Hvor er alle dommedagsprofeterne blevet af~
Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-11 21:19

Og nej, det handler ikke om Saab (som lever i bedste velgående!).

Næææh, hvor er alle de dommedagsprofeter blevet af, som før indførelsen af
130 km/t på udvalgte motorvejsstrækninger, kom med skræmmende forudsigelser
om nærmest blodbad, på de danske motorveje, ved højere hastighedsgrænse????
Juuuhuuu, kom frit frem, jeg vil gerne høre jeres (dårlige) undskyldninger
for, at det ikke blev sådan. ))

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-02-11 21:27

On Fri, 25 Feb 2011 21:18:31 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Juuuhuuu, kom frit frem, jeg vil gerne høre jeres (dårlige) undskyldninger

Du er s'gu da ikke for klog.

Der har været skrevet stolpe op og stolpe ned om hvor meget
lastbilerne kører i vejen.

Det har simpelthen ikke været muligt at komme til det! .o))

Næste gang du skal vælge mellem to onder, hvoraf det ene er denne
gruppe, kan du så ikke vælge X-faktor, eller komme med nogen
intelligente spørgsmål? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-11 21:35

> [...]
>
> Næste gang du skal vælge mellem to onder, hvoraf det ene er denne
> gruppe, kan du så ikke vælge X-faktor, eller komme med nogen

*ROFL*

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 22:02

Henrik B. har bragt dette til os:
> hvor er alle de dommedagsprofeter blevet af, som før indførelsen af 130 km/t
> på udvalgte motorvejsstrækninger, kom med skræmmende forudsigelser

Nu er det formentlig kun et spørgsmål om tid før vi får 1972-tilstande
igen med billøse / -fri søndage og max-fartgrænser igen:

http://politiken.dk/udland/ECE1206637/uro-i-libyen-saenker-fartgraensen-paa-spanske-motorveje/

Selv en invasion af Libyen under ledelse af Anders Fogh gør nok osse
kun ondt værre ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : alexbo

Dato : 25-02-11 22:12

"Henrik B." skrev

> [...]
> 130 km/t på udvalgte motorvejsstrækninger, kom med skræmmende
> forudsigelser om nærmest blodbad, på de danske motorveje, ved højere

Hvordan skulle de kunne det, der var ikke nogen her tidligere,
så de gemmer sig ikke, de har aldrig været her.

Forøvrigt faldt gennemsnithastigheden på motorvejene, for samtidig med den
hævede maxhastighed, kom det til at koste kortet at kørte rigtigt stærkt.
Formentlig ville ulykkesstatistikken havde været endnu bedre hvis man havde
bibeholdt 110 km/t og sat kørekortgrænsen ved 130 km/t.
Det der betød noget var at man slap af med de meget store fartforskelle,
nogen der kørte 200 km/t imellem alle de andre.

Klippekortet og dens fætter maxgrænsen på 160 km/t har betydet meget, når
man ikke længere kan betale sig for at køre alt for stærkt, passer man mere
på.
En sælger med to klip fiser ikke hen over Fyn med 180 km/t.

Spritgrænsen er sat ned, og det er blevet umoderne at køre sprit,
aftenbajerne er væk på mange arbejdspladser, der er mange grunde til det
gode statistik.

Det er umuligt at vide hvordan det var gået hvis man ikke havde sat
maxgrænsen op, men gjort alt det andet.
Det er ganske enkelt for dumt kun at fokusere på en ting når man
sammenligner, når det er en hel række tiltag der er indført hen af vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-11 22:14

"Henrik B." skriver:

> [...]
> om nærmest blodbad, på de danske motorveje, ved højere hastighedsgrænse????

Hvor meget kører du på motorvejen?

Det er sku efterhånden en sjældenthed at man kan holde 130 km/t i ret
lang tid af gangen.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-02-11 00:14

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Det er sku efterhånden en sjældenthed at man kan holde 130 km/t i ret
> lang tid af gangen.

Her på Sjælland går det nu ret nemt uden for myldretiden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-02-11 22:09

"Uffe Ravn" skrev i meddelelsen

> Her på Sjælland går det nu ret nemt uden for myldretiden.

