Hastighed på busser i DK ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-11 00:51

Hej NG.

Her til morgen mødte jeg en bus fra Nilles Busser som jeg synes kørte
en del stærkere en lastbilerne og målte den med min gps til over 3 km
at køre ret præcist 100 km/t hele tiden.
Da målingen var med gps og ikke speedometer er den ret præcis.

Er det normal hastighed for busser i DK ?
Det er trods alt en overskridelse på 25 %.
--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-02-11 09:25

On Sun, 27 Feb 2011 23:51:28 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det normal hastighed for busser i DK ?
>Det er trods alt en overskridelse på 25 %.

En turistbus der i Tyskland er synet og godkendt til en såkaldt Tempo
100 tilladelse, kan jo af naturlige årsager også køre 100 km/t.
herhjemme. Ordningen gælder kun på motorveje i Tyskland og Frankrig.

Når det så er sagt, kan jeg altså ikke lade være med at undre mig over
din reaktion, hver gang du ser et køretøj med tvillingehjul. Det må da
være ustyrligt besværligt hver gang du skal sidde ned, og samtidigt
have så forfærdeligt ondt i r*ven?!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-11 01:33

On 28 Feb., 09:24, fol...@rasmussen.dk wrote:

> En turistbus der i Tyskland er synet og godkendt til en s kaldt Tempo
> 100 tilladelse, kan jo af naturlige rsager ogs k re 100 km/t.
> herhjemme. Ordningen g lder kun p motorveje i Tyskland og Frankrig.

OK.

Hvis de i Tyskland har gode nok erfaringer med det, har man så
overvejet det i DK ?
Det generer mig ikke, undrede mig bare over den store
hastighedsforskel.

> N r det s er sagt, kan jeg alts ikke lade v re med at undre mig over
> din reaktion, hver gang du ser et k ret j med tvillingehjul. Det m da
> v re ustyrligt besv rligt hver gang du skal sidde ned, og samtidigt
> have s forf rdeligt ondt i r*ven?!

Vidste egentligt godt den ville komme, hvorfor mon

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-02-11 10:01

On Mon, 28 Feb 2011 00:33:21 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:

> [...]
>overvejet det i DK ?
>Det generer mig ikke, undrede mig bare over den store

Jvf. de overvejelser der er i øjeblikket om at hæve hastigheden til 90
km/t. på visse primærruter. Det tror jeg beror på konstant civil
ulydighed. Sådan plejer det at være i DK. Bare man overtræder loven
ofte nok, så bliver overtrædelsen ophøjet til lov.

Det kan jo være at det er, hvad buschaufførerne pønser på.

Jeg bliver nok først en smule bekymret, hvis campisterne begynder at
køre 130 km/t., fordi det må de på motorvejene i Frankrig.

>--

>Vidste egentligt godt den ville komme, hvorfor mon

>--

Tja, du bliver vel mindet om det, hver gang du sætter dig ned? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik K

Dato : 28-02-11 11:24

"Jvf. de overvejelser der er i øjeblikket om at hæve hastigheden til 90
km/t. på visse primærruter"

Og når politiet i øjeblikket DESVÆRRE ser igennem fingrene med hastigheder
op til 90 km/t, så kan man kun formode at de hjernedøde
last/touristbus chauffører så bare kører 100 km/t i stedet for.
De har jo ikke ondt i røven, men i hovedet....for de har sgu da røv i begge
ender..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-02-11 11:44

On Mon, 28 Feb 2011 11:24:04 +0100, "Henrik K" <Abuse@willcostyou.now>
wrote:

> [...]
>last/touristbus chauffører så bare kører 100 km/t i stedet for.
> De har jo ikke ondt i røven, men i hovedet....for de har sgu da røv i begge

Det jeg i den forbindelse gerne vil vide er, hvilken
uddannelsesinstitution du har frekventeret for at blive så skarp?

Det er yderst sjældent at man ser hele sagen belyst i så få ord, og
uden at man finder behov for tilføjelser.

