Stafetten: Minder
Fra : Michel Husted

Dato : 24-02-11 15:11

Hej,

Jeg har brugt flere timer på at finde et emne, men alle de gode har
været brugt før. Måske også dette.

Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser
frem til.

Jeg lægger selv for med denne:

Pussycat: "My Broken Souvenir" - http://www.youtube.com/watch?v=oZg3qARW60M

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-11 23:21

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
>Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
>forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser

Så er denne oplagt: http://www.youtube.com/watch?v=4-L6rEm0rnY
"Memories" fra musicalen Cats. Også et personligt minde for mig, fordi jeg
har set den i London.

Et "sært" nummer i min samling, men ikke desto mindre et jeg af og til
lytter til. "Remembering Sunday" med All Time Low:
http://www.youtube.com/watch?v=erspkBDsTm0

"Do you remember the 21st night of September" - Hvem andre end Earth, Wind &
Fire:
http://www.youtube.com/watch?v=jCMExp55x6I
Et rigtigt funky gammelt diskonummer :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-02-11 17:47

Den 24-02-2011 23:21, Alex Linaa skrev:

> Så er denne oplagt: http://www.youtube.com/watch?v=4-L6rEm0rnY
> "Memories" fra musicalen Cats. Også et personligt minde for mig, fordi jeg
> har set den i London.

Uventet at du foreslog "Memories".
Var det også Elaine Paige som Grizabella da du så forestillingen?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-11 21:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Uventet at du foreslog "Memories".

Ikke for mig ;)
Jeg hører med stor fornøjelse mange slags musik, bl.a. også musicals.

> Var det også Elaine Paige som Grizabella da du så forestillingen?

Nej, desværre ikke. Men uanset dette, så var det en stor oplevelse. Nok det
nærmeste jeg har været total-teater nogensinde, med en rund scene, og
"kattene" løbende rundt blandt publikum. Virkelig en oplevelse for alle
sanser.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 24-02-11 23:41

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Michel.

Slip Knot. Dead Memories. Nok ikke helt din stil. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kP5PqJpk5lQ

Og fra min ungdom.
Allman Brothers Band. In memory of Elizabeth Reed.
http://www.youtube.com/watch?v=Sp1nyDF9Wak

Og lidt tysk for at glæde Aage.
Et band, der både var meget kontroversielt og som desværre ikke eksisterer
mere.
Böhse Onkelz. Erinnerung.
http://www.youtube.com/watch?v=CsxvXblLkLw

Og lige en tysk favorit mere.
Østmusik, der stadig lever.
Har lavet musik i alle genrer siden 1969.
Og på trods af det altid lydt som Puhdys.
http://www.youtube.com/watch?v=2slBqQFc-pc
Puhdys. Damals in Berlin.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-11 23:46

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde.

Så skal vi have Gusse-mandens "Minderne er skabt af dig". Jeg kan dog ikke
finde den med ham, for der er langt bedst.

Vi må derfor nøjes med at høre den i en anden udgave, her med Kjeld Mervin.
Og den er ikke noget at råde "HURRAHHHH" for.
Gussens er langt medre. Den er mere i "Winkel", kan man vel sige. HAHA!

http://www.youtube.com/watch?v=lHEib5Chqhc

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-11 23:59

meddelelsen news:4d66df98$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

HOV! - Vi skal da også have

"Det var på Frederiksberg", hvor der synges "Husker du vor skoletid". Husker
ikke hvem der sang den først, men jeg kan finde den med nogle æsler. Den får
vi her:
http://www.musicme.com/#/Keld-Og-The-Donkeys/titres/Det-Var-P%C3%A5-Frederiksberg-t976692.html?play=0724356097551-01_13

Og så er der en mere skoletids-sang, hvor der synges "Husker du, det var i
vores skoletid". Det er selvfølgelig den danske under-sættelse af "I'm A
Believer" jeg tænker på.
Den kom til at hedde "Arme elever" og kom i under-sættelsesperioden midt i
70-erne. Hvem pokkersen der sang den, kan jeg ikke huske. Det kan have været
Nalle-mand. Men jeg kan heller ikke finde et lyd- skråstreg eller
videoklip med sangen. Det er da godt nok noget wærre noget. Men så skriver
jeg bare