He he alt efter hvor det er, ka man osse _i_ myldretiden

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-02-11 22:14

On Sat, 26 Feb 2011 22:08:53 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Uffe Ravn" skrev i meddelelsen

>He he alt efter hvor det er, ka man osse _i_ myldretiden

Nå ja - i går (fredag) lå vi da med 110+ i midten og dem udenfor havde
eddermaneme travlt....nogle med mere end 130. Så på de gode dage kan
det lade sig gøre at få en fartbøde selv på en af
"flaskehalsene".....men normalt er en fredag og Køge Bugt lig med kø
)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-02-11 22:22

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

[...]
------------
Fra "øst" går farten ned ad bakke ved Tårnby og frem. Der ka så "acceleres"
lidt ved Avedøre Holme for så at "drosle" lidt igen ved indfletningen på M3.
LOL

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-02-11 22:41

On Sat, 26 Feb 2011 22:21:30 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>lidt ved Avedøre Holme for så at "drosle" lidt igen ved indfletningen på M3.

Jeg har erfaret, at de der kommer ind på M3 fra Amagermotorvejen ofte
har en noget alternativ fortolkning af 110 km/t. Formodentlig fordi de
kører fartøjer, der viser miles )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-02-11 22:48

> Jeg har erfaret, at de der kommer ind på M3 fra Amagermotorvejen ofte
> har en noget alternativ fortolkning af 110 km/t. Formodentlig fordi de
> kører fartøjer, der viser miles )

He he

Fra : René Løweneck

Dato : 26-02-11 07:23

Hej Henrik !

Du er for tidligt ude. Det er jo først d. 21-12-2012 ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : KASO

Dato : 26-02-11 11:18

> [...]
> hastighedsgrænse????
> Juuuhuuu, kom frit frem, jeg vil gerne høre jeres (dårlige) undskyldninger

De er vel samme sted, som alle dommedagsprofeterne i forbindelse med
forbuddet mod elefantkapløb - her var du vist med i forreste række???

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-02-11 12:05

On Sat, 26 Feb 2011 11:18:16 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>

>De er vel samme sted, som alle dommedagsprofeterne i forbindelse med
>forbuddet mod elefantkapløb - her var du vist med i forreste række???

Nå, jeg var ellers helt sikker på, at efter du var blevet
politibetjent, at det var dig der kørte allerforrest og sikrede at
ingen kørte mere end 80 km/t.

Jeg går ud fra, at der ikke er så mange efterladte biler der kører
tomgang, og hvor nøglen skal inddrages, at det kan beskæftige dig 37
timer om ugen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 26-02-11 14:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Nå, jeg var ellers helt sikker på, at efter du var blevet
> politibetjent, at det var dig der kørte allerforrest og sikrede at
> ingen kørte mere end 80 km/t.

Nej - den slags beskæftiger jeg mig ikke med. Trafikregulering er jo
udliciteret til lastbilschaufførerne (iflg. dem selv)........

> Jeg går ud fra, at der ikke er så mange efterladte biler der kører
> tomgang, og hvor nøglen skal inddrages, at det kan beskæftige dig 37
> timer om ugen.

Nej - de par gang jeg har gjort det, har ikke taget mange sekunder - til
gengæld har jeg spildt mange timer af mit liv bag lastbiler, hvor føreren
troede, at han skulle regulere trafikken - enten ved at blokere et åbent
spor i ren egoisme, ved elefantkapløb eller ved at vælge at blokere en vej i
den værste myldretid for at læsse varer af, som ikke kunne være leveret 1
time senere, hvor vejen var øde.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-02-11 14:46

On Sat, 26 Feb 2011 14:29:41 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Nej - den slags beskæftiger jeg mig ikke med. Trafikregulering er jo
>udliciteret til lastbilschaufførerne (iflg. dem selv)........

>--

Er vi enige om, at det ikke er noget du har fra mig?

> [...]

>den værste myldretid for at læsse varer af, som ikke kunne være leveret 1

Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på, at hvis det ikke direkte er
skiltet, så er det ikke ulovligt at overhale med en lastbil, uanset at
det har sinket dig, eller ej.

Hvad angår aflæsningstidspunkter, er det sjældent noget chaufføren er
herre over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 26-02-11 20:57

> Er vi enige om, at det ikke er noget du har fra mig?

Ja - det kan vi hurtigt blive enige om

> Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på, at hvis det ikke direkte er
> skiltet, så er det ikke ulovligt at overhale med en lastbil, uanset at
> det har sinket dig, eller ej.