Det må dreje sig om noget privatskole som bare koster kassen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik K

Dato : 28-02-11 11:54

Hver gang der kommenteres noget negativt om lastvognschauffører, så farer du
frem og forsvarer dem.
Du sviner os andre til og benægter at der er nogle rådne kar bag rattet i
lastbilerne.
Vågn dog op Folmer...
Du er fandeme ikke for smart at høre på..
Godt at DR kan bevise noget andet...
Når vi andre har oplevelser som vi beskriver herinde, så er vi enten fulde
af løgn, voren biler har kæmpe fejlvisning eller også er det bare noget vi
har drømt...ifølge dig.

Du har måske kørt lastbil i mange år, men jeg tror sgu at du har monteret
for stor en magnet og haft for meget hviletid..du lever i hvert fald i en
drømmeverden...eller i et mareridt vil jeg nærmere tro.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-02-11 12:30

On Mon, 28 Feb 2011 11:53:52 +0100, "Henrik K" <Abuse@willcostyou.now>
wrote:

>Hver gang der kommenteres noget negativt om lastvognschauffører, så farer du
>frem og forsvarer dem.

>--

Jeg blander mig kun hvis det er fuldstændigt urimeligt hvad der bliver
skrevet, eller hvis vi nærmer os sort humor.

>--

>Du sviner os andre til og benægter at der er nogle rådne kar bag rattet i
>lastbilerne.

>--

Det synes jeg så ikke at jeg gør, hverken det ene eller det andet.

>--

>Vågn dog op Folmer...

>--

Jeg er lysvågen.

>--

>Du er fandeme ikke for smart at høre på..

>--

Nej, det kan jeg forstå at du mener.

>--

>Godt at DR kan bevise noget andet...

>--

Jamen jeg synes da også at hun har en pæn røv, hende Maria der render
rundt med en halv vind. Mon de har hentet hende hos Meteorologisk
eller hos Rygters Bureau?

> [...]

>af løgn, voren biler har kæmpe fejlvisning eller også er det bare noget vi

Det har du naturligvis dokumentation for, ikk'?

> [...]

>for stor en magnet og haft for meget hviletid..du lever i hvert fald i en
>drømmeverden...eller i et mareridt vil jeg nærmere tro.

Det har ikke været lige spændende hver dag, det har det godt nok ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-03-11 00:12

>Det har du naturligvis dokumentation for, ikk'?

Hva' filan... er erfaring ikke nok længere??

//Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-11 15:16

Den 28-02-2011 11:53, Henrik K skrev:
> [...]
> for stor en magnet og haft for meget hviletid..du lever i hvert fald i en
> drømmeverden...eller i et mareridt vil jeg nærmere tro.

Hvis du nu, bare en gang imellem, skrev noget negativt om de små biler,
ville du nok ikke fremstå så indskrænket som du gør.

Men ok, du skal medgives at der er så meget negativt at skrive om
personbilerne, og andre "små" trafikanter, at det er blevet rene
trivialiteter, der ikke kan pådrage sig mediernes, og dermed
politikernes, interesse.

Hvorimod der er så meget bid i det, at det kommer på forsiderne, i
politikernes interesse og dermed i din søger, hver gang en
lastbilchauffør så meget som slår en prut.

Fra : Steffen

Dato : 28-02-11 17:37

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Hvis du nu, bare en gang imellem, skrev noget negativt om de små biler,
> ville du nok ikke fremstå så indskrænket som du gør.

Hvordan er det nu, hedder gruppen dk.fritid.bil eller dk.fritid.bil? og
hvilken biltype er det nu de fleste folk bruger i fritiden?

mvh
steffen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-11 18:47

Den 28-02-2011 17:37, Steffen skrev:
> Hvordan er det nu, hedder gruppen dk.fritid.bil eller dk.fritid.bil? og
> hvilken biltype er det nu de fleste folk bruger i fritiden?

Selv begyndte jeg at skrive i denne gruppe fordi der kom nogle virkelige
uhyrlige påstande om lastbiler - skrevet af fritidsbilister.

Og det er med stor sandsynlighed samme årsag der har hevet Folmer ind i
gruppen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-11 22:52

Finn Guldmann skriver:

> Selv begyndte jeg at skrive i denne gruppe fordi der kom nogle virkelige
> uhyrlige påstande om lastbiler - skrevet af fritidsbilister.

