Fiat 126 med ekstra kræfter
Fra : Christian Stidsen

Dato : 25-02-11 13:05

Man tager en god gammel Fiat 126 og monterer en motor fra en Yamaha YZF-R1
med rundt regnet 150 Hk
Se http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241460&c=257&f=25

Nu er det store spørgsmål så - kunne en sådan kreation nogensinde bliver
godkendt til at få danske nummerplader på ?

M.v.h.

Christian

Fra : oz3bto

Dato : 25-02-11 16:59

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er det store spørgsmål så - kunne en sådan kreation nogensinde bliver
> godkendt til at få danske nummerplader på ?

Tivler på at den kan godkendes

Men nogen i DK har fået samme ide dog med en 127
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=6832

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-02-11 22:23

"oz3bto" skrev i meddelelsen

> Tivler på at den kan godkendes

Er den ik på svenske plader?
Dermed ikke at den er godkendt med den motor...

Fra : oz3bto

Dato : 27-02-11 18:58

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> "oz3bto" skrev i meddelelsen

> Er den ik på svenske plader?
> Dermed ikke at den er godkendt med den motor...

Enste plade jeg ser på bilen er mærket PL så medmindre at sverige har fået
nyt mærke såe ....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-11 19:12

"oz3bto" skrev i meddelelsen

> Enste plade jeg ser på bilen er mærket PL så medmindre at sverige har fået
> nyt mærke såe ....

Ja, det er mig, der er forkert på den. Misforståelsen skyldtes, at jeg søgte
på Fiat 126 på youtube og fandt en svensk 126'er med en heftig motor. Sorry
:)

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-02-11 13:27

On 27 Feb., 19:11, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:

> Ja, det er mig, der er forkert p den. Misforst elsen skyldtes, at jeg s gte
> p Fiat 126 p youtube og fandt en svensk 126'er med en heftig motor. Sorry
> :)

Jeg tror nu du er temmelig rigtig på den.

Forfatteren til første indlæg er FIAT126R1 fra Sverige. Han spørger om
det er OK at skrive på engelsk og om nogen vil oversætte det til
polsk...

At bilen så har et PL-mærke på nummerpladen betyder nok at den kommer
fra Polen. Det kan selvfølgelig også tolkes som at svenskeren bor i
Polen, men mit gæt er nu at det er bilen, der har taget rejsen...

MVH Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-02-11 17:17

On Fri, 25 Feb 2011 13:04:57 +0100, "Christian Stidsen"
<csnews@stidsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er det store spørgsmål så - kunne en sådan kreation nogensinde bliver
>godkendt til at få danske nummerplader på ?

Med de krav der stilles i DK til dokumentation - den har ikke en
chance. Måske få den indreg i England eller Holland og importere den -
jeg ved det ikke.
Der er helt klart til et hjerteslag hos den stakkels synsmand )

Fra : oz3bto

Dato : 25-02-11 22:12

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ved det ikke.
> Der er helt klart til et hjerteslag hos den stakkels synsmand )

Vil nu hellere se ansigtet på den første "Brian" den trækker fra

Den her er nu heler ikke helt kedelig
http://www.youtube.com/watch?v=4gseTGwppbg&playnext=1&list=PLF3A56EBD4E150EE0

Og sådan en her kunne da blive rigtig sjov :D
http://www.youtube.com/watch?v=_nQW0jsqv4Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9dJcHHMOrQ8&feature=related

Når man så bliver gammel eller crasher og bliver lam ja så skal man da have
sådan en her
http://www.youtube.com/watch?v=OSHZhgram2E&feature=related

Fra : Ivar

Dato : 25-02-11 23:45

Christian Stidsen skrev:

> Man tager en god gammel Fiat 126 og monterer en motor fra en Yamaha YZF-R1
> med rundt regnet 150 Hk

Her er lidt "lydtest" af samme
http://www.youtube.com/watch?v=vb0kitkSb_0

Man må sige at den har midstet sin originale plæneklipper lyd
http://www.youtube.com/watch?v=65J5KnTjCOQ

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min Nefa-lygte