Det behøver du ikke at gøre mig opmærksom på - men det gør det ikke mere
gennemtænkt eller hensynsfuldt - hvilket jo også er årsagen til, at det
forbydes flere og flere steder.

> Hvad angår aflæsningstidspunkter, er det sjældent noget chaufføren er
> herre over.

Det er jeg også klar over - men de kunne jo lægge et passende pres på de,
der har fået den tåbelige idé. Det kan da heller ikke være sjovt for dem
selv at arbejde på den måde?
En mere gennemtænkt ruteplanlægning kunne formodentlig forhindre problemet
de fleste gange.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-02-11 21:03

On Sat, 26 Feb 2011 20:56:41 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

<...>

>Det behøver du ikke at gøre mig opmærksom på - men det gør det ikke mere
>gennemtænkt eller hensynsfuldt - hvilket jo også er årsagen til, at det
>forbydes flere og flere steder.

Det vil jeg ikke diskutere - men til gengæld er antallet af
personbiler, der finder ophold i midten eller nærmest permantent i
vestre spor på 2-sporede med 95-105 km/t voksende. At svenske nrplader
er i overvægt i den disciplin på Helsingørmotorvejen kan være lokalt
betinget. Men generelt er det svært at bringe nogen til højre, der
kører bare 2 km/t stærkere end den lastbil/trailer/campingvong 1 km
fremme. Hvorfor?? Joooh - fordi vi er for ringe til at lade
"underklassen" i højre spor ud .!

> [...]
>selv at arbejde på den måde?
>En mere gennemtænkt ruteplanlægning kunne formodentlig forhindre problemet

Forlang lige at optimering af indtjening og ruteplanlægning skal gøre
noget hensynsfuldt for andre - og start så dit drømmescenario af en
verden i tankerne. Hvad er mest sandsynligt??

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-11 00:19

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> De er vel samme sted, som alle dommedagsprofeterne i forbindelse med
> forbuddet mod elefantkapløb - her var du vist med i forreste række???

Tjah, det er så ikke mere end et par uger siden, at jeg fik mine
forudsigelser bekræftet, da der nordgående, på E45, var én lang stribe
lastbiler i højre vognbane, fra Ejer Baunehøj og op til Stilling. Prøv at
gætte, hvor mange personbiler der trak ind til højre? Prøv at gætte, hvad
hastigheden var i 2. vognbane?

Fra : KASO

Dato : 28-02-11 08:15

> [...]
> gætte, hvor mange personbiler der trak ind til højre? Prøv at gætte, hvad

Sjovt nok synes jeg at have hørt de stik modsatte historier i pressen.....

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-11 12:51

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Sjovt nok synes jeg at have hørt de stik modsatte historier i pressen.....

Og?

Fra : KASO

Dato : 28-02-11 15:27

> Og?

Alt tyder på, at dommedagsprofeterne ramte forbi - og trafikken glider meget
bedre uden elefantkapløb - netop som man kunne forvente.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-11 17:13

> "KASO" skrev i meddelelsen

> Alt tyder på, at dommedagsprofeterne ramte forbi - og trafikken glider
> meget bedre uden elefantkapløb - netop som man kunne forvente.

Hvis man mener at begge spor er fyldt op med h.h.v. lastbiler og
personbiler, og det sker med en hastighed UNDER 100 km/t - selv på 130 km/t
strækning - så ja, så "flyder" trafikken bedre. Men jeg vil kalde det
kø-kørsel...

Fra : KASO

Dato : 28-02-11 17:18

> [...]
> personbiler, og det sker med en hastighed UNDER 100 km/t - selv på 130
> km/t strækning - så ja, så "flyder" trafikken bedre. Men jeg vil kalde det

Men bedre end 2 køer, der kører med hhv. 80 og 80.01km/t......

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-11 20:39

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Men bedre end 2 køer, der kører med hhv. 80 og 80.01km/t......

Nej, for din kø ophører ganske hurtigt igen. Den "kø" jeg kørte i, varede
mere end 10 km...

Fra : KASO

Dato : 28-02-11 22:23

> Nej, for din kø ophører ganske hurtigt igen. Den "kø" jeg kørte i, varede
> mere end 10 km...