Fritidsbillister - det må være dem der kører lastbiler som erhverv....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : oz3bto

Dato : 28-02-11 18:25

"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i en meddelelse
> [...]

> for stor en magnet og haft for meget hviletid..du lever i hvert fald i en
> drømmeverden...eller i et mareridt vil jeg nærmere tro.

Nu har jeg i henad 10 år kørt taxa i DK

I trafikken da stoler jeg mere på busser og lastbiler som på privatbiler
specielt de lidt dyere modeller

Kan godt være lastbiler og busser ikke køre helt efter bogen men det er
fame ikke dem man skal frygte på vejen men derimod mænd fra 35-50 år der
oftes ses køre i BMW mercer og volvoer se det er de farlige

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-11 15:08

Den 28-02-2011 11:24, Henrik K skrev:
> [...]
> last/touristbus chauffører så bare kører 100 km/t i stedet for.
> De har jo ikke ondt i røven, men i hovedet....for de har sgu da røv i begge

Hvordan kan man få ondt i hovedet hvis man har r*v i begge ender?

Hovedpine er jo netop et bevis på at man ikke har r*v i begge ender.

Hvorimod 'ondt i r*ven' ikke er er det.

Lastbiler skal være begrænset til 90 km/t (EU)
Busser skal være begrænset til 100 km/t (EU)

Stort set over alt mellem Stockholm og Rom får lastbilerne lov at køre
90 km/t på motorvejene, og busserne får lov at køre 100 km/t på motorvejene.

For, de fleste, myndighedspersoner er der vigtigere ting at tage sig af.
Hvorfor det kun er hvis man render ind i en betjent der mangler lidt i
at opfylde sin kvota i bødeudskrivning, at det koster.

Det er kun folk der får hovedpine, der hvor vi andre har problemer med
hæmorider, der tager det højtidelig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-11 15:33

Finn Guldmann skriver:

> Stort set over alt mellem Stockholm og Rom får lastbilerne lov at køre
> 90 km/t på motorvejene, og busserne får lov at køre 100 km/t på motorvejene.

Men - jeg får ikke lov til at køre 160 i min "minibus" på motorvejen.
Det er mindre procentvis overskridelse af hastigheden, end busserne.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-11 18:44

Den 28-02-2011 15:33, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Men - jeg får ikke lov til at køre 160 i min "minibus" på motorvejen.
> Det er mindre procentvis overskridelse af hastigheden, end busserne.

Det kan du stikke op hvor du får "hovedpine".

Bortset fra lovgiverne, og visse andre, ved de fleste at det ikke er
hastigheden, men hastighedsforskellen der er det farlige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-11 22:54

Finn Guldmann skriver:

> Det kan du stikke op hvor du får "hovedpine".

Øhh, jeg aner ikke, hvad du taler om?

> Bortset fra lovgiverne, og visse andre, ved de fleste at det ikke er
> hastigheden, men hastighedsforskellen der er det farlige.

Jeps 25% forskel for begges vedkommende.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-11 02:52

On 2 Mar., 10:59, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Jeg forst r ikke rigtigt din argumentation. Hvorfor g r du kun ind
> for, at de store k ret jer skal overholde loven? Det er da ikke
> sv rere at skrive alle, i stedet for store, men du kommer m ske til at
> ramme "for bredt" s ?

Næ. Men det er et faktum at NÅR der er store køretøjer indbalndet i
ulykekr er de oftest langt alvorligere.

> Det kommer n dvendigvis til at minde lidt om skinhellighed, men det er
> m ske bedre end slet ikke at v re hellig.....................der hvor
> du kommer fra?

Jeg er ikke spor hellig, kører da også for stærkt selv, men %vist er
jeg bestemt ikke værre end hovedparten af de lastbiler jeg møder.

Det er ikke prisen som bestemmer det

--
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-11 22:40

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg bliver nok først en smule bekymret, hvis campisterne begynder at
> køre 130 km/t., fordi det må de på motorvejene i Frankrig.

