Bilen uden styregrejer
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-02-11 11:27

Med ABS, ESP, GPS, Pre Sense (Audi), CWAB (Volvo) og stadigt flere andre
sikkerhedssystemer må dette spørgsmål snart være aktuelt:

Hvornår kommer bilen hvor rat, pedaler, gearstang og instrumentpanel er
noget ekstrudstyr der ligger i bagagerummet i tilfælde af fejl/nedbrud på
det lokale/regionale/globale "navigationsudstyr" (sendemaster, satelitter
og lign) som bilerne navigerer efter?

Eller for at spørge på en anden måde: hvornår kommer bilen, der "kan det
hele selv"?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Næste stop: Brugsen; ankomst om fem minuter

Fra : Leif

Dato : 25-02-11 13:41

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sayonara
> Martin Mose Larsen
>
> Næste stop: Brugsen; ankomst om fem minuter

DSB har noget lignende, De kalder det tog
/Leif

Fra : Ivar

Dato : 26-02-11 11:17

Leif skrev:

> DSB har noget lignende, De kalder det tog

Nu er der bare det, at tog kører fra et sted man ikke er,
til et sted man ikke skal hen!

--
- Sendt fra min brødrister

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 26-02-11 11:25

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev

> Nu er der bare det, at tog kører fra et sted man ikke er,
> til et sted man ikke skal hen!

Ja og det endda til en tid man ikke skal afsted på, og ikke hjem når man
skal det - hvis det da overhovedet kører
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-02-11 15:02

On Fri, 25 Feb 2011 13:41:25 +0100, Leif wrote:

> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> DSB har noget lignende, De kalder det tog /Leif

Tja, ovennævnte biler kører jo som om de kørte på skinner - det skulle de
da gerne, i hvert fald.

sayonara
Martin Mose Larsen

Næste stop: slagteren; ankomst om otte minuter

Fra : oz3bto

Dato : 25-02-11 17:01

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sayonara
> Martin Mose Larsen
>
> Næste stop: Brugsen; ankomst om fem minuter

Jamen der er ikke langt igen

MIT o.l. steder er skam igang og de har allerede biler der selv kan køre
og finde rundt i trafikken

Var på discovery for ikke så længe siden

Fra : Ivar

Dato : 26-02-11 11:27

Martin Mose Larsen skrev:

> Eller for at spørge på en anden måde: hvornår kommer bilen, der "kan det
> hele selv"?

Der er nok nogle mellemtrin inden man når så langt.
Adaptive fartpilot bliver til et antikollisionssystem.
Automatgearkassen går ind og delvist overtager speederpedalen, for at
lave de mest brændstoføkonomiske accelerationer. osv.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-02-11 12:39

On Sat, 26 Feb 2011 11:26:32 +0100, Ivar wrote:

> [...]
> bliver til et antikollisionssystem. Automatgearkassen går ind og delvist
> overtager speederpedalen, for at lave de mest brændstoføkonomiske

Men hvor mange ville købe en hvis den kom med det hele på een gang?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-02-11 12:47

>Men hvor mange ville købe en hvis den kom med det hele på een gang?

Godt spørgsmål... det ødelægger ihvertfald 80% af grunden til, at jeg
har en bil - køreglæde og det at køre bil.

Det vil jo ændre bilen som vi kender den til et kedeligt
transportmiddel som er fra A-B og intet andet. Møg hamrende kedeligt
og med garanti møg hamrende dyrt.

//Martin

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-02-11 15:17

On Sat, 26 Feb 2011 12:47:06 +0100, Martin [6000] wrote:

> [...]
>
> Det vil jo ændre bilen som vi kender den til et kedeligt transportmiddel
> som er fra A-B og intet andet. Møg hamrende kedeligt og med garanti møg

Men den kører fra der hvor du er til der hvor du skal hen, og den gør det
til tiden

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-02-11 15:47

>Men den kører fra der hvor du er til der hvor du skal hen, og den gør det
>til tiden

Det gør jeg jo allerede i forvejen

//Martin

Fra : troglodyt

Dato : 26-02-11 21:58

On 26 Feb 2011 14:16:33 GMT, Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com>
wrote:

>Men den kører fra der hvor du er til der hvor du skal hen, og den gør det
>til tiden

Ja, men det er jo ikke det han vil. Han vil ha' en potensforlænger

troglodyt

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-02-11 22:02

On Sat, 26 Feb 2011 21:57:36 +0100, troglodyt <troglodyt@peux.dk>
wrote:

>Ja, men det er jo ikke det han vil. Han vil ha' en potensforlænger

Jeg tror bare han vil som så mange andre (mig selv inclusive) have
noget, der kan udfordre. Og det kan et "tog" ikke. Men jeg indser, at
tiden går den vej - og så må man købe en ´75 Rekord E hvis trangen til
en verden uden elektronik trænger sig på ) Så kan man om søndagen -
i kirketiden, hvor vejene forventes mindst befærdet - luske sig ud på
en tur en rigtig gammeldags bil )

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-02-11 22:42

>Ja, men det er jo ikke det han vil.

Korrekt

//Martin

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-02-11 16:04

On Sat, 26 Feb 2011 15:46:39 +0100, Martin [6000] wrote:

> Det gør jeg jo allerede i forvejen

Men du kan få dig en lur imens - for det gør du vel ikke også allerede

--
sayonara
Martin Mose Larsen

http://www.facebook.com/pages/Martin-Mose-Larsen/166425520075312

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-02-11 16:54

>Men du kan få dig en lur imens - for det gør du vel ikke også allerede

Haha nej dog ikke.. :)

//Martin