I så fald har trafikken været så tæt, at loven næppe gjorde den store
forskel.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-11 22:32

> "KASO" skrev i meddelelsen

> I så fald har trafikken været så tæt, at loven næppe gjorde den store
> forskel.

Tæt? En alm. hverdag lige over middag? Nope, det var mange lastbiler, som
gjorde udslaget....og så kombineret med sinker.

Fra : KASO

Dato : 28-02-11 23:44

> Tæt? En alm. hverdag lige over middag? Nope, det var mange lastbiler, som
> gjorde udslaget....og så kombineret med sinker.

Sinker kan man (desværre) aldrig gardere sig mod

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-11 07:59

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Sinker kan man (desværre) aldrig gardere sig mod

Nej, men tidligere var der plads til dem i højre vognbane..

Fra : KASO

Dato : 02-03-11 06:38

> Nej, men tidligere var der plads til dem i højre vognbane..

Dér kommer de nødigt - men det er også ligegyldigt, hvis venstre spor er
spærret af endnu større sinker......

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-11 08:44

> "KASO" skrev i meddelelsen

> Dér kommer de nødigt - men det er også ligegyldigt, hvis venstre spor er
> spærret af endnu større sinker......

Vi er ikke enige om, hvem/hvad der udgør det største problem - og bliver det
ej heller.
Umiddelbart lyder det som om du "kun" er fritidsbilist...

Fra : KASO

Dato : 04-03-11 12:19

> Vi er ikke enige om, hvem/hvad der udgør det største problem - og bliver
> det ej heller.

Problemet er de, der sinker unødigt - jeg kan ikke se, hvorfor
lastbilschauffører skulle være friholdt fra denne gruppe, når de laver
elefantkapløb?

> Umiddelbart lyder det som om du "kun" er fritidsbilist...

Det kan man godt kalde mig, men det er dybest set irrelevant, hvorfor jeg
kører mine 25-30.000km om året. En lastbil har ikke større "ret" til at være
på vejene - og bestemt heller ikke større "ret" til at blokere for andre -
km efter km - end andre. Ved en overhaling nedsætter de måske 20-30
bilisters fart med op til 40 km/t - for at 1 mand kan få lov til at køre
½km/t hurtigere. Det er meningsløst - og derfor bliver det forbudt stadig
flere steder.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-11 13:33

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Det kan man godt kalde mig, men det er dybest set irrelevant, hvorfor jeg
> kører mine 25-30.000km om året.

Det handler om, hvor mange km man lægger på vejene = man ser mere af
trafikken, og hvad der foregår, desto flere km.

Fra : KASO

Dato : 04-03-11 15:08

> Det handler om, hvor mange km man lægger på vejene = man ser mere af
> trafikken, og hvad der foregår, desto flere km.

I så fald har jeg set rigeligt!

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-11 15:35

> "KASO" skrev i meddelelsen

> I så fald har jeg set rigeligt!

Måske, men hvem tror du har et mere retvisende billede af den danske trafik?
Én som kører 20.000 km om året, eller én som kører 100.000 km?

Fra : KASO

Dato : 04-03-11 17:37

> Måske, men hvem tror du har et mere retvisende billede af den danske
> trafik? Én som kører 20.000 km om året, eller én som kører 100.000 km?

Det gør ikke nogen forskel - de kører begge rigeligt til at have set det
meste.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-02-11 19:50

> [...]
> hastighedsgrænse????
> Juuuhuuu, kom frit frem, jeg vil gerne høre jeres (dårlige) undskyldninger

2010 var en lang vinter med en sommerdag imellem.

Når vinteren igen bliver normale, stiger dødsraten på asfalten.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Armand

Dato : 06-03-11 20:52

Den 25-02-2011 21:18, Henrik B. skrev:
> [...]
> hastighedsgrænse????
> Juuuhuuu, kom frit frem, jeg vil gerne høre jeres (dårlige)
> undskyldninger for, at det ikke blev sådan. ))

Uden at have statistik-årbøgerne lige ved hånden, mener jeg at kunne
huske såvel at tallene for døde er faldet - Som helhed! Men også at
uheldsraten for motorvej er steget - Herunder også dødsraten!

Højere dødstal kan dog muligvis forklares gennem et antal alvorlige
ulykker hvor tunge køretøjer var impliceret, hvilket umiddelbart ikke
hænger sammen med den højere fartgrænse :-/

--
Armand.