De regler er der vist lavet om på. Husker dog ikke lige nærmere hvordan :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-03-11 00:15

>Jeg bliver nok først en smule bekymret, hvis campisterne begynder at
>køre 130 km/t., fordi det må de på motorvejene i Frankrig.

Uanset om man/vi må eller ej, så bliver det intet problem... det gider
vi slet ikke for det har vi ikke råd til

Jeg må også køre 100 i Tyskland, men jeg gør det sjældent - det koster
for meget brændstof, så for min skyld kan de sætte grænsen til 200
hvis de synes det ser fedt ud.

Næh, så længe jeg følger lastbilerne eller omvendt, så går det hele
meget lettere.

//Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-11 14:56

folmer@rasmussen.dk skriver:

> [...]
> din reaktion, hver gang du ser et køretøj med tvillingehjul. Det må da
> være ustyrligt besværligt hver gang du skal sidde ned, og samtidigt

Folmer, det er ikke så længe siden du klagede over at en vis BMW ejer
var lidt ulidelig at høre på, når det gjaldt Hyundai biler.

Jeg er ked af at måtte fortælle dig at du er ved at køre dig selv ud
på selvsamme sidespor.....Kom nu med historierne fra det virkelige liv
i stedet. Det er du meget bedre til!

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : alexbo

Dato : 28-02-11 10:07

"Christian B. Andresen" skrev

> Er det normal hastighed for busser i DK ?
Næh, de få gange jeg kører med busssen tager det en helvedes tid.

Solrød Roskilde ca 20 km tager over en time.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-11 02:17

--
Christian

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-02-11 09:09

On 28 Feb., 15:33, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Men - jeg f r ikke lov til at k re 160 i min "minibus" p motorvejen.
> Det er mindre procentvis overskridelse af hastigheden, end busserne.

Har du prøvet ? Hvornår har du sidst fået en fartbøde på motorvej ??

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-11 18:31

Leo Jensen skriver:

> Har du prøvet ?

Nej, jeg lever af mit kørekort, så 160+ er ikke lige sagen.....

Men jeg møder "snupper-Jensen" flere gange årligt, både med radar og
"blitzvogn".

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-03-11 09:24

Du kører i den forkerte landsdel.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-11 16:40

Fly Christensen skriver:

> Du kører i den forkerte landsdel.

Hmmm, den eneste landsdel jeg ikke regelmæssigt kommer i har ingen
motorvej (Bornholm).

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : \"@

Dato : 02-03-11 21:39

Den 01-03-2011 16:39, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Fly Christensen skriver:

> Hmmm, den eneste landsdel jeg ikke regelmæssigt kommer i har ingen
> motorvej (Bornholm).
>

> Klaus

Hmmm.

På størstedelen af Sjælland, er 160+ en overskridelse på lidt over 45%

Mikael

Fra : Christian Stidsen

Dato : 01-03-11 00:34

>Da målingen var med gps og ikke speedometer er den ret præcis.

Kan ikke lade være med at spørge
Ifølge manual el.l. til din GPS, hvor stor er så (u)nøjagtigheden på
fartmålingen ?

M.v.h.

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-11 01:28

On 1 Mar., 00:33, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:

> Kan ikke lade v re med at sp rge
> If lge manual el.l. til din GPS, hvor stor er s (u)n jagtigheden p
> fartm lingen ?

Det var stik syd så den har haft udsyn til rigeligt satelitter til at
have så godt et fix som muligt.
Jeg er ret sikker på at unøjagtigheden er under 1% = 1 km/t da den er
baseret på satetlitter som bevæger sig langt langt hurtigere og har
meget mere præcis tidsangivelse end min gps har indbygget.

--
Christian

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-03-11 17:22

> [...]
>baseret på satetlitter som bevæger sig langt langt hurtigere og har
>meget mere præcis tidsangivelse end min gps har indbygget.

Prøv at konsulter produktinformation om din GPS og prøv med et nyt bud på
nøjagtigheden

Christian

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 01-03-11 20:27

On Tue, 1 Mar 2011 00:33:30 +0100, "Christian Stidsen"
<csnews@stidsen.dk> wrote:

>Kan ikke lade være med at spørge
>Ifølge manual el.l. til din GPS, hvor stor er så (u)nøjagtigheden på
>fartmålingen ?

