Stafetten: Øldrikning :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-11 08:43

Nu har jeg haft hovedet i blød og fundet på et emne.
Dagens emne er "Øldrikning".

Jeg lægger selv ud med Springsteen og "Jungleland":
http://www.youtube.com/watch?v=-PTJHhUeAfc
Hvor der er en barfodet pige der sidder på forklappen af en Dodge og drikker
varm øl i sommer regnen.
Det er et af mine absolutte yndlingsnumre med Springsteen og da jeg også er
til øl/beer, ja så var den sk*d slået

Så kom frisk med nogle gode øl-historier

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-11 09:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Så kom frisk med nogle gode øl-historier

Så skal vi da lige ha W.C Fields igen igen

http://www.youtube.com/watch?v=RgpHfQpYxl4&feature=related

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-11 09:51

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in

> Så skal vi da lige ha W.C Fields igen igen

og George Thorogood med "one scotch one bourbon one beer"

http://www.youtube.com/watch?v=ISmgOrhELXs

Her er samme nummer med Champion Jack Dupree, som jeg hørte live så sent
som i'91 i Musikhuset i Århus

http://www.youtube.com/watch?v=o5SozTlkqas

Denne behøver slet ingen intro

http://www.youtube.com/watch?v=1mMVUV4uJrk

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-02-11 10:06

Den 26-02-2011 08:43, Per Beer Hansen skrev:
> Nu har jeg haft hovedet i blød

I hvad? I øl?

> Dagens emne er "Øldrikning".

Dette er et livsvigtigt emne der ikke kan tages alvorligt nok
Her bliver det meget svært at begrænse sig, så jeg starter med nogle
oplagte numre og byder formentlig ind en gang mere senere - efter en
inspirationstur, en valfart til kildestedet, Solrød-pubben.

Denne her er fra sidst i 1700-tallet. Svenskerne har aldrig holdt sig
tilbage, Bellman vidste hvad det drejede sig om.
Epistel 43, her mesterligt foredraget af rolle, som jeg ikke umiddelbart
ved hvem er.:

http://www.youtube.com/watch?v=ZiX3e1Z9G88&feature=related

Fransk øl, og i dette tilfælde belgisk øl? Ja tak bare det er vådt.
Jacques Brel med "La Biere":

http://www.youtube.com/watch?v=z1wi7ZU8IiE

Og så "Bodyguards" med en sund opfordring, den samme opfordring som man
siger til spædbørn om deres sutteflaske, "Drink the barrel dry":

http://www.youtube.com/watch?v=QjEYMZ8onxs

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-11 10:25

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> Dette er et livsvigtigt emne der ikke kan tages alvorligt nok

Enig!!

Fantastisk musik. Tak for det.

Humlet hilsen
Lars, som tager på arbejde en liden stund

Fra : Max

Dato : 26-02-11 10:33

Hej Per

> Dagens emne er "Øldrikning".

Så må denne her være selvskrevet

Osvald Helmuth - Ølhunden
http://www.youtube.com/watch?v=1mMVUV4uJrk

Ps: har selv en sådan hund der skal plejes godt :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-02-11 11:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Så kom frisk med nogle gode øl-historier

Stik mig en øl, Carl Peter:
http://www.youtube.com/watch?v=0bsfsr6NNBQ&feature=related

Knap en bajer op, Fede Finn og Funny Boyz:
http://www.youtube.com/watch?v=eLqzM1xcgmY&feature=related

Øl øl og mere øl: http://www.youtube.com/watch?v=tVTolGHykBI&feature=related

Jawohl wee trinken alkohol:
http://www.youtube.com/watch?v=MPthKls4bBY&feature=related

Helau Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-11 13:28

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Stik mig en øl, Carl Peter:
> http://www.youtube.com/watch?v=0bsfsr6NNBQ&feature=related

Det er godt at du kan huske ham Åge, men her er Carl Peter himself med band
på det værtshus i Storegade i Randers, som han drev i mange år, nemlig
Maxim Bar.

http://www.youtube.com/watch?v=t3dD_bzM2EY

Venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-02-11 12:29

> [...]
> er til øl/beer, ja så var den sk*d slået
>
> Så kom frisk med nogle gode øl-historier

Jeg må simpelthen gentage "De bar stadig øl ind" med Kjeld Ingrish
http://www.youtube.com/watch?v=NB5EUO-cmAE

Real Big fish: Beer
http://www.youtube.com/watch?v=SCgX4ixCRcQ

Asyulum Street Spankers; Beer
http://www.youtube.com/watch?v=YvJGs6MhZM0

Jan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-11 11:12

>"Jan Kronsell" skrev i meddelelsen
>Real Big fish: Beer
>http://www.youtube.com/watch?v=SCgX4ixCRcQ

Det har været svært at vælge en vinder, men denne her synes jeg fortjener
guldet.
Du får lov at førre stafetten videre, for dette nummer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-02-11 12:35

> Det har været svært at vælge en vinder, men denne her synes jeg fortjener
> guldet.
> Du får lov at førre stafetten videre, for dette nummer.