ARME ELEVER (Rock Nalle)

Kan nogen huske hver der sang "Arme elever"? -
var det Nalle

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-11 12:59

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> [...]
> Mervin. Og den er ikke noget at råde "HURRAHHHH" for.
> Gussens er langt medre. Den er mere i "Winkel", kan man vel sige.

uha uha uha

Så hellere goe gamle Dean Martin

http://www.youtube.com/watch?v=1MWN_duZfIs

Venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-11 13:13

meddelelsen news:4d66df98$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> http://www.youtube.com/watch?v=lHEib5Chqhc

Jeg vil gerne pointere at det var meget mod min vilje at jeg bragte dette
link. Uha uha uha. Det nærmer sig kriminalitet. Det er faktisk direkte
uhygeligt hvordan
det træder extremt tydeligt frem, at det er en musikmaskine der banker
rytmen løs. Det er ganske forfærdeligt at høre på.
Det bruger man selvfølgelig meget nu til dags, men man skal saft suseme
da ikke sende noget noget ud hvor det fremtræder så tydeligt. Dygtighed må
være at
man skjuler det så meget at ingen opdager det.

For pokker da.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-11 17:18

meddelelse news:4d679cd3$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det træder extremt tydeligt frem, at det er en musikmaskine der banker
> rytmen løs. Det er ganske forfærdeligt at høre på.

Se der er vi for en gangs skyld enige. Sådan noget uengageret bras.

> Det bruger man selvfølgelig meget nu til dags, men man skal saft
> suseme da ikke sende noget noget ud hvor det fremtræder så tydeligt.

Hmmm... det er faktisk tilfældet i de fleste af dine schlagerlinks.

> Dygtighed må være at man skjuler det så meget at ingen opdager det.

Ja, ingen af betingelserne er opfyldt i det link du sendte med, hverken
dygtighed, eller at talentløsheden er særlig skjult, selv for det utrænede
øre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-11 17:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hmmm... det er faktisk tilfældet i de fleste af dine schlagerlinks.

Jewg er meget imod sådan noget. Det er derfor der stort set ikke er noget
popmusik jeg kan lide

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-11 20:39

> [...]

> dygtighed, eller at talentløsheden er særlig skjult, selv for det utrænede

Det er ret chokerende at jeg må give dig ret.
Det er ikke et godt tegn. - uhhhh

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-11 18:18

> [...]

> da ikke sende noget noget ud hvor det fremtræder så tydeligt.
> Dygtighed må være at
> man skjuler det så meget at ingen opdager det.

og så meget desto mere står Dean Martins 3 akkompagnatører frem som dybt
proffesionelle. Det lyser lige frem ud af dem, hvor meget opmærksomhed de
har på solisten. Ham der kæld modvind har egentlig en helt fornuftig
stemme, men hold da kæft for noget p** han præsterer her.

Endelig vil jeg pointere, at jeg har stor respekt for "Gusse" som den
rigtige crooner han var (for dem der ikke ved hvad en rigtig crooner er,
så er det en, som har et erotisk forhold til sin mikrofon - her ment
*rigtig* positivt). Ydermere var han jo også musikforlægger, jeg har et par
af hans udgivelser i min nodesamling, og er altid på udkig efter mere.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-11 18:31

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in news:UbSdnWE8SbGpefrQnZ2dnUVZ8k-
dnZ2d@giganews.com:

> og så meget desto mere står Dean Martins 3 akkompagnatører frem som dybt
> proffesionelle

undskyld 4 akkompagnatører, jeg havde lige overset bassisten i baggrunden.

Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-02-11 00:10

Den 24-02-2011 23:11, Michel Husted skrev:

> Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
> forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser
> frem til.