I flg Garmin http://static.garmincdn.com/pumac/eTrexH_OwnersManual.pdf
side 23- så er unøjagtigheden ved konstant fart 0,1 knob eller 0,18
km/t, så mon ikke det er godt nok ?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TDi '86

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-11 02:39

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> I flg Garmin http://static.garmincdn.com/pumac/eTrexH_OwnersManual.pdf
> side 23- så er unøjagtigheden ved konstant fart 0,1 knob eller 0,18
> km/t, så mon ikke det er godt nok ?

Det er iøvrigt en oplysning Garmin har brugt siden jeg købte den første
Garmin i 2003 (ca.).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-11 01:04

On 28 Feb., 18:43, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 28-02-2011 15:33, Klaus D. Mikkelsen skrev:>> Stort set over alt mellem Stockholm og Rom f r lastbilerne lov at k re
>
> Det kan du stikke op hvor du f r "hovedpine".
>
> Bortset fra lovgiverne, og visse andre, ved de fleste at det ikke er
> hastigheden, men hastighedsforskellen der er det farlige.

Og den masse som rammer og den hastighed hvormed massen rammer.
Og derfor er en bus som kører galt med 100 langt farligere end en som
kører galt med 80.

--
Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-11 15:36

Den 01-03-2011 09:03, Christian B. Andresen skrev:
> Og den masse som rammer og den hastighed hvormed massen rammer.
> Og derfor er en bus som kører galt med 100 langt farligere end en som
> kører galt med 80.

Og når du kører op bag i bussen og den køer 80 er det mere farligt end
hvis den kørte 100.

Men lad os endelig gå i gang med at få alle hastigheder sat ned. Vi
behøver ikke stoppe før alt foregår med max 'gå-hastighed'.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-11 00:19

On 2 Mar., 02:38, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> Det er i vrigt en oplysning Garmin har brugt siden jeg k bte den f rste
> Garmin i 2003 (ca.).

Og efter SA blev fjernet (ca, 2005) er den næppe blivet ringere

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-11 00:25

On 1 Mar., 15:35, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 01-03-2011 09:03, Christian B. Andresen skrev:>>>> Stort set over alt mellem Stockholm og Rom f r lastbilerne lov at k re
>
> Og n r du k rer op bag i bussen og den k er 80 er det mere farligt end
> hvis den k rte 100.

Ja men så er der kun få som bliver slået ihjel, mens er det bussen som
kører op en en række biler så er risikoen for flere døde en del
større.

> Men lad os endelig g i gang med at f alle hastigheder sat ned. Vi
> beh ver ikke stoppe f r alt foreg r med max 'g -hastighed'.

Det er bestemt ikke det som jeg vil have.

--
Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-03-11 09:47

Den 02-03-2011 08:25, Christian B. Andresen skrev:
> Ja men så er der kun få som bliver slået ihjel, mens er det bussen som
> kører op en en række biler så er risikoen for flere døde en del
> større.

Det kommer jo an på med hvilken fart du kommer, og hvordan du rammer.

> Det er bestemt ikke det som jeg vil have.

Det lyder ellers sådan når du snakker.

Eller det måske, i bund og grund, om at du ønsker farten sat ned for
alle - andre end dig selv?

Hvornår får du, i øvrigt, din newsreader til at holde op med at stjæle
æ'erne, ø'erne og å'erne?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-11 02:06

On 2 Mar., 09:46, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 02-03-2011 08:25, Christian B. Andresen skrev:>>> Og den masse som rammer og den hastighed hvormed massen rammer.
>
> Det kommer jo an p med hvilken fart du kommer, og hvordan du rammer.

Hvilken fart: 100 kontra 80
Hvordan: det typiske harmonikasammenstød på motorvej, føreren
overser / når ikke at bremse.

> Det lyder ellers s dan n r du snakker.

Nej

> Eller det m ske, i bund og grund, om at du nsker farten sat ned for
> alle - andre end dig selv?