Jeg takker og vender tilbage.
Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-02-11 15:37

Den 26-02-2011 08:43, Per Beer Hansen skrev:
> Dagens emne er "Øldrikning".

Her er endelig et emne jeg forstår mig på.

Øl i den klassiske musik er der ikke meget af. I skrivende stund kan jeg
kun huske koret i anden akt fra "Den solgte Brud", "To pivecko, to veru
je nebeský dar".
Titlen, "It's beer, it certainly is a gift from heaven", kan vi næppe
være uenige om.

Der findes mange gamle folkelige drikkeviser, også mange danske.
Begyndede på Dyrehavsbakken og senere fortsat på Københavns små
"teatre", hvor især "Sangerinde-uvæsenet" var en stor plage, for
Københavns politidirektører. Derefter fortsat videre i de mange revyer.
Alene dette er et emne i sig selv.

I USA startede Forbudstiden 1920-33, en lavine af øl, spiritus og
drikkesange.
Dem vil jeg nøjes med at nævne et par stykker af.
Blandt de første var Esther Walker med "Sahara", og som har en fin
tørstfremkaldende undertitel, "Well Soon Be Dry Like You":

http://www.youtube.com/watch?v=8g-b79K5Pi8&feature=related

"Beer Barrel Polka" blev også vældig populær og er sunget og spillet af
alt og alle. (På dansk fik teksten dog en lidt anden handling). Her er
det med The Andrews Sisters:

Roll out the barrel
We'll have a barrel of fun
Roll out the barrel
We've got the blues on the run

http://www.youtube.com/watch?v=rrDSMBJ7AAc&feature=related

Og en mere, "Beer Drinkin' Mama" med "Light Crust Doughboys".
Dette cowboy-swing-band med Bob Wills i spidsen, vil forhåbentlig glæde Eva:
http://www.youtube.com/watch?v=gFm2mfSf4y4

Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-02-11 18:17

> Nu har jeg haft hovedet i blød og fundet på et emne.
> Dagens emne er "Øldrikning".

En gammel sag med Kris Kristoffersen:

The Silver Tounged Devil and I
http://www.youtube.com/watch?v=GdVMvYj0HAs

Og noget hmm... mærkeligt:
En ølreklame:
http://www.youtube.com/watch?v=eH3GH7Pn_eA

Og til sidst en fra egen hånd, hvori jeg lige får en øl sammen med Egon:
http://martinbak.dk/privat/musik/g%C3%A5r%20ned%20ad%20gaden.mp3

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 26-02-11 21:14

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

Tilgiv mig, at jeg lige sender et forslag mere. Men Johnny Cash har faktisk
fødselsdag i dag, så han fortjener da at være repræsenteret i dagens stafet.

Her med "I hardly ever sing beer drinking songs"
http://www.youtube.com/watch?v=Qi7euSzyFEE

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 26-02-11 21:29

Hej Martin

> Tilgiv mig, at jeg lige sender et forslag mere. Men Johnny Cash har
> faktisk fødselsdag i dag, så han fortjener da at være repræsenteret i
> dagens stafet.

Nej, han kunne have haft fødselsdag hvis han var levende.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 26-02-11 21:35

> Hej Martin

> Nej, han kunne have haft fødselsdag hvis han var levende.

Jeg er ikke enig med dig i den definition. Du kan futte til sproggruppen,
hvis vi skal have det lille spørgsmål afklaret

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 26-02-11 21:51

Hej Martin

Undskyld fejlen, prøver lige igen

> Jeg er ikke enig med dig i den definition. Du kan futte til
> sproggruppen, hvis vi skal have det lille spørgsmål afklaret

Nix, den gruppe skal jeg ikke nyde noget af

Men lidt mere med the Man in Black

Johnny Cash - Sixteen Tons
http://www.youtube.com/watch?v=kQ26jR_9oos&feature=related

Efter sådan en dag kan han nok klare en enkelt :)

Max

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-02-11 22:11

Den 26-02-2011 18:16, Martin Bak skrev:

> Og til sidst en fra egen hånd, hvori jeg lige får en øl sammen med Egon:
> http://martinbak.dk/privat/musik/g%C3%A5r%20ned%20ad%20gaden.mp3

Det er flot af dig at lægge et af dine egne numre ud. Tak.

