FN konvention for statsløse
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-02-11 12:32

Har nogen et link til teksten? Det kunne være interessant at se, hvad der
egentlig står.

Fra : Mcwm

Dato : 26-02-11 12:50

Den 26-02-2011 12:31, Uffe Kousgaard skrev:
> Har nogen et link til teksten? Det kunne være interessant at se, hvad der
> egentlig står.

Dækker første hit fra google?

http://menneskeret.dk/internationalt/fn/fn+om+statsl%C3%B8se+1954

Venligst
Mcwm

Fra : alexbo

Dato : 26-02-11 13:59

"Uffe Kousgaard" skrev

> Har nogen et link til teksten? Det kunne være interessant at se, hvad der
> egentlig står.

Hvad der står i FN konventionen ved jeg ikke, men i EU konventionen om
statborgerskab står at børn født i et medlemsland skal have ret til
statsborgerskab i medlemslandet hvis ikke de har ret til det i et andet
land.

Så de børn der er født i Danmark af statsløse palæstinensere har krav på
dansk statsborgerskab.
Det havde man åbenbart overset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-03-11 20:38

alexbo:

<snip>

> Så de børn der er født i Danmark af statsløse palæstinensere har krav
> på dansk statsborgerskab. Det havde man åbenbart overset.

Se kommentarerne her:

http://blog.politiken.dk/madsen/2011/03/07/birthe-r%C3%B8nn-er-f%C3%A6rdig/

--
Oops!... I did it again

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-03-11 22:03

Axel Hammerschmidt:

> alexbo:
>
> <snip>

> Se kommentarerne her:
>
> http://blog.politiken.dk/madsen/2011/03/07/birthe-r%C3%B8nn-er-f%C3%A6r
> dig/

Især denne: Per Hansen, formand f Offentlige Chefer i Djøf, 18:53, den 7.
marts

--
Oops!... I did it again