Nej, overholdelse af fartgrænserne for de store køretøjer.
Og overholdelse af overhalingsforbuddet.

> Hvorn r f r du, i vrigt, din newsreader til at holde op med at stj le
> 'erne, 'erne og 'erne?

Når Google fixer det Jeg synes også det er træls.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-03-11 10:59

<christian@012.dk> wrote:

>Nej, overholdelse af fartgrænserne for de store køretøjer.
>Og overholdelse af overhalingsforbuddet.

>--

Jeg forstår ikke rigtigt din argumentation. Hvorfor går du kun ind
for, at de store køretøjer skal overholde loven? Det er da ikke
sværere at skrive alle, i stedet for store, men du kommer måske til at
ramme "for bredt" så?

Det kommer nødvendigvis til at minde lidt om skinhellighed, men det er
måske bedre end slet ikke at være hellig.....................der hvor
du kommer fra?

>--

>Når Google fixer det Jeg synes også det er træls.

>--

Ja, man skal være forsigtig med at tage egne initiativer, især hvis de
koster pææng.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-03-11 15:11

Den 02-03-2011 10:05, Christian B. Andresen skrev:
> Nej, overholdelse af fartgrænserne for de store køretøjer.
> Og overholdelse af overhalingsforbuddet.

Som jeg tænkte - overholdelse af grænserne for andre, men ikke for dig selv.

> Når Google fixer det Jeg synes også det er træls.

Så find noget andet at bruge end Google. Thunderbird kan anbefales.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-11 02:50

On 2 Mar., 15:10, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 02-03-2011 10:05, Christian B. Andresen skrev:>> Eller det m ske, i bund og grund, om at du nsker farten sat ned for
>
> Som jeg t nkte - overholdelse af gr nserne for andre, men ikke for dig selv.

Jeg overholder dem nu selv langt bedre end stort set alle lastbiler
jeg møder.
Min % vise overskridelse er ikke meget højere.
Selv om du nu vil sige at jeg bare pudser glorie så kører jeg stort
set aldrig over 130 km/t - grundet det koster meget mere i diesel -
og kører oftest 120 i 110 zonen.
90 på landevej, det er som lastbilerne.
max 50 i byerne.
Kørekort i 20 år, én bøde på 500 kr. og det er ikke fordi jeg kun
kører på Lars Tyndskids marker

Google Groups er fint for mig.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-11 00:47

On 3 Mar., 17:21, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:

> Pr v at konsulter produktinformation om din GPS og pr v med et nyt bud p
> n jagtigheden

De eneste specs jeg har kunnet finde var på et Garmin OEM modul men
bestemt ikke et high end eller specielt dyrt:

http://static.garmincdn.com/pumac/GPS15x_TechnicalSpecification.pdf

Den siger:

Velocity: 0.1 knot RMS steady state så det er bestemt ikke ringere end
1 km/t.

Så jeg vil stadig fastholde at min GPS har en nøjagtighed på under 1
km/t.

--
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-03-11 18:29

> [...]

1 km/t.

Så jeg vil stadig fastholde at min GPS har en nøjagtighed på under 1

===
Forklar lige nærmere: En knot er en sømil = 1.8 km/t ... RMS steady state
er??

Fra : Leif Neland

Dato : 08-03-11 19:04

Den 08-03-2011 18:28, Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> km/t.
>
> ===
> Forklar lige nærmere: En knot er en sømil = 1.8 km/t ... RMS steady

RMS = Root Mean Square, en slags gennemsnit
Steady state må være når modtageren har fix på nok satelitter,
subsidiært når man kører ligeud uden for store hastighedsændringer.
Så en gennemsnitlig unøjagtighed på 0.18km/h

Leif

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-11 00:24

On 8 Mar., 19:03, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> RMS = Root Mean Square, en slags gennemsnit
> Steady state må være når modtageren har fix på nok satelitter,
> subsidiært når man kører ligeud uden for store hastighedsændringer.
> Så en gennemsnitlig unøjagtighed på 0.18km/h

Så det er jo langt bedre end 1 km/t, det er langt bedre end tykkelsen
på nålen i speedometeret.

--
Christian