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 26-02-11 19:52

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Nu har jeg haft hovedet i blød og fundet på et emne.
> Dagens emne er "Øldrikning".
>
> Mvh Per

Som andre har nævnt, et seriøst og betydningsfuldt emne.
Så vi kører lige med Bôhze Onkelz igen. Heute trinken wir richtig.
Som de synger i sidste vers:
Bier und Korn steht auf dem Tisch
und nein sagen kann ich nicht.
http://www.youtube.com/watch?v=5MT75pc9Sc8

Og lidt mere tysk. Die Toten Hosen. Das Altbier Lied.
http://www.youtube.com/watch?v=NELJsvBPmgk

Und Die Hosen noch ein mal. Kein Alkohol (Ist Auch Keine Lösung)
Ordet øl er ikke nævnt i sangen men til gengæld får man en glimrende
gennemgang af dejligt tysk øl på videoen.
Som jeg selv har smagt en betragtelig del af på diverse ekskursioner. :)
Og teksten vækker bestemt også til eftertanke.
http://www.youtube.com/watch?v=7ZBFekVXLQg

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 26-02-11 21:33

> [...]
> er til øl/beer, ja så var den sk*d slået
>
> Så kom frisk med nogle gode øl-historier

Øl er Gud - med Monrad og Rislund. Det er en hel cd, der bærer den titel, og
et af numrene på cd'en hed også Øl er Gud.
Se og hør på: http://www.youtube.com/watch?v=p5iG2ChOnms
Flot etiket, ikke sandt? Bemærk de to ølkassebærende folk. Det er Jan Monrad
og Søren Rislund.

Venligst

Kert Rats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-02-11 22:52

Så synes jeg da lige vi skal have bagsiden ved for meget øldrikkeri
http://www.youtube.com/watch?v=bf-b9qVYt5Y

mvh Eva (som ikke kan forstå, at nogen kan få det rævep** ned)

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-11 08:17

Den 26-02-2011 22:51, Eva Schmidt skrev:

> Så synes jeg da lige vi skal have bagsiden ved for meget øldrikkeri
> http://www.youtube.com/watch?v=bf-b9qVYt5Y
>
> mvh Eva (som ikke kan forstå, at nogen kan få det rævep** ned)

Det var en slem en at vågne op til - dear!. Vis hellere lidt medfølelse,
der er jo en grund til at Jeppe drikker!!!
Hank Williams Jr med "There's A Tear In My Beer":

There's a tear in my beer
'cause I'm cryin' for you, dear
you are on my lonely mind.
Into these last nine beers
I have shed a million tears.
You are on my lonely mind
I'm gonna keep drinkin'
until I'm petrified.
And then maybe these tears
will leave my eyes.

http://www.youtube.com/watch?v=G8mbc4snyvU

Henning. :-|

Fra : Kert Rats

Dato : 26-02-11 23:18

> [...]
> er til øl/beer, ja så var den sk*d slået
>
> Så kom frisk med nogle gode øl-historier

Den danske film Ved Kongelunden fra 1953 har en lystig version af visen Den
Danske Sommer (Kolonihavevalsen), hvor øldrikning indgår:
http://www.youtube.com/watch?v=k6UR4EpdHq8

Venligst

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-02-11 09:49

Per Beer Hansen skrev:

> Nu har jeg haft hovedet i blød og fundet på et emne.
> Dagens emne er "Øldrikning".

Jeg ville gerne anbefale en godt 30 år gammel tjekkisk
filmkomedie, som foregår i og omkring et gammelt
bryggeri i den lille by Nymburk. Hele filmen "Postriziny",
"kort men godt?" (Jiri Menzel, 1981) findes i mange
småbidder på YouTube. Der er lidt musik og sang i
filmen, men jeg kan ikke finde et enkelt musik-klip.

Jeg mener at filmen tåler at ses eller genses her 30 år
efter.

Her er et par klip fra filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=LiYHUnPHO9I

http://www.youtube.com/watch?v=qHTdONXvGe0

http://www.youtube.com/watch?v=12Z_2iLx44g&NR=1

P.s.
Postriziny-øllet kan også nydes i Prag:
http://pavel-helge.dk/v%C3%A6rtshuse-i-prag-ii/

--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-03-11 22:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

ØLSANG FRA FÆØERNE - ØL ØL ØL ØL
Skal vi ikke lige have en sang fra Færøerne. DeN er med færingen Simon Von
Konoy, som er kendt fra Dansktoppen og sikkert også fra "Upp á Tá" på
Utvarp Føroya.

Han synger sine hits på både dansk og færøsk:
http://www.youtube.com/watch?v=SKaCy44xSYc&feature=related

Hilsen Åge