Adobe Photoshop
Fra : Jan Hovard

Dato : 28-02-11 12:14

Hej.
Er der nogle af jer der har været ude for, at Adobe Photoshop generere
fejl på brugerkontoen, således at man er nødsaget til at lave en ny
admin_konto, for at få Photoshop til at køre igen?

---JanH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-11 12:32

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> [...]
> fejl på brugerkontoen, således at man er nødsaget til at lave en ny
> admin_konto, for at få Photoshop til at køre igen?

Du kan slette diverse indstillinger m.m. og få det til at virke igen
under den samme konto ... at oprette en ny konto er bare en nem måde at
finde ud af om det er programmet generelt eller bruger indstillingerne
der er noget galt med.

/thomas

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-02-11 12:53

Den 28/02/11 12.32, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> under den samme konto ... at oprette en ny konto er bare en nem måde at
> finde ud af om det er programmet generelt eller bruger indstillingerne

Hvordan sletter eller ret jeg indstillinger i admin-kontoen?

---JanH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-11 13:32

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Hvordan sletter eller ret jeg indstillinger i admin-kontoen?

kig i din "library" eller "biblotek" mappe ... under Preferences
og/eller Application support fjern mapper og filer som heder noget med
Photoshop ...

Men ideelt spørger du Adobe support hvilke filer der skal fjernes ..
eller søger i deres support site ... mener de har en liste over hvilke
filer der hænger på photoshop.

/thomas

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-02-11 15:27

Den 28/02/11 13.32, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Men ideelt spørger du Adobe support hvilke filer der skal fjernes ..
> eller søger i deres support site ... mener de har en liste over hvilke

Alt det er prøvet, uden at problemet blev løst. Først da jeg lavede en
ny admin-konto forsvandt problemet. Adobe support påstår så, at det er
min adminkonto der har et problem og det er mit. De siger at Photoshop
fejler ikke noget, desuagtet at det er Photoshop der laver fejl og intet
andet program på computeren laver fejl - underligt ikke ;=)
De vil ikke giv anvisning på hvad der er problemet i admin-kontoen. De
er virkelig uvillige til problemløsning!

---JAnH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-11 15:31

> [...]

> De vil ikke giv anvisning på hvad der er problemet i admin-kontoen. De
> er virkelig uvillige til problemløsning!

Jammen så er gode dyr jo rådne .... jeg vil ikke gætte på hvad der så er
gået galt uden have maskinen mellem fingrene ...

/thomas

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-02-11 16:04

Den 28/02/11 15.31, Thomas von Hassel skrev:

> Jammen så er gode dyr jo rådne .... jeg vil ikke gætte på hvad der så er
> gået galt uden have maskinen mellem fingrene ...
>

> /thomas
Jeg kan se når jeg søger på nette at fejlen er kendt, men jeg kan ikke
finde nogle løsninger.Fejlen består i: at når jeg åbner et billed eller
lignende i Photoshop "fryser" programmet med een fejlinfo: "Could not
complete your request because of a program error".

---JanH

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-02-11 19:40

> [...]

> lignende i Photoshop "fryser" programmet med een fejlinfo: "Could not
> complete your request because of a program error".

Hvad sker der hvis du flytter hele prefs-mappen
(Brugere->janhovard->Bibliotek->Preferences) ud på skrivebordet og
logger ind på ny?

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-02-11 16:16

On 2011-02-28 12:14:27 +0100, Jan Hovard said:

> [...]
> fejl på brugerkontoen, således at man er nødsaget til at lave en ny
> admin_konto, for at få Photoshop til at køre igen?

Hvilken version?
Jeg har været ude for at at skulle slette en del .plist filer, for at
få Photoshop CS2 igang igen.
Den kunne pludselig ikke mere åbne mange filer ad gangen, ved at droppe
dem på Photoshop ikonet.

Hvis du ikke har fundet denne side, så er her et link:
http://www.gballard.net/psd/troubleshootpurgepsd.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-02-11 16:27

Den 28/02/11 16.16, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> dem på Photoshop ikonet.
>
> Hvis du ikke har fundet denne side, så er her et link:

CS4 og det er ikke løsning at slette pref-filer - det har jeg prøvet.

---JanH

Fra : Jan Hovard

Dato : 03-03-11 22:52

Den 28/02/11 16.26, Jan Hovard skrev:

> CS4 og det er ikke løsning at slette pref-filer - det har jeg prøvet.
>
> ---JanH
Jeg har løst problemet ved at køre FontNuk - det var et font-cash problem.
Så det kan i virkeligheden være at Adobe har et problem - i hvert
tilfælde vil de ikke erkende det - sørgeligt!

Tak for hjælpen alle der har deltaget her.

---JAnH