Ugenumre i iCal ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-02-11 10:25

Hej gruppe,

Jeg har forgæves søgt efter muligheden for at få iCal til at vise
ugenummeret - er der nogen som ved hvordan man gør det ?

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-11 10:29

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Hej gruppe,
>
> Jeg har forgæves søgt efter muligheden for at få iCal til at vise
> ugenummeret - er der nogen som ved hvordan man gør det ?

abboner på denne:

<webcal://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics >

/thomas

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-02-11 10:55

> abboner på denne:
>
> <webcal://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics>

Super! - mange tak for et godt link! - der var lige en samling andre
kalendre som jeg fint kunne bruge også!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-11 21:31

> Super! - mange tak for et godt link! - der var lige en samling andre
> kalendre som jeg fint kunne bruge også!

Apple linker også til en del kalendere på deres egne hjemmesider. Der er
også en med ugenumre, som lave et heldagesbegivenhed med ugenummeret,
som varer alle syv dage i ugen. Avalonias ligger kun på mandagen. Det er
nok en smagssag, hvilken man foretrækker.

<webcal://www.webcal.fi/cal.php?id=38&wd=-1&ts=1288193005>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-11 15:07

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Jeg har forgæves søgt efter muligheden for at få iCal til at vise
> ugenummeret - er der nogen som ved hvordan man gør det ?

En anden mulighed end at abonnere på en ugenummer-kalender er at
opgradere til "iCal Pro", også kendt som BusyCal:

<http://busymac.com/>

Her slår du bare ISO ugenumre til i Indstillinger.

Har du en iPhone kan du også få iCals noget primitive todos over på den
med

<http://busymac.com/busytodo/index.html>

Jeg bruger selv BusyCal men ikke BusyToDo da jeg til tasks bruger
OmniFocus. Til Mac, iPhone og på den iPad 2 jeg så snart det bliver
muligt også vil have.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-02-11 22:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger selv BusyCal men ikke BusyToDo da jeg til tasks bruger
> OmniFocus. Til Mac, iPhone og på den iPad 2 jeg så snart det bliver

Javel, men så skal du af med 299 kr.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-11 22:35

> Javel, men så skal du af med 299 kr.

Det er bare Per der åbenbart stadig er på BusyMac's lønningsliste ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 16:00

Jeg husker ikke hvad jeg i sin tid gav for den, men jeg ser da at den er
kommet på Mac App Store. Jeg kan dog ikke se nogen pris på den ... den
fremgår jo som værende »installed« ...

> Det er bare Per der åbenbart stadig er på BusyMac's lønningsliste ..

Bah.

Personligt er jeg ikke ganske tilfreds med BusyCal, men den ser ud som
om der er tale om den bedste på markedet. Endnu.

Og som gammel BusySync-bruger, efter Henrik Münsters anbefalig, kunne
jeg få opgraderingen ganske billigt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-02-11 17:07

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Bah.

Bare du husker at skrive hvad dine gode råd koster, tror jeg du slipper
for den slags bemærkninger.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 18:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110228 <nospam0002+20110228@gmail.com> wrote:

> Bare du husker at skrive hvad dine gode råd koster, tror jeg du slipper
> for den slags bemærkninger.

Jeg kan altså ikke huske hvad forskellige programmer koster, og under
alle omstændigheder er vi her i petit-afdelingen.

Jeg anbefaler jo heller ikke private at købe Mathematica Professional
til £2,035, svarende til 22.268 kroner incl. moms.

<http://store.wolfram.com/view/app/mathematica/>

Selv køber jeg da også studenterversionen til £96 incl moms, når jeg om
et halvt års tid igen er indskrevet på universitetet, denne gang på
astronomi/fysik. 840 kroner.

<http://www.wolfram.com/mathematica/how-to-buy/education/students.html>

Jeg har allerede ansøgt om optagelse, der naturligvis kun kan finde sted
hvis der er ledige pladser (og det har der været hvert år siden
adgangsbegrænsingen blev indført). Jeg er jo i forvejen cand.scient. i
datalogi og engelsk.

Studenterversionen skal i øvrigt være identisk med den professionelle
version, bortset fra licensen. Til installation på op til to maskiner;
typisk laptop og desktop.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-02-11 21:15

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg kan altså ikke huske hvad forskellige programmer koster, og under
> alle omstændigheder er vi her i petit-afdelingen.

For at holde styr på et par småting synes jeg da 300 kroner er en vis
udskrivning. Det gør du så ikke, fint med mig.

> Jeg anbefaler jo heller ikke private at købe Mathematica Professional
> til £2,035, svarende til 22.268 kroner incl. moms.

Der findes ikke noget der hedder Mathematica Professional, så det kan
jeg godt forstå du ikke gør. Home edition koster £195. Det synes jeg
OGSÃ… er en udskrivning (selvom jeg har overvejet det).

> Selv køber jeg da også studenterversionen til £96 incl moms, når jeg om
> et halvt års tid igen er indskrevet på universitetet, denne gang på
> [...]

Igen? Er det virkelig så nemt at blive indskrevet igen? Det vil jeg da
overveje så.

Eller går du arbejdsløs og så er det jo nemmere...

Virkelig? Der kan man se.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-11 22:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110228 <nospam0002+20110228@gmail.com> wrote:

> For at holde styr på et par småting synes jeg da 300 kroner er en vis
> udskrivning. Det gør du så ikke, fint med mig.

Jeg havde i forvejen BusySync som i hvert fald da jeg købte den var den
eneste måde at synkronisere mellem iCal på Mac og Google Calendar, og
derfra videre til Pocket Informant på iPhone.

Jeg måtte betale $5 for en opgradering til BusyCal (der står dkr 55,22
på fakturaen i Mail). Opgraderingsmuligheden synes i dag at være
forsvundet, lige som man i dag kan købe BusyCal på Mac App Store.

> Der findes ikke noget der hedder Mathematica Professional, så det kan
> jeg godt forstå du ikke gør.

Jeg gav dig følgende link:

<http://store.wolfram.com/view/app/mathematica/>

hvorfra jeg citerer:

=
Mathematica Professional Download [2]

Select
Windows - £2035.00
Macintosh - £2035.00
Linux - £2035.00

Mathematica Professional on shippable media [2]

Note [2]:
Price does not include tax.
=
> Home edition koster £195. Det synes jeg
> OGSÅ er en udskrivning (selvom jeg har overvejet det).

Jep, og jeg venter så bare det ekstra halve år det tager, før jeg kan få
den mere omfangsrige Student Edition for £95.

> Igen? Er det virkelig så nemt at blive indskrevet igen? Det vil jeg da
> overveje så.
>
> Eller går du arbejdsløs og så er det jo nemmere...

Jeg er gået på efterløn. Man må slet ikke være tilmeldt universitetet
hvis man er ledig (på dagpenge)

> Virkelig? Der kan man se.

Ja, du vidste det jo godt ... men der kommer folk forbi denne gruppe,
som ikke ved det om folk, som vi andre ved. Og som heller ikke ved at vi
har en hospitalslæge blandt de flittige i gruppen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk