chancer i
> år.

Ja, helt klart. Der er megen skinger skrigeri i sangen. Det bringer dette
hollandske bidrag helt i front, blandt MGP-publikummet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 17:40

meddelelse news:4d6bcd77$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, det kan jeg høre. Der er megen ensformig skrigen i årets hollandske
> bidrag. I modsætning til sidste år er det meget larmende.

Sært som ører virker forskelligt, for i mine var sidste års bidrag lige så
ensformigt som en utæt vandhane der drypper. Ren monoton larm uden nuancer.

Så er der mere musikalsk kvalitet i dette års bidrag, som bærer præg af der
både er tænkt over sangen og instrumenteringen, i stedet for at lade et
BR-keyboard "komponere"

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-02-11 14:52

> [...]
> Synes lige jeg ville tjekke DR Dansktoppen. Jeg kan ikke længere holde
> ud at høre den direkte. Kun brudstykker af sangede kan jeg overkomme.

Hej Åge.
Jeg håber. at du har bemærket denne schlagerkoncert på Gammel Estrup?
Det er ikke længere væk fra dig, end at du kan komme frem på knallerten.

http://www.gammelestrup.dk/kalender/festlige-opera-toner.aspx

De synger blandt andet en af dine favoritter.
Steen Lindkvist Nielsen har den med i stafetten "Klassisk i ny
indpakning". Og her er den i en anden udgave, som også burde have været
med i stafetten:

http://www.youtube.com/watch?v=6bt9RTMDvX4&feature=related

Pump nu dyret og tril til Gl. Estrup!!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-11 17:39

> http://www.youtube.com/watch?v=6bt9RTMDvX4&feature=related
>
> Pump nu dyret og tril til Gl. Estrup!!
>
> Henning.

NØJ, hvor det lyder godt når de giver denne lidt alternative udgave af
"Überal auf der jord".
Det er dog lige et par minusser. Jo, det er der. Jeg er jo efterhånden
blivet noget kritisk.
Jeg synes f.eks. ikke ham hatte-manden skulle lave de par brøl, han kommer
med et par gang i
sangen. Men værre er den underlæggende rytme-banken. Det lyder for
computeragtigt.
De to ting trækker lidt ned i point. Det er meget synd, da sangen snilt
kunne have opnået et rent
10-tal herfra.

På 10-skalaen vil jeg give den 8.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 28-02-11 18:24

> [...]
> Steen Lindkvist Nielsen har den med i stafetten "Klassisk i ny
> indpakning". Og her er den i en anden udgave, som også burde have været

Så skal vi da også lige ha' denne her.
http://www.youtube.com/watch?v=nFcz7VvBcUA

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 18:45

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal vi da også lige ha' denne her.
> http://www.youtube.com/watch?v=nFcz7VvBcUA

Wow!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-11 21:15

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Så skal vi da også lige ha' denne her.
> http://www.youtube.com/watch?v=nFcz7VvBcUA

Han råber alt for højt. Det ringer for ørerne.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 21:28

meddelelse news:4d6c023c$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han råber alt for højt. Det ringer for ørerne.

Mon ikke du skulle finde dig en anden interesse? En du faktisk er i stand
til at opfatte, som f.eks. traktortræk?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-02-11 22:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Mon ikke du skulle finde dig en anden interesse? En du faktisk er i stand
> til at opfatte, som f.eks. traktortræk?

Det har jeg forresten også været til. Det ringede på samme måde, for mine
ører da jeg var til det.
Det er det, der er det pudsige ved det. Traktortræk og det dder "musik"
skulle jo ikke så
gerne kunne give den samme slags ringen for ørerne.
Hmmmm.....?
Så må det jo være fordi det minder om hinanden, elle der er en sammenhæng i
stilarterne, altså "traktortræk" og så det det "musik"-værk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-11 22:46

meddelelse news:4d6c131b$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så må det jo være fordi det minder om hinanden, elle der er en sammenhæng
> i stilarterne, altså "traktortræk" og så det det "musik"-værk.

Næh, det eneste traktortræk kan bidrage med, er at det indeholder passende
grove nuancer, til selv dit tonedøve øre kan opfatte dem.

Fra : B. Sørensen

Dato : 28-02-11 23:14

meddelelsen news:4d6c131b$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Så må det jo være fordi det minder om hinanden, elle der er en sammenhæng
> i stilarterne, altså "traktortræk" og så det det "musik"-værk.

Nej, det hedder Tinitus.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-03-11 18:03

> [...]
> Så må det jo være fordi det minder om hinanden, elle der er en sammenhæng
> i stilarterne, altså "traktortræk" og så det det "musik"-værk.

Så må jeg jo foreslå dig, at gå lidt længere væk fra trækket /
højttalerne...
Det plejer at hjælpe )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-03-11 18:56

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så må jeg jo foreslå dig, at gå lidt længere væk fra trækket /
> højttalerne...
> Det plejer at hjælpe )

"Højttaler-træk" ? - et andet ord for popmusik.
Tjahhh.... det kan man vel egentlig godt kalde det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-11 06:07

meddelelse news:4d6e84a5$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Højttaler-træk" ? - et andet ord for popmusik.
> Tjahhh.... det kan man vel egentlig godt kalde det.
>
> Hilsen Åge

Nej det er vist kun Smokie indtil nu, der har givet mig højttaler skræk

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 08:05

> Nej det er vist kun Smokie indtil nu, der har givet mig højttaler skræk
>

> M.V.H....Benny..

"Kun Smokie". Jeg får "højttalerskræk" hver gang min radio falder på gulvet
og ryger over på P3 eller P4.
Jeg får højttaler-skræk af det "højttaler-træk" af værste motor, som der
bliver gasset ud fra de stationer / motorer.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 08:41

Den 03-03-2011 08:04, Åge Halldorsson skrev:

> Jeg får "højttalerskræk" hver gang min radio falder på
> gulvet og ryger over på P3 eller P4.

Hvad går du egentlig og lytter til dagen lang? Jeg kan ikke forestille
mig dig, lytte til P1 eller klassisk?
Du har vel heller ikke tid til at sidde hele dagen, og se på optagede
shows fra Schlagerraffenland?

Er det udelukkende Limfursradio du lytter til?

Henning.