Dusty Springfield med "Chained To a Memory":

http://www.youtube.com/watch?v=-yNTozdyTjs

Liva Weel med "Glemmer du":

http://www.youtube.com/watch?v=d2foQGCnjPA

Trods en "Song Without Words" Op19 1, har den alligevel en titel, "Sweet
Rememberance":

http://www.youtube.com/watch?v=kYEggRrIH50&feature=related

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-02-11 17:36

On 24 Feb., 23:59, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> vores skoletid". Det er selvf lgelig den danske under-s ttelse af  "I'm A
> Believer" jeg t nker p .
> Den kom til at hedde "Arme elever" og kom i under-s ttelsesperioden midt i
> 70-erne. Hvem pokkersen der sang den, kan jeg ikke huske. Det kan have v ret
> Nalle-mand. Men jeg kan heller ikke finde et lyd- skr streg eller
> videoklip med sangen. Det er da godt nok noget w rre noget. Men s skriver
> jeg bare
>
> ARME ELEVER (Rock Nalle)
>
> Kan nogen huske hver der sang "Arme elever"? -

Nej - det var Lindhard og Max Five. De lavede en hel LP med
undersættelser i 1976, hvor Knud Lindhard sang - Lindhard Rock.
Let's twist again blev til Du er sidst min ven
Kiss me quick - Kys mig nu
Peppermint twist - En trist brist
Black is black - Ned i sort
Living doll - Liverpool
Shake rattle and roll - Sæt kaffen i kog
Oh pretty woman - Kære frue
Memphis tennessee - Mine gamle tennisskor
I'm a believer - Arme elever
Lucky lips - Sluk dit lys
Glad all over - Glad det' ovre

Sluk dit lys lå i øvrigt på dansktoppen i fire uger i 1976.
mvh ole

Fra : Martin [TMM]

Dato : 25-02-11 09:55

Hej
On 24-02-2011 23:11, Michel Husted wrote:
> Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde.

Mon ikke mange kan genkende dette "minde" på en eller anden måde?
http://www.youtube.com/watch?v=3NFjfZq8HrI

Mvh
Martin

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-02-11 14:34

Den 24-02-2011 23:11, Michel Husted skrev:

> Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
> forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser
> frem til.

Du får en mere.
Når man laver en hurtig søgning på ordet i de enkelte stafettes emne, så
får man en masse svar, flest ubrugelige selvfølgelig.
Men engang imellem dukker der noget op som man synes, man vil høre et
par gange mere.
Her er et sådant eksempel.
Pitty, en kvinde som ikke er så kendt på disse egne, her med "memórias":

http://www.youtube.com/watch?v=lqXgcXeAJ8M

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-02-11 14:58

> [...]
>
> Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
> forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser

Johnny Remember Me. Her med Showaddywaddy.
http://www.youtube.com/watch?v=Su74IVRsWck

Kun minderne tilbage: Drengene fra Angora
http://www.youtube.com/watch?v=jW-AUOfwvEw

Masser af minder er der også i Coalminer's Daughter med Loretta Lynn selv
ordet ikke forekommer
http://www.youtube.com/watch?v=9THvjcohqVg

Jan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-11 17:15

> [...]
>
>Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er
>forhåbentligt så bredt, at der kommer mange spændende bud, som jeg ser

Så vil jeg da gerne komme med et hit fra mine unge år
Slade med "Thanks For The Memory":
http://www.youtube.com/watch?v=EHnDSTSy6N8

Og så lige en med Bruce Springsteen, "My Hometown":
http://www.youtube.com/watch?v=77gKSp8WoRg
Hvor han tænker tilbage i tiden, hvor alting bare var bedre

Og så lige Gun's N' Roses med "You Can't Put Your Arms Around A Memory":
http://www.youtube.com/watch?v=lVjb5ojnEfk
(Et gammelt Johnny Thunders nummer)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : P.Petersen

Dato : 25-02-11 17:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Og så lige Gun's N' Roses med "You Can't Put Your Arms Around A Memory":
> [...]

Hej Per.
Et af mine favoritnumre, hvordan kunne jeg dog glemme det i mit indlæg. :)
Men så må vi lige ha' Johnny.
http://www.youtube.com/watch?v=tcXJg5FaJFg&feature=related

Og så den (efter min mening) fedeste version.
Ronni Spector.
http://www.youtube.com/watch?v=gpgAzNMoiMA&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 25-02-11 18:17

[...]

*****************

Denne her kan vi nok alle huske:
http://www.youtube.com/watch?v=c-CokxaOSh0

Det er et klip fra filmen "Mille,Marie og mig" med Marguerite Viby (1937),
og melodien er selvfølgelig "Jeg har elsket dig, så længe jeg kan mindes."

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 25-02-11 18:37

Hej Michel

> Men emnet er "Minder". På den ene eller anden måde. Og det er

Den her har så noget med nogle helt personlige minder jeg har
at gøre :)

Belinda - The Rocking Ghosts

http://www.youtube.com/watch?v=T4QBYw7FFj4

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 25-02-11 19:00

[...]

*************

Her er et nummer fra den berømte mindeplade om den hedengangne, fiktive
guitarist, Ronni, fra det lige så berømte og fiktive dødskultband, De
Skrigende Halse. Jeg har valgt nummeret Dee Dee Dee, som indeholder en
glimrende guitarsolo med Peter Peter (den rigtige fra Sort Sol) ca. 1:35
inde i nummeret.
http://www.youtube.com/watch?v=Z058W_OPECg&feature=related

Hele cd'en er mesterligt produceret af Danmarks Radio, og man får virkelig
at mærke, hvad det gamle radiohus kan formå i denne produktion: Top
professionelt lavet!
DR laver i øvrigt mange mesterlige produktioner.

Jeg ville gerne linke til en godbid af dialogen fra cd'en, men dialogen
findes desværre ikke på Tuben.

Falder I over cd'en antikvarisk, så tøv ikke med at købe den.

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 25-02-11 19:30

[...]

Tja, én af de gamle pop-drenge fra begyndelsen af 60'erne
Bobby Darin - Things
http://www.youtube.com/watch?v=tApb_S5crCw

Og i en lidt anden grøft finder vi jo hende her, der i den grad kender
forskel på at lave en kopi og en fortolkning
Lulu Ziegler - Det var en lørdag aften
http://www.youtube.com/watch?v=RQwUSCDJ1dg

Og så lige en af de mere barske - om byen i Nordirland, som ikke længere
lignede barndommens by, som irske sangskiver og folkemusiker Phil Coulter
huskede den...
The Dubliners - The Town I Loved So Well
http://www.youtube.com/watch?v=zvSO2beh5sk

God Weekend

Steen Lindkvist

Fra : Kert Rats

Dato : 25-02-11 19:51

[...]

***************

"Jeg er den sidste turist i Europa".
Den kender vi med Lulu Ziegler, men hendes version kan jeg underligt nok
ikke finde på Tuben, så vi må "nøjes" med denne udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=u8cbCrDtIC0

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel Husted

Dato : 25-02-11 15:32

Stafetten skal videre. Men hvor er det dog svært at vælge. De gamle
danske sange med Liva, Marguerite osv. går jo rent ind hos mig. Og ham
Kjeld synes jeg faktisk ikke er så dårlig, som I gør ham til, da han
jo ikke har et band, der kan lave ordentlig musik, men blot er en
forholdsvis god amatør, der må nøjes med de forhåndenværende søm,
eller hvad det nu hedder. Stor respekt herfra for det.

En stor tak til Lars "Daxhund". Jeg blev nysgerrig, da jeg nød Dean
Martin's minder og opdagede, at han har indsunget den formidable
"Since I met you Baby": http://www.youtube.com/watch?v=_u611rzlbpw .
For h...... hvor det er godt! Jeg hapsede den omgående. www.vidtomp3.com
er perfekt til dette, hvis man vil have en mp3 fra en YouTube-
video

Jeg trækker lige "spændingen" lidt med et par oplagte minder, som ikke
dukkede op:

Earth & Fire: "Memories" - http://www.youtube.com/watch?v=0wWBgLl70FI

Aud Wilken: "Husker du" - http://www.youtube.com/watch?v=VWKs6tHY2gU

Michael Jackson: "Remember the Time" - http://www.youtube.com/watch?v=LeiFF0gvqcc

Nu kunne jeg blive ved resten af natten. Men der var dødt løb mellem
Pers "My Hometown" og Alex' "September".

Per får stafetten for Bruce!

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-11 07:42

>"Michel Husted" skrev i meddelelsen
>
>Per får stafetten for Bruce!

Jeg takker ydmygt for æren og vender tilbage senere i dag, når jeg har fået
frem-tænkt et godt emne

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport